Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21  Następny
Czeski LEO Express wjeżdża na polskie tory
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-06-2013, 10:49    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Ja mam mieszane uczucia w związku z wejściem Leo Express na polski rynek. Fajnie, że jest konkurencja, ale IR przynajmniej jeźdżą do mniejszych ośrodków, np. do Lublina, a Leo Express jest tylko nastawione na zysk i wybiera najbardziej dochodowe relacje. Wejście tej firmy na rynek pasażerom na pewno nie pomoże.

Nie możesz mieć pretensji do LEO Express o to, że niedotowania prywatna spółka akcyjna jest nastawiona na zysk, a nie na generowanie straty. A żeby zarabiać trzeba jeździć po najbardziej frekwencyjnych liniach, tak jak to LEO Express robi w Czechach. Od jeżdżenia po polskich przysłowiowych zadupiach jest PKP Intercity, które z pieniędzy podatników otrzymuje dotacje (ok. 360 mln zł rocznie) do nierentownych połączeń.

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-06-2013, 10:58   

Cytat:
O ile Ir pamiętały też o innych liniach, o tyle Leo Express chce jeździć tylko po głównych magistralach.


Założ własną spółke i jeździj po niezwykle dochodowych liniach jak myslisz że to taki swietny biznes. Ta spółka ma na celu ZARABIANIE pieniedzy a nie zadowalanie miłośników klei jazdą do Zagórza i po innych malowniczych trasach. Ja wiem że wszyscy przyzwyczaili się że kolej w naszym kraju pełni funkcję społeczną, ale warto pamietac ze komercyjny przewoznik chce zarobic na wozeniu ludzi a nie wykonywac misje spoleczna. Tak wiec dziwia mnie Twoje pretensje.

EDIT: o, w tym samym momencie pojawił sie post Victorii która napisala dokladnie to co ja tylko innymi słowy.
Powrót do góry

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-06-2013, 11:13    Odpowiedz z cytatem

Czeski LEO Express zaszkodzi naszym Pendolino?

Czeski przewoźnik kolejowy LEO Express już od grudnia chce wjechać na polskie tory. Zamierza kursować na trasach Warszawa - Poznań - Szczecin, Warszawa - Kraków i Warszawa - Katowice - Gliwice. Zaoferuje wysokiej jakości usługi za przystępną cenę. Czy zaszkodzi flagowemu projektowi PKP, czyli pociągom Pendolino?

Cały tekst:
http://wyborcza.pl/1,75248,14090280,Czeski_LEO_Express_zaszkodzi_naszym_Pendolino_.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Rogerson Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2009

PostWysłany: 13-06-2013, 11:45    Odpowiedz z cytatem

Ja tam jestem zadowolony, że prywaciarz zainteresował się przewozami w Polsce, bo jest on nastawiony na zysk i nie może sobie pozwolić na kiepską obsługę.

A jak sobie pozwoli to tak samo szybko jak się pojawi, tak samo szybko zniknie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lis 2005
Skąd: Kraków

PostWysłany: 13-06-2013, 12:25    Odpowiedz z cytatem

Chcemy czeskiego przewoźnika LEO Express na polskich torach!

https://www.facebook.com/LeoExpressPolska

_________________
KOLEJ tak - PKP nie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 13-06-2013, 12:40    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nie możesz mieć pretensji do LEO Express o to, że niedotowania prywatna spółka akcyjna jest nastawiona na zysk, a nie na generowanie straty. A żeby zarabiać trzeba jeździć po najbardziej frekwencyjnych liniach, tak jak to LEO Express robi w Czechach.


Ale nie chcę byśmy mieli w kraju jedynie kilka linii oraz aby cała reszta poszła do zaorania....Wejście Leo Express do Polski ( poprzez obejście prawa wykorzystując licencję DLA) nie da nam żadnej wartości dodanej.

@Pułtuś nie rozumiesz problemu. Jestem jak najbardziej za konkurencją, ale w naszych warunkach sukces Leo może totalnie położyć PKP IC, a za tym kolej na wszytskich pozostałych liniach w kraju. Podejście skrajnie liberalne- wolnościowe w stosunku do rynku- jest mało roztropne. Popatrzmy jak DB broni swojego rynku.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andrej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009

PostWysłany: 13-06-2013, 12:50    Odpowiedz z cytatem

Tym razem zgadzam się Schewa17, jak wolność to wszędzie , to np niech IC wchodzi na Niemiecki rynek . Niemcy nie są głupi , nie wpuszczą, tam klientela przy kasie. Do tego Leo chce wyszkolonych pracowników z papierami , tak najłatwiej , tylko Polskie spółki poniosły ogromne koszty szkolenia pracowników , mechanik 2 lata , kierownik 1 rok , to niech Leo zapłaci za szkolenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-06-2013, 13:01    Odpowiedz z cytatem

andrej, przecież nikt PKP Intercity nie broni uruchamiać komercyjnych pociągów np. w Niemczech. Jest tam wiele prywatnych przewoźników, tak na liniach lokalnych jak i na trasach dalekobieżnych (międzynarodowych).

Co do pracowników to również i tu mamy wolny rynek. Nikt nie jest niewolnikiem swego pracodawcy. Każdy z nas jest wolnym człowiekiem i może pracować tam gdzie chce i jego chcą. W jaki sposób LEO Express pozyska wykwalifikowaną kadrę to nie nasz problem tylko przewoźnika i nikomu nic do tego.

sheva17 napisał/a:
Jestem jak najbardziej za konkurencją, ale w naszych warunkach sukces Leo może totalnie położyć PKP IC, a za tym kolej na wszytskich pozostałych liniach w kraju.

Nie podzielam twoich obaw. PKP Intercity ma w szerokie pole do popisu. Jest wiele regionów i wiele linii, które zostały opuszczone przez tę spółkę po 2008 roku. Polska kolej nie kończy się na CMK i E30. Przypominam, że dawne PKP PR przez wiele lat miały zakaz wjazdu swoimi pośpiechami na te dwie linie. Był monopol PKP IC i same drogie expressy na najbardziej intratnych trasach z Warszawy do Krakowa, Katowic, Poznania i Gdyni. Ludzie mają krótką pamięć, więc tym bardziej warto to przypominać, zanim zaczniecie ujadać na LEO Express i użalać się nad PKP IC.

Tylko konkurencja może uzdrowić naszą kolej. Albo nieudolnie zarządzane, z gigantycznym przerostem zatrudnienia w administracji, PKP IC poradzi sobie na konkurencyjnym rynku, albo zdechnie.

Tylko w centrali PKP Intercity pracuje prawie 500 osób plus drugie tyle w administracji zakładów, tymczasem LEO Express, jak wyczytałam na czeskiej Wikipedii, zatrudnia ok. 200 osób, czyli mniej więcej tyle co Koleje Dolnośląskie. W Polsce w barwach LEO Express ma pracować 150 osób. A że największe koszty w każdej firmie to koszty pracownicze (wynagrodzenia, ZUS, socjal, wykup zniżek na pociągi, pasożytniczy beton związkowy) jestem dziwnie spokojna o rentowność pociągów czeskiego przewoźnika, przynajmniej do czasu, aż nie zainstaluje się tam jakiś beton z PKP, przed czym przestrzegam Novotnego. Facet jest młody i źle by się stało, gdyby dał się ogłupić i wykorzystać przez starych wyjadaczy z PKP.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 13-06-2013, 13:30    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie jakoś Niemcom nie pali się do wpuszczania konkurencji na swoje tory. @Victoria dobrze wiesz, że do innych linii się właściwie dopłaca, linie na które chce wejść Leo Express to żyła złota. Na takich liniach i nasze spółki potrafią zarabiać, cóż nowego wnosi Leo Express? Dlaczego jak wskazałem nie chcą jeździć z Poznania do Gdynii, szlak jest świetny i szybki? Konkurencja owszem jest wskazana, ale nie taka, która chce tylko zbierać same wisienki z tortu. W Polsce nie mamy tylko kilka linii kolejowych jak uważają stratedzy Leo Express, ale jest ich znacznie więcej i o nich też musimy pamiętać. IR przynajmniej jest ofertą dla całej Polski, Leo Express to oferta dla ludzi z największych miast w tym kraju.
@Victoria, sugerujesz, że Leo Express nie zapłaci ZUS-u Very Happy ? Jeżeli ta spółka będzie lekceważyć obowiązujące w Polsce prawo wielkiej kariery im nie wróżę. Już wchodząc na rynek działają na granicy prawa- wykorzystując licencję DLA- także to nie jest dobry prognostyk co do tej spółki.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-06-2013, 13:53    Odpowiedz z cytatem

sheva17, nie wkładaj w moją w klawiaturę słów, których nie napisałam, bo to zakrawa na manipulację. Pisząc o ZUS-ie miałam na myśli nie sam fakt ich odprowadzania, ale skalę wielkości. Co innego opłacać ZUS za 150 pracowników, z czego bezproduktywna administracja to niezbędne minimum, a co innego utrzymywać hordę zbędnych dyrektorów, naczelników, kontrolerów, radców, referentów, sekretarek, etatowych związkowców i innych spijaczy kawy za biurkiem z pensją od kilku do kilkunastu tys. zł na głowę, z czego połowa to składki ZUS. Dostrzegasz tę różnicę pomiędzy PKP IC a LEO Express?

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-06-2013, 14:09    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
@Victoria dobrze wiesz, że do innych linii się właściwie dopłaca, linie na które chce wejść Leo Express to żyła złota.

Dziwne, że jakoś PKP IC nie potrafi dostrzec tej żyły złota. Rolling Eyes

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

andrej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009

PostWysłany: 13-06-2013, 14:23    Odpowiedz z cytatem

Viktoria ja myślę że z tymi kadrami to nie jest tak chop i Leo zdaje sobie z tego sprawę , dlatego rozważają współprace z PR lub IC , ja nie widzę tu wielkiego zagrożenia ze strony Leo , raczej będą epizodem , no chyba że KŚ upadną i Leo wskoczy na linie Śląskie i tu zrobiliby świetny interes.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 13-06-2013, 15:01    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
sheva17, nie wkładaj w moją w klawiaturę słów, których nie napisałam, bo to zakrawa na manipulację. Pisząc o ZUS-ie miałam na myśli nie sam fakt ich odprowadzania, ale skalę wielkości.


Inaczej zrozumiałem w takim razie Twoje słowa, niczego nie maiłem zamiaru wkładać Ci w usta.


Cytat:
Dziwne, że jakoś PKP IC nie potrafi dostrzec tej żyły złota.


Jak nie potrafi? Uruchamia tam drogie EIC i sporo na tych liniach zarabia, jeszcze lepiej było jak nie było IR....


Cytat:
Viktoria ja myślę że z tymi kadrami to nie jest tak chop i Leo zdaje sobie z tego sprawę , dlatego rozważają współprace z PR lub IC


Przykład KŚ pokazał, że gdy ,betonu" zabrakło wcale tak różowo nie było. Leo Express korzysta z różnych kruczków prawnych, ale nie jest powiedziane, że urzędnicy dalej na to będą się godzić. DLA tak naprawdę posłużyły do obejścia całej procedury, którą każdy przewoźnik musi przejść, to tak jakby kupić sobie miejsce w piłkarskiej ekstraklasie. Mnie takie praktyki się nie podobają.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-06-2013, 16:17    Odpowiedz z cytatem

sheva napisał/a:
Przykład KŚ pokazał, że gdy ,betonu" zabrakło wcale tak różowo nie było.

Raczej wprost przeciwnie! Przykład KŚ pokazał, że nadmiar betonu PKP (gros administracji i kadry kierowniczej KŚ to desant z PR Katowice, w tym dyrektorzy, naczelnicy i etatowi związkowcy) to prosta droga do katastrofy.

Swoją drogą, ciekawe czy Leoš Novotný zatrudnił u siebie kogoś z betonu ČD. České dráhy dzielą od PKP lata świetlne, więc tym bardziej LEO Express powinno wystrzegać się ludzi z pekapistowskim rodowodem, jeśli chcą w Polsce odnieść sukces.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 13-06-2013, 18:45    Odpowiedz z cytatem

Niby jak Leo ma zaszkodzić pendolino skoro te beda kursować 200 km/h a Leo 160 km/h + dużo niższy standard taboru. Leo mógłby zaszkodzić intercity gdyby też kupił pendolino i to na dodatek z wychylnym pudłem a tak to ja nie widzę żadnego zagrożenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 21 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl