Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 26, 27, 28  Następny
Przystanek na CMK dla Opoczna
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 15-10-2012, 22:21    Odpowiedz z cytatem

Virakocha, wystarczy najpierw wypuścić na CMK szybszy skład EIC, a 5-10 minut później wolniejszy IR i nikt nikogo nie będzie spowalniał. A pasażer będzie miał wybór: dać się wydoić przez PKP IC albo pojechać dużo tańszym pociągiem PR. Niektórzy z was chcą pasażerów pozbawić tego wyboru, co jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe.

Poza tym nikt nie twierdzi, że IR mają jeździć po CMK na ezetach. PR dysponują przecież wagonami, również po modernizacji i takie składy też jeżdżą.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

MK_PŁASZÓW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Maj 2012

PostWysłany: 15-10-2012, 22:32    Odpowiedz z cytatem

Victoria, jestem tego samego zdania. Poza tym na CMK są przecież dodatkowe tory, na których taki IR mógłby ewentualnie przepuszczać szybkie EIC. To takich celów mogłyby posłużyć perony we Włoszczowej Płn i Opocznie Płd.
Niestety, ale fanatyzm monopolu połączeń prestiżowych na CMK jaki przejawia się w użytkowniku Virakocha nie pozwala dopuścić myśli że taka możliwość istnieje. Mijemy nadzieje że na kolei są mądrzejsi ludzie i tanie połączenia na CMK pozostaną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-10-2012, 22:47   

Co z tego, skoro nie spełniają one po pierwsze standardu EIC, po drugie nie mają wymaganej prędkości czyli 160 po trzecie wreszcie nie ma jeszcze EU07A potrzebnych do ciągnięcia tych składów. Poza tym drogi kolego Adamie (Ciebie nie obmawiam więc nie wmawiaj mi proszę fanatyzmu) stacje we Włoszczowie Północ i Opocznie Południe były budowane jako techniczno-postojowe, o czym kolega powinien wiedzieć (z racji tego, że jest dużo starszy ode mnie i być może pamięta etapy budowy CMK :-P ). Droga Victoriu, wbrew pozorom nie pracuję ani w centrali PKP ani w PKP ICC ani w PR. A z segmentem ekonomicznym sprawa jest prosta jak budowa cepa - chcesz szybciej - śmigasz Pendo po CMK w kategorii EIC, chcesz taniej, jedziesz dłużej po linii nr 1 i 8. Poza tym im więcej będziesz pchać drewnolino na CMK, tym mniejsza będzie przepustowość. A jeśli już chcesz szukać potoku we Włoszczowie to poszukaj jej bardziej we Włoszczowie Herbskiej (TLK Wrocław-Warszawa przez Kielce Smile ) Taka opcja jest jak najbardziej dopuszczalna i preferowana po rewitalizacji linii nr 8 oraz protezy koniecpolskiej. Tutaj potok jest i nie mam co do tego wątpliwości. To samo z klasycznym Opocznem. Natomiast IR/TLK niech jadą tam, gdzie są potrzebne i gdzie znajdzie się potok . Pomyśl o linii przez Bukowno i Olkusz, gdzie za chwilę z powodu durnych wojenek zabraknie pociągów i tam właśnie segment ekonomiczny byłby jedynym sensownym rozwiązaniem - RE Bolko, IR Łysica oraz TLK Sztygar, zamiast pchać je po drogiej linii CMK (specjalistycznej). Tu jest potok, jest dobra prędkość (100 km/h) a pociągów dalekobieżnych ani widu ani słychu. Poza tym znasz zasadę Smithowskiej ekonomii droga Victoriu, że gorszy pieniądz wypiera lepszy? Znasz. Odwróć jednak sytuację i spójrz nieco z innej perspektywy. Segment ekonomiczny podjeżdża bowiem prestiż. Dlatego niech on jedzie po liniach klasycznych, ze zróżnicowaniem czasowym, tak aby klient wymagający wsiadł do prestiżu, a klient z mniej zasobnym portfelem do IR czy TLK. Fanatyzm drogi Adamsie nie ma tu nic do rzeczy. Spójrz na to z innej perspektywy- perspektywy pokrzywdzonego mieszkańca Bukowna, Olkusza, Sławkowa, którym CMK zabrała należne pociągi segmentu ekonomicznego Smile
Powrót do góry

MK_PŁASZÓW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Maj 2012

PostWysłany: 15-10-2012, 22:54    Odpowiedz z cytatem

Virakocha, zacznijmy od tego że miejscowości które wymieniłeś, jeśli są pokrzywdzone to nie przez PRy i ich IR, tylko przez PKP IC i kategorię TLK, która jest dotowana i powinna zapewniać połączenia dalekobieżne dla takich miejscowości. IR jest kategorią komercyjną, podobnie jak Ex, czy EIC, tyle że tańszą, więc nie można mieć do nich żadnych o to pretensji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-10-2012, 11:24   

Drogi Adamie, bądźmy jednak obiektywni. Olkusz, Bukowno i Sławków są pokrzywdzone przez OBU, powtarzam obu przewoźników, jako że wolą puszczać produkty segmentu ekonomicznego linią specjalistyczną o profilu HS - popatrzcie moi państwo na zastosowane promienie łuków, na rozjazdy szlakowe - na bok z V>120, na typ sieci trakcyjnej - podwójna linka nośna, brak bramek trakcyjnych (są półbramki). IR Bolko, IR Łysica i TLK Sztygar z założenia powinny kursować przez Olkusz ale że mamy bałagan i wolnoamerykankę z lat 20 i 30 tych XX wieku, jak to określił @Kolejarz z USA, to jest taki bałagan iż "kible Morusia" i inne "EDytoszczały" blokują CMK, podjeżdżając segment prestiżowy. Spójrz Wiktorio na ten problem z innej perspektywy. Postaw się proszę w roli mieszkańca Szydłowca, Skarżyska Kamiennej, Kielc czy Sędziszowa. Pomyśl, czy oni nie zasługują na więcej, czyli pociągów segmentu ekonomicznego? Albo mieszkańców Myszkowa, Częstochowy, Radomska czy Piotrkowa Trybunalskiego Smile Taak Smile Te miasta tracą na puszczaniu TLK/IR na CMK. Popatrz też na linię 25, jako łączącą centrum Polski z Podkarpaciem. Te brakujące kilometry czyli odcinek Tomaszów-Skarżysko, tu jest sedno sprawy. Czy nie lepszą inwestycją jest elektryfikacja tego odcinka i przywrócenie swobodniej komunikacji Północ-Południowy Wschód Very Happy Zauważ, droga Wiktorio, że cały czas jest ta linia modernizowana, od Skarżyska aż do Sandomierza i rewitalizowana od Tomaszowa Mazowieckiego do Skarżyska. Przy prędkości 100 km/h od Opoczna (Głównego) i 160 od Koluszek do Warszawy czas przejazdu trasą klasyczną będzie konkurencyjny w stosunku do tego po CMK. Możemy po tym wnioskować, iż decyzja o budowie przystanku w lesie jest nieołacalna. Zresztą wejdźcie sobie proszę na georadar, który wam pokaże jak Opoczno Południowe jest daleko od miasta, a jak blisko położony jest "stary" dworzec Smile
Powrót do góry

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 16-10-2012, 12:13    Odpowiedz z cytatem

Przyjmijmy, że jestem za wolnym rynkiem (choć nie do końca uznaje to na kolei, widząc te liczne spółki i tylko gorszą sytuację dla podróżnego), więc wprowadźmy pewne zasady. Koszt dostępu do linii musi być różny. CMKa powinna być droga, bo jest droga w utrzymaniu i tyle. Wtedy wyeliminujemy pociągi zatrzymujące się zbyt często bo będą miały niższą prędkość handlową (postaram się to policzyć, przyjmując trzy przystanki) i będą zużywały więcej energii (z racji ponownego rozpędzania się).

Koszt dostępu do torów powinien zależeć od:

- kosztu utrzymania (wprost proporcjonalnie)
- prędkości na szlaku (wprost proporcjonalnie)
- popytu (wprost proporcjonalnie)

Myślę, że te trzy rzeczy wystarczą. Wprowadzamy tabelkę dla każdej linii, robimy przedziały i mamy koszt. Tym samym linie mało uczęszczane, w złym stanie, ale z małą liczbą infrastruktury będą tańsze (torów bocznych, nastawni), a tam gdzie popyt jest największy, potrzeba wielu torów (aby szlak miał odpowiednią przepustowość), rozjazdów itp. itd są drogie.

Każdy przewoźnik może jeździć pod warunkiem, że będzie go stać. Na liniach o największym popycie nie mogą jeździć pociągi z dopłatami bo to psuje rynek i prywatni są na straconej pozycji. Oczywiście wolny rynek jest bardzo ułomny i może doprowadzić zamiast do rzeczy dobrych (poprawy jakości, obniżki ceny), do rzeczy zgoła odmiennych. Patrz busiarstwo eliminuje kolej w Małopolsce bo wg zasad wolnego rynku są lepsi. Tak samo wykończyli 25 na odcinku Końskie - Skarżysko, bo oni puszczają busa co 30 min, jedzie szybciej i jest nie wiele droższy, a pociąg jeździł dwa razy na dobą w każdą stronę o 6 i o 14-16.

Prawda jest taka, że Opoczno chce odzyskać okno na świat i wolą lepszą linię zamiast starej i rozwalającej się 25. Będą mieli szybciej i bliżej do Warszawy. Ja to rozumiem. Ja jednak uważam, że może lepiej zrobić inny manewr np. przystanek w Idzikowicach z budową łącznicy Opoczno - Idzikowice i Tomaszów - Opoczno Południe. Wtedy możnaby puścić szynobus z Drzewicy do Opoczna przez Idzikowice, który dowoziłby ludzi do tych TLK. Oczywiście skrót w kierunku Łodzi ma sens ze względu na skrócenie drogi i czasu jazdy. Przyjmijmy, że jestem za wprowadzeniem na linii nowych przystanków pod warunkiem budowy trzeciego toru na którym będą zlokalizowane. Pociągi będą zatrzymywały się w Włoszczowie, Opocznie Południowym, Idzikowicach, Mszczonowie, Grodzisku. Tylko, że wtedy koszty byłyby olbrzymie. Natomiast jeżeli rozpocznie się budowa przystanków na CMK,z których nie mam wątpliwości, że ludzie będą korzystać (nikt przecież nie ma) to czy rzeczywiście przewoźnicy będą się chcieli tam zatrzymywać przy rosnących kosztach za korzystanie z linii. No i czy kolejne miasta Mszczonów, Grodzisk nie zatrzymają tam pociągów. A wtedy czas jazdy wydłuży się myślę, że o 20- 30 min.

Gdyby wyremontować linie 25, 8 i 1 do tej 100 km/ h to czas przejazdu i odległość (a więc cena) często bardziej korzystne niż na CMK. Dodatkowo są takie miejscowości jak Radom, Tomaszów, Piotrków, Końskie, Skarżysko i duże skupiska wiosek otaczających je. Przy tych liniach jest dużo więcej potencjalnych pasażerów.

Problemem jest właśnie wyjątkowość CMK i i fatalny stan pozostałych linii. Zamiast walczyć o ich poprawę (ludzie wiedzą że to będzie dłużej trwało i kosztowało) łatwiej podłączyć się do CMK. Ja swoje zdanie już powtarzałem wiele razy. Tak dla remontu 25, 8, 1 - nie dla przystanków na CMK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 16-10-2012, 15:10    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Olkusz, Bukowno i Sławków są pokrzywdzone przez OBU, powtarzam obu przewoźników, jako że wolą puszczać produkty segmentu ekonomicznego linią specjalistyczną o profilu HS

To, że wolą puszczać po CMK z nieba się nie bierze - tylko wtedy IRy są opłacalne. Gdyby Przewozy Regionalne zostały zmuszone do uruchamiania IRów po ósemce, zapewne szybko by z tego zrezygnowały.

Cytat:
Poza tym znasz zasadę Smithowskiej ekonomii droga Victoriu, że gorszy pieniądz wypiera lepszy? Znasz. Odwróć jednak sytuację i spójrz nieco z innej perspektywy. Segment ekonomiczny podjeżdża bowiem prestiż.

Twoja argumentacja jest z założenia błędna. Mianowicie rozpatrujesz tylko dwa dobra - pociągi ekonomiczne (IR/TLK) i pociągi "prestiżowe" (EIC/Ex). A gdzie inne środki transportu, gdzie samochody, autobusy, busiki, samoloty itp.? Poza tym, chętnie posłucham dlaczego segment ekonomiczny jest tym gorszym?

Wolny rynek na kolei działa dość pokracznie, ale w całej gałęzi transportu już dużo lepiej. I odpowiedzią na ciągłe niedostosowywanie się do potrzeb pasażera przez IC, PR itp. jest dalsza marginalizacja kolei w całości środków transportu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-10-2012, 15:28   

Endriu

Drogi kolego, segment ekonomiczny z założenia jest tani i dostępny dla każdego. Jest? Jest. Jest też wolniejszy niż prestiż. Czy taki był? Oczywiście, dopóki nie zaczęła się patologia włoszczowska. W związku z tym puszczanie po CMK EIC przestało być opłacalne, gdyż obaj przewoźnicy zakiblowali linię. Poza tym skąd wiesz czy IR Bolko jest opłacalny czy nie? Wiemy, że niekoniecznie może być opłacalny po linii specjalistycznej (koszty dostępu, odbijane opłatą za przejazd CMk, zakwestionowaną przez UTK). Na linii nr 8 oraz jej odnodze do Sosnowca (Kolej Iwanogrodzka) po wprowadzeniu pociągów IR i szerokiej reklamie myślę, że popyt byłby wysoki, większy niż w przypadku Włoszczowy Herbskiej. Zasada jest prosta - chcesz jechać tanio? Jedziesz TLK po liniach równoległych. Chcesz szybko- jedziesz pendo z ciachem i kawką.
Powrót do góry

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 16-10-2012, 15:43    Odpowiedz z cytatem

Virakocha napisał/a:
Zasada jest prosta - chcesz jechać tanio? Jedziesz TLK po liniach równoległych. Chcesz szybko- jedziesz pendo z ciachem i kawką.

To zasada zapisana w aktach prawnych czy tylko efekt urojeń twojego mózgu?

Virakocha napisał/a:
W związku z tym puszczanie po CMK EIC przestało być opłacalne, gdyż obaj przewoźnicy zakiblowali linię.

Nie ośmieszaj się! Bredzisz jak potłuczony. Albo pracujesz w jednej ze spółek PKP, albo robisz na forum za pożytecznego idiotę. Stawiam na to drugie, bo mikole w mojej prywatnej opinii są nieźle pierd...ęci. A już nie ma nic gorszego niż młody mikol pracujący na kolei. To już nawet nie jest beton. To jest żelbeton.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-10-2012, 17:33   

Cytat:
Nie ośmieszaj się! Bredzisz jak potłuczony. Albo pracujesz w jednej ze spółek PKP, albo robisz na forum za pożytecznego idiotę. Stawiam na to drugie, bo mikole w mojej prywatnej opinii są nieźle pierd...ęci. A już nie ma nic gorszego niż młody mikol pracujący na kolei. To już nawet nie jest beton. To jest żelbeton.


Droga pani. Po pierwsze proszę o odrobinę kultury wobec mojej skromnej osoby, gdyż nie życzę sobie takich tekstów spod Żabki Smile

Po drugie jeśli pani zapyta kogokolwiek z branży (np Bartiniego - specjalistę z branży) powie pani to samo co i ja.
I jeśli nazywa mnie już pani betonem, to wykuto mnie z takiego samego jak Jacka Prześlugę. Ten pan też był i jest przeciwnikiem IR na CMK i wszystkich bredni włoszczowskich, gdyż jest to szukanie popytu tam, gdzie go nie ma. Proszę spojrzeć też na lokalizację stacji technicznej Opoczno Południowe Śmiech To jest ... las Twisted Evil
Powrót do góry

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-10-2012, 17:58    Odpowiedz z cytatem

Virakocha napisał/a:
Po drugie jeśli pani zapyta kogokolwiek z branży (np Bartiniego - specjalistę z branży) powie pani to samo co i ja.

Dwudziestokilkuletni mikol zatrudniony w urzędzie marszałkowskim ma być tym specjalistą z branży? Buhahaha!

Apeluję o powagę, szanowny kolego! Nie dziwią mnie słowa Noemy, która uważa mikoli za nieźle pierd...ętych.

Młot

Dwudziestokilkuletni gówniarz specjalistą z branży, kolejową wyrocznią... o rany... buhahahaha.
Kurde, oplułam monitor ze śmiechu! Śmiech

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.


Ostatnio zmieniony przez Beatrycze dnia 16-10-2012, 18:02, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-10-2012, 18:02   

Jakoś dwudziestokilkuletni mikol jest dyrektorem PR Poznań i nikt nic nie mówi. Więc także apeluję o powagę. Pani Beato, radzę poczytać eseje pana Marka (vel Kolejarz65), który zjadł zęby na CMK a nie słuchać mikolskiej propagandy o stacyjkach w szczerym polu. Niestety ale im więcej zatrzymań, tym gorzej (bo drożej dla przewoźnika)
Powrót do góry

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-10-2012, 18:06    Odpowiedz z cytatem

Virakocha napisał/a:
Jakoś dwudziestokilkuletni mikol jest dyrektorem PR Poznań i nikt nic nie mówi.

Jak to nikt nic nie mówi? A to:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=224028

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-10-2012, 18:11   

Autor postu został zjechany przez adminów no ale mniejsza o to. Im więcej postojów tym bardziej tracą przewoźnicy (rzadko który pociąg ma instalację odzysku energii hamowania). Po drugie gorsza prędkość handlowa, po trzecie jak pani doskonale wie tego typu działania prowadzą do upadku linii lokalnych - vide IR Kielce-CMK-Warszawa (uwalono 2 pary Tomaszów-Skarżysko bo kasa marszałka świętokrzyskiego poszła na tego "Scyzoryka", który nie oszukujmy się woził muchy). Jeśli Kielce wygenerują potok na pociąg w taryfie E- proszę bardzo ale bez postojów po wiochach typu Włoszczowa Północ czy Opoczno Południe. Wtedy okaże się czy oferta ta jest konkurencyjna wobec ciągu klasycznego - linii nr 8.
Powrót do góry

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 16-10-2012, 18:18    Odpowiedz z cytatem

Virakocha zwrócił też uwagę na jedną rzecz.

Nie ważne w jak szczerym polu i w oddaleniu od miasta powstałby przystanek dla Opoczna, a nawet dla Cielądzą, czy Białej Rawskiej, a może Mszczonowa to i tak ludzie by z niego korzystali, bo ta linia jest nowoczesna. Efekt jest taki, że stacja Opoczno w centrum miasta jest zabita dechami, a tworzyć się będzie peron oddalony od centrum o 5 km i ludzie i tak będą z niego korzystać.

Taka linia kosztuje i każdy kto chce z niej korzystać powinien płacić więcej. W ramach tego może być wolny rynek. (autostrada też kosztuje). Jedynym rozwiązaniem kończącym te patologie jest remont linii tradycyjnych i urynkowienie opłat za dostęp do torów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 28 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 26, 27, 28  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl