Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Kiedy pożegnamy pociągi TLK?
Autor Wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 29-12-2012, 10:40    Odpowiedz z cytatem

Ta cała sytuacja jest po prostu chora, jak to dojdzie do skutku i żadna firma(np PR) nie przejmie starych pośpiesznych to będzie wtedy koniec kolei dalekobieżnej w kraju.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

verboten Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 28 Gru 2012

PostWysłany: 29-12-2012, 23:57    Odpowiedz z cytatem

Leniwiec, też tak uważam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

firmus_piett Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Mar 2009

PostWysłany: 30-12-2012, 01:26    Odpowiedz z cytatem

Coś czuję, że po odejściu tego rządu, cytując klasyka "nie będzie niczego". To już dawno przestało być zabawne. Pomysł likwidacji większości TLK i zamiany reszty w ekspresy jest tak niedorzeczny, że aż w ogóle wstyd o tym pisać. Coś takiego mogło się zrodfzić w głowie całkowitych ignorantów, by nie rzec dosadniej. Napiszę krótko - zatkało mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-12-2012, 03:26    Odpowiedz z cytatem

Dudzio napisał/a:
Poza tym PKP IC nie zlikwiduje kategorii TLK, bo musiałoby oddać całe pieniądze jakie dostało z Unii na projekty taborowe.

Bzdura! Projekty taborowe współfinansowane przez UE nie są przypisane do kategorii pociągów, Ba, nie są nawet przypisane do przewoźnika. Są przypisane do trasy! Dowód? Proszę bardzo: 11 sztuk ED74 zakupionych za środki unijne przez PKP PR. Ten tabor był dedykowany na trasę Warszawa - Łódź. W ramach usamorządowienia PR wszystkie ED74 przejęło PKP Intercity i dziś te składy widuję nawet we Wrocławiu.

Dudzio napisał/a:
Jest to jednak niemożliwe, więc może darujmy sobie ten temat do momentu kiedy pojawią się KONKRETY

Znając PKP i obecny rząd, konkrety pojawią się po fakcie, gdy na jakąkolwiek interwencję i sprzeciw społeczny będzie już za późno. Lepiej dmuchać na zimne!

scheva17 napisał/a:
A Ja sądzę, że PR i IR przetrwają.

Celem ministra Nowaka jest doprowadzenie do upadłości (po nowelizacji ustawy) Przewozów Regionalnych i zastąpienie tej spółki spółkami wojewódzkimi. Dowód? Rzucenie się UTK i Grupy PKP z pomocą dla Kolei Śląskich, aby choć trochę złagodzić skutki kolejowego chaosu na Śląsku. Na taką pomoc nie mogła liczyć Arriva, która też miała nieudany start.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 30-12-2012, 08:11    Odpowiedz z cytatem

Te całe reformy mają tylko 1 cel: zrzucić odpowiedzialność za połączenia regionalne na samorządy i zmniejszyć dotacje dla PKP IC... głupki myślą że EX i EIC łatwiej się zbilansują i trzeba będzie mniej dokładać.. ale jak pasażerowie przejdą na autokary to PKP IC nie będzie tak wesoło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dudzio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Kobyłka

PostWysłany: 30-12-2012, 10:37    Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
Bzdura! Projekty taborowe współfinansowane przez UE nie są przypisane do kategorii pociągów, Ba, nie są nawet przypisane do przewoźnika. Są przypisane do trasy! Dowód? Proszę bardzo: 11 sztuk ED74 zakupionych za środki unijne przez PKP PR. Ten tabor był dedykowany na trasę Warszawa - Łódź. W ramach usamorządowienia PR wszystkie ED74 przejęło PKP Intercity i dziś te składy widuję nawet we Wrocławiu.

Bzdura! Właśnie, że są (a pociągi przypisane do tras są na określony czas - Edyty miały jeździć na Łódź przez 5 lat, które już minęły, dlatego widuje się je teraz w całym kraju). Pieniądze trzeba zwracać przy jakichkolwiek zmianach jakościowych umowy. Podany przez Ciebie przykład akurat najlepiej to obrazuje. Dowód? Proszę bardzo: ED74 dalej jeździły w kategorii pociągów pospiesznych na linii Warszawa-Łódź, tak jak było w umowie o dofinansowanie z UE. Zmieniał się przewoźnik, a nie usługa. Kiedy zlikwiduje się pociągi TLK to albo zmodernizowane wagony i kupione EZT przejdą do Przewozów Regionalnych i zostaną w Polsce, albo PKP IC odda miliony euro dofinansowania. Czy może sobie na to pozwolić? Zastanówmy się...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek-Gliwice
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-12-2012, 13:37   

Jak zlikwidują PR-y to oznacza odcięcie gigantycznej ilości ludzi od kolei.(miasta bez jakichkolwiek połaczeń) a autobusy wszędzie nie jeżdżą. Jeśli będą chcieli ogłosić ich upadłość to dojdzie to niezłego strajku.
Widać w tym kraju liczą sie tylko interesy bogatych.
Powrót do góry

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 30-12-2012, 13:54    Odpowiedz z cytatem

Likwidacja TLK przypomina mi sytuację z Niemiec,gdy też zlikwidowano pociągi pośpieszne pozostawiając tylko IC w relacjach dalekobieżnych.W polskich warunkach likwidacja tanich połączeń dalekobieżnych to woda na młyn dla Polskiego Busa itp firm.Już sobie wyobrażam puste Ex-y na trasie np Gdynia-Poznań i stada zapełnionych czerwonych Astromeg na tej trasie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Radom

PostWysłany: 30-12-2012, 14:38    Odpowiedz z cytatem

Jak zlikwidują w Polsce TLK, to wtedy będzie problem.
W obecnej sytuacji, gdzie w Polsce większość ludzi ma niewiele pieniędzy, z uwagi na marne zarobki, nie będą podróżowali drogimi pociągami. Te pociągi w większości będą jeździły puste, o ile spółki będą miały środki na ich utrzymanie. Jak bilety drożeją z każdym rokiem, to kogo będzie stać na częste podróżowanie?
Teraz ludzie się liczą z każdym groszem, bo są ciężkie czasy. W Nowym Roku i tak pewnie będzie jeszcze gorzej. Jest po prostu duży wyzysk i to z biednych ludzi.

[ Dodano: 30-12-2012, 14:46 ]
A mimo że na pociągi TLK bilety też nie są takie tanie, to jednak jest to dobre podróżowanie i jak dla mnie wygodne. Wszyscy podróżni powinni się jednoczyć i protestować przeciwko likwidacji TLK.
Te pociągi sa dla dobra podróżnych. I mnie akurat interesuje los tych pociągów. Ale są i tacy, których ten problem w ogóle nie obchodzi. To ich sprawa.

_________________
Kolejowa pasja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-12-2012, 16:25    Odpowiedz z cytatem

Dudzio, masz tylko częściowo rację. Tabor finansowany przez UE jest przypisany przez okres 5 lat i do trasy i do rodzaju połączeń. Przy czym nie chodzi tu o konkretną kategorię pociągu tylko o tzw. misję publiczną, jaką dane połączenie musi spełniać. Czyli nie może to być pociąg komercyjny.

Obecnie tzw. misję publiczną spełniają pociągi TLK, które są dotowane przez rząd, czyli przez podatników. Ale jeśli rząd zlikwiduje TLK i zadekretuje, że od teraz misję publiczną spełniają pociągi Ex, które rząd ma zamiar dotować w ramach Pendolino, to z punktu widzenia eurobiurokratów wszystko będzie w porządku. Bo czy pociąg "misyjny" i dotowany nazywa się TLK czy Ex to dla nich wsjo rawno.

Założę się, że rząd i beton PKP tak to sobie wykombinowali.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 30-12-2012, 16:34    Odpowiedz z cytatem

Czyli rząd zamiast pomagać biednym będzie robił luksusowe pociągi, to jak w Brazylii gdzie wszystkie inwestycje są skierowane do bogatych a biedni się cisną w domkach z kartonu w fawelach.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maras Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Maj 2009
Skąd: Piła/Warszawa

PostWysłany: 30-12-2012, 16:39    Odpowiedz z cytatem

Jesli to prawda, to pewnie potwierdza te informacje na kilka dni przed faktem, ale jednak poczekajmy na wiesci, a nie snujemy apokalipse dla kolei. Wedlg mnie to po prostu dziwna plotka. Jesli ona okaze sie prawda, to cos czuje ze narod powiesi kilka osobistosci za klejnoty..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

filip39 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 30-12-2012, 17:44    Odpowiedz z cytatem

Ktoś sobie wykombinował to w taki sposób: "Najpierw PKP IC obsługiwało same kwalifikowane, a płaciliśmy dotację do tych nirentownych pośpiesznych PKP PR, później oddaliśmy pośpiechy i dotację do PKP IC. Teraz przez jakiś czas będziemy płacili małą dotację IC (które będą jeździły tam, gdzie się będzie w miarę opłacało), ale jak się pokończą unijne projekty, to już nikt się nie będzie mógł przyczepić więc zostawimy w PKP IC same kwalifikowane, a PR-y niech sobie biorą jak chcą te marne ochłapy w postaci pośpiechów, ale dotacji im już nie damy. Chyba, że PR upadną, ale właściwie nas to nie interesuje, bo będziemy mieli IC bez dotacji z pendolino w dużych miastach, a gdzieś tam na prowincji niech sobie radzą sami." Śmiech

_________________
2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek-Gliwice
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-12-2012, 20:51   

Hmmm a ja już widzę nowy rozkład jakby PR-y zbankrutowały (czyli wszystkie Regio, IR i RE do piachu) plus TLK likwidacja....hehe. Ciekaw jestem na czym by zarabiało PLK S.A. ??? Przecież to byłaby likwidacja w skali rocznej milionów kilometrów pociągokilometrów....Skąd by wzieli kasę na utrzymanie sieci i pracowników. Kolej to nie tylko E-65, E-30, E20 i CMK!! Ochłapy w postaci KW i KŚ oraz KD to kropla w morzu...będzie cieawy początek 2014....likwidacja 70% połączeń w kraju jak PR-y znikną oraz IC zlikwiduje TLK-a.

PLK to też chyba się zwinie bo nie wiem kto będzie płacił i ile za dostęp do infrastruktury, po takiej rzezi połaczeń...a tak się stanie po upadku i likwidacjach. Pendolino oraz EIC i EX na pewno nie zapełnią nawet w połowie dotychczasowych pociągokilometrów. Hehe to w takim razie w części kraju będzie można zburzyć dworce i przystanki kolejowe. Dziki kraj! Twisted Evil
Powrót do góry

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 30-12-2012, 20:57    Odpowiedz z cytatem

Dla zwykłego zjadacza chleba nic się nie zmieni...będzie zapewne tak...każde województwo będzie miało swoją "kolej" czytaj KW,KŚ,KD i tak dalej i tak dalej....PR zostaną przemianowane w IR i zostanie stworzona nowa/stara spółka z pociągami pośpiesznymi czyli TLK, a będą się one zwały Inter Regiami;-) Intercity zostanie z pociągami EIC,EX i EC. Tak może być, ale nie musi...bo skoro ministerstwa chcą ciąć dotację...to obojętnie jakby kolejne spółki się nie nazywały do i tak będą wyciągać pieniądze ze skarbu państwa, który świeci pustkami...żadna spółka przewozowa nie utrzyma się bez dotacji czy to centralnej czy samorządowej.

W normalnym kraju kolej funkcjonował by tak: dwie spółki - jedna obsługująca ruch lokalny (wojewódzki) druga obsługująca ruch dalekobieżny. Dwie spółki wzajemnie się wspierają układając tak rozkład jazdy, aby podróżni z mniejszych miejscowości mogli dojechać lokalnymi pociągami do "węzłów" i dalej mogli kontynuować podróż pociągami dalekobieżnymi. Ktoś powie a gdzie konkurencja...i tak mamy w Polsce konkurencję w postaci rzucania sobie kłód pod nogi...mamy w większości zdezelowane IR, słabej jakości TLK-i i bardzo drogie EIC i wszystko to w ruchu dalekobieżnym...dla PR i IC decyzja o zabraniu jednym i daniu drugim pociągów pośpiesznych była zła...ale stworzenie kolejnej pod spółki w postaci IR była katastrofalna...i niech tu nikt nie mówi o monopolu bo za chwilę wszystkie spółki legną w gruzach...bo o ile przed przed "zmianami" tak PR i IC funkcjonowały dobrze, tak od tamtego momentu to już równia pochyła obu spółek...

Rok 2014 jest mało realny...jak już skończą się wszystkie remonty i do Polski wjadą zapowiadane szumnie Pendolina to może wtedy coś się zmieni...ale nie będzie to na pewno w 2014:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl