Bilety na pociągi Pendolino na trasie Warszawa - Katowice podrożeją. Wycofanie się z oferty promocyjnej zapowiedział podczas Kongresu Kolejowego prezes PKP IC Jacek Leonkiewicz.
Moim zdaniem powinna zostać ograniczona oferta pociągów kwalifikowanych na trasie Warszawa-Katowice, a już na pewno pociągów EIC Premium. Rok czasu prawie, cudów praktycznie IC dokonuje a tu dalej ani drgnie jeżeli chodzi o frekwencję. Zostawić pociągi międzynarodowe, bo te muszą jeździć jako Expressy a resztę zrobić TLK. Może wtedy coś się ruszy.
pawelu, wątpię. Przy obecnej siatce połączeń jest po kilka godzin między TLKami. Sądzę, że prędzej zrobią w trasie zmianę klasy pociągu np: EIC -> TLK aby zrekompensować sobie częściowo straty. Albo zrobią przesiadki
Ludzi widocznie jeździ mało i nawet z ofertą 49zeta pociągi nie zapełniły się na tyle, żeby skompensować straty. Kalkulacja jest prosta: 1 pasażer za 150 zł "opłaca się" bardziej niż 3 pasażerów za 49.
Śląsk po prostu generuje mały ruch biznesowy i jeszcze mniejszy turystyczny. Ciekawe jak PKP IC wybrnie z tej sytuacji.
MK_Wro, To po co pchali się w tyle połączeń EIC/EIP?
Pomijając ceny. Przewoźnicy też są sobie winni:
- dziwna siatka połączeń,
- zmiana srjp przed świętami i nowym rokiem
- spóźnienia,
- krótkie składy w "gorącym sezonie", itp
Niektóre problemy nie potrafią od lat naprawić. Więc pewna grupa pasażerów odwróciła się. A teraz próbują zdobyć nowych/starych oferując niższą cenę czy wyższy standard.
pawel78, nie wiem "po co się pchali". Pytaj Leonkiewicza i spółkę. Ja tam nie pracuję
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-11-2015, 16:17
EIP z Katowic aktualnie odjeżdżają: 06:41 (na 09:10 w Wawie Centralnej), 08:57, 11:39, 14:50, 19:38. To nie są godziny dla biznesu, pierwszy pociąg dojeżdża do Warszawy za późno. Od nowego rozkładu ma być połączenie godzinę wcześniej - to powinno nieco pomóc frekwencji. Jeśli nie przeszkodzi cena...
PKP Intercity obniża cennik ekspresów kursujących pomiędzy Warszawą a Katowicami. Teraz pasażerowie wybierający podróż pociągami Express InterCity za bilet zapłacą o blisko 20% mniej. Dodatkowo, na kupujących w przedsprzedaży czekają bilety już od 49 zł.
Ludzi widocznie jeździ mało i nawet z ofertą 49zeta pociągi nie zapełniły się na tyle, żeby skompensować straty. Kalkulacja jest prosta: 1 pasażer za 150 zł "opłaca się" bardziej niż 3 pasażerów za 49.
Śląsk po prostu generuje mały ruch biznesowy i jeszcze mniejszy turystyczny. Ciekawe jak PKP IC wybrnie z tej sytuacji.
Jeszcze tak bzdurnego postu tu nie czytałem.
Mieszkam w Katowicach i widzę codziennie EIC i EIP w kierunku Warszawy, poranne są dobrze zapełnione, popołudniowe rownież. Gorzej jest tylko w sobotę i w niedzielę, ale to zależy w jakich godzinach.
'I jeszcze mniejszy turystyczny' nie no chłopie z geografii to widać, że cienki byłeś.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
mkfilmykolejowe, nie wiem co jest bzdurnego w moim poście, gdyby te pociągi jeździły pełne, to czy ktokolwiek kiedykolwiek robiłby stałą promocję na 49? Ja rozumiem lokalny patriotyzm, ale trzymajmy się faktów. Nie twiedzę, że ruch turystyczny nie istnieje, ale nie sądzę że jest porównywalny z Krakowem czy Trójmiastem. Nie mówię o turystyce górskiej (EIP tu i tak nie pomoże bo nie dojeżdża w góry), tylko o wypadach typu "city break", które są popularne wśród lemingów/hipsterów, a nawet zwykłych słoików Z całym szacunkiem dla Katowic, ale przy Krakowie w tym porównaniu wypadają blado.
Całe szczęście, że nieco obniżą ceny bazowe z Katowic do Warszawy. Rozkład jazdy 2016 jest bardzo nietypowy dla tej trasy, szczególnie w godzinach popołudniowych z Katowic, do Warszawy. Zostaje jeden pociąg w relacji krajowej o godzinie 16.40 - EIP Bielsko - Gdynia, przed nim 15.30 EC, po nim kolejne dwa EC - 18.30 i 19.40.
Jak widzicie wszelkie oferty za 49zł to zaledwie jeden skład, na międzynarodowych wracających z zagranicy brak oferty za 49zł, zrobili bazową niższą, żeby ludzie w ogóle jeżdzili pociągami na tej trasie.
Sami wiecie jak to jest z zagranicznymi i opóżnieniami, często Polonia czy Praha łapie spore opóżnienia, tutaj jak najbardziej powinny być niższe ceny.
W obecnym rozkładzie za 49zł jest Klimczok - 16.30, EIP - 19.40 i Korfanty p.cmk za 42zł o 17.30.
W 2016 poza jedynym EIP o 16.40, nie będzie w godzinach popołudniowo - wieczornych, żadnych pociągów na CMK w tej cenie. Rozkład ma wyjątkowo dużo Euro City, gdzie jak wiadomo brak hapy hours na powrotach z zagranicy. Wracając z Katowic do Warszawy po godzinie 14.30(TLK CMK), wybór składów krajowych został ograniczony do jednego pociągu o 16.30, na który zapewne znikną od ręki bilety za 49zł.
_________________ na forum od 2005 roku:)
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-11-2015, 15:48
W sumie jest jakiś konkretny powód braku oferty 49 zł z pociągach jadących z zagranicy? Inne promocje (30%-10%) są dostępne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum