Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Likwidacja przystanków przez Koleje Śląskie

Sprzeciwiam się rezygnacji z obsługi wybranych przystanków osobowych przez pociągi Kolei Śląskich
Bytom Północny
19%
 19%  [ 35 ]
Czechowice-Dziedzice Przystanek
25%
 25%  [ 44 ]
Rybnik Gotartowice
21%
 21%  [ 38 ]
Rybnik Piaski
19%
 19%  [ 35 ]
Uważam, że żaden z wymienionych przystanków nie jest potrzebny
13%
 13%  [ 24 ]
Głosowań: 85
Wszystkich głosów: 176

Autor Wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 17-12-2012, 20:27    Odpowiedz z cytatem

Jak mnie nie znasz , to się nie odzywaj. Ja dwa lata dojeżdżam do pracy i rozumiem co to znaczy
codziennie 25 km w jedną stronę. Po mnie też nieraz znajomi z pracy podjeżdżali żeby zabrać do pracy.
Nie musi to być Bytom , poza tym jest bilet PR(teraz KŚ) + KZK GOP.
Czy to taki problem podjechać 2-3 przystanki autobusem i czekać na kolegę w umówionym miejscu ?
Nie takie rzeczy się robiło , tylko chcieć.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 17-12-2012, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Ale ja mam małe dziecko i dla mnie 30min. w jedną stronę - razem godzina straty dziennie robi wielką różnicę!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

czepek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Gru 2012
Skąd: Piasek

PostWysłany: 17-12-2012, 22:14    Odpowiedz z cytatem

Zrobiłem dokładne pomiary czasu przejścia dworzec-brama „rafinerii” na ulicy Barlickiego. Zajmuje mi to 12 minut. Do tego dochodzi dojście do mojego miejsca pracy, które mieści się w środku zakładu. Czyli kolejne 6 minut. Jak wiadomo z Przystanku było to około minuty do bramy i na zakładzie podobnie ok. 6 minut. Mam zamiar jeszcze przed Świętami nakręcić filmik z przejście z dworca do bramy i z przystanku do drugiej bramy. Oba filmiki wrzucę do sieci. Całość wraz z mapką, czytelną dla największego laika prześlę do Marszałka. Jak wiadomo obecnie trwa nadal duży chaos kolejowy na Śląsku. Odpuściłem więc trochę temat. Zajmę się nim jak sytuacja się trochę uspokoi. Odnoszę wrażenie, że autor rozkładu jazdy(znany z imienia i nazwiska, zresztą obecnie już odsunięty), zupełnie nie znał specyfiki Śląska. Wyciął Przystanek, wyciął w wielu połączeniach Czechowice-Dziedzice Południowe, a przywrócił do rozkładu Tychy Miasto. O ile dobrze czytam rozkład jazdy to ta stacja leży o 552 i 820m od sąsiednich przystanków. Czyli tam przystanki mega często, a już odległości po 2,5km na trasie Czechowice-Dziedzice - Bielsko-Biała to wielki problem. Rozumiem, że Czechowice to nie Tychy, ale ja będę nadal uparcie twierdził, że osobowe powinny się zatrzymywać na wszystkich przystankach. A jak z jakiegoś powodu już się nie da zatrzymywać na wszystkich przystankach(nie umiem znaleźć takich powodów) to na tych znajdujących się obok zakładów pracy pociągi powinny zatrzymywać się wtedy, kiedy zaczynają i kończą się godziny pracy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-12-2012, 23:57   

czepek, z jednej strony można czekać, ale z drugiej jeśli zmiana miałaby nastąpić od lutego to już trzeba działać. Infrastruktura jest, chętni do korzystania są - tylko potrzeba dobrej chęci.
Powrót do góry

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 21-12-2012, 12:18    Odpowiedz z cytatem

Mnie osobiście ten cały bajzel już zmęczył - kupiłem wczoraj samochód. Dziwi mnie tylko fakt, że niektóre osoby uważające się za MK popierają likwidację linii kolejowych, przystanków, robienie z ZKA standardu itp. Zapewniam Was, że nie będzie masowych spacerów z rafinerii czy zapałkowni na dworzec w centrum Czechowic lub w Południowych, jak niektórzy prorokują. Stoimy raczej u progu wzrostu natężenia ruchu samochodowego na drogach województwa śląskiego oraz rozkwitu działalności busiarzy. Winnym wielka krzywda się nie stała - byłych członków zarządu KŚ na pewno ktoś przygranie, o marszałku nie wspominając. Uważam, że do lutego 2013 popyt na S31 na całym odcinku Czechowice - Imielin zniknie bezpowrotnie. Utrata zaufania do kolei (tak, bo przeciętnego podróżnego nie obchodzi spółka taka czy owaka) jest moim zdaniem nieodwracalna. Nie można bowiem powiedzieć, że po zamieszaniu, które nastąpiło po wprowadzeniu nowego rozkładu, podjęto jakieś radykalne działania. Czy to powód do dumy, że 58 połączeń obsługuje ZKA? Przy czym wspomniany odcinek linii S31 nie jest w tym zestawieniu uwzględniany, bo dla KŚ obsługa połączenia Czechowice-Dziedzice - Imielin przez autobusy to rzecz normalna. Mydli się nam oczy nowoczesnym taborem (choć i tak nie trudno spotkać EN57 plastik fantastik), modernizacjami linii magistralnych do 160km/h (gdzie, nie wiedzieć czemu, osiągany czas przejadu jest porównywalny z tym z lat 90-tych), a tymczasem linie lokalne są w opłakanym stanie, a potem się je zamyka, bo pasażerów brak. A skąd mają być pasażerowie, gdy pociąg można wyprzedzić na Pelikanie - dla niewtajemniczonych, to taki rower typu składak. Więc nie wmawiajcie nam, że przystanki i linie likwiduje się, bo nie ma chętnych na podróżowanie koleją. Nie ma chętnych tylko na podróżowanie protezą kolei!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

czepek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Gru 2012
Skąd: Piasek

PostWysłany: 28-12-2012, 12:42    Odpowiedz z cytatem

Ja samochód mam od dawna, ale jakoś o wiele bardziej wolę jazdę ciepłym pociągiem. EN57 były jakie były, PRom tez można dużo zarzucić, ale po ponad roku jazdy w dni robocze, byłem bardzo zadowolony. Oczywiście było kilka dużych wpadek, jak np. ta z wysypem L4 maszynistów, ale to co mamy w KS to jest nieustający cyrk. Z tego co obserwuję to z osób dojeżdżających do "Rafinerii" ludzie przerzucili się na samochody. Znam 2 osoby, które jeżdżą pociągami, ale one nie mają prawa jazdy. Ja jeżdżę "w kratkę". Jak mnie mocno zdenerwują, to dwa dni się uspokajam jeżdżąc autem.

W piasku do dworca mam 5 minut pieszo. Z Przystanku pod bramę "Rafinerii" zajmuje to mniej niż 2 minuty. Teraz oczywiście zajmuje mi to znacznie więcej. Dwa razy zrobiłem testy jazdy samochodem równo z pociągiem. Raz był wypadek na pobliskim przejeździe, nie było pewne kiedy pociąg ruszy. Wróciłem po samochód, a pociąg sobie odjechał. W idealnych warunkach drogowych(bez deszczu, umiarkowany ruch) po przyjeździe pod bramę na ulicy Łukasiewicza po około minucie wjechał pociąg. Czyli byłem minutę szybszy. Druga próba była już zrobiona z większym rozmysłem. Przypadkowo byliśmy ok 16:20 w Cz-Dz. Ruszyliśmy więc prawie równo z pociągiem(za czasów PRów). Ruch drogowy był bardzo duży. Do tego złapało nas kilka świateł. Na wysokości nowobudowanego węzła pomiędzy Pszczyną a Piaskiem, "kibelek" sobie spokojnie śmignął wyprzedzając nas bez kłopotu. Krótko mówiąc jazda samochodem mi się nie opłacała czasowo, że o kosztach nie wspomnę. Do tego w zimie, jak nie ma się garażu trzeba troszkę z autem powalczyć(odśnieżyć, zdrapać lód z szyb). Nie raz trzeba też odśnieżyć kawałek drogi. Jazda po drodze jak leży śnieg(nawet jak jest to DK1) też jest wolniejsza. Myślę, że test w zimie dałby spowodowałby, że czas jazdy autem wyszedłby dużo dłużej jak pociągiem(zakładam, że w zimie jeździmy dużo wolniej i ostrożniej). Do tego samochód przy -10 potrzebuje sporo czasu, żeby się zagrzać. W pociągu zawsze było ciepło, a nawet często za ciepło. Gdyby Koleje Śląskie jeździły punktualnie to można by to jeszcze jakoś znieść, ale kiedy standardem jest 10 minut opóźnienia, to zabawa staje się mało śmieszna i wolę ten mniej lubiany przeze mnie samochód.

[ Dodano: 30-12-2012, 01:09 ]
Nagrałem 2 filmiki pokazujące przejście z Czechowic-Dziedzic Przystanku do bramy "Rafinerii" przy ulicy Łukasiewicza oraz z Czechowic-Dziedzic do bramy przy ulicy Barlickiego. Czas filmików odpowiada czasowi przejścia.

http://www.youtube.com/watch?v=cV287Y_pTHk
http://www.youtube.com/watch?v=4AK9tVC2bAw

Wg moich obliczeń w pierwszym filmiku pokonuję 170m. W drugim 950m. Prędkość spaceru wynosi w pierwszym filmiku 1,54m/s, w drugim 1,63m/s. Trudno było tak dobrać czas przejścia, aby była identyczna prędkość. Gdyby zachować podobną prędkość na 2 filmiku to czas przejścia z dworca głównego wyniósłby ok. 10 minut. I to mniej więcej jest normalne tempo dojścia do bramy na ulicy Barlickiego.

Oczywiście można to zrobić w 8 minut bardzo szybkim marszem, ale tak samo szybciej można przejść z Przystanku. Byłoby to wtedy 1min 26s. Jak by nie liczyć to droga do przejścia jest 5,59 razy dłuższa i takie to fantastyczne udogodnienie przygotowały mi KŚ od 9 grudnia.

Oczywiście dochodzi temat przejścia przez cały zakład. Tak jak pisałem na tym forum i w prośbach o przywrócenie przystanku, większość ludzi ma miejsce pracy na terenie "Rafinerii" od strony ulicy Łukasiewicza, ponieważ tam od ponad 100 lat przyjeżdżali pociągami pracownicy. Droga przez cały zakład liczy sobie 790metrów. Filmiku przez zakład brak, bo nie wolno filmować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Czerwony1917 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sty 2013

PostWysłany: 05-01-2013, 20:45    Odpowiedz z cytatem

Wg mnie na takiej stacyjce jak Czechowice-Dziedzice Przystanek, gdzie w porywach wiatru wskoczy jedna osoba pociąg nie powinien się w ogóle zatrzymywać. To że ktoś raz w tygodniu jeździ tam do babci to nie znaczy, że wszystko musi się tam zatrzymywać - można podejść. Dla chcącego nic trudnego. Równie dobrze można wybudować jeden przystanek pomiędzy Żwakowem, a Kobiórem i zatrzymywać tam pociągi, bo leśniczy musi dojechać do pracy, albo dlatego że grzybiarze też przecież by korzystali z tych pociągów.
Oczywiście na takich stacyjkach, gdzie gorzej o inny transport to jak najbardziej powinny się zatrzymywać osobówki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

diego Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2011

PostWysłany: 06-01-2013, 15:46    Odpowiedz z cytatem

z wikipedii: Czechowice-Dziedzice Przystanek - przystanek kolejowy w Czechowicach-Dziedzicach (...) przy rafinerii ropy naftowej, należącej obecnie do Grupy LOTOS, i Fabryce Zapałek S.A.

przy rafinerii ropy i fabryce zapałek wysiadamy...do babci, bo przecież przy bramie zakładu na pewno nikt nie chce wysiadać do pracy, to wykluczone - przecież można podejść z sąsiedniej stacji
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aso Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Paź 2011

PostWysłany: 06-01-2013, 15:52    Odpowiedz z cytatem

diego napisał/a:
z wikipedii: Czechowice-Dziedzice Przystanek - przystanek kolejowy w Czechowicach-Dziedzicach (...) przy rafinerii ropy naftowej, należącej obecnie do Grupy LOTOS, i Fabryce Zapałek S.A.

przy rafinerii ropy i fabryce zapałek wysiadamy...do babci, bo przecież przy bramie zakładu na pewno nikt nie chce wysiadać do pracy, to wykluczone - przecież można podejść z sąsiedniej stacji


Taka jest teraz rzeczywistość - im ktoś mniej wie, tym więcej ma do powiedzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

czepek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Gru 2012
Skąd: Piasek

PostWysłany: 07-01-2013, 16:43    Odpowiedz z cytatem

Kolega Czerwony1917 chyba rzeczywiście małe ma pojęcie o miejscu usytuowania Czechowice-Dziedzice Przystanek. Dla pełnej jasności polecam zobaczyć filmik mojego autorstwa, wtedy może dotrze do niektórych, że spacerujemy jak idioci po mieście, właściwie nie wiedząc dlaczego. KŚ zaczęły odpowiadać na imienne skargi w sprawie przystanku, pisząc, że wysiadają tam 1-2 osoby. Jak się weźmie średnią z całego dnia to może i mniej niż 1 osoba, ale ten przystanek ma wyłącznie znaczenie, że tak go nazwę "przemysłowe". Mają się zatrzymywać pociągi na 6, 14 i 22 i ewentulanie na 7 i 15. 106 lat temu też istniała stacja Czechowice-Dziedzice i jakoś się opłacało wybudować parę km dalej stacyjkę Vacuum Oil. Gdyby jakieś duże ilości leśników(liczone w dziesiatkach, takie ilości ludzi wsiadały kiedyś na Cz-Dz Prz)miały potrzebę wsiadania pomiędzy Piaskiem i Kobiórem, a byłoby stac nasze panstwo na budowę stacji, to dlaczego nie miałoby powstać takie coś. Nie idźmy jednak drogą wymyslania co by było gdyby sobie ktoś zażyczył stację pod domem. Ta stacja już istnieje. Wystarczy, aby 13 pociągów w dobie zatrzymywało się tutaj i problemu by nie było. Wtedy nawet 30 minutowe opóźnienia możnaby jakoś znieść. KŚ poszło pod prąd, teoretycznie ktoś zyskał 1-2 minut(mało zauważalne, kiedy prawie każy pociąg od Zwardonia ma opóźnienie), a wiele osób olało kolej i zaczęło jeździć samochodem. W 1906 roku ludzie by sobie spacerowali od głównej stacji i nie robili problemu, a jednak ktoś wymyślił przystanek 170m od bramy. W XXI wieku nikt normalny nie korzysta z kolei "za karę", tylko wybiera inny środek transportu, którym najczęściej jest samochód.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Czerwony1917 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sty 2013

PostWysłany: 09-01-2013, 22:42    Odpowiedz z cytatem

No to zwracam honor, chodziło mi o Pana, który wysiada na stacyjce do babci. Pociągi nie muszą zatrzymywać się wszędzie i dobrze że kasują część przystanków - jak najbardziej jestem za.
A pytanie stawiam takie : Czechowice to taka wielka metropolia żeby posiadać tyle przystanków ? Nie mam nic do Czechowic, ale podałem tylko przykład małego miasta z zbyt dużą ich ilością. Czasem jadąc pociągiem mam wrażenie że jade tramwajem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

darianes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lis 2012

PostWysłany: 10-01-2013, 22:45    Odpowiedz z cytatem

czerwony, szkoda, że nie masz wrażenia że lecisz samolotem skoro zyskałes aż minute za nieszczęście innych, może upadek by Ci się przydał.....

jak czytam to wszystko to aż żal mi niektórych za ich rozwój...

no cóż niektórzy dalej bawią się zabawkami
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Spiwoor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Gru 2009

PostWysłany: 10-01-2013, 23:37    Odpowiedz z cytatem

Ja jestem za tym, żeby przywrócić zatrzymywanie się pociągów na zawieszonych przez KŚ przystankach. Jeżeli w takich Tychach przystanki są co 300m i pociąg się tam zatrzymuje to niech zatrzymuje się wszędzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 11-01-2013, 01:40    Odpowiedz z cytatem

Spiwoor, no tak, ważniejsze by pociąg zatrzymywał się wszędzie tam, gdzie nikt nie wsiada, niż by miał sensowny czas przejazdu...

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-01-2013, 10:20   

Najważniejsze jest to, by nie wylać dziecka z kąpielą. A tak się dzieje, gdy nie słucha się głosu pasażerów. Nikt nie wsiada w Czechowicach Dziedzicach Przystanek? To z jakiego powodu ten bunt? Skoro mówi się, że potrzeba zatrzymywania jest tam tylko w godzinach gdy ludzie jadą do / wracają z pracy (okolice 6, 14 i 22), to tak powinno się stać. A sprawa Katowic Ligoty?
Decyzje o zawieszeniu przystanków nie były potwierdzone żadnymi badaniami. Gdyby rozkład nie był tworzony/modyfikowany na kolanie, KŚ powinny były (poza kursami ewidentnie przyspieszonymi) zatrzymywać wszystkie pociągi na wszystkich stacjach obserwując przez kilka miesięcy jak zachowują sie pasażerowie. I z czasem wycinać postoje na stacjach, ktore nie cieszą się powodzeniem. A tak to wszystko podporządkowywano pod hasło "jeździmy szybciej"

[ Dodano: 22-03-2013, 23:04 ]
Od zmiany czerwcowej wybrane pociagi KŚ będą zatrzymywać się na stacji Czechowice Dziedzice Przystanek. Takie zapewnienie dostałem w odpowiedzi na interpelację. Proponuję osobom zainteresowanym korzystaniem ze stacji przesyłanie swoich sugestii do KŚ odnośnie godzin w jakich jest najwieksze zainteresowanie. bok@kolejeslaskie.com
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl