Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Tory nie dla interREGIO
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-03-2013, 00:26   Tory nie dla interREGIO Odpowiedz z cytatem

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wprowadza zapisy utrudniające realizację połączeń interREGIO.

W regulaminie przydzielania tras pociągów w ramach rozkładu jazdy 2013/2014, wchodzącego w życie w grudniu 2013 r., spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zamieściła postanowienia precyzyjnie wymierzone w połączenia InterRegio.

Jeden zapis mówi o tym, że od grudnia 2013 r. na 160-kilometrowy odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej między Grodziskiem Mazowieckim a posterunkiem odgałęźnym Knapówka w okolicach Włoszczowy nie będą wpuszczane pociągi pasażerskie nie mogące osiągać prędkości 120 km/h. Jest to wyrok na elektryczne zespoły trakcyjne ED72, których prędkość maksymalna wynosi 110 km/h, a które spółka Przewozy Regionalne niejednokrotnie kierowała do obsługi kursujących Centralną Magistralą Kolejową pociągów interREGIO łączących Warszawę i Kraków.

Ponadto spółka PKP PLK – „z uwagi na duże obciążenie warszawskiej linii średnicowej dalekobieżnej na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia” – zastrzega sobie prawo kierowania pociągów „nie objętych obowiązkiem służby publicznej” na stację Warszawa Gdańska. To zapis misternie wymierzony w pociągi interREGIO – odnosi się do pociągów, które nie są dotowane (a to znacząca większość połączeń interREGIO), ale przy tym jest niegroźny dla również nie objętych dotacjami pociągów ekspresowych, gdyż inne zapisy gwarantują im priorytet w całym procesie opracowywania rozkładu jazdy.

źródło: Z Biegiem Szyn
www.zbs.net.pl/zbs64.pdf

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Tomek-Gliwice
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2013, 00:41   

Mówię wam to dopiero prolog tego co nam szykują w rozkładzie jazdy 2013/2014.
Zrobią wszystko żeby udupić InterRegio na jak największej ilości linii kolejowych.
Do tego będzie masakra na połączeniach stykowych w woj. Śląskim. Mogę się założyć że jak PR-y w grudniu przestaną obsługiwać stykówki Gliwice-Opole i KK oraz Częstochowa-Koluszki, to KŚ będące pd presją fiansową da jakieś ogryzki albo nie da niczego. Nawet wolę nie myśleć jaka będzie siatka połączęń dalekobieżnych. Jeszcze brakuje tylko bankructwa PR-ów i wtedy przesiadamy się na PKS-y i samochody.
Powrót do góry

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 04-03-2013, 00:41    Odpowiedz z cytatem

Ale perfidne hieny. To jest tak: można zrozumieć przepustowość, remonty itd., ale to trzeba równo powycinać komercyjne pociągi, tak EIC, jak i IR. A 110 km/h? A komu ono przeszkadza? Co złego powoduje w ruchu? Przecież i tak pociągi mogą się wyprzedzać, to tym gorzej dla pasażerów IR, który przy wyprzedzaniu stoi i czeka.

Trzeba będzie na CMK puszczać składy wagonowe, a ED dać gdzie indziej. Z tunelem średnicowym to już tak łatwo nie będzie. Może czas iść do sądu? Chociaż one są, jakie są.
Strach myśleć, co będzie jak wprowadzą ETCS, pewnie będzie minimum 160 km/h.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek-Gliwice
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2013, 00:51   

Będą tylko EC, EIC i ogryzki TLK-a na niektórych liniach bardziej priorytetowych. Ja generalnie w Gliwicach nie mam co narzekać , zawsze jakiś pociąg się znajdzie(do czasu ...pewnie do końca 2014) Ludziom z Polski wschodniej i z Lubuskiego szczerze wspólczuje. Patrz linia E-20 Poznań-Rzepin. ogryzki i 2 pociągi osobowe na dobę oraz inne potworki plus monopol EC 85 zł za 100 km.Świebodzin-Poznań. Alternatywa to dwa pociągi na dobę z przesiadką w Zbąszynku osobowe. dramat.
Potem będzie (od końca 2014)tylko Pendolino, EIC i , maks.30 TLK-a . PR-y udupią. Zostanie KM, KŚ-z okrojoną siatką, KD-z małą siatką, KW-dojeżdżające do granic województw i jakieś mini twory. Czytaj upadek dostępności komunikacji kolejowej dalekobieznej dla większości przeciętnych ludzi, głownie z powodu cen biletów, brak wspólnych biletów. Nikt kto zarabia nawet 2000 zł na rękę, nie da za bilet na Pendolino 250 zł. Polski Bus już może zacierac ręce. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Groch z Kapustą i dworce widma z których będzie coraz mnie pociągów odjeżdżać. Śmierć linii E-30 Ktw.Kraków...i będzie amen.
Powrót do góry

Rafał Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2011
Skąd: Świdwin/Koszalin

PostWysłany: 04-03-2013, 07:36    Odpowiedz z cytatem

Więc na razie na nowy RJ zbiera się tak:

- niekorzystne warunki dla pociągów InterRegio,
- wycięcie dwóch tysięcy kilometrów liniii kolejowych,
- rozważane i prawdopodobne (?) wycięcie niektórych pociągów międzynarodowych.

_________________
2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 04-03-2013, 09:51    Odpowiedz z cytatem

A jakby na IR-y relacji Kraków-Warszawa-Kraków wystawić 2 sztuki (z 5 zakupionych) Acatus 2 (en77) które są własnością woj.małopolskiego i jeżdżą pod banderą PR?
Obecnie stoją one i czekają na rewizje.PR-y mogłyby się dołożyć do rewizji z umową że 2 zostaną wystawiane na IR np. "Starzyński".
Byłaby to duża konkurencja dla TLK a w dodatku jakby PLK zgodziła by się wytrasować go na 160 km/h to byłaby to sensacja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 04-03-2013, 12:37    Odpowiedz z cytatem

Torczes, żeby to było takie proste. Małopolscy samorządowcy patrzą tylko na swój interes i interes Krakowa. Cała reszta, która jest w województwie jakoś mało ich obchodzi. To nie Łódzkie które daje kasę i tabor na iR do Warszawy. I z punktu pasażera - wybacz, ale jeżeli miałbym jechać EN77 na iR do Warszawy, to wolę poczekać na TLK albo nawet dopłacić do EX, bo z całym szacunkiem, dla mnie te Acatusy II są strasznie niewygodne.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04-03-2013, 13:01    Odpowiedz z cytatem

To nic nowego. Beton PKP PLK od dawna knuje, jak uwalić interREGIO i tym samym pozbawić się części przychodów, co zakrawa na działanie na szkodę spółki.

Pamiętacie aferę z maja 2010 roku, gdy PKP PLK wstrzymało ruch pociągów interREGIO za długi? Sęk w tym, że PKP Intercity też wtedy miało długi wobec PKP PLK, ale komercyjnych pociągów siostrzanej spółeczki, tzw. flagowego okrętu Grupy PKP, beton PKP PLK nie zatrzymał.

Zdjęcia z maja 2010 w albumie "Zamach na interREGIO":
http://infokolej.pl/album_cat.php?cat_id=28

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 04-03-2013, 13:47    Odpowiedz z cytatem

I to ma być rzekomo niezależny operator......PKP PLK..... Czy UTK wreszcie weźmie się do roboty? Działania PKP PLK są w interesie PKP IC, a przeciw interesom pasażera. Dziwne, że na autostradę można wjechać nawet maluchem, a na linię niby wielkich prędkości nie wpuszcza się składu z V max 110 km/h.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 04-03-2013, 13:55    Odpowiedz z cytatem

To może w koncu PR-y mogłyby zaiwestować w nowy sprzęt.
Modernizują en57 w cześci za kase UE,więc tych jednostek raczej nie puszczą na IR bo nie bedą mogli chyba że chociaż w jakies części będą dotowane jak np.Galicja,Łużyce itp.Modernizują wagony do standartu REGIOekspres ale jeżdżą one 120 km/h z braku lokomotyw dostosowanych do 160 km/h.Wypożyczają od Czechów lokomotywy na 120 km/h,a nie lepiej by było wypożyczyć lokomotywy od RAILPOOL-a na 160 km/h i dać je na REGIOekspres-y (chociaż pewnie jakiś "beton" z PLK nie da zgody PR-ą na jazde 160?
Więc według mnie jest tu coś nie tak.Moim skromnym zdaniem PR-y powinny zakupić w formie leasingu ok.10 sztuk EZT dostosowanych do 160 km/h oraz wypożyczyć ok 6 loków od RAILPOOL-a.Loki te podłączyć na RE na trasach z Vmax 160 a EZT puścić na IR na trasach Vmax 160 km/h np.Starzyński,Piast,Matejko może Łużyce lub Galicja.
Ale to tylko moje ciche mażenie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 04-03-2013, 14:35    Odpowiedz z cytatem

Niestety takim postępowaniem zwiększyłbyś tylko zobowiązania finansowane. Różnica tych kilkudziesięciu km to około 20 minut różnicy jeśli chodzi o czas przejkazdu, IR są tańsze, mogą też jechać nieco dłużej. Pasażer powinien wybrać czy woli jechać pociągiem IR, nieco wolniej, ale taniej- korzystając z ofert promocyjnych, czy wybiera nieco droższą TLK-ę, czy też może pragnie prestiżu w cenie ponad 130 zł...Wybór powinien należeć do pasażera, a nie do urzędników z PLK. Takie postępowanie PLK-a powinno spotkać się z reakcją ze strony UOKiK-u, skoro UTK jest bierne, przez co sprzyja PKP IC.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 04-03-2013, 14:51    Odpowiedz z cytatem

Więc może trzeba ten UOKIK poinformować ?
Oni sami raczej nie zareagują ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sunny Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 30 Kwi 2007
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04-03-2013, 15:18    Odpowiedz z cytatem

Jeśli na CMK zostaną tylko same najdroższe expressy (kiedyś PKP IC było monopolistą na CMK) to IR jadące nawet na Dworzec Gdański i drogą przez Kielce lub Częstochowę nadal będą cieszyły się dużą popularnością, bo nasze społeczeństwo ubożeje i ludzi nie stać na prestiżowe pociągi. Tak więc sztuczny monopol PKP IC na siłę forsowany przez PKP PLK ani zbytnio nie zaszkodzi PR, ani nie uratuje PKP IC. Tylko pasażer będzie miał trochę trudniej, no ale Polacy są już przyzwyczajeni do forsowania kłód rzucanych im pod nogi przez umiłowanych przywódców. Ostatecznie ludzie oleją kolej i przesiądą się do tańszej konkurencji.

_________________
"Kobiety kochają zwyciężonych, ale zdradzają ich ze zwycięzcami." - T. Williams
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 04-03-2013, 16:07    Odpowiedz z cytatem

Wystarczy że PR dogadają się z ZTM i ZTM będzie honorował bilety w metrze na odcinku Gdański - Centrum.
Teraz jest bilet warszawski, więc się opłaca. Trzeba delikatnie pomyśleć ;p a PR to potrafią to robić /czasem/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2013, 17:42   

Sunny, Ale IR a już tym bardziej RE nie są takie tanie. Przykładowo na odcinku Katowice - Warszawa IR masz za 53,90 zł (cały jeden na dobę i w średnio dobrej porze), RE za 59,90 zł, a TLK za 60 zł i z możliwością zniżki przy wcześniejszym wykupie. Tak więc jak ktoś nie jedzie na dłuższej trasie PeeRami, nie korzysta z Regiokarnetów itp, aż tak bardzo PR nie będzie się trzymał.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl