Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19, 20, 21  Następny
Czeski LEO Express wjeżdża na polskie tory
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-06-2013, 20:11    Odpowiedz z cytatem

Koniec marzeń Leo Expressu?

Wczorajsza decyzja PKP PLK praktycznie przekreśla szanse Leo Expressu i Dolnośląskich Linii Autobusowych na uruchomienie przewozów w grudniu 2013 roku. A raczej przekreślałaby – przewoźnik wciąż bowiem nie otrzymał pisemnej decyzji i uzasadnienia od zarządcy infrastruktury.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/45873/Koniec_marzen_Leo_Expressu.htm

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

andrej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009

PostWysłany: 13-06-2013, 20:44    Odpowiedz z cytatem

Jak jest taka wolność to niech Czesi pchają się do Niemiec , tam zarobią dwa razy tyle.
U nas rynek jest raczej skromny . Wiem że nie spodoba się to niektórym , ale dobrze że tak łatwo nie oddaje się dochodowych linii .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 13-06-2013, 21:46    Odpowiedz z cytatem

andrej ICE 3 generacji DB to już smiga sobie 300 km/h, do niemiec nie wejdą bo tylko by się osmieszyli. Z czym do ludzi. Kolej niemiecka w stosunku do kolei czeskich a już nie mówiąc o polskich jest jakieś 50 lat do przodu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 13-06-2013, 22:40    Odpowiedz z cytatem

Przecież to było to przewidzenia, nikt chyba nie jest zaskoczony czy jakoś specjalnie zbulwersowany... Beton PKP (przy użyciu PLK) broni się rękami i nogami przed konkurencją. Nie po to ładuje się grubą forsę w jakieś Pendolino, żeby nam się tutaj jeszcze Pepiki pałętały...

Ech, a już się pojawiła iskierka nadziei...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

papyr Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Cze 2013
Skąd: Praha

PostWysłany: 14-06-2013, 01:40    Odpowiedz z cytatem

Dzien dobry,

jestem milosnikiem kolei z Czech i widze, ze na Leo Express patrzycie ze zupelnie innego punktu widzenia niz my. Poprobuje dopisac kilka (wg mnie) waznych rzeczy, ktore was zapoznaja z naszymi doswiadczeniami z prywatnymi przewoznikami. Za ewent. niedoskonaly polski przepraszam - jestem przyzwyczajony w nim mowic (mam polskich wspollokatorow), nie pisac.

Prywatni przewoznici w Czechach (oprocz kilku linii muzealnych, waskotorowych itp.) o ktorych tutaj bedzie mowa sa dwaj, RegioJet i LeoExpress. Za RJ stoi prezes spolki Student Agency Radim Jancura, ktory sie dorobil na biletach lotniczych, au-pair i work&travel i na transporcie autobusowym. Za LE stoi Leos Novotny, syn wlasciciela fabryki na konserwy, dzemy i mrozone potrawy Hame.

Obaj jezdza na trasie Praha-Ostrava, jest to jedyna trasa, gdzie pociag konkuruje autu, jadac w wiekszosci trasy 160 km/h - moze pokonac samochod, ktory jedzie dluzsza trasa. Z Ostrawy do Pragi mozecie korzystac z RJ, LE oraz CD. U panstwowych CD mozecie wybrac Pendolino, EC, IC albo zwykly pospiech. W sumie kursuje pociag miedzy tymi miastami co 20 minut. RJ, LE i CD maja odrebne taryfy. RJ i LE w kazdym pociagu kazdemu daja darmowe wifi, czasopisma i gazety i picie. Donosza tez jedzenie na miejsce. W CD zas sa wagony restauracyjne z pelnowartosciowa kuchnia.

1) Co sie stanie z dotychczasowym przewoznikiem dalekobieznych pociagow (PKPIC) po wejsciu prywatnego przewoznika?
Nic. PKPIC zobaczy, ze na jednej czy trzech trasach istnieje ktos, kto zawsze gwarantuje siedzenia, ma lepszy tabor i nizsze ceny i oferuje internet i picie zadarmo i jedzenie tanio. Ktos, kto bilety wydaje przez internet, placac karta, i kto nawet nie sprawdza biletow - siedisz na zaplaconym miejscu, to wszystko sie zgadza. PKPIC bedzie mogl sie do tego dostosowac - cenami, uslugami, albo tez nie, w razie ze nie, bedzie musial ograniczyc liczbe SWOICH pociagow na DANEJ linii. Na innych liniach CIAGLE BEDZIE JEZDZIL, nawet w obecnym standardzie i cenach, bo tam mu nikt konkurowac nie bedzie. Ceske drahy nadal jezdza na wszystkich trasach gdzie jezdzily, tylko na trasie Praga-Ostrawa obnizyly ceny zeby ich dopasowac do cen RJ i LE. Z czego tez korzysta tylko pasazer.

2) Leo Express nie ma taboru na planowane jazdy w Polsce.
Nieprawda. Tabor maja ten, ktory juz maja, to dla Czech musieliby kupic nowy. Juz zobaczyli, ze konkurowac dwom juz sobie twardo konkurujacym przewoznikom na najpopularniejszej trasie Praha-Ostrava nie jest takie rentowne. Bardziej by sie im podobalo wejscie na druga najpopularniejsza trase, Praha-Brno, gdzie dzis bija kase CD. Praha-Brno jest tak naprawde do przejechania za 2:35 albo samochodem 198 km po autostradzie, tyle ze ta autostrada jest bardzo obciazona i zakorkowana. Tam by mu trzeci przewoznik, RJ, konkurowac nie mogl, bo w Brnie jest 25kV w drutach i RJ na to nie ma lokow. Niestety, te Stadlery LeoExpressa tez nie umieja jesc nic innego niz 3kV. Inna trasa, ktora by umiela zarobic i lezala cala w 3kV sieci, nie istnieje, no moze Praga-Koszyce na Slowacji 2x dziennie. Natomiast cala Polska jest zelektryfikowana przez 3kV. Czyli istniejace sklady by jezdzili po Polsce, gdzie i tak widocznie jest nisza na rynku. Do Czech by musial kupic nowe, wiecejsystemowe. Ale nie bojcie sie, jak bedzie potrzeba, tatus konserwowy gigant zaplaci, albo wezmie kredyt. Nie z waszych pieniedzy to idzie.

3) Leo Express wyjada tylko rodzynki z ciastka, bierze tylko rentowne trasy
Tak, bo chce jezdzic na wlasne ryzyko, czytaj: BEZ DOTACJI PANSTWA. Z dotacja by chetnie jedzdil gdziekolwiek. Dlaczego sobie myslicie, ze PKP IC itd. przezywaja? Bo panstwowym PLK oplaca wysokie oplaty panstwowe PKP i panstwowemu PKP do kazdej jazdy pociagu, czy na magistrali czy do pipidowy panstwo doplaca. Prywaciarz nie chce panstwowej kasy. (Nawet odwrotnie, po wniosku RJ w Czechach panstwo zaprzestalo z dotowaniem nawet Czeskich drah na odcinku Praha-Ostrawa, bo uznano to sadem za niedopuszczalne wsparcie firmy panstwowej na wolnym rynku.) Przewoznik autobusowy ma prawo jezdzic na wlasne ryzyko z Warszawy do Krakowa, czy z Nowego Saczu do Zakopanego, nikt go nie zmusza do tego, zeby tez jezdzil inne linie. Dlaczego do tego zmuszac przewoznika kolejowego?

Ale wracajac do tematu, gdyby prywaciarz dostal pozwolenie na obsluge lokalnej linii z miasteczka do totalnej pipidowki, z tymi samymi warunkami i ta sama dotacja co ma dzis panstwowy przewoznik, to na pewno by to bral! Masz gwarantowany dochod, czy wiezesz jednego albo pelny sklad. W koncu, RegioJet obsluguje na Slowacji lokalna linie Bratislava-Komarno (100 km lokalna trasa, jednotorowka, bez drutu) i potrafi na tym zarobic, choc prawo obslugi trasy otrzymal wlasnie dlatego, ze pozadal na miejscokilometr mniejsza dotacje niz panstwowe ZSSK. I zamiast motoraczkow z 1970-80 lat jezdzi z Desirami. I - dogadali sie z ZSSK o wzajemnej sprzedazy biletow, czyli otrzymujesz tylko jeden papierek.

4)
Cytat:
"...ale w naszych warunkach sukces Leo może totalnie położyć PKP IC, a za tym kolej na wszytskich pozostałych liniach w kraju"

Jak pisalem powyzej. Jak sie ma nowy autobusowy tabor na linii Krakow-Nowy Sacz do obslugi autobusowej linii Szczecin-Police? NIJAK. Sukces LEO na jednej trasie czy dwoch polozy caly transport kolejowy w kraju? Nie wierze. W Czechach tez CD nie zmarly z glodu i nie obnizyly zasieg swych uslug. Obnizyly tylko cene biletu z Pragi do Ostrawy.

5)
Cytat:
"...Tym razem zgadzam się Schewa17, jak wolność to wszędzie , to np niech IC wchodzi na Niemiecki rynek "

Dlaczego by PKP IC mialo wchodzic na niemiecki rynek? Czech chce wejsc do Polaka, to niech Polak idzie do Niemca? Co ma piernik do wiatraka? Moze PKP wie, ze by sie mu na sieci DB-Netz nie oplacalo na zadnej trasie? BTW... polski prywatny przewoznik towarowy CTL jezdzi po Czechach, tez mu bedziecie nakazywali, ze by mial po Niemczech jezdzic?

6)
Cytat:
"...Do tego Leo chce wyszkolonych pracowników z papierami , tak najłatwiej , tylko Polskie spółki poniosły ogromne koszty szkolenia pracowników , mechanik 2 lata , kierownik 1 rok , to niech Leo zapłaci za szkolenie."

To kwestia tego, kto to szkolenie finansowal. Jezeli PKP zafinansuje ci szkolenie, ma prawo w zamian oczekiwac jakas liczbe odrobionych lat u nich. Jak sie wczesniej odchodzi, to sie cos zwraca bylemu pracodawcy za te szkolenia. Ale co do tego ma nowy pracodawca? Jego tylko ma interesowac czy masz wszystkie papiery.

7)
Cytat:
"...Niby jak Leo ma zaszkodzić pendolino skoro te beda kursować 200 km/h a Leo 160 km/h + dużo niższy standard taboru."

Co ciekawe, nikt jeszcze nie siedzial w polskim Pendolino, wiekszosc z was nie siedziala tez w jednostce LE, ale juz wiemy, ze standard taboru bedzie nizszy. Szczerze ci powiem, ze moj tylek woli po Czechach jezdzic LE niz czeskim Pendolinem (ktore nawet naprawde MA wahadlo). BTW, przejazd calej dlugosci CMK przy predkosci 200 km/h wynosi 1:06 a przy predkosci 160 km/ 1:22, czyli roznica jest 14 minut. W Polskich kolejowych realiach, gdzie godzina opoznienia to prawie nic, nie sadze, zeby roznica max. dozwolonej predkosci u PIC i LE czynila jakiekolwiek wrazenie.

8] nikt z was nie zauwazyl jedynej rzeczy, ktora sie zepsula wejsciem RJ i LE na czeskie koleje. I nie zauwazyliscie jej dlatego, ze jestescie Polacy i w Polsce sie to zepsulo juz lata temu, czyli jestescie przyzwyczajoni. Mowa tu o siecowym efekcie przewoznika. Czyli, majac ulge na CD, albo naprz. kilometryczna banke CD, albo sie czesto przesiadam, to moge jezdzic na jeden bilet. RJ i LE maja odrebny system rezerwacji i nie umieja wydac biletu na innego przewoznika, jak i nie uznaja bilety innych przewoznikow. Czyli musi sie myslec, dokad sie z kim jedzie, czego dotychczas nie bylo. (Na Zachodzie odwrotnie, tam integruja, maja nawet cale panstwa podzielone do stref i wspolne bilety KM+autobus+pociag, np. Holandia.)

Přeji dobrou noc, krásné sny, méně emocí a více zdravého rozumu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szymkalisz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Cze 2010

PostWysłany: 14-06-2013, 02:16    Odpowiedz z cytatem

Wreszcie w tym wątku pojawił się konkretny wpis, który obrazuje sytuację w Czechach i który nie jest przepełniony spaczonym patriotyzmem.

Co z tego, że LE to twór z Czech? Cemicie sobie światowe i europejskie marki, ale jak ktoś chce pokazać, że w Polsce da się wykazać gospodarnością, innowacyjnością i postępem to jest zły! Ile ja bym dał, żeby kolej w Polsce wyglądała tak, jak ta w Czechach. Ile dałbym za takt godzinny, ile dałbym za zmianę świadomości nt roli kolei.

LE chce pokazać, że w Polsce też się da, a Was w większości boli to, że to Czesi biorą się za porządek. Tak się naśmiewacie z Pepików i czeskiego, ale to oni pokażą jak powinna funkcjonować kolej.

PKP Intercity niedobra, PR złe, LE też zły i z pewnością będzie przewozić w węglarkach.

Skokiem cywilizacyjnym było u nas udostępnienie Wi-Fi dla pasażerów RE. Teraz oferują nam Czesi jeszcze więcej, a my tylko krytykujemy.

Niech to nawet będzie używany w Czechach tabor. Niech starsze jednostki oddadzą do obsługi połączeń w Polsce i niech sobie tym samym zrobią w Pradze miejsce na nowe, jeszcze pachnące fabryką pojazdy. Ale ta czeska używka i tak będzie lepsza od rozklekotanej EP-09 lub wagonów z zasłonkami pamiętającymi Gierka.

Trzymam kciuki za przyjaciół z Czech! Niech się im tu wiedzie. I niech symbolem stanie się za kilka lat symbolem pociąg LE z Pragi przez Ostrawę do Warszawy.

Tyle lat nie robiliśmy z koleją nic. Kiedy ktoś się chce wziąć za porządek - krytykujemy bo nie ma obywatelstwa polskiego.

@papyr,
Świetna polszczyzna. Ile ja bym dał, żeby tak dobrze pisać i mówić po czesku. Póki co jestem na etapie bardzo dobrego rozumienia Udalosti v regionech (Ostrava) i artykułów na idnes.cz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 14-06-2013, 08:52    Odpowiedz z cytatem

LE korzystało z forteli prawnych, kombinowało, więc to musiało się tak skończyć. Wejście LE do Polski bardziej przyczyni się do zacofania kolei w Polsce niż do jej rozwoju. W Niemczech mamy nie tylko superszybkie połączenia, może rzeczywiście Czesi powinni się sprawdzić na tamtym rynku? PKP IC jest w bardzo trudnej sytaucji finansowej i utarta pasażerów na rzecz LE może tą firmę dobić, jakbym nie lubiał PKP IC to nie życzę im upadku. LE zwyczajnie poszedł na kasę, PR myślały tworząc IR też o pasażerach na innych liniach jeżdżąc np. do Lublina, Torunia, Bydgoszczy czy do Kielc. I tutaj nie zgodzę się z naszym kolegom z Czech, oni jeżdżą tam bez dotacji, nie wybierając tak jak LE tylko wisienek z tortu. Wbrew niepotrzebnym emocjom ze strony użytkowników lepiej spokojnie poczekać z rok, pozyskać własną licencję a nie pożyczać ją na granicy prawa, lepiej kupić tabor niż mieć go tylko na papierze ( kolega z Czech twierdzi, że LE tabor kupi, Ja takiej pewności nie mam). Po lekcji z KŚ musimy być znacznie bardziej ostrożni w stosunku do propagandowych konferencji prasowych przewoźników.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

papyr Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Cze 2013
Skąd: Praha

PostWysłany: 14-06-2013, 09:42    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Wejście LE do Polski bardziej przyczyni się do zacofania kolei w Polsce niż do jej rozwoju.

W Czechach bylo odwrotnie.

Cytat:

W Niemczech mamy nie tylko superszybkie połączenia, może rzeczywiście Czesi powinni się sprawdzić na tamtym rynku?

Co furt masz z tymi Niemcami?

Cytat:

PKP IC jest w bardzo trudnej sytaucji finansowej i utarta pasażerów na rzecz LE może tą firmę dobić, jakbym nie lubiał PKP IC to nie życzę im upadku.

To nie wina LE. To wina wlasciciela i manazerow PKPIC. Dlaczego sztucznie chronic to, co zle dziala?

Cytat:

LE zwyczajnie poszedł na kasę, PR myślały tworząc IR też o pasażerach na innych liniach jeżdżąc np. do Lublina, Torunia, Bydgoszczy czy do Kielc. I tutaj nie zgodzę się z naszym kolegom z Czech, oni jeżdżą tam bez dotacji, nie wybierając tak jak LE tylko wisienek z tortu.

Panstwo zamawia jazde na trasie, ktora jest nierentowna, i dodaje dotacji. Czy to tak tylko w Czechach? Myslalem, ze w Polsce tez. Z tego jezdza te inne linie. Skoro sie LE nie ubiega o dotacje, to czemu mu chcesz cokolwiek zakazowac czy nakazowac?
Cytat:

Wbrew niepotrzebnym emocjom ze strony użytkowników lepiej spokojnie poczekać z rok, pozyskać własną licencję a nie pożyczać ją na granicy prawa, lepiej kupić tabor niż mieć go tylko na papierze ( kolega z Czech twierdzi, że LE tabor kupi, Ja takiej pewności nie mam).

Ale przepraszam, nie od twojej pewnosci czy niepewnosci odwija sie pozwolenie na wjazd. LE zrobil dokladnie to, co opisujesz, u nas. Poczekal rok i uzyskal licencje. Czy naprawde tylko to ci przeszkadza, ze chce jezdzic pod marka DLA?
Cytat:

Po lekcji z KŚ musimy być znacznie bardziej ostrożni w stosunku do propagandowych konferencji prasowych przewoźników.


KS powstalo z panstwowej firmy przemalowaniem szyldu i jezdzi dotowana obsluge terytoria. LE powstalo prywatnie i jezdzi komercyjne trasy. Czy naprawde nie widzisz roznice?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eicgornik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2012
Skąd: Kraków

PostWysłany: 14-06-2013, 09:45    Odpowiedz z cytatem

sheva17,

Dokładnie mam takie samo zdanie, nie bronię ani jeden ani drugiej strony.
Jeśli teraz wkroczy konkurencja, a PKP InterCity, dostanie Pendolino, to spółka może się pogrzebać żywcem, bo mogą nie mieć tyle pasażerów co mają obecnie i to ich zarazem dobije.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 14-06-2013, 09:54    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
KS powstalo z panstwowej firmy przemalowaniem szyldu i jezdzi dotowana obsluge terytoria.


Bzdura. KŚ zostały od podstaw stworzone przez samorząd, ale jak rozumiem mieszkając w Czechach możesz słabo się orientować w naszym rynku.


Cytat:
Czy naprawde tylko to ci przeszkadza, ze chce jezdzic pod marka DLA?


Obchodzenie prawa zapewne przeszkadza nie tylko mnie. To wstyd dla poważnej firmy.


Cytat:
Ale przepraszam, nie od twojej pewnosci czy niepewnosci odwija sie pozwolenie na wjazd.


Niczego się odwija. LE nie spełniło wymagań to zgody nie dotało. To nie Ukraina by było u nas może prowadzenie targów z urzędami. Może LE - chcąc prowadzić działalność w takim stylu- trafi na rynki wschodnie?


Cytat:
Skoro sie LE nie ubiega o dotacje, to czemu mu chcesz cokolwiek zakazowac czy nakazowac?


Po to by nie zaorać kolei w całym kraju. Z bardziej rentownych linii wspiera się te słabsze, to tak działa. PR konkurując z PKP IC stworzyły ofertę dla całego kraju, LE chciało wysysać z rynku co najlepsze. Taki przewoźnik nie jest nam do niczego potrzebny.


Cytat:
To nie wina LE. To wina wlasciciela i manazerow PKPIC. Dlaczego sztucznie chronic to, co zle dziala?


A dlaczego źle? Nigdy przewozy do małych miast i miasteczek nie będą dochodowe, siłą rzeczy środki z bardziej rentownych linii muszą trafić na te mniej rentowne.


Cytat:
Co furt masz z tymi Niemcami?


Skoro LE chce się sprawdzać niech działają na tamtym rynku. Zobaczymy czy tamtejsze urzędy wpuszczą na tory spółkę, która tabor może kupi, a może nie Very Happy .

PKP IC musi być gotowe na konkurencję. Wdrożymy Pendolino z pełną szybkością, konkurencję zaprosimy, o ile pociągi LE nie będą wtedy już zbyt wolne, przez co blokowałyby ruch np. na CMK. Obecnie wejście LE przyniesie tylko szkody, a styl działania spółki na granicy prawa jest pożałowania godny.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rogerson Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2009

PostWysłany: 14-06-2013, 11:41    Odpowiedz z cytatem

Porównanie z Niemcami zupełnie nie trafione, bo im nie jest potrzebna żadna konkurencja, by poprawić wizerunek i przewozy. One są na wystarczająco wysokim poziomie, a i system promocyjnych cen na ICE powoduje, że konkurencyjne pociągi nie miałyby absolutnie żadnych szans, stąd też pewnie nikt tam się nie pcha, by próbować zarobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 14-06-2013, 14:19    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Wejście LE do Polski bardziej przyczyni się do zacofania kolei w Polsce niż do jej rozwoju.

Nic tak nie zacofało polskiej kolei w rozwoju jak monopol i dyktat PKP. Zaś odpływ milionów pasażerów od kolei w ostatnich latach zawdzięczamy głównie PKP IC, które dokonało masowej likwidacji pociągów dalekobieżnych przejętych od PR w grudniu 2008 oraz nie zadbało o odpowiednią ofertę promocyjną. Ta państwowa spółka kolejowa jest ropiejącym wrzodem na polskiej kolei. Uleczyć ją może tylko albo głęboka reforma (nierealne, bo beton związkowy nigdy nie zgodzi się na 50-proc. redukcję zatrudnienia w przerośniętej bezproduktywnej administracji), albo prywatyzacja (nierealne w ciągu 5 lat od zakupu Pendolino ze względu na unijne dotacje), albo konkurencja na torach (realne, choćby za sprawą LEO Express, bo PR ze swoją rachityczną siatką połączeń IR/RE i terroryzowane przez PKP i rząd Tuska skazane są na śmierć).

sheva17 napisał/a:
PKP IC jest w bardzo trudnej sytaucji finansowej i utarta pasażerów na rzecz LE może tą firmę dobić, jakbym nie lubiał PKP IC to nie życzę im upadku.

Zakładasz, że LEO Express i PKP IC "podzielą" się aktualnym potokiem podróżnych, tym samym wykluczasz możliwość przyciągnięcia do kolei nowych pasażerów. A co z milionami pasażerów, którzy przez chorą politykę PKP IC odeszli od kolei w ostatnich latach? Dlaczego PKP IC nie walczy o nich, tylko muszą (a raczej chcą) to robić Czesi? Pisałam już wcześniej, że PKP IC ma szerokie pole do popisu w całym kraju, bo polska kolej nie kończy się na CMK i E20.

sheva17 napisał/a:
Bzdura. KŚ zostały od podstaw stworzone przez samorząd, ale jak rozumiem mieszkając w Czechach możesz słabo się orientować w naszym rynku.

Owszem, ale z założenia KŚ miały uzupełniać ofertę PR Katowice. Tymczasem KŚ jeżdżą niejako na gruzach ŚZPR. Spółka ma monopol na lokalnym rynku, praktycznie zero konkurencji. Zważywszy na fakt, że beton KŚ to nic innego jak ex-beton z PR Katowice, można przyjąć rozumowanie kolegi z Pragi za trafne.

W Polsce nie ma ani jednego prywatnego przewoźnika kolejowego (mam na myśli przewozy pasażerskie) i pod tym względem daleko nam do Czech, nie mówiąc o Niemczech. Mamy wyłącznie paletę spółek i spółeczek państwowych (własność samorządowa to też własność publiczna, czyli de facto państwowa), skrajnie upolitycznionych, z przerośniętą administracją, żyjących tylko dzięki dotacjom z naszych podatków, fatalnie zarządzanych, których prezesi nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za złe decyzje i kręcone lody. Wyjątkiem potwierdzającym regułę jest Arriva RP, ale to nie jest spółka prywatna tylko niemiecka państwowa (należy do Holdingu DB) i też utrzymuje się wyłącznie dzięki dotacjom z pieniędzy polskiego podatnika. I choćby tylko z tego powodu LEO Express byłoby dla nas zbawieniem!

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 14-06-2013, 16:48    Odpowiedz z cytatem

sheva17, gadasz jak były rzecznik PKP IC, niejaki Paweł Ney, który swego czasu ujadając na interREGIO powiedział, że... konkurencja szkodzi kolei. Śmiech

Konkurencja szkodzi tylko spółce PKP IC, bo jest nieudolnie zarządzana przez beton zbrojony drutem stalowym, który w dupie ma pasażera. Im szybciej ta nieudolna pokraka na torach padnie tym lepiej! Państwo nie musi być właścicielem spółki kolejowej przewożącej ludzi. Sprawniej i taniej zrobi to prywaciarz. Państwo (ministerstwo transportu) co najwyżej powinno ogłosić przetarg na dotowane z budżetu państwa przewozy pasażerskie w deficytowym segmencie economy.

Obecnie szczytem ekonomicznego absurdu jest dotowanie przez państwo droższych pociągów TLK na liniach po których jeżdżą tańsze niedotowane pociągi IR/RE. Wejście Leo Express na nasz rynek byłoby początkiem normalności, bo ukróciłoby wyrzucanie publicznych pieniędzy w błoto (czyli w PKP IC), tak jak to się stało w Czechach w przypadku CD na liniach, po których jeździ niedotowany prywaciarz. O ile PR z wiadomych politycznych względów nie mogą się poskarżyć w KE na nierówne traktowanie przez państwo polskie, o tyle prywatny Leo Express, który w Brukseli utarł nosa CD, nie miałby żadnych skrupułów. I tego najbardziej obawia się beton PKP. Bo skoro dla PKP IC wielkie zagrożenie stanowi tych kilka "kibli" interREGIO, z których część jeździ tylko w piątki i niedziele, to taki Leo Express rozjechałby PKP IC jak robaka.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 14-06-2013, 19:42    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
sheva17, gadasz jak były rzecznik PKP IC, niejaki Paweł Ney, który swego czasu ujadając na interREGIO powiedział, że... konkurencja szkodzi kolei. Śmiech


Generalizujesz i mijasz się z prawdą.


Cytat:
Konkurencja szkodzi tylko spółce PKP IC, bo jest nieudolnie zarządzana przez beton zbrojony drutem stalowym, który w dupie ma pasażera. Im szybciej ta nieudolna pokraka na torach padnie tym lepiej! Państwo nie musi być właścicielem spółki kolejowej przewożącej ludzi.


Ale ta spółka to własność Skarbu Państwa, daje prace rzeszom ludzi i trzeba dać jej szanse. Ma swoje wady, ale da się to zmienić. Francuzi czy też Niemcy chronią swoje firmy, tylko my oddajemy wszystko co się da. Czesi do Polski nic nie wnoszą, interesują ich tylko 2 główne linie, z naszego rynku chcą wysysać tylko to co najlepsze. Nie mają taboru, licencji, tylko marzenia, że od grudnia będą jeździć. OLT jak widać nikogo nic nie nauczyło...


Cytat:
O ile PR z wiadomych politycznych względów nie mogą się poskarżyć w KE na nierówne traktowanie przez państwo polskie, o tyle prywatny Leo Express, który w Brukseli utarł nosa CD, nie miałby żadnych skrupułów.


Z tego co wiem to LE ma obecnie dość spore zadłużenie. Jeśli mają obłożenie 80% i przynoszą straty to chyba rzeczywiście przypomina losy OLT. Czas najwyższy chłodno spojrzeć na problem.


Cytat:
Uleczyć ją może tylko albo głęboka reforma (nierealne, bo beton związkowy nigdy nie zgodzi się na 50-proc. redukcję zatrudnienia w przerośniętej bezproduktywnej administracji), albo prywatyzacja (nierealne w ciągu 5 lat od zakupu Pendolino ze względu na unijne dotacje)


A jaką to publiczną spółkę pasażerską np. we Francji sprywatyzowano? Moim zdaniem zmiany jednak są możliwe, kierowanie spółką należy powierzyć fachowcom. To jednak, że w PKP IC jest banda zwiącholi i że kierownictwo jest jakie jest nie oznacza, że spółkę mamy zaorać. LE do Sandomierza czy Lublina nie pojedzie.



Cytat:
Zakładasz, że LEO Express i PKP IC "podzielą" się aktualnym potokiem podróżnych, tym samym wykluczasz możliwość przyciągnięcia do kolei nowych pasażerów.


Nie zgodzę się. Np. z Krakowa do stolicy jeździ się, jeździło się i będzie się jeździć pociągiem, większość ludzi korzysta czy to z usług PKP IC czy to PR. LE nie będzie tutaj żadną wartością dodaną. Jakość nie słychać by LE chciało jeździć do Lublina ze stolicy i podjąć rywalizację z busami? LE interesują tylko te szlaki gdzie kolej dzisiaj bije konkurencję na głowę.


Cytat:
Zważywszy na fakt, że beton KŚ to nic innego jak ex-beton z PR Katowice, można przyjąć rozumowanie kolegi z Pragi za trafne.


Większość pracowników ŚZPR jest na zielonej trawce, a KŚ rządziła ekipa byłego marszałka i z PR-ami miały niewiele wspólnego.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-06-2013, 20:21    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Ale ta spółka to własność Skarbu Państwa, daje prace rzeszom ludzi i trzeba dać jej szanse.

PKP IC swoją szansę już miało i ją zaprzepaściło! Ponadto PKP IC nie jest od tego, żeby dawać pracę hordzie darmozjadów (nie mówię o pracownikach liniowych, którzy uczciwie pracują), ale żeby wozić ludzi. A czy to robi firma państwowa czy prywatna nie ma żadnego znaczenia. PKP IC bardzo źle wywiązuje się ze swoich zadań, stąd potrzeba konkurencji na polskich torach, zanim kolej w naszym kraju zostanie całkowicie zmarginalizowana przez nieudolny beton PKP.

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 21 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19, 20, 21  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl