Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Trasa Lubliniec - Częstochowa
Autor Wiadomość

S-C-Z
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-02-2016, 19:13   

dddbb napisał/a:
- szansa na wysłużenie pociągów do Opola

EN57 mają szanse na "wysłużenie" na razie na odcinku Częstochowa - Lubliniec w promocyjnej taryfie KŚ. Większe ośrodki Opole - Lubliniec - Częstochowa(Stradom) na razie obrabia IC .
Przejdź na dół

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 16-02-2016, 11:09    Odpowiedz z cytatem

Tak i jak dla mnie lokalne połączenie z Częstochowy do Opola jest na chwile obecną troche bez sensu. Pasażerowie i tak jeżdżą i będą jeździć pociągami IC ponieważ są wygodniejsze i znacznie szybsze a wielkiej różnicy w cenie nie ma. Zresztą i tak nie będzie bezpośredniej osobówki Częstochowa-Opole.
Jak już to regio będą jeździć na Opole-Lubliniec a na Lubliniec-Częstochowa KŚ tak jak teraz, i takie rozwiązanie ma sens.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-02-2016, 07:13   

Rozwiązanie z przesiadką jest bardziej sensowne niż bezpośrednie? Możesz rozwinąć?
Powrót do góry

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 17-02-2016, 10:32    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, ze tak, ponieważ:
1. osoby mieszkające w miejscowościach na trasie Opole-Lubliniec jeżdżą do Opola i do Lublińca, nie do Częstochowy!
2. osoby mieszkające w miejscowościach na trasie Czestochowa-Lubliniec jeżdżą do Częstochowy i do Lublińca, nie do Opola!

Na Czestochowa-Lubliniec nie jeżdżą KŚ tak jak teraz, a na Lubliniec-Opole PR, i będzie święty spokój.
Mam nadzieje, że tak będzie, zresztą już od dawna gada sie o takim własnie rozwiązaniu, które dla większości jest oczywiste.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 17-02-2016, 11:41    Odpowiedz z cytatem

hanys napisał/a:
Oczywiście, ze

...nie masz racji. Faktem jest istnienie obecnie na terenie sieci kolejowej w Polsce odcinków tzw "wspólnych", gdzie lokalnej społeczności dojeżdżającej na przykład z prowincji do aglomeracji służą równolegle dwaj przewoźnicy i to działa.
I nie zakazuj proszę mieszkańcom Ozimka jeździć do Częstochowy a mieszkańcom powiatu częstochowskiego do Opola.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ideprosto Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2015
Skąd: z Ziemi

PostWysłany: 17-02-2016, 12:37    Odpowiedz z cytatem

Może wcielę się w adwokata hanysa ale w moim przekonaniu ma on rację. Nie sądzę aby nagle tłum mieszkańców Ozimka zaczął jeździć do Częstochowy albo tłum mieszkańców powiatu częstochowskiego do Opola. Nikt nikomu tego nie zakazuje - przesiadki skomunikowane w Lublińcu umożliwią taką podróż. A patrząc na fakt obsługi odcinków tej linii przez dwóch różnych przewoźników takie rozwiązanie jest wielce prawdopodobne.

_________________
Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 17-02-2016, 13:22    Odpowiedz z cytatem

sympatyk, oczywiście, że mam racje.

Nikt z powiatu częstochowskiego nie jeździ do Opola i nikt z Ozimka nie jeździ do Częstochowy.
Nawet jeżeli ktoś by chciał sie przejechać to ma dobre połączenie autobusowe jednak autobusy Częstochowa-Opole, zarówno te jadące w strone Opola jak i te w strone Częstochowy całkowicie sie opróżniają w Lublińcu gdzie jednocześnie wsiadają nowi pasażerowie. Podobnie było zresztą lata temu z pociągami regio Opole-Częstochowa. Praktycznie całkowita wymiana pasażerów odbywała sie w Lublińcu, dlatego też funkcjonowały regio Opole-Lubliniec i oddzielnie (też regio) Lubliniec-Częstochowa.

A połączenie Częstochowy z Opolem zapewnie PIC, cena dobra, czas jazdy genialny a komfort na najwyższym poziomie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2015
Skąd: Linia 96

PostWysłany: 17-02-2016, 13:36    Odpowiedz z cytatem

A jak ktoś wsiądzie w PR od Częstochowy czy zaraz za Częstochową i będzie chciał jechać do Opola? (bo wątpię że wszyscy co do jednej osoby wysiadają w Lublińcu) to niestety przesiadać się musi na inna spółkę a i w tedy bilet tańszy nie jest Surprised
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 17-02-2016, 13:41    Odpowiedz z cytatem

Wierz mi, że wszyscy co do jednej osoby wysiadają w Lublińcu. Jak chcesz to tam pojedź i sprawdź. Przekonasz sie sam Smile

Jeśli ktoś chce jechac np. z Blachowni do Ozimka to ma bezpośrednie autobusy, natomiast bezpośrednich pociągów na dwie osoby tygodniowo nie opłaca sie uruchamiać. Z przesiadkami w Lublińcu nie ma żadnego problemu.

I pamiętajmy, że KŚ nie oddadzą linii S13 Częstochowa-Lubliniec a jednocześnie nie wjadą na teren woj. opolskiego. Jedynym możliwym i opłacalnym rozwiązaniem jest uruchomienie regio Opole-Lubliniec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-02-2016, 15:57   

Cytat:
Wierz mi, że wszyscy co do jednej osoby wysiadają w Lublińcu. Jak chcesz to tam pojedź i sprawdź.

Bardzo ciekawe stwierdzenie - zwłaszcza, że takich pociągów nie ma.
Dziwi mnie udowadnianie na siłę, że połączenie z przesiadką jest lepsze niż bezpośrednie. Nie mówię tu o kwestiach organizacyjnych (dogadanie między przewoźnikami, organizatorami przejazdów), tylko o wygodzie pasażerów. Nawet jeśli pasażerów ze stacji pośrednich nie jest wiele (stwierdzenia, że nikt nigdy, przenigdy nie pojechał i nie pojedzie poza Lubliniec, jak będzie miał taką możliwość, nie odważyła by się chyba żadna wróżka), to na pewno byłyby osoby chętne do przejazdu z Częstochowy do Opola czy to z powodu może bardziej dogodnej pory, czy też chęci zaoszczędzenia jakichś 8 zł.
A co do wpuszczenia czy nie PR na odcinek na wschód od Lublińca czy KŚ w stronę Opola - zawsze istnieje możliwość dogadania się na zasadzie wymiany przewozowej i honorowania biletów. Do Bohumina KŚ pojedzie, do Opola nie - dziwne.
Reasumując, bo ciężko tu mi będzie jeszcze coś nowego powiedzieć: z punktu pasażera pociąg bezpośredni jest najlepszy, nad resztą niech pracują UM i przewoźnicy.
Powrót do góry

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 17-02-2016, 16:03    Odpowiedz z cytatem

dddbb napisał/a:

Bardzo ciekawe stwierdzenie - zwłaszcza, że takich pociągów nie ma


Chodziło mi o autobusy. Jednak dawniej z pociągami było tak samo

Tak jak pisałem połączenie Czestochowy z Opolem zapewnia PIC, pasażerowie nie przesiądą sie na kibla PR ponieważ czas przejazdu jest znacznie lepszy w przypadku pociągów intercity, cena również jest przyzwoita a połączeń sporo. Jeszcze nigdy Częstochowa (Osobowa+Stradom) nie miała tylko bezpośrednich pociągów do Opola co teraz.

Hehe, może wróżka by sie nie odważyła ale ja sie odważe Very Happy Znam bardzo dobrze sytuacje tej linii.

Bohumin to coś zupełnie innego niż trasa z Lublińca do Opola, nie można tego porównywać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

S-C-Z
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-02-2016, 16:42   

Wszystko da się podzielić Częstochowa - Lubliniec Lubliniec - Opole , Częstochowa - Włoszczowa Włoszczowa -Kielce, Częstochowa - Radomsko Radomsko - Łódź. Pytanie czy taka wojewódzko - powiatowa degrengolada się przyjmie...
Powrót do góry

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 17-02-2016, 16:58    Odpowiedz z cytatem

S-C-Z, ale o czym ty teraz piszesz? Po co dzielić odcinki Częstochowa-Łódź/Koluszki i Częstochowa-Kielce skoro operatorem na obydwu tych liniach są PR a i wymiana pasażerów która odbywa sie na tych trasach nie sprzyja dzieleniu ich na mniejsze odcinki. Nie porównuj tych tras do linii Częstochowa-Lubliniec/Opole!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

S-C-Z
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-02-2016, 17:08   

Operatorem PR ale Organizatorem urzędy marszałkowskie. Co było w grudniu 2012? Śląsk miał plan ale nie miał taboru.
Powrót do góry

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 17-02-2016, 17:14    Odpowiedz z cytatem

Tak i te urzędy marszałkowskie zlecają obsługe połączeń regionalnych PR, i nic w tej kwestii sie tam nie zmieni.

Fakt, w grudniu 2012 na Śląsku był kolejowy chaos ale dość szybko wszystko wróciło do normy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl