Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Poznańska Kolej Metropolitalna
Autor Wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 15-02-2013, 22:34   Poznańska Kolej Metropolitalna Odpowiedz z cytatem

Wraca temat kolei aglomeracyjnej w Poznaniu. Ma ona pomóc rozładować ruch w północnej części miasta. Według pomysłodawców, jej koszt zamknie się w 180 mln zł, a z pociągów skorzysta nawet kilkadziesiąt tysięcy osób.

Z inicjatywą wystąpili przedstawiciele stowarzyszenia Projekt Poznań oraz poznańscy radni Prawa i Sprawiedliwości. - Chcemy wykorzystać istniejącą linię kolejową na północy Poznania, która obecnie służy do przejazdów towarowych. Przez ostatnie kilkanaście tygodni rozmawialiśmy na ten temat z ekspertami. Analizowaliśmy stan techniczny i możliwości przebudowy linii – mówi Onetowi radny Szymon Szynkowski z PiS. - Okazuje się, że inwestycja jest do zrealizowania, choć konieczna będzie oczywiście adaptacja oraz budowa przystanków i mijanek – dodaje.
W założeniu kolej miałaby usprawnić komunikację w kierunku Naramowic, Umultowa, Podolan i Suchego Lasu. Obwodnica ma nie tylko ułatwić dojazd do „pestki”, ale również poprawić połączenia między podpoznańskimi miejscowościami, bez konieczności wjeżdżania do samego Poznania.
Według pomysłodawców, docelowo stacje powstałyby między innymi w Szamotułach, Rokietnicy, Kiekrzu, Suchym Lesie i Złotnikach. Planowane są również przystanki PST, Naramowicka Północ, Karolin, Swarzędz oraz kilka lokalizacji w kierunku Górczyna. W sumie połączenia obejmowałyby około 10-12 punktów.
- Bardzo ważny jest w tym układzie przystanek „pestki”, bo jest ona najlepszym sposobem dojazdu z północnego Poznania do centrum miasta, a po modernizacji będzie można nią dotrzeć aż do dworca – podkreśla Szynkowski.
Zdaniem autorów koncepcji, koszty realizacji tego projektu nie będą wysokie, bo wraz z zakupem taboru zamkną się w 180 mln zł, które można podzielić między miasto i województwo. Połowę tej kwoty mogłoby stanowić dofinansowanie z Unii Europejskiej, bo jest to projekt obejmujący usprawnienie transportu zbiorowego. - Na samym mieście ciążyłby wtedy wydatek około 45 mln zł, co nie jest gigantyczną kwotą. Dla porównania, słoniarnia w Poznaniu, kosztowała 35 mln zł – zestawia inwestycje radny PiS. - Rozważany jest również pomysł wypożyczenia taboru. Według niektórych wyliczeń byłby on nawet nieco tańszy – dodaje Szynkowski.

Koncepcja jest już opracowana i wkrótce ma trafić do marszałka województwa i prezydenta miasta. Gdyby projekt wszedł w życie i zyskał unijne dofinansowanie, pierwsze pociągi w ramach kolei aglomeracyjnej pojawiałyby się w stolicy Wielkopolski już za dwa lata.

za .Onet.pl
******************************************************************
Ta koncepcja nie jest nowa ,bo już zaczęła się pojawiać w połowie lat 90-tych , gdy studiowałem i gdy wybudowano PST. Tak samo jak pomysł by tramwaj wjeżdżał na dworzec zachodni . Tory kolejowe i tramwajowe w Poznaniu mają identyczny rozstaw.Pamiętam tymczasowy łącznik który pod mostem teatralnym od jednego torów gdzie stoją kible był dociągnięty do toru nowo budowanej wtedy Pestki i z niego na nową linię tramwajowa co jakiś czas wjeżdżała sobie mała zielona lokomotywka wraz wagonem z kruszywa oraz platformą z nowymi podkładami i torami.
Co do wykorzystania obwodnicy Poznania jako toru dojazdowego zwłaszcza dla studentów oraz osób pracujących na obrzeżach miasta zaczęto wracać kilka lat temu, gdy m.in rozrosło się Morasko rozbudowały zakładu w okolicach Suchego Lasu i Swarzędza, no i zatykają się już m.in ul Lechicka oraz Bałtycka i przyległe.
Ja bym był za tym żeby jeśli jest możliwość podrasować tą towarową obwodnicę( nie wiem w jakim jest teraz stanie technicznym) do przynajmniej 90- 100km/h ,a może 120 i z tych proponowanych przystanków wybrać taki który byłby najbliżej Moraska lub akademików Podolanach i zrobić z niego nieco większa stacje tak by np mogły się tam tez zatrzymywać ze dwie obecne lub jakieś nowe TLK oraz IRek relacji Szczecin - Warszawa p;us kilka osobówek od strony Zbąszynka i Krzyża w kierunku Gniezna i Konina.
Tą zmodernizowaną obwodnicą bym pościł na nowo bez wjazdu na Poznań Główny EIC Chrobry ,wtedy ten pociąg jeszcze bardziej by przyspieszył ,ewentualnie zrobić mu krótki postój na takiej nowej obwodowej stacji .Pociągów w kierunku stolicy oraz Szczecina na Dworcu Głównym mają zaś dosyć. Moim zdaniem jeśli taka inwestycja w końcu będzie mieć miejsce to studenci oraz osoby pracujące na obrzeżach Poznania by się ucieszyli, niż maja jak teraz jechać Pestką ,albo autobusem 68 lub innym przez remontowane i zakorkowane miasto.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-11-2013, 15:01   Poznańska Kolej Metropolitalna Odpowiedz z cytatem

Ponad 30 podmiotów - samorządów i organizacji pozarządowych - podpisało umowę na rzecz stworzenia nowoczesnej sieci zintegrowanego transportu kolejowego w regionie.

- Szyny nie mogą leżeć odłogiem, chcemy je lepiej wykorzystać - mówi Maciej Musiał, szefujący Stowarzyszeniu Metropolia Poznań. Pierwszych krok do realizacji tej zapowiedzi został już uczyniony. 26 listopada, w Sali Białej Urzędu Miasta Poznania podpisano Partnerstwo dla Kolei Metropolitarnej. Obecni byli wójtowie i burmistrzowie gmin przystępujących do partnerstwa, przedstawiciele organizacji pozarządowych, prezydent Poznania Ryszard Grobelny i wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego, Wojciech Jankowiak, który stanął na czele Komitetu Sterującego tego przedsięwzięcia.

Plan zakłada stworzenie zintegrowanego transportu kolejowego w oparciu o poznański węzeł kolejowy. Powstać mają funkcjonalne węzły przesiadkowe, skoordynowane z innymi formami transportu, a na samych węzłach punkty usługowe. Samorząd województwa już rozpoczął proces wymianu taboru kolejowego na nowoczesny. Wszystko, to ma zachęcić mieszkańców regionu do korzystania z kolei jako sprawnej formy transportu, przystosowanej do oczekiwań pasażera. Przeprowadzona zostanie również inwentaryzacja dworców i innych obiektów związanych z infrastrukturą kolejową. Obiekty zabytkowe zostaną objęte ochroną konserwatorską, zrewitalizowane z myślą o nowym sposobie użytkowania.

Do partnerstwa przystąpiły 32 podmioty, a ich liczba może się jeszcze powiększyć.

Uczestnicy Partnerstwa dla Kolei Metropolitarnej: Stowarzyszenie Metropolia Poznań, Województwo Wielkopolskie, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Poznań, Powiat Poznański, Buk, Dopiewo, Komorniki, Kostrzyn, Kórnik, Luboń, Mosina, Murowana Goślina, Oborniki, Pobiedziska, Puszczykowo, Rokietnica, Skoki, Stęszew, Suchy Las, Swarzędz, Szamotuły, Śrem, Czempiń, Czerwonak, Środa Wlkp., Centrum Badań Metropolitalnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o., Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Poznaniu, Towarzystwem Urbanistów Polskich Oddział w Poznaniu, Stowarzyszeniem Sołtysów Województwa Wielkopolskiego, Stowarzyszeniem My - Poznaniacy.

źródło:
http://www.poznan.pl/mim/bm/news/wydarzenia-poznanskie,c,10/poznanska-kolej-metropolitarna,66077.html

---

Na stronie UM Poznań do urzędniczego bełkotu wkradł się błąd: metropolitarna zamiast metropolitalna.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 27-11-2013, 15:46    Odpowiedz z cytatem

Jako poznaniak nie bardzo to widzę... A i pomysł nie taki znów nowy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 27-11-2013, 23:31    Odpowiedz z cytatem

A ja to widzę, tylko nie jako "odgrzewany kotlet". Pdobno "już" pociągi miały jeździć po bocznicach w Swarzędzu i Franowie. I co ? Jakoś nie jeżdżą. Jak widzę ( sorry ) "starych pierdzieli" z SITKOM-u pokroju Brescha to na pewno nic z tego nie będzie. Ludzie oderwani od rzeczywistości. Ileś lat temu "reklamowano" projekt TRAMPER i co z tego wyszło ? Drugiego Karlsruhe czy Zwikau nie zbudowano Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pitras Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sty 2010
Skąd: Puszczykowo

PostWysłany: 27-11-2013, 23:38    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem oprócz obowiązkowego 3-go toru pomiędzy odcinkiem Poznań Wschód- Poznań Główny można by pomyśleć o zrobieniu dwóch lub czterech torów kończących się doczołowo, pomiędzy peronami 4a oraz 1. Są tam jakieś budynki, ale przy okazji remontu starego dworca można by je wywalić. Perony nowe też nie musiały by być za długie, tak na pojemność 3 x EZT. Aby pociągi kolei metropolitarnej z Kościana i Nowego Tomyśla się zmieściły, następowała by zmiana kabiny i powrót. I dopiero po spełnieniu tych warunków kolej ma jakieś szanse. Tak to po prostu za ciasno może się zrobić na dworcu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

winograd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Maj 2011

PostWysłany: 27-11-2013, 23:58    Odpowiedz z cytatem

Do Śremu to by musieli linię od nowa wybudować... Przy obecnym stanie linii nie ma co myśleć o puszczaniu składów pasażerskich. W latach 90tych 20km ze Śremu do Czempinia "jechało" się pociągiem ponad 50 minut.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 28-11-2013, 00:26    Odpowiedz z cytatem

Trudno póki co sobie wyobrazić, jak to ma funkcjonować. Na pewno niektórym kierunkom przydałaby się większą ilość pociągów, no ale Co w tym partnerstwie robi np Czempin, czy Pobiedziska? Co prawda na linii do Wroclawia jest mniej pociągów przez remont i po to się zmieni, ale w stronę Gniezna? jak dla mnie jest już wystarczająca ilość odjazdow w ciągu doby i czy warto Pobiedziska włączać w ten projekt? na pewno potrzebna byłaby duża ilość skladow a to ciężko będzie osiągnąć. coś kosztem czegoś zostanie zrobione. Najpierw powinni infrastrukture towarowej obwodnicy poprawić, potem pomyslec o przepustowości głównego dworca, jak ktoś dobrze tu wspomnial. wszystko to będzie trwało, a przecież będą się budowały ramy komunikacyjne Poznania, więc wygodniejszy będzie dojazd samochodem. Sądzę ze powinni pomyslec raczej o zwiększeniu zasięgu Kolei Wielkopolskich i lepszej ofercie połączeń z największymi miastami województwa, czyli Kaliszem, Koninem, Ostrowem, Piłą, Gnieznem i Lesznem. Poznan nie jest aż tak duża metropolia, by tworzyć kolej metropolitalna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

insect0 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Paź 2012
Skąd: Świebodzin

PostWysłany: 28-11-2013, 08:52    Odpowiedz z cytatem

A gdzieś kiedyś czytałem o pomysłach wznowienia ruchu np. na linii do Pniew - coś ktoś może wie na ten temat? Może też jakieś inne zamknięte linie mają szanse na reaktywację w ramach kolei aglomeracyjnej? Nie mogę się doszukać takich informacji...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
8896399

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 28-11-2013, 09:13    Odpowiedz z cytatem

Ale co to w ogóle jest kolej aglomeracyjna?? Można to jakoś zdefiniować??

Z tego co obserwuję to szlak Poznań Główny - Poznań Wschód w godzinach szczytu i tak przepustowością nie grzeszy i do tego wrzucić jeszcze jakieś pociągi podmiejskie?? Bez dodatkowych torów nie widzę tego. A z kolei te dodatkowe tory chyba nierealne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pitras Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sty 2010
Skąd: Puszczykowo

PostWysłany: 28-11-2013, 11:37    Odpowiedz z cytatem

W sumie co do rozszerzenia linii Poznań Wschód- Poznań Główny, to Odcinek Poznań Wschód- most nad Cybiną są 3 tory, trzeba było by dobudować dodatkowe przęsło na moście nad Wartą, przebudować stację Poznań Garbary, dobudować przęsło wiadukty nad aleją Niepodległości, ulicą Przepadek, Cichą ( ogólnie w okolicach tej ulicy nie bardzo jest możliwość poszerzenia torów- trzeba by dobudować nasyp, a zabudowania są dość blisko), podobnie wzdłuż ulicy Pułaskiego, także problem byłby z nasypem, gdyż obecny jest blisko jezdni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 28-11-2013, 19:38    Odpowiedz z cytatem

Pitras napisał/a:
Moim zdaniem oprócz obowiązkowego 3-go toru pomiędzy odcinkiem Poznań Wschód- Poznań Główny można by pomyśleć o zrobieniu dwóch lub czterech torów kończących się doczołowo, pomiędzy peronami 4a oraz 1. Są tam jakieś budynki, ale przy okazji remontu starego dworca można by je wywalić. Perony nowe też nie musiały by być za długie, tak na pojemność 3 x EZT. .


No to jak przyjedziesz do Poznania, to przejdź na kroki i przelicz długość jaka jest. A potrzeba na sam peron 200 m ( 3 x kibel ). A gdzie droga rozjazdowa, bo pociąg to nie autobus, który nagle może skręcić.
Stacja ma obecnie 15 krawędzi peronowych i to w zupełności wystarczy. Na Centralnym jest 8 krawędzi, Na Śródmieściu aż 2 tory i pociągi zasadniczo się mieszczą. Tutaj trzeba przeorganizować cały cykl pracy stacji - generalnie pociągi na przelocie z postojem max. 5-10 minut przy peronach. A nie , że kibel z kierunku X wjeżdża, jest wystawiany na tory postojowe. A następny się podstawia w jego miejsce. Zajmuje to niepotrzebnie ileś tam czasu.
Czyli generalnie łączenie relacji Zbąszynek - Konin, Gniezno - Leszno ( w przyszłości ), Wągrowiec - Wolsztyn lub Wągrowiec - Wągrowiec - z wjazdem na peron 1A/2A
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 10-03-2014, 20:11    Odpowiedz z cytatem

Poznań: pociąg zamiast tramwaju?

Linia tramwajowa łącząca poznańską dzielnicę Zawady z okolicą Głównej była planowana już od dekady. Zrodził się pomysł, by zamiast niej, wybudować dodatkowy, trzeci tor kolejowy na linii łączącej Garbary z dworcem Wschodnim – pisze Głos Wielkopolski.
Zamiast planowanego tramwaju, komunikację w północno-wschodniej części Poznania pełnić rolę miałby pociąg. Dodatkowym pożytkiem, byłaby możliwość zwiększenia ilości pociągów na trasach z Konina, Wrześni, Gniezna, czy Wągrowca. Obecnie, podróżni jadący z tych kierunków muszą się przesiadać w komunikację miejską by dojechać do centrum Poznania.
Do pomysłu optymistycznie nastawiony jest wielkopolski Urząd Marszałkowski. Jak powiedział Głosowi Wielkopolski wicemarszałek Wojciech Jankowiak, dodatkowy tor mógłby być później wydłużony do dworca Poznań Główny. Szacowany koszt inwestycji, razem z koniecznym poszerzeniem mostu nad Wartą to 150 mln zł.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/18586/Poznan-pociag-zamiast-tramwaju.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 11-03-2014, 13:48    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Obecnie, podróżni jadący z tych kierunków muszą się przesiadać w komunikację miejską by dojechać do centrum Poznania.


Co autor miał na myśli?? Confused

[ Dodano: 11-03-2014, 13:52 ]
Cytat:
Linia tramwajowa łącząca poznańską dzielnicę Zawady z okolicą Głównej


Albo to... Co z czym miało być połączone?? Rolling Eyes Rejon ulicy Zawady z rejonem ulicy Głównej?? Przecież to w sumie ta sama ulica w zasadzie Śmiech Może chodziło autorowi o okolice Głównego Dworca?

Pasztet kompletny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-03-2014, 14:24   

Cytat:
Co autor miał na myśli??

Mała przepustowość szlaku Poznań Wschód - Poznań Główny. Słusznie, trzeba 3 a nawet 4 torów. Natomiast na odcinku PoC-PoD 3.
Natomiast cisza co do linii kolejowej Swarzędz - Poznań Starołęka czy kolei obwodowej. A przydałby się mały remoncik.
Powrót do góry

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 11-03-2014, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Tam nie ma mowy o przepustowości - pytam co autor miał na myśli pisząc o rzekomych przesiadkach podróżnych z kierunku m.in. Konina, żeby dojechać do centrum. Rolling Eyes

I gdzie i jaka to kolej, czy tramwaj ma łączyć Zawady z Główną?? Neutral

Wg mnie autor kompletnie nie wie o czym pisze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 8 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl