Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15  Następny
Połączenie Sławków - Katowice
Autor Wiadomość

aso Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Paź 2011

PostWysłany: 23-02-2013, 12:22    Odpowiedz z cytatem

pinokio napisał/a:
Kolego @Leniwiec możliwości zwiększenia przepustowości na stacji Katowice są. Przeszkodą jest tylko beztroska*, niekompetencja*, nonszalancja*, chęć pójścia na łatwiznę*

*) odpowiednie podkreślić

I przede wszystkim – powtarzane przez Kolegę jak mantrę – NIE DA SIĘ. Evil or Very Mad


Kończ waść, wstydu (sobie) oszczędź. Niekompetencję, nonszalancję i brak wiedzy o procedurach i sterowaniu ruchem na kolei prezentujesz przede wszystkim ty. Udowadniasz doskonale tezę, że dziś każdy może być ekspertem, ale prawdziwego fachowca, to szukać nie ze świeczką, ale ze zniczem.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-02-2013, 13:16   

Kolega aso, w tym momencie pokazał, jakim jest ekspertem Laughing

Tutaj się dyskutuje na temat Kolei. Jeśli masz do niego jakieś pretensje to pisz na PW
Powrót do góry

aso Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Paź 2011

PostWysłany: 23-02-2013, 15:00    Odpowiedz z cytatem

roman_bukowno napisał/a:
Kolega aso, w tym momencie pokazał, jakim jest ekspertem Laughing

Tutaj się dyskutuje na temat Kolei. Jeśli masz do niego jakieś pretensje to pisz na PW


Owszem, ale na poziomie dzieci Neostrady. Oto przykład:

Cytat:
By uniknąć zajęcia peronu przez pociągi z Tychów skierowano je aż do Sosnowca, gdzie zmiana kierunku jazdy we Flircie lub Elfie zajmuje zdecydowanie mniej czasu.


W jaki sposób zmiana kierunku jazdy na Sosnowcu zajmuje mniej czasu, niż w Katowicach, jeżeli do wykonania przez obsługę pociągu są te same czynności, a regulamin PLK i tak określa minimalne wartości czasów przejścia dla EZT?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pinokio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2013

PostWysłany: 23-02-2013, 15:55    Odpowiedz z cytatem

aso napisał/a:
...
Cytat:
By uniknąć zajęcia peronu przez pociągi z Tychów skierowano je aż do Sosnowca, gdzie zmiana kierunku jazdy we Flircie lub Elfie zajmuje zdecydowanie mniej czasu.


W jaki sposób zmiana kierunku jazdy na Sosnowcu zajmuje mniej czasu, niż w Katowicach, jeżeli do wykonania przez obsługę pociągu są te same czynności, a regulamin PLK i tak określa minimalne wartości czasów przejścia dla EZT?


Z treści i logiki mojej wypowiedzi wynikało, iż zmiana kierunku jazdy w pociagu typu Flirt lub Elf zajmuje zdecydowanie mniej czasu niż w pociagu skłądającym się z dwóch wagonów i lokomotywy, co miało miejsce w opisanym w poscie przypadku zmiany kierunku pociągu do BielskaBiałej na peronie II katowickiego dworca.

To, czy to nastąpi w Katowicach, Sosnowcu, na Muchowcu, czy gdziekolwiek indziej nie ma znaczenia szanowny kolego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

myszka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Maj 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-02-2013, 20:19    Odpowiedz z cytatem

Znalezione na Skyscrapercity:
"Od 9 czerwca w końcu będzie zmiana sposobu obsługi Sławkowa.
PR przejmą bodajże 6 połączeń bezpośrednich z kierunku Kielc i wjadą nimi do samych Katowic, natomiast KŚ obsłużą kilka kursów do Olkusza.
Bilety oczywiście mają być wzajemnie honorowane".


Ile w tym prawdy. Nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lukasz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Olkusz

PostWysłany: 26-02-2013, 19:07    Odpowiedz z cytatem

Decyzja o wprowadzeniu bezpośrednich połączeń musi być jak najszybciej zrealizowana. Właśnie dal tego, żeby nie dochodziło do takich patologicznych sytuacji.

Czytelnik Pulsu Olkusza poinformował nas o trudnościach, z jakimi muszą borykać się pasażerowie, którzy pociągiem chcą dotrzeć na Śląsk. Jak wspomniał interweniujący, w niedzielę, 17 lutego z pociągu relacji Kielce-Sławków na stacji końcowej ze składu wysiadło około 100 pasażerów. Swoją dalszą podróż, aż do Sosnowca, mieli oni kontynuować autobusami kolejowej komunikacji uzupełniającej należącymi do spółki Koleje Śląskie. – Wśród licznej grupy pasażerów była rzesza studentów z plecakami i torbami oraz podróżni z małymi dziećmi oraz walizkami. W Sławkowie okazało się, że dalej – w kierunku Katowic – pojadą 2 małe kilkunastoosobowe busy Kolei Śląskich. Kilkadziesiąt osób na zasadzie, kto pierwszy ten lepszy, zdołało się w nich upchać. Mnie też jakimś cudem się udało, ale ludziom, którym się nie poszczęściło i pozostali w Sławkowie – a było ich pewnie z 30 – pozostało czekać do rana na mrozie na następne połączenie, ewentualnie iść pieszo 2 km do centrum miasta i tam szukać szczęścia – napisał nasz czytelnik.

więcej na http://pulsolkusza.pl/jechalismy-starym-rzechem-stloczeni-jak-sardynki/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pinokio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2013

PostWysłany: 28-02-2013, 20:50    Odpowiedz z cytatem

Kolejny absurd na tej trasie.
Pociągi relacji Katowice-Zawiercie są niby skomunikowane na stacji Sosnowiec Główny z pociągami relacji Sławków-Sosnowiec.
Do korekty rozkładu jazdy przy mniejszych (2-3 minuty) opóźnieniach na trasie Katowice-Zawiercie jako tako wystarczało czasu na przejście podziemnym łącznikiem pomiędzy peronami 1 i 2, by się przesiąść.
A jak wygląda to po lutowej korekcie?

Cóż..... korekta dotknęła część pociągów na trasie Katowice- Zawiercie a planista nie dokonał żadnej korekty w odjazdach pociągów do i z Sławkowa. Poprzestał jedynie na "dopasowaniu" najbliższych połączeń.
I wyszły takie koszmarki jak np:
Wyjazd z Katowic o 12.55
Przyjazd do Sosnowca o 13.07 (czas podróży 12 minut)
Odjazd do Sławkowa o 13.34 (czas oczekiwania 27 minut)
Przyjazd do Sławkowa o 14.23 (czas podróży 49 minut)
Łączny czas podróży i oczekiwania na przesiadkę -88 minut
Odległość pomiędzy Sławkowem a Katowicami -28 kilometrów.

By było śmieszniej (śmiech przez łzy podróżnych) poprzedni pociąg z Katowic do Zawiercia odjeżdża o 13.33, czyli minutę przed odjazdem pociągu do Sławkowa. Tych 60 sekund to zdecydowanie zbyt mało czasu, by wyjść z wagonu, dotrzeć do środka peronu, by zejść schodami do tunelu, pokonać kilkanaście metrów przejścia tunelem pod peronami, wejść na peron nr 1 i wsiąść do pociągu. Niemniej jest to wystarczająca ilość czasu, by popatrzeć na zderzaki opuszczającego peron pociągu do Sławkowa.
A wystarczało tylko pomyśleć i opóźnić o 5 minut odjazd pociągu do Sławkowa. Cóż, myślenie jest trudne i ten dar nie każdemu jest dany .....

P.s. – Uprzedzając wypowiedź Kolegi forumowicza, który z pewnością stwierdzi, iż z pewnością nie da się inaczej ułożyć rozkładu jazdy, gdyż Pinokio jest laikiem, który plecie głupoty, a rozkład układali przecież fachowcy najwyższej klasy.
Szanowny Kolego, na tej trasie kursuje w ciągu doby osiem par pociągów osobowych i niewielka liczba pociągów towarowych. Pociągi odjeżdżające do Sławkowa przez stację Sosnowiec Południowy jadą osobnym torem, który nie koliduje z trasą Katowice - Zawiercie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 28-02-2013, 22:29    Odpowiedz z cytatem

pinokio napisał/a:

Sprawdziłem w rozkładach jazdy. Przepinanie składu na peronie jest czynnością przewidzianą w rozkładzie jazdy.

Pociąg z Rybnika - przyjazd na peron II tor 1 o godz. 15,41 czeka przy krawędzi peronowej całe 20 minut do godz. 16,01, by następnie po przepięciu lokomotywy, która podczas swoich manewrów zajmuje tory przy innych peronach i rozjazdach, pojechać do Bielska Białej.

Ile takich bezsensownych "zajęć krawędzi peronowych" jest w tym rozkładzie jazdy?

By uniknąć zajęcia peronu przez pociągi z Tychów skierowano je aż do Sosnowca, gdzie zmiana kierunku jazdy we Flircie lub Elfie zajmuje zdecydowanie mniej czasu.
Czy nie można, by postąpić podobnie w omówionym wyżej i kto wie ilu jeszcze innych przypadkach podobnie?
Niekoniecznie musiało by to mieć miejsce w Sosnowcu.

Kolego @Leniwiec możliwości zwiększenia przepustowości na stacji Katowice są. Przeszkodą jest tylko beztroska*, niekompetencja*, nonszalancja*, chęć pójścia na łatwiznę*

*) odpowiednie podkreślić

I przede wszystkim – powtarzane przez Kolegę jak mantrę – NIE DA SIĘ. Evil or Very Mad


Uważaj bo od "paczenia" w rozkład Ci oczy się zmęczą. Twoim zdaniem tabor ma kursować 100% czasu, bez zmiany obsługi, bez chwili przerwy? Już tak ułożono poprzedni rozkład i popatrz jak wyszło? Popisałeś się już swoją wiedzą chociaż twój upór i chęć dążenia do wmówienia mi że się mylę jest imponująca. Jednakże, jak zapewne wiesz, te forum nie jest od pokazywania swojej determinacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 28-02-2013, 22:33    Odpowiedz z cytatem

Odcinek Sławków - Katowice to sen wariata czyli kwintesencja Kolei Śmiesznych. Ten cyrk powinien być ukrócony i PR na zmianę z KŚ powinny jeździć Katowice - Sędziesżów a PR-y Katowice - Kielce.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pinokio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2013

PostWysłany: 28-02-2013, 23:15    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Uważaj bo od "paczenia" w rozkład Ci oczy się zmęczą. Twoim zdaniem tabor ma kursować 100% czasu, bez zmiany obsługi, bez chwili przerwy? Już tak ułożono poprzedni rozkład i popatrz jak wyszło? Popisałeś się już swoją wiedzą chociaż twój upór i chęć dążenia do wmówienia mi że się mylę jest imponująca. Jednakże, jak zapewne wiesz, te forum nie jest od pokazywania swojej determinacji.


Kolego @Leniwiec. Nie jestem fachowcem w branży kolejowej. Jestem byłym, korzystającym przez uprzednie 20 lat pasażerem kolei na odcinku Sławków-Katowice. Byłym, gdyż obecnie korzystam z usług kolei nader sporadycznie.
Przyczyna takiego stanu rzeczy? Niedostosowanie rozkładu do potrzeb pasażer: wydłużenie czasu przejazdu, konieczność przesiadki, niedogodne godziny odjazdów i przyjazdów.
Nie tylko ja jestem w takiej sytuacji. Całe grono znanych mi ze wspólnych kolejowych podróży osób "przesiadło" się na busiki, autobusy, prywatne samochody. Rezultat? Pociągi są jako tako wypełnione w piątkowe wyjazdy na weekend i poniedziałkowe powroty. W inne dni wożą pojedynczych pasażerów. Zdarza się, że tylko konduktora.

Po pewności wypowiedzi widzę, że kolega @Leniwiec jest "fachowcem" w tej branży. Arogancja wypowiedzi świadczy, iż nie jest szeregowym fachowcem w tej branży. Z pewnością dzierży funkcję zdecydowanie wyższą niż kasjer biletowy. Czy na swoim odcinku pracy Kolega też przyczynił się do tego kolejowego bagna?

Wciąż powtarzany argument "nie da się" nie jest argumentem. Jest wymówką świadczącą o braku kompetencji. Rozwój polega na doskonaleniu, eliminacji błędów, poszukiwaniu racjonalnych rozwiązań. Koledze tego całkowicie brakuje. Kolega nie poszukuje możliwości rozwiązań. Kolega poprzestaje na stwierdzeniu „nie da się”. Kolega nie zna określeń "temat jest trudny", "wymaga analizy", "potrzeba na to czasu", "należy to ponownie przeanalizować" ...... Kolega ma jedyny niby argument - nie da się. Czysty PRL.

Albert Einstein kiedyś trafnie przedstawił kwintesencję rozwoju:
Cytat:
Wszyscy mówili, że TEGO nie da się zrobić. Wszyscy uwierzyli, iż Tego nie da się zrobić. Aż kiedyś pojawił się człowiek, który nie wiedział, iż TEGO nie da się zrobić i TO zrobił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

diego Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2011

PostWysłany: 01-03-2013, 08:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:

Z treści i logiki mojej wypowiedzi wynikało, iż zmiana kierunku jazdy w pociagu typu Flirt lub Elf zajmuje zdecydowanie mniej czasu niż w pociagu skłądającym się z dwóch wagonów i lokomotywy, co miało miejsce w opisanym w poscie przypadku zmiany kierunku pociągu do BielskaBiałej na peronie II katowickiego dworca.

To, czy to nastąpi w Katowicach, Sosnowcu, na Muchowcu, czy gdziekolwiek indziej nie ma znaczenia szanowny kolego.


Z treści i logiki Twojej wypowiedzi wynika, że nie potrafisz pisać tekstów, które będą jednoznacznie interpretowane. Ponadto masz blade pojęcie o konstrukcji rozkładu jazdy pociągów.
Wróćmy do meritum.
Twierdzisz, że skierowanie pociągów SKR (Szybkiej Kolei Regionalnej - przyp.) do Sosnowca jest uniknięciem zajmowania krawędzi peronowych w stacji Katowice oraz, że nie ma znaczenia gdzie nastąpi zmiana czoła
Mocne!
Przecież czas zajmowania krawędzi przez pociągi linii Tychy Lodowisko - Sosnowiec w obie strony w Katowicach jest właściwie taki sam, jak wymagany przez PLK minimalny czas zmiany kierunku jazdy.
Idąc więc dalej tokiem Twojej logiki i rozumowania, pociągi SKM (Szybkiej Kolei Miejskiej) w Trójmieście jeżdżą w relacjach do Wejherowa, bo nie mieszczą się w Chyloni przez chęć pójścia na łatwiznę i niekompetencje pracowników PLK.
Jak już tu ktoś wspomniał, kończ waść bo szkoda czasu na czytanie tych bredni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pinokio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2013

PostWysłany: 01-03-2013, 09:54    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Twierdzisz, że skierowanie pociągów SKR (Szybkiej Kolei Regionalnej - przyp.) do Sosnowca jest uniknięciem zajmowania krawędzi peronowych w stacji Katowice ......


Wiarygodna informacja uzyskana od pracownika (bynajmniej nie szeregowego) Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego

P. s. Nie SKR (Szybkiej Kolei Regionalnej - przyp.) lecz Kolei Śląskich - skrót KŚ
Powyższa uwaga to tak a propos zarzutu Kolegi
Cytat:
Z treści i logiki Twojej wypowiedzi wynika, że nie potrafisz pisać tekstów, które będą jednoznacznie interpretowane.

Co mają Szybkie Koleje Regionalne do Kolei Śląskich???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

diego Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2011

PostWysłany: 01-03-2013, 10:49    Odpowiedz z cytatem

Nie wiedziałem, że specjalistami w zakresie infrastruktury kolejowej są wysoko postawieni pracownicy Urzędu Marszałkowskiego. Do tej pory myślałem, że tą kwestią zajmuje się PLK.

P.S.mylisz pojęcia.
http://lmgtfy.com/?q=Szybka+Kolej+Regionalna
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pinokio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2013

PostWysłany: 01-03-2013, 11:38    Odpowiedz z cytatem

diego napisał/a:
Nie wiedziałem, że specjalistami w zakresie infrastruktury kolejowej są wysoko postawieni pracownicy Urzędu Marszałkowskiego. Do tej pory myślałem, że tą kwestią zajmuje się PLK.


Szanowny Kolego
Ktoś podejmuje decyzję, ktoś ją wykonuje.
A już na pewno wiedza o pewnych działaniach jest u tego, kto to wszystko finansuje.

Co do SKR - dziękuję za wyjaśnienie. Nie wiedziałem OK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 01-03-2013, 22:34    Odpowiedz z cytatem

W Urzędzie Marszałkowskim to mogą sobie podejmować decyzje, to czy PLK się zgodzi to już ich sprawa. A tak poza tym to myślę że pociągi SKR jadące z obu stron (od Sosnowca i Tychów) obciążają stację podobnie jak wjazd SKR tylko od jednej strony (Tychy) z postojem dłuższym. W ogóle ta paplanina nie ma sensu, prosiłem żebyś potwierdził chociaż jedną swoją hipotezę wypowiedzią kogoś z PLK a ty podajesz tylko wypowiedzi przewoźników i urzędasów którzy o kolei nie mają pojęcia. Torowiska i stacja to własność PLK i tylko oni mają prawo wypowiadać się czy coś się zmieści czy nie, ostatnio stwierdzili że miejsca nie ma i to się raczej nie zmieniło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 15 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl