Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Przetarg PKP IC na zakup EZT
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-12-2012, 15:03   Przetarg PKP IC na zakup EZT Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity ogłosiło przetarg na zakup 20 nowoczesnych składów zespołowych. Według założeń przewoźnika pociągi od 2015 roku będą obsługiwać połączenia dalekobieżne, w barwach Twoich Linii Kolejowych (TLK). Szacowana wartość projektu wynosi około 1 mld zł.

Więcej:
http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/aktualnosci/przetarg-pkp-intercity-na-zakup-20-skladow-zespolowych.html

_________________
© Pirat
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 04-12-2012, 15:13    Odpowiedz z cytatem

SIWZ
Opis przedmiotu zamówienia

W skrócie:
- długość max. 150m+2%
- pojemność min. 360 osób (60 w 1 klasie)
- wagon barowy między 1 i 2 klasą
- 6 toalet, z czego jedna przystosowana dla osób niepełnosprawnych (między 1 i 2 klasą)
- układ siedzeń bezprzedziałowy, 2+2 w klasie 2, 1+2 w kl. 1
- gniazdka 230V (jedno na dwa fotele w kl.2, po jednym w kl.1), przystosowanie do montażu WiFi
- drzwi odskokowo-przesuwne, jednopłatowe o szerokości min. 800mm, przedsionki oraz drzwi międzywagonowe
- spełnianie czterech scenariuszy zderzeniowych
- maksymalna moc pobierana z sieci - 3,5MW, min. 20% osi napędnych
- możliwość zmiany ilości wagonów w przyszłości
- oświetlenie diodowe w 100% (łącznie z reflektorami czołowymi)

Kryteria wyboru to:
35% - cena pojazdów
30% - cena utrzymania za 1km
20% - współczynnik masy (masa/długość, 20pkt. dla współczynnika poniżej 1,7)
15% - udział płaskiej podłogi (15 pkt. dla całkowicie płaskiej podłogi)

Otwarcie ofert 29 stycznia 2013r, termin dostawy 30 października 2015r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 04-12-2012, 16:51    Odpowiedz z cytatem

Nie mam nic przeciwko, żeby połączenia TLK obsługiwane były nowoczesnymi EZT, oby tylko fotele były wygodniejsze aniżeli w ED74. Jak to ma dać jakąś oszczędność (=lepsza siatka połączeń, chociaż sam w to nie wierzę) na kosztach to niech EZT-ują.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 04-12-2012, 17:08    Odpowiedz z cytatem

No tak ale w ostatnich przetargach na wagony połowa miała przedziały a połowa nie, czy jest jakiś techniczny problem zrobić przedziały w członach EZT ? Ale ah tak zapomniałem na zachodzie to teraz przedziały niepopularne a my jak małpki wszystko małpujemy. Całe życie człowiek jeżdził pociągami dalekobierznymi które miały przedziały, teraz od 2015 TLK to będzie takie REGIO tylko że nie na wszystkich stacjach stanie.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prapak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Maj 2012

PostWysłany: 04-12-2012, 17:59    Odpowiedz z cytatem

Nie znam pociągu, który spełniałby warunki zamówienia, chyba spełnia je tylko koncepcyjny Siemens Viaggio.

siedzenia.jpg
Plik ściągnięto 41 raz(y) 12.65 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paul4402 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2011
Skąd: Rybnik

PostWysłany: 04-12-2012, 18:12    Odpowiedz z cytatem

O ile się nie mylę to Siemens Viaggo nie jest EZT-em tylko wagonami Push-Pull (Railjet) Wink Chyba chodzilo Ci o koncepcyjnego Siemensa Venturio, z którego sam bym się cieszył gdyby Siemens zaproponował go w przetergu i wygrał oczywiście.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 04-12-2012, 18:24    Odpowiedz z cytatem

Venturio faktycznie pasuje, ale wątpię żeby Siemens był konkurencyjny cenowo z Pesą czy Newagiem.
snajper napisał/a:
No tak ale w ostatnich przetargach na wagony połowa miała przedziały a połowa nie, czy jest jakiś techniczny problem zrobić przedziały w członach EZT ? Ale ah tak zapomniałem na zachodzie to teraz przedziały niepopularne a my jak małpki wszystko małpujemy. Całe życie człowiek jeżdził pociągami dalekobierznymi które miały przedziały, teraz od 2015 TLK to będzie takie REGIO tylko że nie na wszystkich stacjach stanie.

Tak samo jak małpowaliśmy "przedziałowość" z ZSRR. Niektórzy nie mają fetyszu przedziałów, osobiście wolę wagony bezprzedziałowe i nie traktuję tego jako wady - wręcz przeciwnie. A przedziały w EZTach zwiększyły by wagę i zmniejszyły pojemność.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-12-2012, 18:31   

Oby to nie były składy alla ED74 Rolling Eyes Nie jestem wygodnisiem, ale chyba EN57 plastik jest wygodniejszy. Konia z rzędem temu, który potrafi w ED74 zasnąć !

Niech to bedzie cokolwiek, ale żeby miało w miare wygodne siedzenia i przede wszystkim drzwi miedzy członami - nie ma nic bardziej dobijającego niż mroźne powietrze wlatujące do składu na stacjach posrednich !
Powrót do góry

Paul4402 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2011
Skąd: Rybnik

PostWysłany: 04-12-2012, 18:52    Odpowiedz z cytatem

Kto powiedział, że Newag musi startować sam w przetargu? Warszawskie metro budują przy współpracy z Siemensem, więc może zaproponują IC składy Venturio budowane w konsorcjum z Newagiem? W taki sposób IC miałoby bardzo dobre EZT-y a i cześć pieniędzy została by w kraju Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 04-12-2012, 19:01    Odpowiedz z cytatem

Po co Newag ma się dogadywać z Siemensem jak może sam zrobić wszystko i zgarnąć całą kasę, do tego mając większą szansę na wygraną?

@Pułtuś - fotele mają być lepsze, odchylane, z gniazdkami itp. Będą to wygodne składy dalekobieżne. Drzwi od przedziału pasażerskiego oddzielać ma szklana przegroda, nie zwykłe wiatrołapy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 04-12-2012, 19:01    Odpowiedz z cytatem

Chciałbym zwrócić uwagę na kilka rzeczy:
- cena to tylko 35%, a więc PESA, czy Newag nie będą w uprzywilejowanej pozycji, szczególnie, że:
- 30% to koszty utrzymania, co jak pokazał przetarg na ŁKA - oferty Stadlera i PESA dzieliła przepaść
- kolejne 20% to współczynnik masy, co będzie preferowało aluminiowe pudła, póki co mało popularne w Polsce i u polskich producentów
- płaska podłoga zależy przede wszystkim od jej wysokości ngs, warunki preferują wysoką podłogę, bo nie określono nawet zakresu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 04-12-2012, 19:40    Odpowiedz z cytatem

Wstrzymał bym się z tą preferencją aluminium. Współczynnik masy (masa/długość) nie będzie porównywany między ofertami, tylko poszczególnym zakresom przyporządkowano określoną ilość punktów. Nawet zwykły, stalowy 35WE ma ten współczynnik na poziomie 1,73 co daje mu 17,5 punkta, po dołożeniu dwóch lekkich członów tocznych możliwe jest "zgarnięcie" wszystkich punktów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-12-2012, 19:47   

sphinx napisał/a:


@Pułtuś - fotele mają być lepsze, odchylane, z gniazdkami itp. Będą to wygodne składy dalekobieżne. Drzwi od przedziału pasażerskiego oddzielać ma szklana przegroda, nie zwykłe wiatrołapy.



Ok dzieki za informacje - w takim razie jestem dobrej mysli Smile

Sam jestem zwolennikiem skladow przedzialowych, ale wiem że podroznych najbardziej cieszy nowy tabor. To on zmienia wizerunek polskiej kolei wiec dobrze ze beda wreszcie jakiekolwiek nowe pociagi.
Powrót do góry

prapak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Maj 2012

PostWysłany: 04-12-2012, 20:16    Odpowiedz z cytatem

Tak masz rację chodziło mi o Venturio, gdyby to były one byłoby super.

[ Dodano: 04-12-2012, 20:21 ]
Na bazie Venturio powstał ICX więc gdyby to był on wygląd i charakter wnętrza byłby taki sam jak w ICX z ta różnicą, że inne byłyby silniki i elementy mechaniczne
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 04-12-2012, 22:37    Odpowiedz z cytatem

ICx wygląda jakby to było po prostu Venturio. A jak tak to Siemens będzie miał problem z wag. Siedmioczłonowy ICx (200m) waży aż 455t, pięcio (bo tylko wtedy zmieścił by się w limicie 150m) aż ~320kg. To wciąż za dużo bo PKP ustaliło maksymalną masę na 300t. Ok, to skład wielosystemowy, ja jednym systemie udaje się zbić parę ton (poniżej 300), ale wciąż Siemens ma w okolicach 0 punktów za współczynnik masy. Słabo to wygląda, na Siemensa i Venturio bym nie liczył.

Ciekaw jestem Stadlera bo na oficjalnej stronie piszą, że najdłuższy dostępny Flirt ma 6 członów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 8 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl