Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Gdzie PKS kapituluje na rzecz kolei?
Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 04-03-2010, 21:14    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
nie uogólniaj,
są linie na których i PKSy i BUSy się zwijają na rzecz kolei - przykład Warszawa - Siedlce.


Przeczytaj co napisałem. Nigdzie nie pisałem, że kolej wszędzie kapituluje na rzecz PKS-ów i busów. Napisałem jedynie, że PKS likwiduje kursy częściej z uwagi na konkurencję busiarzy niż kolejową.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lucas1956 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Maj 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04-03-2010, 22:42    Odpowiedz z cytatem

Ja tam pozostaję przy swoim. Uruchomić pary szynobusów/ ezt-ów na trasie Kraków - Bielsko Biała w rozsądnych godzinach.Jak nic z tego nie wyjdzie za chwile okaże się , że cała linia zostanie kupiona przez prywaciarza za przysłowiową złotówkę , albo złomiarze wzbogacą się na złomie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-03-2010, 15:32   

Nie ma szansy. Naprawdę, niestety. Krótkie porównanie- do Nowego Sącza pociąg jedzie 3 godziny, 105 km w linii prostej. Do BB jest 85 km bodaj, a pociag tez jedzie prawie 3 godziny. Autobus pewnie z 1,5godziny tylko Confused A skoro do Sacza nikt pociagiem nie jezdzi, to co dopiero do Bielska- jak pokazalem sytuacja wyglada jeszcze gorzej.

Trzeba czekać na modernizację linii- tylko ktorej ? Którędy najlepiej byłoby wysłać pociagi do Bielska-Bialej? Przez Wadowice? Czy może przez Suchą Beskidzką i Żywiec? A może przez Trzebinię, Oswiecim, Czechowice? Nie wiem ktoredy jest najkrócej.
Powrót do góry

Lucas1956 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Maj 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-03-2010, 17:16    Odpowiedz z cytatem

Przez Wadowice.Z tym 1,5 godziny do BB to chyba przesada. Jeżdżę rzadko z Andrychowa do Krakowa Gł- 1h45 minut to jest absolutne minimum.Z samego Ronda Matecznego do dworca to jest około 15-20 minut...
To , że linia jest w opłakanym stanie - widać. Ale nie jest to żadnym wytłumaczeniem dlaczego coś co istnieje grubo ponad 100lat ma niszczeć , być nieremontowanym.No pewnie , że jak są stałe ograniczenia do 30km/h to się jedzie i jedzie.W końcu kiedyś tą linia jeździły pośpiechy...
Do Sącza bezpośrednio jest tylko chyba 1 pociąg na dobę. Ale stan linii o niebo lepszy niż do BB.Od Tarnowa jest dopuszczenie do 120 ( odcinkami oczywiście) , z Tarnowa do Sącza 80km/h ( odcinkami)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 05-03-2010, 19:20    Odpowiedz z cytatem

jeszcze kilka lat temu pociągi do Czeremchy (woj. Podlaskie) odcinek 77km pokonywały w ponad 3 godziny, skład był zestawiony SU45 i albo 2-3x Bipy albo 2-3x bezprzedziałkówka jechał on z prędkością 30km/h dopiero 7km pod stacją docelową rozpędzał sie do 60km/h, teraz jeżdżą tam szynobusy z prędkością podwyższoną do 60km/h może to jest rozwiązanie? Puścić szynobus na linie do Bielsko Białej? On jest lżejszy i zwiększy sie prędkość a co za tym idzie spadnie czas przejazdu?

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lucas1956 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Maj 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-03-2010, 20:54    Odpowiedz z cytatem

NO WŁAŚNIE oto mi chodzi.Po kiego puszczać z dużymi naciskami kół na tory ( jak dla tej zdezelowanej linii) ezt-y skoro można lekkie szynobusy. To jest oczywiście prowizorka ,bo prędzej czy później i tak trzeba będzie wyremontować , ale na początek dobre i to.Jednopasmówka za Krakowem ( 52) do BB nie jest drogą dla tak intensywnego ruchu.Niech coś się rozkraczy na jednym kierunku lub jakiś drobny wypadek - kaplica. Korki na kilometry,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-03-2010, 21:29   

Lucas1956 napisał/a:
Do Sącza bezpośrednio jest tylko chyba 1 pociąg na dobę.


Nie jest tak zle jak mowisz, jest pięc par bezposrednich pociagow Cool
Powrót do góry

Lucas1956 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Maj 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-03-2010, 22:57    Odpowiedz z cytatem

Jak jedziemy na odbiory 14WE lub teraz nowych 19WE to są poważne kłopoty z dotarciem z Wa-wy. Do Krakowa nie ma problemu dalej w większość dni tygodnia jakieś szajsowe szwagropole , freye czy inne badziewne autobusy.Kiedyś był Bem i nie było problemu.Tysiąc razy wolę tłuc się nawet ezt-em na pasażera niż siedzieć na mało wygodnym fotelu w niedogrzanym busie bez możliwości ruszenia się.Co nie znaczy , że nie ma tych 5 par. Ale skomunikowana w miarę z pociągiem z Wa-wy jest tylko 1 przed 18.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

tomiKG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: 16-02-2011, 09:42    Odpowiedz z cytatem

Dawno nic tu nie było pisane, ale lekko odkurzę temat.

Od 1 lutego Veolia PKS Kołobrzeg zawiesiła kursy do Koszalina. Powodów nie znam, ale można się domyślić, że chodzi kursujące w podobnych godzinach pociągi, które jadą o 20 minut krócej (ok. 45 minut, PKS 1h 5 min) i kosztują 2 zł mniej (Połączenie w dobrej cenie 6,50, a PKS 8,50). Ludzie wolą jechać taniej nowym SA136 (obsługuje praktycznie 90% kursów na tej trasie) niż starym autobusem, który nie wiadomo, czy dojedzie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lucas1956 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Maj 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 16-02-2011, 13:06    Odpowiedz z cytatem

No właśnie. To jest prawidłowe rozwiązanie.Ileś blokujących drogi pks-ów nie wyjedzie , iluś ludzi dojedzie szybciej do celu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Kornik1983 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Zabobrze

PostWysłany: 06-03-2013, 09:36    Odpowiedz z cytatem

Może nie jest to kapitulacja, ale widać, że w wyniku prowadzonych prac modernizacyjnych i obniżenia czasu przejazdu między Wrocławiem a Jelenia Górą, kolej stała się konkurencyjna dla PKS-u Jelenia Góra.

http://www.jelonka.com/news,single,init,article,45133

[ Dodano: 07-03-2013, 09:56 ]
Walka o klientów w przewozach Jelenia Góra - Wrocław - Jelenia Góra nabiera rumieńców:

http://www.jelonka.com/news,single,init,article,45158

http://www.nj24.pl/article/krycha-i-pks-drastycznie-obnizaja-ceny

Fragment z tego drugiego artykułu mnie powalił:

"Przyznaje, że to sposób na walkę z konkurencją, czyli... z PKP. – To przewoźnik nadmiernie promowany przez państwo. Państwo daje studentom 51% ustawowe zniżki na przejazdy koleją i zwraca przewoźnikowi różnicę. Dlaczego takich dopłat nie stosuje się wobec przewoźników kołowych? - pyta. – Nie uginamy się, chcemy po prostu walczyć o klientów.

Jak mówi, sprawą nierównego traktowania przewoźników zainteresował posłankę Małgorzatę Szmajdzińską. Ta napisała interpelację do Ministra Transportu, ale dostała odpowiedź, że... minister ten „nie posiada kompetencji do określania grup osób uprawnionych do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego” i że właściwym do rozpatrzenia tej sprawy jest Minister Edukacji Narodowej oraz Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 13-03-2013, 12:25    Odpowiedz z cytatem

Nikt nie napisał w tym wątku, że obecnie żadna busiarnia i PKS nie mają szansy z Koleją na trasie Katowice-Bielsko-Biała. Bus Brothers w listopadzie ubr. uruchomił swoje puszki śmierci na tej trasie, ale już w grudniu ciął kursy, a w połowie stycznia skapitulował. KŚ mają bardzo dobry rozkład na tej trasie, przyspieszone wykręcają czas ok. 56 min, a za chwile w końcu zacznie się remont wychlapów choćby za Tychami, więc jeszcze na tej trasie z 10 min można urwać, co utrwali monopol koli na tej trasie Śmiech) Dalej oczywiście (Żywiec i do Zwardonia) kolej jest głównym środkiem transportu na dotarcie do Katowic i dalej Smile
A z ciekawostek, to wycofał się busiarz z trasy Gliwice-Kraków, choć tu kolej jak wiadomo jest słaba czasowo - przez lata tak się jeździło i może ludzie są przyzwyczajeni do kolei...
Ciekawe swoją droga będzie, jak potoczy sie konkurencja na trasie Katowice-Kraków jak kolej wróci do gry z normalnym czasem przejazdu i nowym taborem (PGZ). Pożyjem zobaczym Smile

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz musi odejść!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 04-05-2015, 10:24    Odpowiedz z cytatem

Zdaję sobie sprawę że nie (do końca) chodzi o PKS i kapitulację całkowitą ale z pewnością o "pierwszą jaskółkę" związaną z podniesieniem prędkości i modernizacją taboru na odcinku Wrocław - Trójmiasto Smile

http://gdansk.naszemiasto.pl/artykul/mniej-polaczen-z-gdanska-do-wroclawia-szybciej-do-warszawy,3370586,art,t,id,tm.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 29-07-2015, 07:54    Odpowiedz z cytatem

Kolej na odcinku Wrocław-Trójmiasto odzyskuje pasażerów i to widać. Skrócenie czasu przejazdu, który miejmy nadzieję że od grudnia jeszcze się skróci dzięki przyspieszeniu mięezy Poznaniem a Wrocławiem (zwłaszcza odcinek Kościan-Poznań) to jedno. Ale wprowadzenie na tę trasę samych zmoderrnizowanych wagonów, to drugie. Ponadto oferta wcześniej dzięki której można już za niecałe 47 zł pojechać z Wrocławia do Gdańska sprawia że podróżni coraz częściej wybierają pociąg zamiast PKS/Polskiego Busa itp. W sobotę ostatnią widziałem odjeżdżający z Gdańska IC "Mieszko". Sobotnie popołudnie zawsze jest najgorsze jeżeli chodzi o frekwencję a tutaj wynosiła ona w granicach 100%. Jadący dwie godziny potem TLK "Bałtyk"co prawda już do Poznania ale większość trasy ta sama co "Mieszko" i frekwencja ponad 100%, brakowało wolnych miejsc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kornik1983 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Zabobrze

PostWysłany: 12-01-2016, 10:49    Odpowiedz z cytatem

Artykuł o połączeniach Jelenia Góra - Wrocław

http://jeleniagora.naszemiasto.pl/artykul/coraz-mniej-autobusow-z-jeleniej-gory-do-wroclawia-ubywa,3618721,art,t,id,tm.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl