Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Mijanka a stacja
Autor Wiadomość

REXus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Maj 2010
Skąd: Żelistrzewo

PostWysłany: 24-10-2012, 20:04    Odpowiedz z cytatem

lubelak195 napisał/a:
Bystrzyca koło Lublina (sterowana z Lubartowa) oraz Wilkołaz i Lublin Zemborzyce (Ze stacji Niedrzwica)

Zdalnie sterowana jest cała linia helska (oprócz stacji Hel - cała reszta sterowana z Władysławowa). Na myśli miałem w pełni samoczynną mijankę (działającą na podstawie czujników torowych), jedynie kontrolowaną na obsadzonym posterunku ruchu (projekt Słupsk - Szczecinek, spartaczony i zaniedbany).

_________________
... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 24-10-2012, 21:11    Odpowiedz z cytatem

pp napisał/a:
Sebcio napisał/a:
Kto używa pojęcia "mijanka z przystankiem osobowym". Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim. Mijanka to stacja, jak pisał już niejeden użytkownik, a jeśli ma wybudowany peron to może służyć również pociągom pasażerskim.

Mijanka nie musi być stacją. Patrz, np. Zborowice w km 40,738 na linii D29-96 Tarnów-Leluchów.
Wskazany przykład to mijanka będąca stacją. Czemu miałaby nią nie być?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kubanowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009

PostWysłany: 24-10-2012, 21:53    Odpowiedz z cytatem

Też odniosłem wrażenia, że to jest stacja (skoro już uznano, że mijanka to stacja).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 25-10-2012, 07:47    Odpowiedz z cytatem

W takim razie zwracam honor.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dikik
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-10-2012, 11:44   

Zgodnie z definicją, z instrukcją dodatkowo na stacji "pociągi mogą rozpoczynać i kończyć jazdę, (...) jak również zmieniać skład lub kierunek jazdy". Stąd można wysnuć wniosek, iż różnica wynika, iż na stacji można wykonywać manewry, a na mijance jest to niemożliwe - brak urządzeń SRK tarcz i wskaźników oraz takiej możliwości w regulaminie.
Powrót do góry

REXus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Maj 2010
Skąd: Żelistrzewo

PostWysłany: 25-10-2012, 14:55    Odpowiedz z cytatem

Manewry można wykonywać zawsze - niekoniecznie na podstawie tarcz, czy sygnałów manewrowych.

Przykładem niech będą stacje Kuźnica (Hel) i Jastarnia, obie wyposażone dotąd w bocznice, a bez tarcz i sygnałów manewrowych. Bocznice te - w ramach rewitalizacji - są w tej chwili likwidowane z racji ich nieużywania.

_________________
... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 25-10-2012, 19:06    Odpowiedz z cytatem

Na mijance przeważnie znajduje się dyżurny dysponujący i nastawniczy. Jak na mijance zdefektuje pociąg czy zostanie skrócona relacja (np. zamknięcia szlaku) to manewry są normalną rzeczą. Do mijanek są również prowadzone pociągi techniczne czy jazdy próbne.

Zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce, mijanka to stacja kolejowa, której układ torowy umożliwia jedynie krzyżowanie i wyprzedzanie pociągów.
Ale wszystko zależy od regulaminu techniczno-ruchowych stacji. W nim jest wszystko napisane czy na takiej stacji można wykonywać manewry i w jaki sposób czy nie wolno.

Załączam plan stacji mijankowej KOŹLICE na linii 289 Legnica - Rudna Gwizdanów

Kozlice_2010.gif
Plik ściągnięto 172 raz(y) 24.95 KB


_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

elCoyote Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Kwi 2008

PostWysłany: 14-12-2012, 21:52    Odpowiedz z cytatem

Pamiętam czasy kiedy na mijance żadnemu mechanikowi nie przyszłoby do głowy żeby zamknąć pociąg - może również dlatego, że w definicji nie ma o tym wzmianki.... ?

[ Dodano: 14-12-2012, 21:56 ]
Znam Koźlice bardzo dobrze.... Pozdrawiam.

_________________
Wczoraj do ciebie nie należy. Jutro niepewne... Tylko dziś jest twoje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

TrainzN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2010
Skąd: Mława

PostWysłany: 22-01-2013, 15:17    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W zasadzie to, czy dana stacja będzie zwykłą stacją czy też mijanką, zależy od uznaniowości. Po prostu tam, gdzie nie ma potrzeby rozpoczynania/kończenia biegu, manewrów itd. tworzy się mijankę, na której z definicji możliwe jest jedynie krzyżowanie i wyprzedzanie się pociągów.


Dokładnie tak. Po przeczytaniu całego tematu odniosłem wrażenie, że część z Was chciała by, aby definicja była w pełni domknięta, czyli jak na mijance z definicji nie kończy się biegu pociągu, czy nie robi manewrów tzn. że nie można tego zrobić. Można owszem, ale z założenia się tego nie robi, bo nie temu celowi służy mała (właściwie to mini) stacja jaką jest mijanka. Mijanki są budowane po to, aby pociągi mogły się krzyżować oraz wyprzedzać dlatego definicja w literaturze jest taka a nie inna. Zwróćcie uwagę na to, że po modernizacjach wiele małych stacji po likwidacji np. torów bocznych stało się de facto mijankami.

_________________
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Referee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sie 2010
Skąd: Białystok

PostWysłany: 07-12-2014, 21:07    Odpowiedz z cytatem

Pomiędzy Czeremchą a Hajnówka istnieje mijanka Witowo. Peron p.o. Witowo znajduje się przed semaforem wjazdowym na mijankę. Wygląda to tak:
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Witowo
W tym przypadku mijanka nie jest przystankiem osobowym. W nomenklaturze PLK są to dwa odrębne punkty eksploatacyjne.

W Białymstoku istnieje MPO (mijanka i przystanek osobowy) Białystok Bacieczki, na którym w dn. 22.09.2014 kończyły bieg pociągi z zamkniętej stacji Białystok Fabryczny! To dopiero przypadek co?
http://static.wixstatic.com/media/684007_aeb68618bcda4837adecf7d686b16aaf.jpg_srz_p_983_724_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz

Białystok Fabryczny nie posiada czynnych nastawni, nie przyjmował pociągów pasażerskich (za wyjątkiem WOŚPowych) od lat, a tu jeszcze pociągi kończące i zaczynające bieg z drugiej strony na mijance. Smile

Ja bym zadał inne pytanie. Czy stacja po zamknięciu nastawni czyli uniemożliwieniu się krzyżowania, wyprzedzania, ale z pewnymi czynnościami ruchowymi, manewrami, obsługą bocznic, ładowni to stacja czy np. bocznica szlakowa?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gggabrysss Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2014

PostWysłany: 07-12-2014, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Referee napisał/a:


Ja bym zadał inne pytanie. Czy stacja po zamknięciu nastawni czyli uniemożliwieniu się krzyżowania, wyprzedzania, ale z pewnymi czynnościami ruchowymi, manewrami, obsługą bocznic, ładowni to stacja czy np. bocznica szlakowa?


Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie, ale wydaje mi się, że mówisz o posterunku pomocniczym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Referee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sie 2010
Skąd: Białystok

PostWysłany: 07-12-2014, 21:33    Odpowiedz z cytatem

gggabrysss napisał/a:
Referee napisał/a:


Ja bym zadał inne pytanie. Czy stacja po zamknięciu nastawni czyli uniemożliwieniu się krzyżowania, wyprzedzania, ale z pewnymi czynnościami ruchowymi, manewrami, obsługą bocznic, ładowni to stacja czy np. bocznica szlakowa?


Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie, ale wydaje mi się, że mówisz o posterunku pomocniczym.


Doszukałem się w internetach, że wtedy jest to stacja handlowa. Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 08-12-2014, 10:20    Odpowiedz z cytatem

Ja myślę, że sprawa jest bardzo prosta. Nie chodzi o to, że fizycznie na mijance można zawrócić skład, zakończyć bieg, czy wykonywać manewry. Nie chodzi też o to, że zgodnie z procedurami można te czynności wykonać bez użycia urządzeń SRK. Bo wtedy doszlibyśmy do paranoi - w końcu w sytuacjach wyjątkowych można zawrócić skład, czy przeprowadzić manewry (np. podjechanie i podpięcie lokomotywy do składu, którego napęd uległ uszkodzeniu) nawet na szlaku. Ale czy to oznacza, że szlak jest stacją? Myślę, że różnica między stacją a mijanką dotyczy raczej tego, do czego dany posterunek ruchu jest wykorzystywany w prowadzeniu normalnego ruchu pociągów. Logiczne jest, że jeśli posterunek jest używany jako stacja, to można się spodziewać, że urządzenia SRK będą przystosowane do pełnienia takiej funkcji, ale nie jest to chyba warunek konieczny.
Natomiast kompletnym nieporozumieniem wydaje mi się mieszanie pojęć posterunków prowadzenia ruchu i punktów wymiany pasażerów, czy towarów. Gdynia Postojowa, czy Warszawa Olszynka Grochowska, to zdaje się stacje w 100% jeżeli chodzi o definicję posterunku ruchu, ale zwykły pasażer nie ma pojęcia o ich istnieniu. Również ktoś przytoczył tutaj przykład przystanku osobowego w bezpośrednim sąsiedztwie mijanki czy posterunku odgałęźnego, które to PLK ewidencjonuje jako odrębne punkty eksploatacyjne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl