W minioną sobotę oficjalnie otwarto kolej gondolową na Stóg Izerski.Wśród tłumu gości był m.in. twórca i inwestor kolei Sobiesław Zasada. Jego firma na budowę jednej z najnowocześniejszych gondoli w Europie wydała ponad 100mln zł.
[...]
Rozwój regionu zauważyły również PKP, które planują przywrócić nieczynne od 20 lat połączenie kolejowe z Gryfowa do Świeradowa przez Mirsk. Ruch turystyczny mocno by wówczas ożył. Na budowie gondoli ucierpią jednak busiarze, którzy wożą niemieckich turystów na Stóg Izerski. Zyskają jednak samorządy.
[...]
Coś mi się nie chce wierzyć, PKP nie ma kasy na zmodernizowanie szlaków Wrocław- Jelenia Góra czy Węgliniec - Jelenia Góra, to skąd by wzięli kasę na modernizację Świeradów- Gryfów? Najpierw doprowadzili tę linię to stanu agonalnego, a teraz gdy poczuli pod nosem możliwość zarobku zaczynają rzucać raczej pustymi obietnicami, o ile to nie "kaczka dziennikarska"
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Wszystkie sily powinne sie zebrac by ustalis harmonogram prac. Inwestorowi- Zasadzie powinno takze zalezec na dobrym dojezdzie kolejowym i promocji gondolii.
Widzialbym szynobusik w barwach Dolnego Slaska, kolej gondolowa jest w podobnych barwach z wizerunkiem Stogu Izerskiego i kolejki gondolowej- ach pomarzyc sobie mozna. Ale tak na serio, polaczenie Zielona Gora - Sw.Zdroj, Dresden - Sw. Zdroj i WR - Sw. Zdroj byloby rewelacyjne.Busiki odbieralyby narciarzy spod dworca PKP i zawozily pod sama kolej gondolowa.
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-01-2009, 00:51
Zasada ma już chyba dość szynobusów i wszystkich innych " - busów". Wystarczy wspomnieć o jakości SA109 współprodukowanych przez doprowadzone przez właściciela świeradowskiej gondoli do upadłości Jelczańskie Zakłady Samochodowe.
Zasada ma już chyba dość szynobusów i wszystkich innych " - busów". Wystarczy wspomnieć o jakości SA109 współprodukowanych przez doprowadzone przez właściciela świeradowskiej gondoli do upadłości Jelczańskie Zakłady Samochodowe.
to zasada dorżnął jelcza?
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-01-2009, 14:06
Dział autobusów owszem, w połowie października ub. r.
Ostatnio zmieniony przez tomasi.fi dnia 18-01-2009, 22:11, w całości zmieniany 1 raz
W reaktywację tej linii wątpię, choć będę kibicował, tym bardziej, że po budowie kolei gondolowej Świeradów będzie przyciągał pewnie więcej turystów.
Ps. Zdjęcia ze Świeradowa wyodrębniłem do nowego katalogu "Świeradów Zdrój", oraz dodałem 4 kolejne - drzewka rosnącego w torach, równi stacyjnej, magazynu i widok wiaty z poziomu peronu. Link bezpośredni -
http://www.zbaszynek.stargardcom.pl/categories.php?cat_id=174
Ostatnio się wybrałem na wycieczkę pieszą z Gryfowa Śląskiego do Mirska i o to rezultat, jednym słowem wstyd dla PKP, wstyd, że tak pozwolili aby złomiarze (niech ich pioruny siarczyste zniszczą!) tak zniszczili tą linie. Filmiki:
Niebawem pokaże filmiki z odcinka Mirsk - Świeradów, gdyby ktoś chciał się wybrać na wycieczkę torami z Mirska do Świeradowa to zapraszam, jak coś to na wp.
Przed chwila w wiadomosciach w Muzycznym Radiu starosta lwowecki p. Artur Zych mowil o planach reaktywacji. Podobno jest juz po rozmowach z samorzadami lezacymi na trasie oraz z kolejarzami, teraz trwa szacowanie kosztow remontu. Polaczenie mialby obslugiwac czeski motorak bedacy w posiadaniu Muzeum w Jaworzynie.
Dodatkowo, na stacjach mialyby dzialac wypozyczalnie rowerow.
Wersja bardzo optymistyczna to reaktywacja w przyszlym roku...
Ciekawe co z tych ambitnych planow wyniknie...
Przepraszam za brak polskich literek - awaria klawisza Alt
Gazeta Wojewódzka - Na dwóch kołach zamiast koleją
Na terenie powiatu są co najmniej dwie nieczynne linie kolejowe, które z powodzeniem można przerobić na ścieżki rowerowe
W powiecie lwóweckim jest co najmniej kilkanaście kilometrów nieczynnych od wielu lat linii kolejowych, które można z powodzeniem przerobić na ścieżki rowerowe. Ścieżki mogłyby mieć kilka, ale i kilkadziesiąt kilometrów, jak na trasie z Gryfowa do Świeradowa. Na ich zrobienie pieniądze dałaby Unia Europejska, jednak problem jest w przejęciu nieczynnych linii od PKP. Jest to trudne. Samorządowcy z Mirska i Gryfowa kilka lat temu chcieli przejąć nieczynną linię kolejową od PKP i zrobić w tym miejscu ścieżkę rowerową. Po długich rozmowach z PKP okazało się, że niemożliwe jest bezpłatne przekazanie linii samorządom. Tymczasem w Świeradowie wybudowano kolej gondolową i zmieniła się koncepcja zagospodarowania nieczynnej linii. Obecnie władze Mirska chcą zainteresować urząd marszałkowski tą linią, aby przywrócić tam pasażerski ruch kolejowy.
- Byłaby to alternatywa dla turystów jadących w Izery - wyjaśnia Jan Zaliwski, wiceburmistrz Mirska. Samorządowcy planują jednak stworzenie ścieżki rowerowej na nieczynnej 9-kilometrowej trasie z Mirska do Wolimierza. Bez dużych nakładów można by linię przedłużyć do czeskiej granicy w Jindrichovicach. W powiecie jest tylko jedna linia kolejowa, którą udało się przerobić na trasę dla cyklistów. Gmina Lwówek Śląski wybudowała 8-kilometrową ścieżkę rowerową na bazie nieczynnej od lat 70. linii kolejowej Lwówek Śląski - Pławna. W czterech miejscach na trasie są zadaszone punkty postojowe z ławeczkami i stojakami na rowery.
- Codziennie na ścieżce widuję rowerzystów i spacerowiczów- mówi burmistrz Ludwik Kaziów i przyznaje, że gmina miała sporo szczęścia, bowiem tory udało jej się przejąć za długi, jakie PKP miały wobec gminy. Samorząd z Unii Europejskiej dostał 200 tys. euro dofinansowania na przebudowę torów. Na terenie powiatu znakomitą propozycją na ścieżkę jest nieczynne połączenie Pławna - Gryfów. Pociągi nie jeżdżą tam od lat, toryw wielu miejscach przecinają drogi
i utrudniają jazdę kierowcom. A trasa jest urokliwa i malownicza. Tym bardziej że teraz są pieniądze na takie projekty. Aby samorządy mogły z nich skorzystać, musiałyby dostać tory od PKP, bowiem na ich zakup nie mają pieniędzy. - Nie możemy oddawać majątku za darmo, bowiem zabraniają tego przepisy. Tory możemy jedynie sprzedać, wydzierżawić albo przekazać w zamian za inne zobowiązania - wyjaśnia Beata Kuczyńska z wrocławskiego PKP. Aby tak się stało, konieczna jest zmiana przepisów, które pozwoliłyby PKP przekazywać nieodpłatnie tory dla gmin.
To w koncu ktora wersja jest prawdziwa? O tych sciezkach w sumie od lat gadaja, i co jakis czas ta czy inna gazeta sprawe wywleka... mam nadzieje, ze jednak doczekamy pociagow...
Najświerzsza jest wersja dotycząca przywrócenia ruchu na tej trasie starosta lwówecki co jakiś czas organizuje spotkania w Starostwie powiatowym z PKP PLK i samorządami odnośnie przywrócenia ruchu pasażerskiego i przede wszystkim przejezdności szlaku.
_________________ Województwo Dolnośląskie nie kończy się na Wrocławiu, walczmy o połączenia do innych miast regionu!!!
Byłoby świetnie, gdyby wyszło z pociągami, szynobusami do Świeradowa Zdroju.
Jest nie do pomyslenia by kurort, ośreodek narciarski, miejscowość rozwijająca się , była pozbawiona kolei. Trzeba dopilnować by nie zrobić ścieżki rowerowej, a lobbować powrót kolei. Zimą dojazd do Świeradowa Zdroju bywa bardzo cięzki, dlatego koniecznie trzeba brać pod uwage inny dojazd, widze tu szynobusy relacji Goerlitz / Zielona Góra - Świeradów Zdrój.
PS: Bardzo fajne filmiki z ostatnich pociągów, szczególnie na trasie Świeradów-Zdrój - Gryfów Śląski, może ktoś ma więcej filmików z tejże trasy....?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum