rejent, dokładnie. To ryflak w oliwkowym malowaniu. Na tej stronie było jeszcze zdjęcie ze Świeradowa, ale zniknęło. Zdjęcie było chyba właśnie też z 1995 roku i widać było na nim nawet kształtową tarczę manewrową.
Jest jeszcze taki smaczek http://www.youtube.com/watch?v=cOk2Bt0xCUI
Wprawne oko wypatrzy podany semafor wjazdowy na stację Świerzawa, a jak się wpatrzyć dokładniej to nawet widać jak ramie opada.
@Hewak
Rzeczywiście ten Film to 100% "biały kruk". Bardzo miło się ogląda. "Kociołek" radzi sobie rewelacyjnie I jeszcze grzeje. Widać jak z drugiej "bonanzy" uchodzi para. Prędkość jak widać całkiem przyzwoita. Semafor kształtowy dodaje klimatu.
Jednym słowem: prawdziwa Kolej. Aż chce się żyć
Wydaje mi się, że raczej na co kolwiek jest już za późno.
Patrząc na ruchy samorządów Świeradowa i Mirska to chyba wolą wybudować ścieżkę rowerową niż odbudować tą linię.
Te samorządy nie są wieczne. Kto myślał że kiedyś, po tylu latach, wróci do życia Szklarska - Harrachov?
A co do ścieżek, to niech uważają. Bo ten temat ma wrogów np. wśród ekologów z Zielonego Mazowsza.
[ Dodano: 10-07-2013, 23:41 ]
I co o tym myslicie? klik czy to wypali? Będzie coś z tego? Skoro zamieścili na oficjalnej stronie miasta to może coś jest na rzeczy. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Samo połączenie z Mirskiem nic nie da, linia musiałaby być reaktywowana do Gryfowa Śląskiego, żeby dać możliwość dojechania do Świeradowa z głębi województwa. Generalnie połączenia do Czech mają potencjał, włączenie w sieć Euro Nysa ściągnęłoby turystów. Należy pamiętać, że raptem kilkanaście kilometrów od granicy znajduje się Frydlant z pięknym zamkiem. Ostatnio zawsze jak jestem w tej miejscowości to mam wrażenie, że to obowiązkowy punkt wycieczki dla każdego Polaka patrząc po frekwencji zwiedzających z naszego kraju. A z Frydlantu już rzut kamieniem do Liberca, który jest dużym węzłem, dającym wiele możliwości. Takie połączenie z turystycznego punktu widzenia na pewno uatrakcyjniłoby ofertę okolicy. Jeżeli chodzi o mieszkańców, to z tego co wiem trochę osób pracuje po czeskiej stronie granicy, więc dla nich też by mogła być z tego korzyść. Ale to są tylko dywagacje, zobaczymy czy w ogóle coś ruszy w kierunku reaktywowania linii kolejowej, wiele już widziałem takich projektów w strategiach gmin, z których do dzisiaj nic nie wyszło, także trzeba poczekać na jakieś konkretne działania .
Zgadzam sie calkowice. Polaczenie musi byc do Gryfowa Slaskiego by polaczyc kurort Swieradow- Zdroj z reszta wojewodztwa.
Projekt jest bardzo ciekawy! Nalezaloby wyremonotwac zabytkowy pojazd, ktory jezdzilby jak pojazd turystynczy z Gryfow Slaskiego do Swieradowa-Zdroju i Frydlandu.
Jezeli zostanie uruchomione polaczenie Dresden-Klodzko przez Luban i Gryfow Slaski, to dalsze polaczenie w Gory Izerskie moze okazac sie bardzo ciekawe.
kaja805 -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-07-2013, 00:36
Co do połączenia z Gryfowem - w tym przypadku, jeśli chodziło by tylko i wyłącznie o turystyczny charakter to ten odcinek jest mniej interesujący dla gmin: Mirsk, Świeradów, Leśna w stosunku do połączenia z Czechami. Jeśli chodzi o finansowanie projektu to oczywiście maksymalnie jak najwięcej z unijnych środków a reszta z budżetu gmin, może coś dorzuci UMWD
Jeśli chodzi o grunty to: gmina Leśna przejęła grunty od PKP, gmina Świeradów również
gmina Mirsk jest w trakcie załatwiania formalności i to w tej chwili jest najważniejsze.
Pierwszą czynnością prawną będzie podpisanie przez gminy :
Partnerstwa gmin w sprawie odtworzenia linii kolejowej.
Następny krok to: Studium wykonalności projektu – koszt około 30 000 zł
A co z tego wyjdzie to zobaczymy.Dobrze, że coś się dzieje, lepij próbować niż nic nie robić. W każdym bądź razie szansa jest duża.
Przed Gryfowem Śląskim w miejscowości Ubocze zostały rozebrane i zdjęte tory z Gryfowa Śląskiego w kierunku Lubomierza....
Ma ktoś jakieś informacje czy rozebrano tory aż do Lubomierza?
Czy są plany by powstała tu ścieżka rowera?
"ścieżka rowerowa" !! To jest oczywiste, że skoro z Lwówka do Lubomierza jest ścieżka to pociąg już tamtędy nie pojedzie to po co mają leżeć tory z Lubomierza do Gryfowa ?? Pewnie produkuje się ścieżka tylko kto będzie nią jeździć skoro nawet "Zielone Mazowsze" protestuje przeciwko rozbieraniu linii kolejowych i i przekształcaniu ich w ścieżki.
kaja805 -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-08-2013, 00:10
Strona piąta - art. pt. Zielone światło dla pociągu.
klik
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum