Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Niekompetentni kasjerzy
Autor Wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 02-11-2012, 16:06    Odpowiedz z cytatem

danio napisał/a:
Totalna bzdura . Jeżeli kupujesz bilet na pociąg regio z Krakowa do Częstochowa przez Katowice (od Katowic KS ) to kasjer sprzedaje ci bilet na poc. R . I nie ma tu żadnej dyskusji , bo KŚ honorują bilety PR .
Typowa niekompetencja kasjera .


Danio bardzo ciekawy post, to znaczy że od nowego rozkładu jak KŚ wejdzie na wszystkie trasy to będzie można na jednym bilecie PR-ów lub jednym bilecie KŚ pojechać całą trasę łącznie z PR-ami czy trzeba będzie kupować oddzielny bilet na każdą spółkę? Od kiedy to wprowadzili, lub chcą wprowadzić? Dobrze zrozumiałem? Bo jeśli tak to niech PR się wynoszą ze Śląskiego, i niech jeździ KŚ.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-11-2012, 17:23    Odpowiedz z cytatem

artus11 napisał/a:
Nie stosuje się obliczania należności za łączną odległość przejazdu, jeżeli podróżny
zamierza choćby na części drogi korzystać z pociągu interREGIO albo REGIOekspres (tj.
częściowo pociągiem osobowym KŚ i częściowo pociągiem IR albo RE i odwrotnie).


Stosuje się. Ja tak robię odkąd jeżdżą KŚ. Mam Ci porobić skany biletów?

Poza tym, nawet gdyby nie można było tak robić to bardzo łatwo to obejść: kupić bilet na całą trasę wg taryfy REGIO, a potem w pociągu IR zrobić dopłatę na tenże odcinek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 02-11-2012, 21:38    Odpowiedz z cytatem

Konduktor ewid. 16325 w pociągu Regio 30436 się opierniczał i udawał że nie wie że jest PWDC Libiąż-Trzebinia, poszedł na tyły i trzeba było za nim latać aby kupić bilet, parę ludzi z przodu pojechało bez biletu.

Gadałem z jedną pasażerką i doszliśmy do wniosku że w tym pociągu notorycznie puszczają bez biletu. To wygląda mniej więcej tak że obsługa Tarnów "u siebie" tzn Kryniczanka np. nie kradnie, a kradnie w Chrzanowskiem, podobnie jak Nowy Sącz, tzn. takie przymuły że tak powiem ociągają się, udają że chciałem bilet do Krakowa(a ja do Trzebini chciałem)próbują wmówić że nie ma takiego biletu. Gdybym siadł se w środku z laskami to pewnie by przeszedł koło mnie i pojechałbym jako podróż za jeden uśmiech i by mnie nie złapał Very Happy. To samo Nowy Sącz. Jest tam parę osobników w tych kasach że sprawdzają tak dokładnie bilety że aż wkurzają pasażerów(np. 3 razy w ciągu krótkiej trasy)albo w ogóle nie ma kontroli. W Krakowie Płaszowie nigdy nie ma takich problemów.

A najlepsze było w Trzebini, tam już kasa agencyjna czynna od 5:45 do 19:30. Kasa numer dokładnie 832. Nie mam te wszystkie rzeczy żadnych dowodów które by Państwu pasowały, ale kasjerka w Trzebini sprawiała wrażenie nieco pijanej. Nie było czuć od niej %, ale baba normalnie przy wypisywaniu biletu(bilet poprawnie mi wypisała)zaczęła machać rękami i tak gadać strasznie na luzie, i gadać rzeczy które nie powinna mówić. Najpierw chciała ode mnie 4,50 zł za PWDC do Libiąża, a potem się sama poprawiła. No ja se myślę, raz kozie śmierć, zapytam się jej o alkohole. No i się pytam o sklepy nie, ona mi pokazała palcem gdzie są(oczywiście ja udawałem że nie wiem)no i pytam się ile piwo harnaś kosztuje, to ona powiedziała że 2,50zł że ona nie pija, tylko wieczorami, a rano kawkę. Zamurowało mnie, ale potem widziałem jak obsługiwała innych ludzi i już się tak zachowała jakby sprawiała wrażenie sympatyczniej aczkolwiek zbyt wyluzowanej kasjerki. Pierwszy raz z czymś takim się spotykam. Znam dużo wyluzowanych ludzi i teraz pytanie - gdybym zadzwonił po Policję no to gdyby się okazało że nie miałem racji to Policja by mi nic nie zrobiła, ale kasjerka by się mogła zrazić do mnie a ja często tam kupuję bilety.\

W ogóle ona powiedziała że kasa agencyjna(ona powiedziała ajencyjna)to prywaciarze są.(a nie PKP PLK czasem?!?)Paliła papierosa i musiałem zrobić puk puk do szybki żeby podeszła. Okno kasy PR-ów stare zamknięte już jest, baner reklamowy z logiem PR-ów jeszcze wisi, a otworzyli okienko obok, które było zamknięte.

Na bilecie pisze AEO 07160971 to jest numer kasjerki? Czy może HB060106344? Nie mogę zrobić skana bo nie mam przy sobie w tej chwili sprawnego skanera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-11-2012, 22:59    Odpowiedz z cytatem

Weź se chopie na wszczymanie, co? Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 03-11-2012, 00:55    Odpowiedz z cytatem

Chłopie wyluzuj, nie wiem może te święta zmarłych tak na wszystkich działają, nie wiem, wiele ludzi mi mówi że jestem jakiś taki (cenzura regulaminy zabraniają mi to mówić). No ale ta babka wygadała się z tym piwem. Wiadomo że komuś szybciej % parują, ale komuś wolniej, no i co? Dlatego ja się na razie wstrzymuję z reakcją, chcę tylko wiedzieć gdzie na bilecie PR-ów jest napisany numer kasjera. Bo ja też się czepiam jak jest np. jakiś dzidka menka z fajkami i nie wie co to turystyk i gada takim językiem jakby wziętym z epoki komunizmu np.

To było autentyczne w Oświęcimiu, obcokrajowcy się pytają o pociąg do tego no, yyy, Pragi i mówią "Czech Republic" a baba w kasie "Czechosłowacja"? No a Czechosłowacji nie ma już od 1992 roku przecież...

Dzisiaj jeszcze gadałem z anglikami takie 2 murzynki i taki chłop się mnie pytali o TLK do Katowic, pokazują bilet(nie jestem kasjerem no doba no ale dobra chcą gadać ja nie umiem nic prawie po angielsku no to dobra raz się żyje)No i kurde łopatologicznie się dogadaliśmy...W końcu wsiedli do swojego TLK, a ja do swojego REGIO do Oświęcimia. No i ktoś zgubił rękawiczkę, pytałem się ludzi a nikt kurcze się nie przyznał czyja to rękawiczka, no a drugiej nie było to sobie jedną wziąłem i nawet pasuje i jest taka ładna i czarna xD.

Dzisiaj w jednym z wieczornych składów(nie chce mi się szukać numeru)oświęcimskich za Chrzanowem jechały 3 osoby włącznie ze mną a pani kierpoć tak się ładnie wystroiła że naprawdę aż miło było popatrzeć Very Happy Ale kurcze nie dało się z nią pogadać, sprawdziła bilet i poszła, no cóż bywa i tak : ) Jutro pogadam z jakimś innym kanarem, a może też zrobi tego focha Very Happy

Trochę za bardzo odeszłem od tematu Very Happy Proszę wszystkich Forumowiczy o dalszą dyskusję na temat pociągów w stosownych tematach(no bo tu były w tym temacie różne województwa dlatego nie podam linka do tematu Małopolskiego).

Very Happy

Pozdrawiam EOT.

PS: Nie bawiłem się w Heloim dzisiaj, nie wiem jak to się pisze Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-11-2012, 01:35    Odpowiedz z cytatem

Tomasz napisał/a:
(nie jestem kasjerem no doba no ale dobra chcą gadać ja nie umiem nic prawie po angielsku no to dobra raz się żyje)

Ty się po polsku też za bardzo nie potrafisz wysłowić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

x men Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 05 Sty 2013

PostWysłany: 05-01-2013, 12:34    Odpowiedz z cytatem

Lil Peter nie bądź taki mądry sam jesteś gamoń a jak Ci się nie podoba obsługa w COK-u to kupuj w kasach PR na chwilę obecną można tak kupić bilet na całą drogę regio + dopłata wtedy przepisy na to nie pozwalały więc nie obrażaj ludzi i nie strasz skargami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lecho Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Mar 2012
Skąd: Kraków

PostWysłany: 05-02-2013, 14:28    Odpowiedz z cytatem

Sytuacja z dzisiaj na dworcu Warszawa Wschodnia. Kolega chciał kupić bilet na przejazd z Warszawy do Wisły. Wyjazd ze stolicy TLK Monciak-Krupówki z przesiadką w Radomsku na TLK Pogoria do samej Wisły. Przewoźnik jeden, przesiadka jedna, kategorie pociągów takie same, czyli wydawać by się mogło, że nic trudnego. Nie dla niekompetentnych pań w informacji i kasach.

1) Pani w kasie stwierdziła, że pociąg TLK nie dojeżdża bezpośrednio do Wisły i konieczne są przesiadki w Częstochowie i Pszczynie. Ponadto stwierdziła, że TLK Pogoria nie jedzie przez Radomsko i odesłała do informacji. W informacji taka sama śpiewka.

2) Kolega sprawdził w internecie i spisał numery pociągów i ponownie udał się do informacji tym razem lepiej przygotowany merytorycznie, ale ponownie informatorka wyraźnie oburzona, że przychodzi już drugi raz i zawraca jej głowę, oznajmiła, że pociąg TLK Pogoria nie jedzie przez Radomsko i kończy bieg w Pszczynie, gdzie należy przesiąść się na Koleje Śląskie.

3) Kolega zdziwiony tą informacją zadzwonił na infolinię, gdzie dowiedział się, że panie w kasie i informacji mylą się, czyli że TLK Pogoria jedzie i nawet zatrzymuje się w Radomsku, a ponadto dociera do samej Wisły.

4) Po raz trzeci udał się do informacji i zażądał wydrukowania trasy przejazdu TLK Pogoria. Informatorka zrobiła się czerwona, gdy zobaczyła, że przez ostatnie 40 minut wprowadzała go w błąd.

5) Z wydrukowaną trasą przejazdu kolega udał się do kasy. Za nim od razu poleciała pani z informacji i powiedziała kasjerce "No może teraz tobie uda się sprzedać bilet". Kasjerka o dziwno znalazła taką trasę i sprzedała bilet, ale była tak zaaferowana sytuacją, że nie zapytała o formę płatności. Kolega podał jej kartę, a ona oburzona stwierdziła, że teraz będzie "tracić czas i odkręcać płatność". Kolega dodał, że on "z powodu niekompetencji obu pań stracił już godzinę". Po czym kasjerka bezczelnie wyłączyła mikrofon i wydrukowała bilet bez zbędnego gadania.

Gdyby ten burdel znajdował się w prywatnych rękach, takie osoby by tam już nie pracowały. Zamiatać dworzec, a nie sprzedawać bilety i dezinformować podróżnych!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 05-02-2013, 15:17    Odpowiedz z cytatem

To jest "pikuś" w porównaniu z kasjerkami w Czechowicach za czasów PR.
Tam to była masakra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 06-02-2013, 10:37    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
na TLK Pogoria do samej Wisły.

Cytat:
Pani w kasie stwierdziła, że pociąg TLK nie dojeżdża bezpośrednio do Wisły

Cytat:
TLK Pogoria nie jedzie przez Radomsko i kończy bieg w Pszczynie, gdzie należy przesiąść się na Koleje Śląskie.

Cytat:
TLK Pogoria jedzie i nawet zatrzymuje się w Radomsku, a ponadto dociera do samej Wisły.


Już wyjaśniam, kasjerka i informatorka są mniej winne, niż się wydaje. To nieporozumienie, spowodowane po części przez debilny system elektronicznego wyświetlania rozkładów jazdy. Gdyby istniała drukowana cegła, a rozkłady nie zmieniały się co 2 miesiące, zapewne nie byłoby problemu.

Problem w tym, że Pogoria - w zależności od terminu jazdy - ma inną trasę. Przykładowo, dziś pojechała przez Radomsko i skończyła bieg w Bielsku Białej (nie dojechała do Wisły).

Ale już od 9-go lutego - będzie jeździć do Wisły i nie trzeba się przesiadać w KŚ.

Informatorka się po prostu nie zorientowała, że pociąg zmienia trasę od korekty, i nie dopytała kolegi, na który dzień dokładnie chce bilet. Przypuszczalnie infolinia już to zrobiła, i z tego powodu miała inny wynik wyszukiwania.

Ot, i cała tajemnica.

WNIOSEK: na dworzec warto od razu przychodzić z wydrukiem z wyszukiwarki.

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 06-02-2013, 14:31    Odpowiedz z cytatem

To nie tłumaczy informatorki. Ona ma obowiązek dopytać się o datę itd.
Ja też pracuje na infolinii (ale innej niż IC) i jakoś zawsze pytam o datę, jest to standard i tak musi być.
Kasjer / informator powinien znać przynajmniej ogólnie zarys rozkładu jazdy pociągów.
Pomaga to w pracy i to bardzo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lecho Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Mar 2012
Skąd: Kraków

PostWysłany: 06-02-2013, 16:12    Odpowiedz z cytatem

Kolega precyzyjnie powiedział, na jaką datę chce bilet.

Sęk w tym, że kolega miał precyzyjnie obraną trasę i nie poszedł do informacji z niewiedzy, ale z powodu niekompetencji kasjerki. Obu kobiet nic nie tłumaczy, bo taką trasę można wyświetlić w wyszukiwarce połączeń oraz istnieje możliwość zakupu biletu na stronie internetowej PKP IC. Nie wiem, co jeszcze jest potrzebne, żeby człowiek, który pracuje jako informator przestał przeszkadzać w zakupie biletu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 06-02-2013, 18:27    Odpowiedz z cytatem

Widzisz, ja wiem z doświadczenia że 3/4 pracowników na informacjach jest niekompetentnych i szukają tylko wg swoich procedur i tyle. Zero myślenia, zero pomysłów na rozwiązanie problemów.
Ze swojego doświadczenia wiem że nie można w 100% ufać aplikacji np. takiej jak hafas. Czasem wyczucie
sytuacji i znajomość (ogólna, bo nikt nie jest w stanie zapamiętać siatki połączeń wszystkiego typu w takim kraju jak Polska) podstawowych spraw pozwala na szybkie reagowanie na wyniki wyszukiwania, czasem nawet decydowania o wyborze lepszej oferty. To nie są proste sprawy. Ale po 2ch latach można się tego nauczyć, a na informacjach pracują ludzie po 20-30 lat. Druga sprawa to zmiany w rj. Nie są dla mnie tłumaczeniem
fakt częstych zmian, od tego jest informator, że jak jest zmiana to powinien zaznajomić się ze zmianami.
Ja sam nieraz siedzę 3-4 godziny nad zmianami, analizuje i zastanawiam się nad różnymi rozwiązaniami.
To nie przechwałki, ja to traktuje jako obowiązek i to robię. Nauczyłem tego parę koleżanek to
sobie pomagamy, jednak to jest kilka osób w skali firmy. Nie mogę zdradzić gdzie pracuje.
Tak czy inaczej problemem jest brak w Polsce kompetentnej i dobrej informacji gdzie każdy
pracownik był dobrym rzetelnym informatorem i traktował pracę jako służbę bo defacto jest to służba.

Niekompetencja w okienkach kasowych wynika głównie z braku zaangażowania w pracę, "nie chce mi się" ,
"idę do roboty", "nienawidzę swojej roboty" , "znowu Ci ludzie zatruwają d...." itd itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LukE83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Wrz 2009
Skąd: KOS / ST

PostWysłany: 06-02-2013, 22:28    Odpowiedz z cytatem

danio napisał/a:
To jest "pikuś" w porównaniu z kasjerkami w Czechowicach za czasów PR.
Tam to była masakra.


Oj tak, tam strach było się o coś zapytać.

Teraz, poprzedniej niedzieli trafiłem na miłą kasjerkę, która prócz udzielenia krótkiej informacji za wszelką cenę chciała dać mi rabat na przejazd do Tychów. Najpierw pytała czy studencki, potem czy mam nie więcej niż 26 lat - niestety nic z tych rzeczy Sad Skończyło się na Silesia Weekend Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 07-02-2013, 00:02    Odpowiedz z cytatem

danio napisał/a:
Nie mogę zdradzić gdzie pracuje.


No pooowiedz, to będę dzwonił. Zawsze to przyjemnie dla odmiany mieć do czynienia z pracownikiem rzetelnym i zaangażowanym Smile

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl