Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
IC Bus relacji Berlin - Kraków
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 09-04-2013, 16:55   IC Bus relacji Berlin - Kraków Odpowiedz z cytatem

Koleje niemieckie DB uruchomią IC Bus na trasie Berlin - Wrocław - Katowice - Kraków.

Szczegóły na stronie DB:

http://www.deutschebahn.com/de/presse/pi_regional/3770986/bbmv20130409.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 14-04-2013, 20:12    Odpowiedz z cytatem

Jak Koleje Niemieckie PKP wykiwały (i autobus do Krakowa zorganizowały).

Gdzie znajduje się Wawel? Zdaniem PKP - o 270 kilometrów za daleko. I od grudnia próbuje to Niemcom udowodnić. Zamku nie przeniesiono, ale... pociąg skrócono. Słynny EuroCity Wawel kursuje teraz w relacji Wrocław-Hamburg-Wrocław. Nazwę mu pozostawiono. Niech Niemcy zamku we Wrocławiu szukają i polskich królów tam odwiedzają. Ci się jednak na to nie nabrali i… autobus Deutsche Bahn do Krakowa zorganizowali.

EuroCity Wawel to słynny pociąg łączący przez lata Kraków z Berlinem i Hamburgiem. Bynajmniej do 8 grudnia 2012 roku. Po tym dniu kolej postanowiła go skrócić do Wrocławia. Powód: „To rozwiązanie przejściowe, które realizowane będzie w tym kształcie do czasu poprawy przepustowości linii do Krakowa. Obecnie prowadzone są tam intensywne prace modernizacyjne” (cytat z PKP Intercity, kurierkolejowy.eu, 17.11.2012 r.).

Intensywne prace? Gorszego kłamstwa wymyślić się nie dało. Na trasie Wrocław-Kraków od roku nikt nie prowadzi jakichkolwiek prac modernizacyjnych! Nie ma też żadnych utrudnień, które uniemożliwiałyby kursowanie pociągu choćby do/z Katowic. Od Opola do Gliwic istnieją ponadto dwie czynne, równoległe i dwutorowe linie kolejowe. Ograniczona przepustowość miejscami występuje jedynie na odcinku Katowice-Kraków, gdzie upadła firma remontująca tory. Od roku wszystkie prace stoją tam w miejscu. Gdyby ktokolwiek z polskiej kolei martwił się pasażerami (i chciał ich utrzymać), na tym fragmencie trasy zorganizowałby ich przewóz autokarami.

Tak oto Małopolskę i Górny Śląsk pozbawiono bezpośredniego połączenia kolejowego z Niemcami. Skandal i wstyd - mało powiedziane. Ale czy któregokolwiek z kolejowych decydentów ten pociąg obchodzi? Oni nim nie jeżdżą, nie ich sprawa.

Z pociągu korzystali głównie Polacy z południowej Polski jeżdżący pracować do Niemiec. Nie brakowało w nim również turystów z obu krajów. Każdego dnia na krakowskim peronie słychać było niemieckie głosy. Odkąd Wawel kursuje do Wrocławia, frekwencja jest w nim minimalna. Szczególnej pikanterii dodają kolejne decyzje polskiej kolei. Od grudnia pociąg świadomie… spowolniono. Na polskim odcinku EC Wawel kursuje teraz planowo z 40-letnimi lokomotywami. Tam, gdzie dotychczas pędził 160 km/h (Wrocław-Węgliniec), jeździ już maksymalnie 120 km/h. Jeszcze wolniej niż przed wojną.

To nie koniec pogarszania jakości obsługi. Skład pozbawiono również wagonu WARS. Pasażerom płacącym krocie za międzynarodową taryfę ekspresową pozostaje wozić... własny prowiant. Albo jechać blisko 8 godzin bez jedzenia i picia.

Ponadto, po wyjeździe z Wrocławia, na żadnej polskiej stacji zatrzymania tego pociągu (z wyjątkiem Żar) nie kupimy na niego w kasie biletu międzynarodowego. W relacji do i z Niemiec nie kupimy go również przez Internet. Tak po naszej stronie granicy traktuje się ostatnich międzynarodowych pasażerów z południa kraju. A z nimi zagranicznych turystów. Ktokolwiek o zdrowych zmysłach będzie tu jeszcze wybierał kolej?

Miarka się przebrała. Najwyraźniej Niemcy powiedzieli „dość”. Słynny polski sposób ograniczania popytu (skrócić pociąg - ludzie przestaną jeździć) w przypadku niemieckich sąsiadów nie wypalił. Ci nadal do Krakowa jeździć chcą.

Deutsche Bahn (Kolej Niemiecka) ogłosiła w Internecie, że od 25 kwietnia uruchamia swój autobus kursujący pomiędzy Berlinem a Krakowem, z postojami we Wrocławiu i Katowicach. Tak oto niemiecka kolej PKP wykiwała. I pokazała, że można wyjść naprzeciw pasażerom. W swoim autobusie gwarantuje klimatyzację, WC oraz dużo miejsca na nogi. A w taryfie atrakcyjne, niemieckie zniżki. Ponadto bezpłatny napój i przekąskę. Czas podróży z Berlina do Krakowa - około 8:15 h (o ponad 2 godziny krócej niż EC Wawel przed skróceniem trasy). Od IC-Busu odżegnuje się polska strona: - Uruchomienie bezpośredniego połączenia autobusowego relacji Berlin - Kraków jest przedsięwzięciem Deutsche Bahn - wyjaśnia PKP Intercity.

Bo my, Polacy, przecież swoje tory mamy.
I wrocławski Wawel uruchamiamy.

Źródło: Kolejowe Absurdy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

suedkreuz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2012

PostWysłany: 15-04-2013, 18:43    Odpowiedz z cytatem

Bardzo interesujące.. Laughing
Do 2006 obslugiwał to EasyJet z Berlina do Krakowa za 29€ w "kilka" minut. Zamknięto ze względu na nierentowność.
Pół pełny BUS też nie pojeździ za długo.Wink
--
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 16-04-2013, 20:17    Odpowiedz z cytatem

A za czyje pieniądze jeździ ZAWSZE pusty Wawel? Bo widzę ten pociąg często i zazwyczaj oprócz obsługi pociągu nie widzę tam nikogo? Komu opłaca się wozić muchy luzem, kiedy na innych liniach są tłumy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-04-2013, 21:14    Odpowiedz z cytatem

Ciekaw jestem, gdzie są teraz mikole, którzy jeszcze nie tak dawno podnosili jazgot, że ten pociąg wcale nie jeździ pusty i że jego kasacja to totalna bzdura! Laughing

Ten IC Bus będzie jeździć pusty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 16-04-2013, 21:24    Odpowiedz z cytatem

Dla mnie przekrętem "międzynarodowym" jest utrzymywanie tego pociągu po korekcie rozkładu jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-04-2013, 21:29    Odpowiedz z cytatem

Ten pociąg właściwie nie wiadomo po co i dla kogo funkcjonuje. Czy to z Krakowa czy to z Wrocławia. Sensowniej byłoby zrobić jakieś pociągi regionalne z Wrocławia do Berlina. Cena niższa napewno wówczas by pomogła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

emele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Paź 2011
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 17-04-2013, 07:41    Odpowiedz z cytatem

Autobus (Setra S415 GT-HD) dla tego połączenia zapewnia Sindbad Opole.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

veinte Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Kwi 2006

PostWysłany: 17-04-2013, 15:03    Odpowiedz z cytatem

Jednak jak mialby jechac pociagiem to nie chcialbym zasiasc w autobusie...
SNCF tez ma w ofercie tani przejazd jako alternatywa dla Thalys'a i EUROSTAR'u w postaci autobusow SNCF... i mnostwo mlodych ludzi albo emegrantow w nich Razz
No ale to takie czasy. Dostepnosc dla mas - a masy maja mniej pieniedzy.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 20-04-2013, 16:32    Odpowiedz z cytatem

Już przestańcie tak ujadać na tego Wafla. Trochę osób jednak nim jeździło, a skład (4 pudła) w zupełności wystarczał.

Dyżurny wspomniał w innym wątku, że Wawel powinien jeździć w taryfie międzynarodowego pospiesznego i podpisuję się pod tym obiema rękami, bo za naszą zachodnią granicą ten pociąg jest uznawany za takiego "lepszego pośpiecha". Niższe ceny, więcej pasażerów, Wrocław zachowa połączenie z Niemcami, a dodatkowo na linii zgorzeleckiej przybędzie pociąg dalekobieżny w normalnej taryfie.

A co do IC Busa Berlin - Kraków, czym się przejmujecie? To przecież inicjatywa DB i to oni poniosą ewentualne straty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 21-04-2013, 21:22    Odpowiedz z cytatem

Dla zainteresowanych rozkład jazdy IC Bus relacji Berlin - Kraków - Berlin:

Berlin (Europaplatz) 11:45 - Wrocław (Dworzec PKS ul. Sucha) 16:14 - Katowice (Dworzec PKS ul. Skargi) 18:44 - Kraków (Dworzec PKS ul. Bosacka) 19:59

Kraków 10:06 - Katowice 11:21 - Wrocław 13:51 - Berlin 18:20

Ceny od 29 euro.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Papero Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2008
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 22-09-2013, 12:24    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pół pełny BUS też nie pojeździ za długo.

Cytat:
Ten IC Bus będzie jeździć pusty


Zaraz stuknie pół roku odkąd DB uruchomiło to połączenie i jakoś nie zanosi się na jego likwidację, więc jednak jakas tam frekwencja chyba jest...

Dziwi mnie natomiast kompletnie głupie i nieekonomiczne (o dziwo) postępowanie DB :

- po pierwsze : owy autobus uruchomiono w podobnych godzinach co już kursujący Wawel - odjazd z Wrocławia pociągu 12:15, autobusu 13:51. Z powrotem tak samo - przyjazd do Wrocławia pociągu 14:46, autobusu 16:14 - bez sensu, bo ani jeden ani drugi nigdy nie będzie mieć dobrej frekwencji

- po drugie : autobus nie zatrzymuje się w Opolu, gdzie przecież na Opolszczyźnie mieszka dużo osób pochodzenia niemieckiego, co już jest kompletnie niezrozumiałe

Nie sądziłem że DB może być tak bezmyślne, wręcz szkodząc samemu sobie...

Chyba że kompletnie nie zależy im już na Wawelu i planują w przyszłości puszczać tylko autobusy w kierunku Wrocławia, Śląska, Krakowa a ten jeden autobus ma zbadać rynek i frekwencję - to wtedy jakoś miałoby sens...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BryTomWi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-09-2013, 19:26    Odpowiedz z cytatem

Papero napisał/a:
- po drugie : autobus nie zatrzymuje się w Opolu, gdzie przecież na Opolszczyźnie mieszka dużo osób pochodzenia niemieckiego, co już jest kompletnie niezrozumiałe


Zjazd do Opola znacząco wpłynąłby na czas podróży. Myślę, że ci z DB lepiej wiedzą co robią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-09-2013, 19:30    Odpowiedz z cytatem

Papero napisał/a:
Dziwi mnie natomiast kompletnie głupie i nieekonomiczne (o dziwo) postępowanie DB

Głupio i nieekonomicznie postępuje PKP IC skracając trasę EC "Wawel" do/z Wrocławia.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Papero Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2008
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 22-09-2013, 20:32    Odpowiedz z cytatem

To oczywiste że relacja tylko do/z Wrocławia to głupota ale nie odnosłem sie do tego ponieważ już zostało to szeroko skomentowane i skrytykowane, więc po co mam sie powtarzać.
Poza tym temat dotyczy bardziej autobusu uruchamianego przez DB a nie samego Wawla.

Po drugie, jeżeli już mowa o pociągu to strona polska ma niewiele do powiedzenia. To Niemcy naciskają aby w ogóle ten pociąg jeżdził (nawet tylko do Wrocławia) bo PKP IC już dawno by go wycięło.
Tak samo jak DB upiera się żeby Wawel koniecznie jeździł przez Cottbus.
Na długo przed remontem Nadodrzanki były przecież głosy aby przerzucić go przez Zieloną i Rzepin ale DB upierały się przy Cottbusie, nie wiadomo dlaczego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl