Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Następny
Czeski LEO Express wjeżdża na polskie tory
Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 05-11-2014, 22:30    Odpowiedz z cytatem

Ofercie nie wróżę sukcesu, po roku padnie. To, że pojedzie sobie jakiś autobus trudno uznać za przełom. Swoją drogą to LE jest zagrożone bankructwem, wyniki tej firmy są fatalne. Nie płaczmy też specjalnie po LE, oni tak nie jeździliby tam, gdzie pociągi są naprawdę potrzebne. Wystarczy, że otworzyliśmy na zewnątrz sektor bankowy, na kolei nie warto tego błędu także popełniać. Zarobić na CMK to i Polacy potrafią, z LE nie wiązała się ŻADNA wartość dodana.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 06-11-2014, 00:09    Odpowiedz z cytatem

sheva17, nie popieram twego zdania. Każda konkurencja dla nieudolnego PKP IC to zbawienie dla pasażerów. Dziwię się, że Ty, stary forumowicz tego nie rozumiesz. Rolling Eyes

Tak a propos, od grudnia LEO Express wjeżdża na Słowację (relacja Praha - Ostrava - Koszyce). Nie autobusami tylko pociągami. Można? Można, w normalnym kraju!

_________________
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dddbb Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Sty 2010
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 06-11-2014, 08:40    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tak a propos, od grudnia LEO Express wjeżdża na Słowację (relacja Praha - Ostrava - Koszyce).

Podobnie jak CD (Pendolino) i RegioJet. Tak więc wszystkie konkurujące ze sobą firmy w Czechach, rozszerzają teren konkurencji na tą słowacką trasę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Paź 2014

PostWysłany: 06-11-2014, 09:03    Odpowiedz z cytatem

Koleje słowackie są bardziej otwarte na konkurencje na torach. Takim sposobem Słowacy mają na swoim terenie Pendolino nie mając własnego taboru tej marki. Pendolino wjedzie na słowackie tory bez rozgłosu i perturbacji jak w Polsce.
Mało kto wie, ale koleje słowackie chciały wejść w fuzję z Kolejami Śląskimi i wjechać na polskie tory. Chciano wydłużyć pociągi Żylina - Zwardoń do Katowic i jechać w taryfie KŚ. Jednak KŚ wraz z UMWŚ nie były zainteresowane tym układem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Sty 2010
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 06-11-2014, 21:31    Odpowiedz z cytatem

Przecież jest bardzo proste rozwiązanie. Na przykładzie wspomnianej linii po stronie słowackiej: jest potrzebny pociąg Zilina - Skalite Serafinov a po stronie polskiej Zwardoń-Katowice, prawda? To puszczamy 2 / 4 / 6 czy 8 par w pełnej relacji Zilina - Katowice, połowa składów przewoźnika polskiego, połowa słowackiego, jeżdżące na ogólnych zasadach dofinansowania w swoich krajach, dofinansowanie tego kilometra między Skalitem a Zwardoniem także dzielimy po połowie i problem przestaje istnieć niewielkim kosztem. Analogicznie można zrobić w Cieszynie i Chałupkach.
No ale tu "do tanga trzeba dwojga"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 06-11-2014, 21:32    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
sheva17, nie popieram twego zdania. Każda konkurencja dla nieudolnego PKP IC to zbawienie dla pasażerów. Dziwię się, że Ty, stary forumowicz tego nie rozumiesz.

Też bardzo nie podoba mi się PKP IC, ale oddawanie wszystkiego podmiotom zagranicznym to też fatalne wyjście. Popatrz co się stało z zagranicznymi bankami i jak z sobą ,,konkurują" dojąc klientów ile się da. Znacznie bardziej odpowiada mi IR, gdyby PR-om pozwolono normalnie działać zapewne ta spółka myślałaby o ekspansji zagranicznej. A z całym szacunkiem trudno porównywać maleńką Słowację do dużego europejskiego państwa.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-11-2014, 21:33    Odpowiedz z cytatem

dddbb, to co proponujesz jest zbyt proste. Urzędniczy i kolejowy beton lubi wszystko maksymalnie komplikować. Czysty niedasizm po prostu.

Urzędnicza mentalność: stwórz sztuczny problem, a potem udawaj, że go rozwiązujesz...

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 07-11-2014, 15:34    Odpowiedz z cytatem

Potwierdzam Leo Express widziany dziś w Polsce, w Krakowie po zakończeniu kursu. Duży autobus w barwach LE, na krakowskich blachach - czyli albo wynajęty przewoźnik albo zarejestrowali autobus w Polsce, by było ze wszytktim łatwiej. W środku kilka osób obsługi, bardzo ładnie ubranej. Ciekawe czy obsługa polska czy czeska.

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz musi odejść!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 10-11-2014, 16:57    Odpowiedz z cytatem

Maja duzo wypadkow w Czechach i pociagy sa urochomiene zamiast LEO przes ČD.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
5227302

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 11-07-2016, 13:56    Odpowiedz z cytatem

Leo Express nie pojedzie do Warszawy.

Choć projekt czeskiego rozkładu jazdy 2016/2017 zakłada uruchomienie nowego pociągu Praga – Warszawa, kurs ten nie będzie jednak prawdopodobnie realizowany. PKP PLK twierdzi bowiem, że nie otrzymało wniosków o uruchomienie takiego połączenia. Prywatny przewoźnik Leo Express pozostanie więc w Polsce graczem jedynie na rynku autokarowym.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/leo-express-nie-pojedzie-do-warszawy-77310.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 15-07-2016, 15:09    Odpowiedz z cytatem

Leo Express nie rezygnuje. Będzie nowy pociąg z Czech do Warszawy?

Leo Express zapewnia, że spełnił wszystkie wymogi, by uruchomić w grudniu pociąg Warszawa – Praga. Sprawa jest w Urzędzie Transportu Kolejowego.

Projekt czeskiego rozkładu jazdy 2016/2017 zakłada uruchomienie nowego pociągu Praga – Warszawa, przez Leo Express. PKP PLK twierdzi jednak, że nie otrzymało wniosków o uruchomienie takiego połączenia.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/leo-express-nie-rezygnuje-bedzie-nowy-pociag-z-czech-do-warszawy-77383.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18-07-2016, 15:42    Odpowiedz z cytatem

UTK: Leo Express musi uzupełnić braki we wniosku.

Wciąż waży się los pierwszej prywatnej konkurencji na torach dla PKP Intercity. Chcący uruchomić pociągi do Czech Leo Express dopełnia urzędowe formalności.

Leo Express od nowego rozkładu jazdy 2016/2017 zakłada uruchomienie pociągu Praga – Warszawa. PKP PLK twierdzą jednak, że nie otrzymały wniosków o uruchomienie takiego połączenia. Przewoźnik zapewnia, że je złożył.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/utk-leo-express-musi-uzupelnic-braki-we-wniosku-77413.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 20-07-2016, 20:27    Odpowiedz z cytatem

ono to nieje tak proste srobic. podstawowe jest ze ktos probuje do Polski jezdzic..

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
5227302

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 15-09-2016, 17:57    Odpowiedz z cytatem

UTK: Leo Express chce jeździć z Pragi do Warszawy.

Urząd Transportu Kolejowego poinformował w oficjalnym komunikacie, że 9 września 2016 r. wpłynęło powiadomienie czeskiego przewoźnika LEO Express o planowanych usługach pasażerskich na trasie Praha hlavní nádraží – Warszawa Wschodnia – Praha hlavní nádraží.

– Codziennie ma jeździć jedna para pociągów na trasie Praha hl. n., Praha-Libeň, Kolín, Pardubice hl. n., Zábřeh na Moravě, Olomouc hl. n., Přerov, Hranice na Moravě, Suchdol nad Odrou, Studénka, Ostrava-Svinov, Ostrava hl. n., Bohumín, Zebrzydowice, Pszczyna, Tychy, Katowice, Sosnowiec Główny, Dabrowa Górnicza, Zawiercie, Grodzisk Mazowiecki, Pruszków, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia. Cała trasa ma długość 715 km, z czego 366 km przebiega przez terytorium Polski, a 385 km przez Czechy – poinformował Urząd Transportu Kolejowego.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/utk-leo-express-chce-jezdzic-z-pragi-do-warszawy-78166.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12-10-2016, 12:08    Odpowiedz z cytatem

Leo Express ubiega się w Polsce o kabotaż.

We wrześniu Urząd Transportu Kolejowego poinformował w oficjalnym komunikacie, że czeski przewoźnik Leo Express chce uruchomić pasażerskie połączenia kolejowe na trasie Praha hlavní nádraží – Warszawa Wschodnia – Praha hlavní nádraží. Operator zwrócił się w tym celu z odpowiednim wnioskiem właśnie do UTK.

Jak poinformował "Rynek Kolejowy" p.o. prezes Urzędu Ignacy Góra, trwa wydawanie decyzji administracyjnej w tym zakresie. – Urząd jest zwolennikiem konkurencji na torach, bo jest ona korzystna dla pasażera. Przykładowo deklarowany we wniosku standard pociągów, którymi Leo Express chce wozić pasażerów w Polsce jest z najwyższej półki – wskazuje prezes UTK.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/leo-express-ubiega-sie-w-polsce-o-kabotaz-78538.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 11 z 13 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl