Gość Legnicki, 29 listopada 2009, nr 48/218
Pociąg wróci?
Lubomierz. Dawno pozamykane szlaki kolejowe mają szansę na powrót do życia. Zawarto wstępne porozumienie w sprawie odtworzenia linii kolejowej z Lubomierza do Świeradowa- -Zdroju. Trzeba jednak uzbroić się w cierpliwość i poczekać na realizację inwestycji kilka lat. Powiaty lwówecki i lubański nie mają w swoich budżetach tak dużych pieniędzy, które mogłyby przeznaczyć na odtworzenie połączenia kolejowego, zlikwidowanego w 1983 roku. Potrzeba na ten cel co najmniej 30 mln zł. Na razie doszło do porozumienia. Ewentualne ponowne uruchomienie linii może mieć znaczenie nie tylko komunikacyjne. Będzie to także spora atrakcja turystyczna dla regionu. Przypomnijmy, że kilka lat temu bezpowrotnie stracono szansę na rewitalizację odcinka z Lwówka do Lubomierza, tworząc tam ścieżkę rowerową.
http://goscniedzielny.wiara.pl/zalaczniki/2009/11/26/1259245090/1259245123.pdf
A co do samych ścieżek, może artykuł ze strony Zielonego Mazowsza? Wszak to ekolodzy, więc rowery to dla nich najzdrowszy środek transportu.
Turyści na tory!
Krzysztof Rytel, Melania Żalińska, Wojciech Szymalski, 2007.07.08
"Z mapy Polski znika coraz więcej linii kolejowych. Część z nich zostaje rozebrana, inne niszczeją powoli w zapomnieniu. Tymczasem, nawet gdy chwilowo nie jeżdżą po nich pociągi, w przyszłości mogą się okazać potrzebne. Co więcej, jest wiele metod ich zagospodarowania. W poniższym artykule przedstawimy kilka takich rozwiązań. Chcielibyśmy również zwrócić uwagę na ich walory turystyczne."
Całość artykułu:
http://www.zm.org.pl/?a=drezyny_i_kolejki-07
No, czyli Gość Niedzielny potwierdza to, co mówiłem od początku - nie będzie reaktywacji odcinka Lubomierz - Lwówek Śl. W grze nadal jest wariant Gryfów Śl./Lubomierz - Świeradów Zdr.
A ten artykuł z Zielonego Mazowsza to o czym ma świadczyć? Że trójka warszawiaków (chyba?) wie lepiej, co dobre dla powiatu lwóweckiego? No nie kpij sobie chłopie; są tak merytoryczni jak polityk na wiecu wyborczym...
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-03-2010, 12:19
A kto powiedział, że ta linia ma służyć dobru powiatu lwóweckiego?
Gdyby tory nadal istniały fizycznie na odcinku Lwówek-Lubomierz, umożliwiając połączenie Wrocławia ze Świeradowem-Zdrój, nawet lepiej, gdyby były to tylko przewozy "tranzytowe". W trosce o odpowiednią prędkość pociągi tego połączenia mogłyby nawet nie zatrzymywać się na żadnej stacji poza Lwówkiem. Zrozumiałe, że miejscowym taka sytuacja by się nie podobała - z torów pod oknami mieliby co najwyżej hałas.
Nie ma potrzeby puszczac taka wolna trasa pociagi dalekobiezne. Wystarczy E30 przez Wegliniec. Elektryfikacja odcinkow Gryfow-Swieradow, a takze jak za Niemca: Gorlitz-Luban i do Lesnej sa logicznym nastepstwem. I lepiej zeby sie pospieszyli do kryzysu energetycznego za 2 lata. Bo co wtedy zostanie? Bryczki?
Bo to linia o znaczeniu lokalnym, morpheo. Jak się dogrzebiesz do dawnych rozkładów jazdy, to się przekonasz, że od zawsze taką była.
I jest tak, jak napisał Doctor, do tranzytu najlepsza jest magistrala E30 i odbicie w Węglińcu na południe. Trasy przez Lwówek nie nadają się do szybkich przewozów ze względu na profil i ukształtowanie terenu, co miałoby odzwierciedlenie w prędkości składów.
Do obslugi Swieradowa z polnocy kraju (Pomorze) i Wielkopolski, przydaloby sie zelektryfikowac odcinek Wegliniec-ZG. No i wreszcie zbudowac lacznik omijajacy Czerwiensk od Sulechowa. Niestety, za 2 lata pozostanie nam do dyspozycji tylko zelektryfikowana komunikacja zbiorowa, zarowno miejska jak i krajowa. A i tak nie bedzie tania. Transport w oparciu o rope upadnie. Niestety, oszukiwano Swiat ostatnie 30 lat tym, ze odkrywa sie nowe zloza. Na papierze tak. Przedsmak tego mielismy 2 lata temu, po Katrinie. Okazalo sie ze nie ma nawet dodatkowej barylki. Jak poszybowaly ceny ropy? Teraz tylko w gabinetach, w rozmowach strategicznych spekuluje sie ze moze to byc nawet 10.000USD, choc w EUR tylko 200 za barylke, a wiec realnie w Europie tylko 4x drozej surowiec niz dzis. Zbankrutowana gospodarka USA, o czym w tej chwili sie nie mowi, zalamie sie, a wyznaczony na 17.06.2012 termin Wojny stanie sie realny.
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-03-2010, 15:18
A koniec świata kiedy?
Gdy zabraknie ropy, naleje się do szynobusów rzepaku. Ot, co.
... Transport w oparciu o rope upadnie. Niestety, oszukiwano Swiat ostatnie 30 lat tym, ze odkrywa sie nowe zloza. Na papierze tak. ....
Co ty za przeproszeniem pierniczysz?
Z wykształcenia jestem geologiem. Ukończyłem studia w 1989 r. Od tego czasu stale słyszę, że ropa (węgiel, gaz, miedź - niepotrzebne skreslić) właśnie się kończy. I od tego czasu cały czas zasoby perspektywiczne wynoszą 30 lat.
kaja805 -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-03-2010, 21:00
Witam
Czy są jakieś nowe informacje odnośnie tej lini
Bardzo interesuje mnie ta sprawa ( myślę że nie tylko mnie )
Moze warto by powołać stoważyszenie, którego głównym celem było by przywrócenie ruchu na tym szlaku
UkoDczyBem studia w 1989 r. Od tego czasu stale sBysz, |e ropa wBa[nie si koDczy. I od tego czasu caBy czas zasoby perspektywiczne wynosz 30 lat.
Sam potwierdzasz swoja glupota moje i nie tylko tezy. Piszesz wyraznie od 89r wynosza caly czas 30lat, tak samo jak w 1979r. Dobre. A wydobycie w miedzyczasie? Z Ciebie taki GEOLOG ze chyba od dlubania w nosie.
Jakbyś miał choć podstawowe pojęcie o tym, to bzdetów byś nie pisał. Zasoby perspektywiczne pozostają mniej więcej stałe, bo co roku odkrywa się nowe złoża. Eksploatuje się złoża udokumentowane - i te też stale się zmieniają, bo część się wydobywa, a inną część w tym czasie dokumentuje. To podstawy nauki o złożach. Polecam sięgnąć do jakiegokolwiek podręcznika górnictwa, nawet z zawodówki.
Na odcinku z Lwówka do Lubomierza trasa biegnie miejscami przez podwórka. Tam już nigdy pociąg jeździć nie będzie, niezależnie od walorów tej linii. Była to linia ZAWSZE lokalna, a w chwili obecnej nie ma na nią żadnego zapotrzebowania.
Ta linia nadaje sie juz wlasciwie do remontu. Ale mozna byloby ja doprowadzic do uzyalnosci technicznej, ale nie iem czy by sie to oplacalo. Poza tym ja widze to jako pociagi Wegliniec-Luban-Swieradow, Jelenia Góra-Świeradów i Gorlitz-Świeradów a najlepiej na desiro.
Panowie wy juz snujecie wizje na temat polaczen ktore maja obslugiwac ta linie.A linia nadaje sie tylko do odbudowy.A wy juz jakie polaczenia by ja obslugiwaly.
P.S.Zajmijcie sie lepiej co niektozy przepisywaniem artykulow z lokalnej prasy, niz pisac bzdorne wytwory waszej wyobrazni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum