Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 28, 29, 30  Następny
Linia Gryfów Śląski - Świeradów Zdrój
Autor Wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-07-2016, 08:42   

pawel78 napisał/a:
kaja805, 400 000 tys to 400.000.000. Czy faktycznie tyle ludzi tam przyjezdza?


400 000 tys.- są to oficjalne dane urzędu gmin. Myślę jednak, że są to dane szacunkowe bo nie sądzę żeby ktoś to tak dokładnie policzył.
Przejdź na dół

kubanowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009

PostWysłany: 10-07-2016, 08:51    Odpowiedz z cytatem

zrozumiałaś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-07-2016, 10:00   

Może 400000 to nie 400000000 ale możesz mi powiedzieć gdzie tyle przyjeżdża, że tak to porównujesz? Chyba, że Ciebie nie zrozumiałem.
Powrót do góry

pawel78 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Wrz 2015

PostWysłany: 10-07-2016, 11:59    Odpowiedz z cytatem

kaja805, Cofnij się do poprzedniej strony i zobacz co napisałaś.
Zastanawia mnie jak Ty w Świerardowie lub okolicy chcesz pomieścić 400 milionów kuracjuszy? Przecież to jest ok. 10 razy więcej niż Polska ma mieszkańców.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-07-2016, 12:18    Odpowiedz z cytatem

kaja805 napisał/a:
A co masz do tej linii?

Słaby potencjał. Przez niekorzystne położenie dworca w Świeradowie nie będzie tam codziennego potoku. Zanim autobus miejski doczłapie się do stacji, to PKS będzie już zbliżał się do Mirska (być może byłby większy ruch z Mirska do Gryfowa, ale przy 4 parach nikt się fatygował nie będzie). Zostają więc turyści, ale to bardzo zmienny potok. Z Wrocławia jest ogólnie daleko, będzie konieczna przesiadka (nie sądzę, by uruchamiano bezpośrednie pociągi na SZT), a potok szału nie robi, nawet Polbus zlikwidował ostatnio swoje połączenia do Świeradowa. Z reszty Polski, to co najwyżej z Zielonej Góry można liczyć na zainteresowanie, bo innych połączeń dalekobieżnych na pewno nie będzie.

Podsumowując: mając ograniczone środki trzeba je wydawać mądrze. Nawet reaktywacja Karpacza budzi spore wątpliwości, a co dopiero Świeradowa. Oczywiście nie mówię nie, ale w pierwszej kolejności trzeba się zabrać za te linie, gdzie jest do uzyskania możliwie duży potok podróżnych. W innym przypadku będziemy powtórkę z Kudowy i Szklarskiej Poręby, gdzie poza turystami pociągi wożą powietrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-07-2016, 15:20   

Kubanowy i pawel78 oczywiście chodzi o 400 tys.

bystrzak2000 co do położenia dworca to zależy jak na to spojrzeć, do najbliższego osiedla w linii prostej 200 m, do Biedrony 100 m, do hotelu Zapiecek 60 m. Nie wiem kiedy byłeś ostatni raz w Świeradowie ale dużo się zmieniło. Idąc tym tropem to lokalizacja dworca w Karpaczu jest jeszcze gorsza, nawet w Gryfowie jest daleko do centrum. Uważam, że ten argument nie jest aż tak istotny aczkolwiek ma to jakieś minusy. Co do par pociągów to przewidziano ich 7-8 na dobę. Komunikacja miejska w Świeradowie również miała wielu sceptyków, mówili: kto tym będzie jeździł a teraz się okazuje, że autobus jest za mały i trzeba kupić większy. Co do potoków podróżnych korzystających z kolei do Świeradowa Zdroju, to napisałem że mogą być nieduże ale tak naprawdę to trudno przewidzieć jakie faktycznie będą. Przykład "Bieszczadzki Żaczek" dwa kursy na dobę i są bardzo oblegane.
Co do kwestii taboru to osobiście uważam, że na obsługę tej linii wystarczy coś w stylu czeskiego szynobusu serii 810 ewentualnie coś w deseń SA105-101 .
Również uważam, że dalekobieżnych połączeń raczej nie będzie ale np. Impulsy z Lubania do Wrocka ewentualnie mogłyby startować z Gryfowa Śl.

Pozwoliłem sobie na trochę fantazji i opracowałem rozkład jazdy w oparciu o aktualny z Gryfowa Śl - 7 par na dobę.

przyk. roz.jazdy poc. Świeradów Zdrój.JPG
Plik ściągnięto 31 raz(y) 51.74 KB

Powrót do góry

kubanowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009

PostWysłany: 11-07-2016, 20:11    Odpowiedz z cytatem

może jeszcze za wcześnie na takie rozważania, ale co ogólnie sądzicie i jakie macie zdanie na takie tematy:
1) czy uruchamiamy mijankę np. w Mirsku? Czy będziemy mieli po prostu jeden szlak od Gryfowa do Świeradowa? Czy wówczas w ogóle będzie jakakolwiek obsługa na stacji w Świeradowie, czy Świeradów będzie po prostu przystankiem osobowym?
2) czy warto uruchamiać jakieś dalekobieżne pospieszne, np. ze Szczecina, Poznania, Warszawy, które np. w Jeleniej Górze mogłyby być dzielone na Szklarską i Świeradów?
3) czy należy skoncentrować się na krótkich relacjach lokalnych ze Świeradowa do Gryfowa, czy też np. część pociągów regionalnych kursowałaby do Lubania/Zgorzelca albo nawet Węglińca/Żar/Zielonej Góry/Jeleniej Góry/Wrocławia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-07-2016, 22:00   

Jeżeli ewentualnie dojdzie do rewitalizacji to w Mirsku będzie mijanka, w Świeradowie również + jeden tor boczny. Linia była by jako linia wydzielona pod zarządem DSDiK-a. Obsługa linii jeśli chodzi o stację w Gryfowie to peron drugi + tor do ewentualnego zmiany czoła pociągu w przypadku składu z lokomotywą.
Czy w Świeradowie będzie obsługa to na tą chwilę nie wiem. Sterowanie ruchem na tej lini miało by się odbywać z nastawni w Gryfowie.
Co do dalekobieżnych połączeń to jeżeli już, to okresowe (lato,zima) kursujące przez Gryfów np. do Szczecina przez Zieloną Górę a docelowo do np. Karpacza. W Gryfowie wagon mógłby być podczepiany do szynobusu obsługującego linię Gryfów-Świeradów Mr. Green ale raczej czegoś takiego bym się nie spodziewał ewentualnie może coś do Zgorzelca/Görlitz. W Świeradowie jest sporo Niemców ale czy korzystali by z takiego połączenia to nie wiem. Ciekaw jestem ile Niemców korzysta z pociągu relacji Jelenia Góra-Görlitz?
Powrót do góry

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 11-07-2016, 23:41    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Z Wrocławia jest ogólnie daleko, będzie konieczna przesiadka (nie sądzę, by uruchamiano bezpośrednie pociągi na SZT), a potok szału nie robi, nawet Polbus zlikwidował ostatnio swoje połączenia do Świeradowa.

W lukę po Polbusie wszedł prywatny przewoźnik, który realizuje dwa kursy dziennie na trasie Wrocław - Świeradów Zdrój - Wrocław. Jechałam do Gryfowa Śl. Wygodny autokar, spora frekwencja. Państwowy przewoźnik olał zagadnienie, a prywatnemu opłaca się. Zaskakujące, co nie?

Wracając do pociągów... Świeradów Zdrój jest bardzo popularny wśród starszych Niemców. To miasto wręcz żyje z niemieckich emerytów! Pociąg z Görlitz bardziej by się przydał do Świeradowa niż do Jeleniej Góry. A i połączenie z Wrocławia z przesiadką w Lubaniu mogłoby się przyjąć. Miałoby to przynajmniej większy sens niż weekendowa parodia kolei na linii lwóweckiej.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-07-2016, 08:56   

Faktycznie Niemców emerytów w Świradowie jest sporo i do tego lubią jeździć na bazarek do Mirska. Ogólnie lubią chodzić w różne dziwne miejsca więc być może i lokalnie korzystali by z takiego środka transportu. Kwestia dotarcia do klienta. Dobry marketing może zdziałać cuda.
Powrót do góry

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 13-07-2016, 10:32    Odpowiedz z cytatem

Ja myślę, że mogłaby się sprawdzić potrójna relacja z Wrocławia - do Görlitz, Świeradowa i Jeleniej Góry. Trzy pary na dzień. Do tego byłoby potrzeba osiemnastu wagonów (po sześć na każdą parę - w grupach po dwa), trzy elektrowozy i dwie spalinówki stacjonujące w Węglińcu i Gryfowie. Jeśli jednak to by kosztowało za dużo, to potrzeba by było na każdą parę trzy szynobusy (w układach 2x218M+214M - dwa pierwsze do Zgorzelca i Jeleniej Góry, trzeci do Świeradowa. Dobrze, że za marzenia nie karają, pewnie dostałbym dożywocie Wink

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wojcio123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2016

PostWysłany: 13-07-2016, 17:25    Odpowiedz z cytatem

Składy wagonowe na takich - krótkich stosunkowo - trasach to ekonomiczny nonsens, sorry. Chyba że bawimy się w kolej retro - ale wolałbym "normalną" kolej z normalnym rozkładem. Na szynobusach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-07-2016, 18:46   

Myślę, że kolegę EU 07-469 poniosła trochę ułańska fantazja Mr. Green
raczej będą tylko szynobusy a czy pojadą gdzieś dalej czy tylko do Gryfowa teraz to tylko czysta fantazja Język
Osobiście uważam, że rozkład powinien być tak ułożony że w Gryfowie powinny się mijać pociągi w kierunku Lubania/Zgorzelca i Jeleniej Góry a szynobus obsługujący linię Gryfów-Świeradów Zdr. jest z nimi skomunikowany. Tak chyba byłoby optymalnie. Zastanawiam się tylko jak byłaby rozwiązana sprawa obsługi technicznej tego szynobusu tzn. tankowanie, przeglądy etc. Przecież konieczne jest do tego odpowiednie zaplecze.
Powrót do góry

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 14-07-2016, 23:19    Odpowiedz z cytatem

Wtedy musiałyby szynobusy na wyjazd jechać w relacji albo Wrocław -Świeradów (przez Wykroty, a jeśli przez Zgorzelec - to po łącznicy Zgorzelec Miasto - Krysin), albo Jelenia Góra - Świeradów. Relacja z Wrocławia jednak byłaby najbardziej sensowna całorocznie w soboty i niedziele, a w roku akademickim także w piątkowy wieczór. Jelenia Góra jest zwyczajnie bliżej Gryfowa niż nawet Legnica. Dlatego tankowania logistycznie lepiej by było robić w JG.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 14-07-2016, 23:35    Odpowiedz z cytatem

Fantazje o połączeniach kolejowych do Świeradowa Zdroju proponuję odłożyć do czasu, aż linia zostanie wyremontowana. Nie dzielmy skóry na niedźwiedziu. Na dzień dzisiejszy nie ma żadnych gwarancji, że ruch na tej linii zostanie kiedykolwiek przywrócony. PKP PLK kasy na to nie wyłoży, a UMWD na razie tylko mówi. A jak politycy mówią to znaczy, że mówią. Przy sprzyjających wiatrach pociąg w Świeradowie to kwestia kilku lat. Przejęcie linii od PKP przez samorząd, prace projektowe, pozyskanie funduszy, procedury przetargowe, roboty budowlane... Nie wiem czy dekady na to starczy. A za dwa lata odbędą się wybory samorządowe. Nowa władza, inne podejście do kolei. Mogą olać zagadnienie albo podejść do tematu poważnie. Czas pokaże...

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 19 z 30 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 28, 29, 30  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl