Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Krakowski pomysł na metro
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 20-10-2012, 17:07   Krakowski pomysł na metro Odpowiedz z cytatem

"Gazeta Krakowska" pochwaliła się, że dotarła do poufnych planów budowy dwóch linii metra w Krakowie.

O tym pomyśle dyskutuje się pod Wawelem już od dawna, ale dopiero teraz trafił on do projektu stadium zagospodarowania przestrzennego miasta, wywołując ożywioną dyskusję krakowian na temat jego sensowności.

Szczegóły TUTAJ

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno Ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 20-10-2012, 18:02    Odpowiedz z cytatem

Metro w Krakowie to jakaś kpina. Miasto nie stać na jego budowę, Kraków ma problemy z konserwatorami zabytków, którzy tak łatwo nie dopuszczą do budowy. Trzeba działać szybko a nie latami. Wątpię żeby ludzie chcieli się przesiadać skoro MPK serwuje częste remarszturyzacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 20-10-2012, 18:08    Odpowiedz z cytatem

Koni
Cytat:
Miasto nie stać na jego budowę, Kraków ma problemy z konserwatorami zabytków, którzy tak łatwo nie dopuszczą do budowy.

Dało by się, szczególnie linia N-S poza Podgórzem Wink
Przydało by się z dr Twardego jeszcze trochę na północ ją wydłużyć.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 20-10-2012, 18:51    Odpowiedz z cytatem

Przy okazji pozamykać ulice niektóre, miny kierowców w korkach bezcenne - przecież i tak zrobić podkop chłopie więc to oznacza utrudnienia. A prawda jes taka że zamykanie czegokolwiek w Krakowie spowoduje mega korki w innym miejscu w którym już teraz są duże korki.

Ja bardziej stawiałbym na kolej miejską, ale również wątpię w to że miasto temu podoła.

Obym się mylił i jednak Kraków znalazł dobre rozwiązanie problemów komunikacyjnych.

Ciekawe skąd miasto weźmie na to kasę? Pewnie z podwyżek cen biletów MPK. Ja się przesiadłem już na pociąg i jeżdżę nim po mieście bo mogę sobie wrócić na bilecie 2 godzinnym i jadę bez korków, to że muszę czasem podejść 20 minut z przystanku kolejowego mi nie przeszkadza. Staram się umawiać tak żeby pociągi mi pasowały jak chcę coś na mieście załatwić i radzę sobie i nie rozumiem ludzi którzy wolą przepłacać i przesiadać się po 2 razy nie raz i narzekają na korki w mieście. Niech oni sobie kupią auto i jeżdżą obwodnicą a nie korkują główne ulice w Krakowie.

PS: Tam gdzie pociąg nie dociera i trzeba dłużej niż godzinę iść z najbliższej stacji do miejsca docelowego to sobie jeżdżę rowerkiem i jedyne koszty to wody i konserwacji mojego jednoślada.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 21-10-2012, 00:15    Odpowiedz z cytatem

Ja mieszkam na Zwierzyńcu, tam stacji kolei nie ma od 1911, więc nie mam na nia co liczyć, a korki mam.
Ja rowerem po mieście nie lubię jeździć, nie mam cierpliwości do tego.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 22-10-2012, 07:54    Odpowiedz z cytatem

MK_Rabka no to masz pecha. Albo się przeprowadź w inną część miasta albo musisz jechać autem(jak masz)albo płacić i grzecznie stać w korku.

Za to ja mam najbliżej od siebie do najbardziej zurbanizowanej części Krakowa, a TY masz tereny zielone, ciszę i spokój także coś za coś : )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 23-10-2012, 20:04    Odpowiedz z cytatem

Szanse komunikacyjne spaściła koomuna. Podejmując decyzję o budowie Nowej Huty powinni od razu wytyczyć trasę kolei miejskiej, co wtedy byłoby łatwe i miałoby głęboki sens. Pociąg jechałby z Pacu Centralnego na Dworzec Główny poniżej 10 minut chyba i po co to metro kurde? Miejsce w Krakowie jest. No może 15 minut.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 23-10-2012, 23:41    Odpowiedz z cytatem

OS-24 Nowa Huta to dzielnica kontrastów komunikacyjnych. Z jednej strony idiotyzmy typu rzadko kursujące tramwaje w dziwnych relacjach a z drugiej strony drogi w niezłym jak na III RP stanie, niektóre są dwupasmowe, nie ma korków(no chyba że na wyjeździe do Starego Krakowa)i jest świeże powietrze za wyjątkiem bliskiego sąsiedztwa Kombinatu Metalurgicznego, Walcowni, dzielnicy Ruszcza, Pleszów, oraz przystanków MPK Koksochemia, Meksyk, Jeżynowa, Brama numer 5 jak również na osiedlach Stalowym, Sportowym, Willowym, Szkolnym, Handlowym, Uroczym i Zielonym w dni wiatrów wschodnich(tzn. wiejących w stronę Krakowa).

Natomiast Stary Kraków ma spaprane drogi i tam praktycznie nie da się nic wybudować "na górze" bez wyburzania zabytków. A wiadomo - w Krakowie turysta zagraniczny jest najważniejszy - bo zostawi duży haracz na Miasto Kraków taka prawda. Bo statystyczny Krakowianin wręcz chciałby(ale tego nie powie)żeby tych zabytków nie było bo przez nie miasto ma kłopoty komunikacyjno-finansowe.

PS: A tak na marginesie jak ktoś robi prawko w Krakowie to polecam szkoły z centrum Krakowa i wozić się w weekendy po NH - można naprawdę fajnie sobie pojeździć, nie to co w Krakowie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 23-10-2012, 23:48    Odpowiedz z cytatem

Nie no pociąg by wyjeżdżał na północ i od razu odbijał na wschód tak żeby iść linia przyszłej Opolskiej-Bora Komorowskiego i dalej do Placu centralnego, który jest otwarty wszak na południe i tam by mógł być przystanek. Bardziej sensowne niż linia do Wieliczki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 24-10-2012, 15:46    Odpowiedz z cytatem

Była Kocmyrzówka oraz tory na Placu Centralnym (linia Czyżyny - Mogiła). Tylko nie pasowały do planu ... Starczyło by zrobić 5 bezkolizyjnych przejazdów (na Grzegórzkach), Al Pokoju (lub jechać przez Nadwiśle, a przystanek Dąbie dać na wiadukt), Mogilska, Meissnera, i dalej w Czyżynach jeszcze jeden.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-10-2012, 16:00   

Cytat:
A wiadomo - w Krakowie turysta zagraniczny jest najważniejszy - bo zostawi duży haracz na Miasto Kraków taka prawda. Bo statystyczny Krakowianin wręcz chciałby(ale tego nie powie)żeby tych zabytków nie było bo przez nie miasto ma kłopoty komunikacyjno-finansowe.


A poza tym wszyscy zdrowi? Rolling Eyes
Powrót do góry

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 24-10-2012, 23:58    Odpowiedz z cytatem

Proszę o sprecyzowanie Autora postu poprzedzającego o co mu dokładnie chodzi. Podtrzymuję swoje zdanie i uważam że jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.W przeciwnym razie post zostanie zgłoszony do stosownych Moderatorów. Ja mogę powiedzieć o sobie że jestem zdrowy, nie wiem jak przedmówca - ale nie będę się o to pytał w tym temacie ponieważ byłoby to łamanie regulaminu Infokolej.

Szkoda że kolejny raz żadna gazeta nie uwiarygodniła swoich wypocin na podstawie jakiegokolwiek artykułu z jakiegokolwiek kodeksu prawnego, regulacji prawnej i lub stosownego regulaminu. Nawet gdyby artykuł był bardzo duży to ja bym z miłą chęcią go przeczytał - a po nim to tak naprawdę można gdybać co się stanie, no chyba że się ma znajomości u Marszałka Sowy i innych stosownych Organów Prawnych(ja takowych nie posiadam). No ale czego wymagać w świecie biurokracji, gdzie najważniejsza jest kasa, a napisanie obszernego artykułu nie dość że się nie sprzeda to i tak jest niedochodowe dla konkretnej gazety/czasopisma(ukryte podatki od papieru, ilości znaków ect.)

Po za tym to jest projekt wstępny czyli niedokładny, nieprawomocny, nieostateczny, wszystko może się jeszcze odwrócić na naszą niekorzyść na niekorzyść metra(jeśli w ogóle powstanie). Ja myślę że to jest wszystko bujda. Jakby Gazeta Krakowska zeskanowała jakiś fragment pisma(jak np. Infokolej) to by było o czym gadać, a tak to szkoda pisać posty żeby nie zostać pomówionym.

Może trochę przynudzam, ale wkurza mnie spam na forum. Temat do zamknięcia, do czasu jak pojawią się jakieś nowe informacje na ten temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 26-10-2012, 12:11    Odpowiedz z cytatem

Też nie rozumiem likwidacji 'kocmyrzówki". Choć PRL do transportu szynowego miał chyba mieszane podejście, to jednak był to najwydajniejszy wówczas transport i wiele inwestycji w tej dziedzinie było. A w Hucie kolej byłaby akuratna. Szkoda, że potem też nic nie zrobiono by choć częściowo coś z niej wykorzystać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 26-10-2012, 20:39    Odpowiedz z cytatem

Sabatnik, ubolewam nad tym faktem, szkoda że w czasach korków i spalin(XXI wiek)nikt w Polsce jeszcze oprócz nas i specjalistów od transportu na to nie wpadł. Niestety. A szkoda, można by ograniczyć niepotrzebne koszty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 12-11-2012, 11:05    Odpowiedz z cytatem

Metro w Krakowie to nie jest kpina.Kiedyś tak mówiono o lotach kosmicznych nieporównywalnie bardziej skomplikowanych i wielokrotnie droższych.Tramwaj jest tylko z nazwy szybki a wystarczy tylko jedna awaria/kolizja i jest totalny paraliż bo infrastruktura jest jak jest i lepsza nie będzie.Każde duże przedsięwzięcie zaczyna się od pomysłu/koncepcji,stadium wykonalności,planów a dopiero potem rozpoczyna się szukanie możliwości finansowania - wiadomo że w tym konkretnym przypadku to daleka droga.Strach przed budowaniem pod zabytkowym centrum wygląda tak samo jak kiedyś na wsiach ze strachu modlili się na widok światła elektrycznego - po prostu metro z powodzeniem funkcjonuje w wielu miastach europejskich równie lub jeszcze bardziej zabytkowymi niż Kraków w tym pod słynnymi katedrami.Zresztą metro nie musi przecież być pod samym Rynkiem Głównym,można je wytrasować pod Plantami gdzie jest tylko roślinność...Nawet jeśli by ta koncepcja nie wypaliła z takich czy innych powodów to może w końcu rozwinie się skutecznie jakaś pośrednia jak np. Premetro bo samo majstrowanie połączeniami tramwajowymi na przekór oczekiwaniom społecznym do niczego dobrego nie doprowadzi....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl