Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 26, 27, 28  Następny
Przystanek na CMK dla Opoczna
Autor Wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 17-10-2012, 15:35    Odpowiedz z cytatem

Endrju: bardzo dobre porównanie, to naprawdę zaczyna przypominać brazylijską telenowelę. Odkąd sięgam pamięcią na CMK są remonty. Toć to już dawno powinny tam być parametry pod 300 km/h a tymczasem dalej Ex do Katowic/Krakowa jadą w granicach 3 godzin. Virakocha skończ już z tymi "patologiami"i "badziewiami" i innymi tego typu sformułowaniami bo to naprawdę się czytać nie da.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-10-2012, 16:50   

Równie dobrze mógłbym to powiedzieć o was drodzy państwo ale nie ma sensu. Poza tym sami zobaczycie, jak wasze funkiel nówki ekonomiki zaczną blokować składy prestiżowe. Wtedy będzie płacz i zgrzytanie zębów. Interes mój jest taki aby nie było burdelu w ofercie CMK (to jest w segmencie premium i żeby linia na siebie zarabiała) oraz taki, żeby nie tworzyć efektu tunelu dla linii nr 1, 8, 25 i Kolei Iwanogrodzkiej. Szkoda, że państwo nie potraficie tego zrozumieć. Sad
Powrót do góry

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 17-10-2012, 17:13    Odpowiedz z cytatem

Najpierw odpowiedzmy sobie na pytanie czym jest ten prestiż. I czy warto w jego imię wycinać wszelkie składy "ekonomiczne". Prestiżowe mogą być szybkie, a ekonomiczne już nie? Bo niektórzy wymyślili sobie podział na prestiż i economy class? Gospodarka się zmienia, rynek transportu też, takie podziały powoli przestają mieć znaczenie. Poza tym skoro przewoźnicy uruchamiają połączenia ekonomiczne to chyba się im opłaca, nie? I to chyba dobrze dla konsumenta?

Co ci przeszkadza w połączeniach ekonomicznych? Cena? To decyzja przewoźników. Komfort? Przewoźnicy wysyłają tabor jaki jest dla nich odpowiedni. Parametry przejazdu? TLKi i IRy jadą około 20 minut dłużej niż "prestiż". I one mają blokować tą linię? Niby w jaki sposób. CMKa spokojnie przyjęłaby sporo większą liczbę pociągów niż to obecnie, a że są problemy z przepustowością, to już pretensje do PLK. Oczywiście można się rynkowo pozbyć "economy" z CMK, wystarczy podnieść cenę za dostęp do torów. Z tym, że wtedy oprócz TLKek i IRów wyleciałaby zapewne większość tak hołubionego przez Ciebie "prestiżu".

Co tu gadać, jaka CMK jest wspaniała (a tym bardziej "dbać o jej wizerunek" - cytując klasyka 'WTF?'), póki co jest to linia na 160 km/h jak niektóre inne w Polsce. I np. na takiej Wwa-Poznań mimo dużej ilości przystanków i tak samo dużej ilości pociągów problemów z przepustowością niewiele, a i economy sobie śmiga.

Jak Kraków-Warszawa przez ósemkę pokonamy w około 3,5 h to spokojnie można by tam dać "economy". Przy obecnym porównaniu tych dwóch wariantów, ręce precz od tańszych pociągów na CMK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-10-2012, 17:20   

Czas przejazdu dla ekonomicznego powinien wynosić około 1h - 1h20 minut dłużej w stosunku do segmentu prestiżowego. Czyli wniosek jeden - liniami klasycznymi. I endrju nie myl kolego E20 i CMK. E20- to linia z peronami w każdej wiosce, tyle że dostosowana do 160 km/h. CMK to linia wydzielona, zbudowana z parametrem 160 docelowo 250 km/h poza ośrodkami miejskimi czyli generatorami ruchu. Co do E20 masz na pewnym odcinku sporo zwolnień z powodu zaniedbań. Poza tym E20 jest to linia segmentu mieszanego od kibla PR aż do EIC. CMK jest zbudowana typowa pod segment sprinterski oraz szybkie, lekkie przewozy towarowe. Jak puszczasz kibel Morusia, to jadący za nim EC Praha (przykładowo) trasowany na EP09, zamiast rozwijać 150-160 km/h musi się wlec 110 km/h na odstępie, generując opóźnienia. Czy tego mają oczekiwać pasażerowie premium? Wiecznie spóźniających się pretiżowców z powodu wlekących się IR? Poza tym hołubiony przez Cibie kibel Morusia Nikifor wylatuje, gdyż jest po prostu nieopłacalny. Co innego, gdyby śmigał przez linię nr 8 czy też wiedenką.
Powrót do góry

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 17-10-2012, 17:32    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jak puszczasz kibel Morusia, to jadący za nim EC Praha (przykładowo) trasowany na EP09, zamiast rozwijać 150-160 km/h musi się wlec 110 km/h na odstępie, generując opóźnienia. Czy tego mają oczekiwać pasażerowie premium? Wiecznie spóźniających się pretiżowców z powodu wlekących się IR?

To, że IRy blokują międzynarodowe to nie wina IRów tylko PLKi, która zarządza ruchem na CMK.
Cytat:
Czas przejazdu dla ekonomicznego powinien wynosić około 1h - 1h20 minut dłużej w stosunku do segmentu prestiżowego.

Skoro przez Radom jest za długo, a przez CMK za krótko, hmmm to może zróbmy taki manewr, że sobie TLKa poczeka z godzinę na włoszczowskim peronie, a co! Skąd w ogóle te głupie wyliczenia? Nie dziwię się, że mamy teraz taki rozkwit transportu indywidualnego / zbiorowego drogowego, skoro pewnie takie myślenie przyświeca wszystkim mądrym głowom na górze.

Na CMK jest miejsce na pociągi ekonomiczne i swoją opinię będę konsekwentnie utrzymywał.

Cytat:
Poza tym hołubiony przez Cibie kibel Morusia Nikifor wylatuje, gdyż jest po prostu nieopłacalny. Co innego, gdyby śmigał przez linię nr 8 czy też wiedenką.

No tak, nikt z Przewozów Regionalnych nie umiał wyliczyć i porównać opłacalność skierowania Nikifora na tą trasę Razz Idąc twoim tokiem myślenia, powinniśmy teraz oczekiwać wznowienia kursowania Nikifora od listopada, ale już na naszej nowej trasie przez Radom, która to jako jedyna może być dla niego opłacalna Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-10-2012, 17:37   

Cytat:
Na CMK jest miejsce na pociągi ekonomiczne i swoją opinię będę konsekwentnie utrzymywał.

No to jesteś w błędzie bo nie jest to linia przeznaczona dla kiblosyfów ekonomicznych i innych TLK/IR. Przez Radom po zakończeniu rewitalizacji czas ulegnie skróceniu, zapomniał kolega? Nawet przez Dęblin będzie szybciej.

Cytat:
To, że IRy blokują międzynarodowe to nie wina IRów tylko PLKi, która zarządza ruchem na CMK.

To też, jak i wina UTK, który dopuszcza pojazdy o poniżej 160 km/h do jazdy po linii specjalistycznej CMK.


Cytat:
No tak, nikt z Przewozów Regionalnych nie umiał wyliczyć i porównać opłacalność skierowania Nikifora na tą trasę Razz Idąc twoim tokiem myślenia, powinniśmy teraz oczekiwać wznowienia kursowania Nikifora od listopada, ale już na naszej nowej trasie przez Radom, która to jako jedyna może być dla niego opłacalna Very Happy


Na pewno będzie miał więcej sprzedanych biletów a spółka więcej przychodów. Popatrz ile tam dużych stacji.
Powrót do góry

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-10-2012, 17:48   

Cytat:
Na pewno będzie miał więcej sprzedanych biletów a spółka więcej przychodów. Popatrz ile tam dużych stacji.


Nie masz bladego pojecia o frekwencji na linii Krakow-Radom-Warszawa. Pociagi tamtedy jezdza puste. TLKi Kielce-Warszawa zestawione sa nawet z 3 wagonow. Kieleczyzna raczej olewa pociagi TLK, ktore ceną są niedostosowane do warunkow lokalnych (czytaj bidy i nędzy, bo Kielecczyzna to jeden z biedniejszych obszarow kraju). Ergo - puszczanie kolejnych pociagow przez Kielce mija sie z celem, bo Kielce takich pociagow nie potrzebuja. Dlatego smieszny mnie podejscie osob, ktore ciagle krzycza jakie to Kielce sa pokrzywdzone, ze pociagi TLK zamiast tamtedy to jada przez CMK. Powtorze - Kielce wiecej TLK po prostu nie potrzebuja, bo wolą swoje PKSy, amen.

Zwiniecie TLK/IR z CMK spowoduje masowy odpływ ludzi do transportu wlasnego i autobusowego , a pewnie tez lotniczego. Cena 120 zl jest cena nieadekwanta do uzyskanej uslugi, czyli przejazdu z miejsca A do miejsca B.

Pociagi z normalna taryfa po normalnej linii CMK - to po prostu normalnosc. Kiedy w tym chorym kraju cos jest wreszcie normalne, czyli takie jakie powinno byc to tacy jak Ty jęczą, że źle, że to wyjątkowe i dla burzujów. Problem z wami polega na tym, ze macie CMK za niewiadomo co - tymczasem to pierwsza linia w Polsce, na ktorej z europejskiego punktu widzenia uzyskano bardzo dobre parametry przejazdu. Dlatego trzeba czerpac z tego faktu ile sie da i ładować tam pociagow ile sie da - bo ma to korzystny wplyw na gospodarke kraju - zwieksza moblinosc ludzi, itp. A Ty chcialbys wywalic stamtad 1/3 pociagow a reszte uczynic dostepnymi tylko dla najbogatszych. Pociagi TLK puscic zas przez Radom z czasem przejazdu niemal 6 godzin. To by bylo zabojstwo potokow podroznych. Ludzie przyzwyczaili sie, ze do Warszawy z Krakowa opłaca sie jezdzic - bo jest w miare tanio i szybko. Dlatego ktos np jadacy z Jasla do Plocka - tak uklada swoja podroz by pociagiem pokonac odcinek Krakow-Warszawa. A teraz zabierz ludziom tanie pociagi i zobacz jak zareaguje - podpowiem, ze na pewno nie przesiądą sie do drogich EIC.

Kolej jest dla ludzi, a nie dla bogaczy.

PS. Jesli skroci sie czas przejazdu na linii Krakow-Radom-Warszawa ponizej 4 godzin, to bede pierwszym i naglosniejszym zwolennikiem przekierowania TLK/IR na tą linie. Dopoki czas przejazdu jest masakryczny - stanowczo protestuje.


Ostatnio zmieniony przez endrju dnia 17-10-2012, 17:54, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 17-10-2012, 17:50    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
No to jesteś w błędzie bo nie jest to linia przeznaczona dla kiblosyfów ekonomicznych i innych TLK/IR.

Dla jasności, mówię o aktualnej sytuacji. Czyli przez CMK ok. 3 h, a przez Radom - 5 h. Wiadomo, że gdy CMKa doczeka się wreszcie tych 220 km/h to sytuacja ulegnie pewnej zmianie, ale to temat na inne dyskusje.

Cytat:
Zwiniecie TLK/IR z CMK spowoduje masowy odpływ ludzi do transportu wlasnego i autobusowego , a pewnie tez lotniczego. Cena 120 zl jest cena nieadekwanta do uzyskanej uslugi, czyli przejazdu z miejsca A do miejsca B.

No właśnie szkoda, że niektórzy tego nie dostrzegają. Virakocha prezentuje podejście - jak usuniemy TLK z CMK to ludzie pojadą albo EIC przez CMK, albo TLK przez Radom. Podejście zupełnie nie realistyczne i prawdziwe jedynie w kilku procentach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-10-2012, 18:03   

Panie Pułtuś, wie pan dlaczego jeżdżą puste? Słaba oferta marketingowa ot co. Nie wszyscy wiedzą o rewelacyjnym, nie ma strefówek. Jak poprawi się ofertę, to i klient przyjdzie. Busamy z klymą jeżdżą ludzie w ostateczności, bo pociąg jest drogi. Ale z CMK won z ekonomikami patologii włoszczowskiej. Co do peroniku w szczerym polu to absurd ekonomiczny. Pogorszy się prędkość handlową dla wielu pociągów (jazda na odstęp za "kiblem Morusia").
Powrót do góry

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 17-10-2012, 18:05    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pogorszy się prędkość handlową dla wielu pociągów (jazda na odstęp za "kiblem Morusia").

Cytat:
Co do peroniku w szczerym polu to absurd ekonomiczny.

Cytat:
Ale z CMK won z ekonomikami patologii włoszczowskiej.

Faktycznie z takimi argumentami nie ma co dyskutować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-10-2012, 18:09   

Jaka jazda za odstęp za pociagami wolniejszymi na CMK ? Po to jest Wloszczowa żeby pociagi szybsze wyprzedzały wolniejsze. Pretensje do PLK, ktora nie potrafi wytrasowac pociagow.


Bardzo uprzejmie prosze kolege @Virakocha o zaprzestanie uzywania w dyskusji obraźliwych okreslen typu "segment smieciowy" czy "patologia wloszczowska". To jest obrażanie pasazerow pociagow TLK oraz mieszkancow Wloszczowy.

Wloszczowa i peron w srodku pola? Obok są bloki, mam kolege ktory mieszka wlasnie w tych blokach, bardzo sobie chwali szybkie pociagi do Krakowa, wczesniej musial jezdzic autobusem (nie jest to sciema).
Powrót do góry

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-10-2012, 18:14   

Ha ha obrażanie Włoszczowiaków, Obrażaniem Włoszczowy jest puszczanie ekonomików przez Północ zamiast przez Włoszczowę Herbską i protezę koniecpolską. Wcale nie jest to też obrażanie pasażerów TLK. Nikt by nie użył takiej nazwy, gdyby nie to że jadą one po niewłaściwej linii (transferowo-highspeedowej). Pan Pułtuś chyba zapomniał (jako ex członek IC Forum) gdzie ma miejsce segment premium a gdzie ekonomiczny - zdrowe rozdzielenie na linie klasyczne i specjalistyczne. CMK- EIC/EC/Ex a liniami klasycznymi TLK/IR/RE. Chcesz szybciej-zapłać więcej.
Powrót do góry

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 17-10-2012, 18:24    Odpowiedz z cytatem

Virakocha, nie ekscytuj się tak, bo ci żyłka pęknie. Ochłoń. Idź na piwo z kumplami. Albo zabierz dziewczynę do kina lub kawiarni. Albo do Teatru Nowego na "Firmę". Chyba prowadzisz jakieś życie towarzyskie poza koleją?

Cokolwiek tu wypocisz to beton i tak zrobi po swojemu. My na nic nie mamy wpływu. Tam gdzie zaczyna się PKP tam kończy się sens i logika. Jak widać niektórym mikolom taki stan odpowiada. Cóż, od mikola do betona droga niedaleka. Stary beton ma godnych sobie następców...

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-10-2012, 18:28   

@Noema

I vice versa droga pani

Beton? To chyba pani to też beton skoro pani pracowała w PLK Śmiech

Żarty żartami ale jeśli kolejna patologia opoczyńska powstanie, to linia 25 jest do zaorania. Wtedy będziecie państwo płakać nad rozlanym mlekiem.

Co do życia towarzyskiego - nie pani interes.
Powrót do góry

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-10-2012, 18:38   

Cytat:
Nikt by nie użył takiej nazwy, gdyby nie to że jadą one po niewłaściwej linii (transferowo-highspeedowej).


To że wszystkie linie w kraju mamy zgniłe ze szlakowymi 40-80, a jedna linia w NASZYCH warunkach to highspeed, nie znaczy ze trzeba uznawac to za normalnosc. Normalnoscia sa wszystkie linie na 120-160. Dla mnie CMK zadnym highspeedem nie jest.

Cytat:
Pan Pułtuś chyba zapomniał (jako ex członek IC Forum) gdzie ma miejsce segment premium a gdzie ekonomiczny


I dlatego porzuciłem IC Forum, bo mialem dosyc ekscytacji pociagami dla bogatych krawaciarzy. Mialem dosyc biadolenia o kolorze tapicerki i o tym, ze ciasteczko jest za małe na "segment premium". Poglady mam prawicowe, ale uwazam że pociagi są przede wszystkim"dla ludu". Podstawa ruchu dalekobieznego sa pociagi TLK - z cena ktora akceptuje 99% spoleczenstwa. Nie znaczy to nie że jestem wrogiem pociagow EIC - bardzo dobrze, ze istnieja i jeszcze lepiej, ze są na nie chetni a juz w ogole wybornie, ze na siebie zarabiaja. Ale uwazam za chore skazywanie ludzi ktorych nie stac na wydatek rzędu 120 zł, na telepanie sie 6 godzin z Krakowa do Warszawy. Tacy ludzie - a jest ich zdecydowana wiekszosc - rowniez zasluguja na szybka i komfortowa podroz. Dlatego mysle ze obecny wariant jest optymalny - pociagi TLK o takich godzinach jak 5 rano, 11, 13, 20. W godzinach biznesowych (6-10, 15-19) powinny kursowac pociagi EIC. Takie jest moje zdanie.


Powtarzam - jesli pociagi segmentu economy (co za potworek językowy!) jadac alternatywnymi dla CMK trasami osiagna przyzwoity czas przejazdu - jak dla mnie spoko. Ale przy obecnym stanie linii 1 oraz 8 przetrasowywanie tamtedy pociagow to zniechecanie ludzi do kolei. Obraz kolei szybkiej zastepuje sie obrazem kolei powolnej - a jest to krok w tył.

A tymczasem juz jutro udam sie w podroz z Krakowa do Warszawy pociagiem TLK Smok Wawelski Cool
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 28 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 26, 27, 28  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl