Powiedzcie mi, o co chodzi z IR "Sokoliki" i IR "Rudawy" do/z Jeleniej Góry.
IR "Sokoliki" przyj. z Olsztyna do Wrocławia Gł. o godz. 16:20, odjazd o 17:00 (postój 40 minut)
IR "Rudawy" przyj. z Jel. Góry do Wrocławia o godz. 9:21, odjazd o 10:17 (postój 56 minut).
Według mnie bezpośrednie połączenia Jeleniej Góry za pomocą IR-ów z centralną i półn-wsch Polską de facto przestały istnieć poprzez pocięcie ich na odcinki. Dla tych nielicznych osób, które mimo wszystko chciałyby dostać się z odległych zakątków kraju do Kotliny Jeleniogórskiej lub na odwrót te bezsensowne postoje zjadają czas oszczędzony dzięki nie zatrzymywaniu się pociągów na wszystkich stacjach pośrednich, a przecież poza niektórymi odcinkami cały czas obowiązuje taryfa pospieszna IR. Czyżby następnym krokiem będzie formalne skrócenie pociągów do Wrocławia Gł., tak jak w przypadku IR "Strzeliniec"?
A skoro już o wilku mowa, to po ostatniej korekcie rozkładu jazdy kontynuowana jest nadal ta sama patologia.
IR "Strzeliniec" przyj. z Białegostoku do Wrocławia Gł. o godz. 20:17, odjazd o 20:45 (postój 28 minut).
Chyba nikt nie ma wątpliwości, że to przekłada się na zauważalny spadek frekwencji w pociągach uruchamianych na zasadach komercyjnych, a to nie wątpliwie początek końca InterREGIO. Uważam, że przez taki debilizm planistyczny, sukces odniesiony przez członków KODLK-u, jakim niewątpliwie było uruchomienie tych połączeń, zostanie niedługo zaprzepaszczony. Według mnie zaprzyjaźnieni z KODLK posłowie powinni zainterweniować w tej sprawie. Nawet, żeby ktoś chciał zrobić zakupy w czasie postoju na Głównym to jak na razie nie ma za bardzo gdzie
Ostatnio na pociągu IR Sokoliki Olsztyn - Jelenia Góra do Wrocławia jechał skład do Wrocławia, po czym podmieniono skład i od Wrocławia jechał .... EN 57 .
Michel - IR SZCZELINIEC nie "Strzeliniec", ale to taki drobiazg
Te postoje pewnie uzasadnione są koniecznością zmiany kierunku składu ale jakoś w TLK KARKONOSZE/ROZEWIE wystarczy na to około 20 minut a nie trzeba aż godziny... To po co przyspieszają pociągi na odcinku Wałbrzych -> W/w? Żeby odtrąbić sukces a potem pociągi odstoją i tak swoje we Wrocku...
Czyli kolejny bzdurny sposób. Nie dość, że rezerwy na trasie są zbyt duże i wiedzą o tym wszyscy oprócz PLK-i, to jeszcze robienie kolejnych zbędnych 25 minut. Bo zmianę czoła spokojnie da się w 10 minut zrobić.
Zarówno IR do Jeleniej Góry i Międzylesia od Wrocławia kursują jako REGIO a zatem są finansowane przez Samorząd Dolnośląski , który de facto na pociągi REGIO podejmuje decyzje o odjazdach składów. W związku z czym IR SZCZELINIEC musi czekać do 20.45 , BO RAZ taka jest decyzja Samorządu Dolnośląskiego a dwa jak ktoś mówił, druga rzecz notoryczne spóżnienia na IR Szczeliniec , Rudawy i Sokoliki.... NIESTETY tak to wygląda w praktyce, choć w poprzednim rozkładzie do grudnia IR SZCZELINIEC miał tylko 10 minutowy postój we Wrocławiu, a za Wrocławiem na Międzylesie poki co większych robót nie ma, wiec szlak przejezdny w pełnej przepustowości.. czemu w sumie nie wiem. W przypadku IR SZCZELINEIC nie ma problemu ze zmianą czoła , bo skład leci dalej bez koneiczności zmiany loka ani zamianykierunku jazdy. Ewentualnie, mogą być odczepiane dwa wagony EŁK-WROCŁAW, choć nie zawsze tak jest...
Druga kwestia.
Od 12.2013 - IR SZCZELINIEC na odcinku BIAŁYSTOK - WROCŁAW GŁ- MIĘDZYLESIE zostaje ODWOŁANY, na odc. WROCŁAW - MIĘDZYLESIE będzie kursował REGIO.
Tak samo IR MAMRY na odcinku MIĘDZYLESIE- OLSZTYN GŁOWNY ODWOŁANY, na odc. Międzylesie - Wrocław Gł, REGIO na EZT - tylko do stacji WROCŁAW.
W zamian, na dzien dzisiejszy jak nic sie nie zmieni IR GALICJA od grudnia w nowej relacji MIĘDZYLESIE- KŁODZKO- WROCŁAW GŁ - dalejk jako IR - do KRAKOWA PŁASZOWA... na odc. Jelenia Góra- Wrocław- Jelenia Góra ODWOŁANY...W zamian chyba z Jeleniej pojadą Sokoliki do/z Olsztyna. Brak poł. IR do Białegostoku.
W godzinach tegorocznych IR MAMRY pojedzie prawdopodobnie IR SOKOLIKI na odcinku Wrocław-Olsztyn, choć i to pewne już nie jest ze względu na przepustowość na linii Wrocław-Poznań, a PR nie chcą już puszczac składów przez Ostrów, w każdym bądź razie na dzien dzisiejszy na odc. Wrocław-Poznań SOKOLIKI mają jechać jako REGIO - info z serpnia. Ale być może coś sie zmieniło od tego czasu..... co jest prawie pewne...
[ Dodano: 16-09-2013, 17:57 ]
Mają być też zmiany w IR na odcinku Olsztyn-Poznań ....
Generalnie jeśli chodzi o rozkład INTERREGIO od 12.2013 na Dolnym Śląsku nie spodziewałbym się rewelacji.
Z wiadomych jeszcze,
IR PIAST WROCŁAW- WARSZAWA-WROCŁAW - odwołany!!!!
IR OLEŃKA pojedzie prawdopodbnie do Częstochowy przez Opole, Lubliniec.
i być może - tak nawet PR mówią - mała a le jest- PKP PLK decyduje ... IR CHEMIK Kudowa Zdrój- Warszawa, ale przez Nysę, Katowice ...... JEST gdzieś jakiś zarys - i kursuje do Kudowy 5 a z Kudowy w 7.
Plus IR LICZYRZEPA - JELENIA GÓRA - KATOWICE- KIELCE- LUBLIN/Chełm- Jelenia Góra .....
Nie wiadomo co będzie z RE BOLKO... czy nie wyleci czasem...
Czyli co łącznik z IR Rudawy / Szczeliniec nie będzie jeździł do Ełku i z Ełku?
Oferta na Ełk - Białystok i tak jest już marna... Jak ponoć mają zabrać jeszcze tego IR, który zastąpił REGIO Ełk-Białystok-Ełk, to zostaną tylko takie pociągi:
wyjazdy z Ełku do Białego : 5.40 // 14.40 // 17.14 + TLK o 13.30 i 22.00
Z Białego do Ełku : 10.30 // 14.50 // 16.30 + TLK o 6.00 i 14.00
Dodam tylko, że pociągi na tej trasie cieszą się dość dużym powodzeniem. A szlakowa na odcinku Ełk - Grajewo to 120 km/h a dalej od Grajewa do Białego to 100 km/h. OCzywiście kible jadą około 90 km/h
Zarabiają busiarze typu Żak ekspres i Polonus. Bo oferta kolei jest śmieszna... mimo dobrego czasu przejazdu.
Prawdopodobnie do i z Ełku w grudniu br. będzie jeździł IR MAMRY rel. Ełk/Olsztyn-Jelenia Góra-Olsztyn/Ełk. Do i z Ełku tylko przez wakacje i to jeszcze podobno zależy od frekwencji na IR MAMRY do i z Ełku.
Prawdopodobnie do i z Ełku w grudniu br. będzie jeździł IR MAMRY rel. Ełk/Olsztyn-Jelenia Góra-Olsztyn/Ełk. Do i z Ełku tylko przez wakacje i to jeszcze podobno zależy od frekwencji na IR MAMRY do i z Ełku.
To co będzie w takim razie z "IR Niegocin" który w tym roku jeździł w sezonie do Giżycka?
A te "Mamry" mają jechać w całości, czy tylko jakiś 1 wagon-łącZnik pod szajsobusa, jak to kiedyś już było praktykowane?
Ja jeszcze coś słyyszałem o jakimś IR Ełk-Wawa Zach. ale nie wiem na ile to prawda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum