Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 26, 27, 28  Następny
Przystanek na CMK dla Opoczna
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-10-2012, 18:21    Odpowiedz z cytatem

Virakocha, rynek popsuł beton PKP IC. To ta spółka otrzymuje dotacje do TLK i ich zasranym obowiązkiem jest obsługa linii równoległych do CMK. TLK pojawiły się na CMK po tym, gdy PR uruchomiły IR. Przypominam, że IR nie są objęte dotacją celową, a więc jako produkt komercyjny ma prawo jeździć sobie tam gdzie widzi w tym interes dla siebie. A że ten interes pokrywa się z interesem pasażera, który dzięki IR ma tańszą alternatywę to należy się tylko z tego cieszyć. No chyba że ja jestem jakaś nienormalna? Bo za cholerę nie potrafię pojąć argumentacji mikolstwa, że pasażer skorzysta na monopolu drogich EX i EIC na CMK, tak jak to jeszcze było parę lat temu. A dlaczego biedny pasażer, który chce się szybko przemieścić z Krakowa do Warszawy ma się tłuc dwa razy dłużej przez Kielce i Radom, skoro może pocjechać CMK-ą? Bo tak chce rząd, beton PKP i kilku nawiedzonych mikoli? No sorry, ale nikt mi nie będzie dyktował czym i za ile mam jeździć. Jeśli oferta kolei będzie dla mnie do dupy (a monopol PKP IC będzie do dupy!) to po prostu skorzystam z innego środka transportu. Proste? Proste, ale do tępych łbów to nie dociera...

Precz z monopolem PKP IC !!!

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-10-2012, 18:29   

Droga pani. Nikt pani nie będzie dyktował. Pojedzie pani PB, PKS czym pani chce. Ale z CMK już powoli znikają pociągi segmentu ekonomicznego i jest to związane choćby z przebudową w prawdziwą linię HS. Nic tego nie powstrzyma. Ta linia będzie tylko pod HS ale niekoniecznie tylko dla PKP IC, żebyśmy się dobrze zrozumieli. Równie dobrze może jeździć tą linią jakikolwiek przewoźnik mający składy zespolone i tabor dostosowany powyżej 200 km/h ( Ceske Drahy, Oesterreiche Bundesbahn). I naprawdę nie tylko pojedzie po CMK PKP ICC. Limit to to, czy daną spółkę będzie stać na opłaty dostępowe do CMK i czy ma taki tabor. A Przewozy Regionalne nie oszukujmy się są bankrutem (100 mln złotych straty) i raczej nigdy nie będą posiadać własnych EZT, zdolnych jechać choćby 190 km/h. Co do PKP InterCity, spokojnie już się zaczyna - TLK Skarbek pojedzie od grudnia wiedenką a następnym roku, Smok Wawelski ulegnie likwidacji a pozostałe pociągi dostaną wyższe kategorie. Skończy się stawanie w pipidówce, zwłaszcza po budowie łącznika Włoszczowa Herbska-Włoszczowa Północ, kiedy bezcelowe będzie istnienie peroniku na Gosiewie.
Powrót do góry

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-10-2012, 18:40    Odpowiedz z cytatem

Virakocha, PKP IC też jest bankrutem. Ponad 70 mln zł straty oraz 50 mln zł kredytu bankowego zaciągniętego na bieżącą działalność, który trzeba spłacić wraz z odsetkami. Zaś Pendolino dla PKP IC, które wg założeń oszołomów z rządu i PKP mają zmonopolizować CMK, będą kupione za środki unijne plus kredyty bankowe gwarantowane przez Skarb Państwa. Kredyty będą spłacane z dotacji rządowych, którymi zostaną objęte połączenia ekspresowe obsługiwane składami Pendolino. Ot, polityka kolejowa rodem z Księżyca! Ciekawe co na to powie Komisja Europejska?

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-10-2012, 19:03   

Obie spółki są bankrutami. Przez podjeżdżanie się segmentem ekonomiczny oraz przez nieudolne zarządzanie. Tak jak Lord W powiedział, uruchamianie połączeń High-Speedem musi kosztować. I będzie kosztować. I żeby nie było pani Beato z niecierpliwością czekam na chwilę, kiedy na CMK obok "podróbolino" PICu pojawiły się pendolino serii 610 Ceskich Drah. To będzie prawdziwa konkurencja - kto da lepszą usługę za tę samą cenę. To zmusi PICek do poprawy usług. I podkreślam, nie jestem Paputschikiem ani lemingiem (głosuję na Solidarną Polskę) lecz zwolennikiem zdrowego oddzielenia segmentu ekonomicznego od prestiżowego. A utrzymanie CMK w standardzie 160 i więcej kosztuje, o czym pani @Noema (Katarzyna) powinna wiedzieć jako były pracownik PLK, co musi kończyć się na wysokich opłatach dostępowych. Na tej linii utrzymanie progu rentowności gwarantują jedynie drogie pociągi segmentu premium Smile
Powrót do góry

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-10-2012, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Czytam tą dyskusję z nieukrywanym rozbawieniem patrząc na poszczególne wypowiedzi rozmówców Very Happy

Virakocha dlaczego by nie miały jeździć IR i RE na CMK? O ile popieram likwidację tych postojów "w polu", to nie zgadzam się z twoim zdaniem, że mają tam tylko hulać EIC. RE cenowo i komfortowo jest dobrą i tanią alternatywą dla PICu która nie da monopolu PICowi na linię to raz, a dwa jeśli na CMKę PIC będzie miał wyłączność i będzie puszczać tylko EIC tędy to jaki ma to sens? Dowalą ceny jak za TGV, a że Polacy są biedni i patrzą na każdy grosz i jak im taniej wyjdzie i szybciej (samolot) albo podobnym czasie (PB) niż EIC to oleją PIC, proste. Nie łudziłbym się, że alternatywne linie dla CMKi wyremontują do przyzwoitego standardu, bo na to po prostu nie ma siana.

Więc jest wybór - albo różni przewoźnicy i różne segmenty na linii, tym samym konkurencja, wolny rynek i możliwość wyboru dla pasażera, albo monopol dla PICu i jego EIC, na które (z racji zakładanego monopolu) PIC dowali taką cenę, że nikt tym nie będzie jeździć. Ja wolę nawet rozklekotanego kibla na tej przereklamowanej CMK wypchanego ludźmi po dach, który na siebie zarabia i przynosi zysk przewoźnikowi bez dopłat do interesu, kredytów, dotacji itp. niż super hiper ekspres PICu który na 8 pudłach wiezie świeże powietrze i muchy z/do Warszawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 16-10-2012, 20:17    Odpowiedz z cytatem

Wszystkim przeciwnikom budowy nowych przystanków na CMK i kursowaniu tamtędy pociągów IR proponuje przejechać się do Niemiec i przejażdżkę trasą Monachium - Norymberga pociągiem RE.
Wtedy zobaczą na jakich tzw pipidówkach są niektóre przystanki i stacje

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-10-2012, 20:32   

No to się kolegi zapytam czy wymieniona linia jest KDP czy zwykłą lokalką z peronami w każdej wiosce, tyle że zmodernizowaną do 160-200 km/h? Smile Bo w przypadku CMK mamy linię sprinterską z mijankami jedynie. Smile

Kolego Flanker nie mówiłem o pociągach EIC lecz o pociągach segmentu premium. A to spora różnica (nie muszą być EIC, mogą być SuperCity Ceskich Drah)
Powrót do góry

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-10-2012, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Virakocha owszem jednak kto ci wystawi z zagranicznych przewoźników takie składy do nas do Polski tylko dla tej linii? Musiałoby być trochę więcej linii o takim standardzie w naszym kraju i wydłużonych bardziej do granicy, żeby ktokolwiek się chciał na to porwać. Więc koniec końców będziemy zdani na PIC.

Ja swojego zdania się trzymam, że nic nie stoi na przeszkodzie by po CMK śmigały RE i były dobrą alternatywą i konkurencją dla PICu. A "czekoladkom" z "malborasami" niczego zarzucić nie można w kwestii wyglądu czy oferowanego komfortu i jakości w stosunku do ceny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_PŁASZÓW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Maj 2012

PostWysłany: 16-10-2012, 22:46    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Nie ośmieszaj się! Bredzisz jak potłuczony. Albo pracujesz w jednej ze spółek PKP, albo robisz na forum za pożytecznego idiotę. Stawiam na to drugie, bo mikole w mojej prywatnej opinii są nieźle pierd...ęci. A już nie ma nic gorszego niż młody mikol pracujący na kolei. To już nawet nie jest beton. To jest żelbeton.

Ten człowiek należy do pewnejnej grupy "znawców", których nie przegadasz. Oni wsystko wiedzą najlepiej i żadne argumenty do tych ludzi nie przemawiają.
Nie zgodzę się natomiast z Twoją opinią że "wszyscy mikole są pierd...ęci". Nie można wszystkich wrzucać do jednego wora. Są osoby z tej grupy z którymi można merytorycznie podyskutować i wyrazić swoje za i przeciw.

endrju napisał/a:
To, że wolą puszczać po CMK z nieba się nie bierze - tylko wtedy IRy są opłacalne. Gdyby Przewozy Regionalne zostały zmuszone do uruchamiania IRów po ósemce, zapewne szybko by z tego zrezygnowały.


Bardzo mądre słowa. O ile jestem w stanie się zgodzić że pociąg TLK "Sztygar" mógłby po ósemce jeździć, gdzyż PKP IC otrzymuje dotacje na tego typu połączenia, o tyle pociągi IR są połączeniami komercyjnymi które zapewniają szybki przejazd za przystępną cenę, z resztą bardzo ładnie to opisała Beatrycze. Nic dodać nic ująć.

Samych postów użytkowniaka @Virakocha nie będę komentował, gdyż nie nie chcę się zniżać do tak niskiego poziomu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 16-10-2012, 22:46    Odpowiedz z cytatem

Śledzę ten wątek od samego początku i jestem przerażony sposobem myślenia niektórych ludzi, zwłaszcza Virakochy.
Po pierwsze, co komu a zwłaszcza Tobie przeszkadzają pociągi TLK i IR czyli z reguły wolniejsze, na linii HS, którą to niby ma się stać CMK. Tłumaczenie, że one blokują jest na poziomie właśnie panów spod Żabki, na których się powołujesz. Wystarczy tak ułożyć rozkład jazdy, aby pociągi te jeździły parę minut po kwalifikowanych i wtedy wilk syty i owca cała. Czy CMK i jej parametry, trakcja, podkłady w jakiś sposób ucierpią jeżeli pojadą po niej zwykłe EZT typu EN57??? Nie, a ile ludzi zyska bo szybko i tanio przemieszczą się z centrum Polski na południe. Może warto spojrzeć na to z tej strony.

Po drugie przestań używać słowa/określenia "patologia włoszczowska". Jeżeli patologią jest to, że tysiące ludzi może szybko i w normalnych warunkach dojechać do Warszawy do szkoły/pracy to polecam "Słownik Języka Polskiego". Bo ja znam zupełnie inne znaczenie tego słowa.
Peron ten i stacja rzeczywiście nie były wykorzystane przez 3 lata od 16 października 2006 roku do 1.IX.2009. Ale to nie wina ludzi, tylko żelbetonu z IC i tego że jeździły po tej linii same Ex/IC/EC. Tymczasem od września 2009 roku gdy wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy i część ówczesnych Ex/IC w tym "Malinowski", "Mickiewicz" przemianowana została na TLK przy zachowaniu standardu pociągu kwalifikowanego spowodowały, że stacja ta zapełniła się podróżnymi. A puszczenie po tej linii IR, gdzie na początku jeździły same kible było dla tej stacji złotym okresem. Ostatni raz jechałem TLK po CMK 2 września wracając z Rzeszowa "Brzechwą". Mimo późnej pory przyjazdu tego pociągu do Warszawy na peronie oczekiwało około 35 osób. Na niejednej stacji istniejącej od zawsze tyle ludzi nie ma.
Tłumaczenie, że IR i TLK mają jeździć tylko po równoległych liniach 1 i 8 jest bzdurą i kompletną nieznajomością stanu tych linii. Nie jesteśmy bogatymi Niemcami czy Francją że prędkość 120 km/h jest minimalną dla linii o znaczeniu drugorzędnym. O ile jeszcze linia przez Koluszki-Częstochowę jest w stanie w miarę przyzwoitym o tyle linia przez Radom-Kielce jest w stanie TRAGICZNYM!!! i długo jeszcze będzie. Warto Virakocha Ci wiedzieć, że remont tej linii po raz kolejny został przesunięty najwcześniej na 2015 rok co oznacza praktycznie kompletną degradację tej linii. Jeżeli TLK, w których od 10 miesięcy na tej linii obowiązuje "Bilet Rewelacyjny" i są dofinansowywane przez MTBiGM przynoszą straty, to jakim cudem pociągi IR, czyli czysto komercyjne mają na siebie zarobić??? Ekonomistą wielkim być tutaj nie trzeba żeby zrozumieć, że to się nie da. Na autorytety typu Bartini się nie powołuj bo dla tego człowieka poza E-65, E-20, E-30, CMK i ewentualnie linią do Łodzi inne najlepiej jakby zaorać. Jak tacy Panowie siedzą w branży kolejowej to nie dziwię się, że mamy to co mamy.
Co do bankructwa to spółeczce IC do tego stanu znacznie bliżej, i grudzień 2012 kiedy to niby mają z CMK zniknąć wszystkie TLK poza "Norwidem" tylko tę spółkę do tego przybliży. Ale to nie moje małpy, nie mój cyrk. Każdy ma to na co sobie zapracował. To spowoduje tylko kolejny spadek liczby przewożonych pasażerów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 16-10-2012, 23:47    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
No to się kolegi zapytam czy wymieniona linia jest KDP czy zwykłą lokalką z peronami w każdej wiosce, tyle że zmodernizowaną do 160-200 km/h?


KDP - na odcinku Norymberga - Ingolstadt ICE jeździ 250km/h, RE - 200km/h.
Na odcinku Ingolstadt - Monachium w zeszłym roku jeszcze trwały prace modernizacyjne przystosowujące do szybkości co najmniej 250km/h

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-10-2012, 11:15   

No dobrze tu akurat mnie masz. Ale na żadnej linii LGV we Francji nie ma co kawałek przystanku w szczerym polu.

Co do pytania Beatrycze- PKP ICC uruchomiło swoje TLK po CMK znacznie wcześniej (w czasie rządów pana Jacka i pana Czesława) czyli TLK: Kazimierz, Karlik, Augustyn Kordecki. Z tym, że była to komercja a nie dotowane składy, tak jak obecnie (nawet IR są dotowane - mogę tu wymienić nawet jakie). Pani Beato mówi pani przecz z monopolem PKP ICC. Chętnie, niech wjadą CD z SuperCity Warszawa-Praga. To będzie konkurencja wobec EC/EIC. Co do zadłużenia PKP ICC - spółka ma zdolność kredytową a czy PR ją ma?. Proszę popatrzeć też ile modernizacji taboru rozpoczęto po przejęciu steru przez Malinowskiego a ile już skasowano środków trwałych skasowano podczas rządów MKŁ. Czy udał się jakikolwiek projekt na tabor w PR od czasów wydzielenia OPM?
Powrót do góry

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 17-10-2012, 12:57    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ale na żadnej linii LGV we Francji nie ma co kawałek przystanku w szczerym polu.


Jak będziemy się CMKą poruszać z podobnymi prędkościami to wtedy możemy te dwie linie porównywać. Na razie trwa brazylijska telenowela pt. robimy z CMK "haj-spida", zobaczymy co z tego wyniknie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-10-2012, 14:08   

Pytam się jeszcze raz- po co dla Opoczna budować nowy przystanek skoro wystarczy porządna oferta dla dotychczasowej stacji, położonej przy linii 25? Nie psujmy wizerunku CMK patologią włoszczowską i nie zapychajmy śmieciowym badziewem TLK/IR.
Powrót do góry

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-10-2012, 14:15    Odpowiedz z cytatem

Virakocha, sam jesteś patologią. Tak się zacietrzewiłeś w swoich badziewnych postach, że jakakolwiek racjonalna argumentacja nie dociera do twojej łepetyny. Dyskusja z tobą nie ma żadnego sensu, bo masz klapki na oczach. Zastanawiam się czy robisz to dla idei, z głupoty, czy może masz w tym jakiś interes?

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 28 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 26, 27, 28  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl