Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 28, 29, 30  Następny
Linia Gryfów Śląski - Świeradów Zdrój
Autor Wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 01-03-2010, 18:28    Odpowiedz z cytatem

Gość Legnicki, 29 listopada 2009, nr 48/218
Pociąg wróci?
Lubomierz. Dawno pozamykane szlaki kolejowe mają szansę na powrót do życia. Zawarto wstępne porozumienie w sprawie odtworzenia linii kolejowej z Lubomierza do Świeradowa- -Zdroju. Trzeba jednak uzbroić się w cierpliwość i poczekać na realizację inwestycji kilka lat. Powiaty lwówecki i lubański nie mają w swoich budżetach tak dużych pieniędzy, które mogłyby przeznaczyć na odtworzenie połączenia kolejowego, zlikwidowanego w 1983 roku. Potrzeba na ten cel co najmniej 30 mln zł. Na razie doszło do porozumienia. Ewentualne ponowne uruchomienie linii może mieć znaczenie nie tylko komunikacyjne. Będzie to także spora atrakcja turystyczna dla regionu. Przypomnijmy, że kilka lat temu bezpowrotnie stracono szansę na rewitalizację odcinka z Lwówka do Lubomierza, tworząc tam ścieżkę rowerową.
http://goscniedzielny.wiara.pl/zalaczniki/2009/11/26/1259245090/1259245123.pdf


A co do samych ścieżek, może artykuł ze strony Zielonego Mazowsza? Wszak to ekolodzy, więc rowery to dla nich najzdrowszy środek transportu.

Turyści na tory!
Krzysztof Rytel, Melania Żalińska, Wojciech Szymalski, 2007.07.08

"Z mapy Polski znika coraz więcej linii kolejowych. Część z nich zostaje rozebrana, inne niszczeją powoli w zapomnieniu. Tymczasem, nawet gdy chwilowo nie jeżdżą po nich pociągi, w przyszłości mogą się okazać potrzebne. Co więcej, jest wiele metod ich zagospodarowania. W poniższym artykule przedstawimy kilka takich rozwiązań. Chcielibyśmy również zwrócić uwagę na ich walory turystyczne."
Całość artykułu:
http://www.zm.org.pl/?a=drezyny_i_kolejki-07
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chemmobile Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2010
Skąd: Wrocław / Lwówek Śl.

PostWysłany: 04-03-2010, 09:12    Odpowiedz z cytatem

No, czyli Gość Niedzielny potwierdza to, co mówiłem od początku - nie będzie reaktywacji odcinka Lubomierz - Lwówek Śl. W grze nadal jest wariant Gryfów Śl./Lubomierz - Świeradów Zdr.

A ten artykuł z Zielonego Mazowsza to o czym ma świadczyć? Że trójka warszawiaków (chyba?) wie lepiej, co dobre dla powiatu lwóweckiego? No nie kpij sobie chłopie; są tak merytoryczni jak polityk na wiecu wyborczym...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2010, 12:19   

A kto powiedział, że ta linia ma służyć dobru powiatu lwóweckiego?

Gdyby tory nadal istniały fizycznie na odcinku Lwówek-Lubomierz, umożliwiając połączenie Wrocławia ze Świeradowem-Zdrój, nawet lepiej, gdyby były to tylko przewozy "tranzytowe". W trosce o odpowiednią prędkość pociągi tego połączenia mogłyby nawet nie zatrzymywać się na żadnej stacji poza Lwówkiem. Zrozumiałe, że miejscowym taka sytuacja by się nie podobała - z torów pod oknami mieliby co najwyżej hałas.
Powrót do góry

Doctor No Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2010
Skąd: Poznan

PostWysłany: 04-03-2010, 12:55   Elektryfikacja Odpowiedz z cytatem

Nie ma potrzeby puszczac taka wolna trasa pociagi dalekobiezne. Wystarczy E30 przez Wegliniec. Elektryfikacja odcinkow Gryfow-Swieradow, a takze jak za Niemca: Gorlitz-Luban i do Lesnej sa logicznym nastepstwem. I lepiej zeby sie pospieszyli do kryzysu energetycznego za 2 lata. Bo co wtedy zostanie? Bryczki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

chemmobile Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2010
Skąd: Wrocław / Lwówek Śl.

PostWysłany: 04-03-2010, 16:34    Odpowiedz z cytatem

Bo to linia o znaczeniu lokalnym, morpheo. Jak się dogrzebiesz do dawnych rozkładów jazdy, to się przekonasz, że od zawsze taką była.

I jest tak, jak napisał Doctor, do tranzytu najlepsza jest magistrala E30 i odbicie w Węglińcu na południe. Trasy przez Lwówek nie nadają się do szybkich przewozów ze względu na profil i ukształtowanie terenu, co miałoby odzwierciedlenie w prędkości składów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Doctor No Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2010
Skąd: Poznan

PostWysłany: 05-03-2010, 09:08   Brak ropy Odpowiedz z cytatem

Do obslugi Swieradowa z polnocy kraju (Pomorze) i Wielkopolski, przydaloby sie zelektryfikowac odcinek Wegliniec-ZG. No i wreszcie zbudowac lacznik omijajacy Czerwiensk od Sulechowa. Niestety, za 2 lata pozostanie nam do dyspozycji tylko zelektryfikowana komunikacja zbiorowa, zarowno miejska jak i krajowa. A i tak nie bedzie tania. Transport w oparciu o rope upadnie. Niestety, oszukiwano Swiat ostatnie 30 lat tym, ze odkrywa sie nowe zloza. Na papierze tak. Przedsmak tego mielismy 2 lata temu, po Katrinie. Okazalo sie ze nie ma nawet dodatkowej barylki. Jak poszybowaly ceny ropy? Teraz tylko w gabinetach, w rozmowach strategicznych spekuluje sie ze moze to byc nawet 10.000USD, choc w EUR tylko 200 za barylke, a wiec realnie w Europie tylko 4x drozej surowiec niz dzis. Zbankrutowana gospodarka USA, o czym w tej chwili sie nie mowi, zalamie sie, a wyznaczony na 17.06.2012 termin Wojny stanie sie realny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-03-2010, 15:18   

A koniec świata kiedy?
Gdy zabraknie ropy, naleje się do szynobusów rzepaku. Ot, co.
Powrót do góry

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 09-03-2010, 20:30   Re: Brak ropy Odpowiedz z cytatem

Doctor No napisał/a:
... Transport w oparciu o rope upadnie. Niestety, oszukiwano Swiat ostatnie 30 lat tym, ze odkrywa sie nowe zloza. Na papierze tak. ....

Co ty za przeproszeniem pierniczysz?

Z wykształcenia jestem geologiem. Ukończyłem studia w 1989 r. Od tego czasu stale słyszę, że ropa (węgiel, gaz, miedź - niepotrzebne skreslić) właśnie się kończy. I od tego czasu cały czas zasoby perspektywiczne wynoszą 30 lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-03-2010, 21:00   

Witam Very Happy
Czy są jakieś nowe informacje odnośnie tej lini Question
Bardzo interesuje mnie ta sprawa ( myślę że nie tylko mnie )
Moze warto by powołać stoważyszenie, którego głównym celem było by przywrócenie ruchu na tym szlaku Question
Powrót do góry

Doctor No Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2010
Skąd: Poznan

PostWysłany: 22-03-2010, 10:21   Re: Brak ropy Odpowiedz z cytatem

Krzysiu napisał/a:

UkoDczyBem studia w 1989 r. Od tego czasu stale sBysz, |e ropa wBa[nie si koDczy. I od tego czasu caBy czas zasoby perspektywiczne wynosz 30 lat.
Sam potwierdzasz swoja glupota moje i nie tylko tezy. Piszesz wyraznie od 89r wynosza caly czas 30lat, tak samo jak w 1979r. Dobre. A wydobycie w miedzyczasie? Z Ciebie taki GEOLOG ze chyba od dlubania w nosie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 22-03-2010, 12:06    Odpowiedz z cytatem

Jakbyś miał choć podstawowe pojęcie o tym, to bzdetów byś nie pisał. Zasoby perspektywiczne pozostają mniej więcej stałe, bo co roku odkrywa się nowe złoża. Eksploatuje się złoża udokumentowane - i te też stale się zmieniają, bo część się wydobywa, a inną część w tym czasie dokumentuje. To podstawy nauki o złożach. Polecam sięgnąć do jakiegokolwiek podręcznika górnictwa, nawet z zawodówki.

Na odcinku z Lwówka do Lubomierza trasa biegnie miejscami przez podwórka. Tam już nigdy pociąg jeździć nie będzie, niezależnie od walorów tej linii. Była to linia ZAWSZE lokalna, a w chwili obecnej nie ma na nią żadnego zapotrzebowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Artur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: Opole

PostWysłany: 25-01-2011, 01:16    Odpowiedz z cytatem

Minął prawie rok i są jakieś postępy w sprawie reaktywacji tej linii?

_________________
TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 25-01-2011, 09:47    Odpowiedz z cytatem

Ta linia nadaje sie juz wlasciwie do remontu. Ale mozna byloby ja doprowadzic do uzyalnosci technicznej, ale nie iem czy by sie to oplacalo. Poza tym ja widze to jako pociagi Wegliniec-Luban-Swieradow, Jelenia Góra-Świeradów i Gorlitz-Świeradów a najlepiej na desiro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

teleamigos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Gru 2008
Skąd: Gryfów Śl

PostWysłany: 06-02-2011, 15:41    Odpowiedz z cytatem

Panowie wy juz snujecie wizje na temat polaczen ktore maja obslugiwac ta linie.A linia nadaje sie tylko do odbudowy.A wy juz jakie polaczenia by ja obslugiwaly.
P.S.Zajmijcie sie lepiej co niektozy przepisywaniem artykulow z lokalnej prasy, niz pisac bzdorne wytwory waszej wyobrazni
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 06-02-2011, 17:10    Odpowiedz z cytatem

Mnie sie tez wydaje ze linia raczej jest do odbudowy wtedy spokojnie mozna wprowadzic 70 km/h, jak do Trzebnicy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 30 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 28, 29, 30  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl