Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Małopolskie PR straciły już ponad połowę pasażerów
Autor Wiadomość

Masny Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2008

PostWysłany: 11-06-2013, 18:40    Odpowiedz z cytatem

UMWM jest super przyjazne środowisku naprawdę po prostu rewelacja
Nie wiedziałem, że spaliny dobrze wpływają na środowisko i ludzi którzy w nim mieszkają
no ale człowiek całe życie się uczy.
W województwie małopolskim nie tylko chcą koilej uwalić, ale i turystykę chyba też

Ja wiem, że trzeba się rozwijać i samochody czy autobusy są komfortowym środkiem transportu ale ekologicznie w żadnym stopniu nie są przyjazne środowisku
Drogi trzeba budować i na całym świecie się je buduje ale trzeba to robić z głową a nie w walać się i w każde wolne miejsce i budować drogi i wpuszczać na nie jak największą ilość busów, autobusów i samochodów.

Grtuluję rozumu tym co zarządzają takimi sprawami między innymi UMWM
Wiem że zdania na ten temat będą podzielone zawsze, ale takie jest moje zdanie
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rejent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sty 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 11-06-2013, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem warto było pomyśleć wcześniej, aby na czas remontu na Kraków - Tarnów otworzyć linię Chabówka - Nowy Sącz, w celu uruchamiania (zwłaszcza latem) pociągów IR w relacji Kraków Gł. - Krynica przez: Kraków Płaszów*Suchą Besk.*Rabkę Zdr.*Limanową*Nowy Sącz Miasto*Nowy Sącz*Piwniczną Zdr.*Żegiestów Zdr.*Muszynę. W latach 70-tych Ex Tatry prowadził grupę wagonów do Krynicy przez Chabówkę.
Myślę, że przy 9 postojach, przy maksymalnym wykorzystaniu możliwości linii kolejowych (biorąc pod uwagę, że szynobus ma inne parametry od jednostek i składów wagonowych i może jechać szybciej na liniach o gorszej jakości) pociąg prowadzony autobusem szynowym pokonałby tę trasę w 5 h 15 min.
Warto dodać, że byłoby to atrakcyjne połączenie widokową trasą i już choćby z tego powodu wiele osób by z niego skorzystało. Samych "Mikoli" byłoby w sezonie letnim pełno:)
Mimo, iż czas jazdy pociągiem jest często dłuższy niż autobusem czy busem, to są pasażerowie, którzy wybierają pociąg i nie są to tylko MK. Część osób po prostu woli wygodę, przestrzeń w środku transportu, dostęp do toalety, możliwość przewozu większego bagażu/roweru, itp. Mam znajomych, którzy nie są miłośnikami kolei, a na odcinku Zakopane - Kraków wybierają pociąg, bo jest wygodniejszy.
W ogóle odnoszę wrażenie, że prędkość na liniach kolejowych jest zaniżana celowo, żeby ludzie odchodzili od transportu kolejowego wybierając autobusy lub busy.
Jechałem kiedyś z Krakowa do Katowic pociągiem. Planowy czas przejazdu 2h20min. Wyjechał z Kraka opóźniony 20 min., a w Katowicach był "na zero". Jeszcze nie tak dawno pociągi IR pokonywały tę trasę w 1h40min.
Zbliża się lato, a połączenia kolejowe do Krynicy wyglądają jak na razie marnie:(
Jeszcze nie tak dawno pociąg osobowy "Jaworzyna" miał całkiem przyzwoity czas jazdy. W Krakowie można się było z niego przesiąść na osobówkę do Katowic. Na Tarnów - Kraków była naprawdę dobra prędkość, gwarantująca akceptowalny czas przejazdu.
Marnie wyglądają też skomunikowania. Np. kilka tygodni temu pociąg TLK do Krynicy odjeżdżał z Krakowa Płaszowa kilka minut przed przyjazdem TLK "Pogórze" z Wrocławia Gł. (przez Katowice).
Nie potrafię zrozumieć takiego sposobu "zarządzania" transportem szynowym w Polsce Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Masny Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2008

PostWysłany: 11-06-2013, 20:13    Odpowiedz z cytatem

Ktoś musi mieć chyba dobry interes w tym, że kolej się degraduje
Ja nie jestem MK ale podróżuję koleją bo jest dla mnie bardziej komfortowa niż bus
Z Krakowa do Wrocławia jeżdżą jakies autobusy i czas przejazdu jest 3h ale ja mimo to wybieram pociąg który jedzie nieco ponad 5
Jest jednak dużo ludzi którym zależy na czasie no i oczywiście na cenie
bo to jest też bardzo ważne
A kolej niestety takie walory ma na niewielu odcinkach w Polsce
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawcio1978 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2012

PostWysłany: 11-06-2013, 22:08    Odpowiedz z cytatem

@Masny: i wiedza, ze czesc osob i tak wybierze pociag. Gdyby byla konkurencja silna to PKP albo zdechlo smiercia naturalna albo podniesliby poziom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Masny Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2008

PostWysłany: 12-06-2013, 00:02    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, że tak, ludzie jeździli jeżdżą i jeździć będą
Np wokół KŚ tyle się toczy i pomimo odwoładnych kilkunastu pociągów frekwencję mają wysoką, może nie na wszystkich liniach, ale na tych głównych jak Częstochowa - Katowice - Gliwice i Katowice - Bielsko - Zwardoń jeździ naprawdę dużo ludzi i pociągi sa wypełnione po brzegi. W MZPR i w KŚ i w każdej innej spółce wszyscy zarządzający dobrze wiedzą, że ludzie jeździć będą i wcale protestami ludzi się nie przejmują. Przy dojeździe do pracy na odcinku gdzie nie ma bezpośrednich busów i trzeba się w innej miejscowości przesiadać do innego o ile to możliwe pociąg jest jedynym rozwiązaniem dla osoby która nie posiada auta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawcio1978 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2012

PostWysłany: 12-06-2013, 00:24    Odpowiedz z cytatem

Ale dla wielu pasazerow ceny biletow za PKP/Komunikacje Miejska sa za wysokie. Wiec z tym pasazerowie tez powinni cos zrobic a nie tylko mowic/pisac i zgadzac sie na podwyzki/ciecia!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-06-2013, 00:03   

Cytat:
na tych głównych jak Częstochowa - Katowice - Gliwice i Katowice - Bielsko - Zwardoń jeździ naprawdę dużo ludzi i pociągi sa wypełnione po brzegi

Bo tutaj praktycznie żadnej alternatywy nie ma dla osób bez własnego samochodu. Nikt się aż tak nie obrazi na KŚ, by pójść pieszo.
Powrót do góry

drTESLA Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Gru 2010

PostWysłany: 19-06-2013, 21:04    Odpowiedz z cytatem

PLK powinno pasażerom PR wręczyć złote medale za cierpliwość w codziennym pokonywaniu trasy Trzebinia-Kraków. Przejechałem się wspomnianą trasą w tym tygodniu i jestem pełen podziwu dla wierności podróżnych w podróży właśnie pociągiem. Irytacja ludzi przy prędkości 30km/h sięgała zenitu. Biedny konduktor pytany o zawrotną prędkość pociągu zwalał winę na PLK. Sądząc po treści rozmów jakie usłyszałem u współpodróżnych mogę wnioskować że większość z nich jest w stanie wybaczyć kolei dłuższy czas przejazdu pod warunkiem korekty rozkładu jazdy. Szczególnie "młodzi gniewni" z Business Parku odgrażają się że codzienne opóźnienia pociągu sprawią że przesiądą się na samochody.Co za problem dokonać korekty? Mam pytanie do drogowców: Na wspomnianym odcinku zgnite podkłady i dziury w szynach mamy od 10 lat. Kto zatem i na jakiej podstawie pomiarowej decyduje o zmianie prędkości szlakowej? Sam byłem świadkiem jak jeszcze parę lat temu na łuku w Rudawie był wychlap i pociąg bez problemu jechał 100km/h,a sam podkład skakał na 15cm i jakoś się dało. A pamiętacie jak rzucało kiblem na wszystkich rozjazdach w Zabierzowie? Czy stan infrastruktury się aż tak pogorszył czy może przepisy i metody pomiarowe uległy rygorystycznej zmianie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-06-2013, 11:54   

Niestety godziny kursowania dostosowane do obniżonej predkosci zostana wprowadzone dopiero przy nastepnej korekcie rozkladu, czyli 8 września. Przez cale wakacje wszystkie pociagi na tej linii beda mialy opoznienia 10-15 minut. Jak sie ludzie przyzwyczają, to mogą przychodzic na pociag 10 minut po planowej godzinie odjazdu...
Powrót do góry

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 20-06-2013, 12:31    Odpowiedz z cytatem

A tu nagle zong, pociąg przyjeżdża planowo. Święto wtedy powinni ustawić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 20-06-2013, 21:13    Odpowiedz z cytatem

W dzisiejszym pociągu Wieliczka-Oświęcim (odjazd z Krakowa Głównego 15:13) konduktor rozkładał karteczki z informacją o przyczynie pojawiających się opóźnień. Niby to samo jest wywieszone w gablotach na dworcu, ale na pewno nie wszyscy zauważyli tę informację. Także za to plus dla PR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yosujiro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Paź 2012

PostWysłany: 25-06-2013, 20:56    Odpowiedz z cytatem

Pewnie i tak to nie zostanie przez odpowiednią osobę przeczytane, ale dziękuję pracownikowi nastawni z Zabierzowa za wpuszczenie mojego pociągu na tor, nad którym nie było prądu w trakcji, mimo że już od Mydlnik jechaliśmy torem niewłaściwym z powodu zerwania sieci na wysokości Rząski. Dzięki temu wydarzeniu czas przejazdu do Krzeszowic wydłużył się do 1,5h i mogłem dwa razy dłużej czytać bardzo dobrą książkę :p

Najlepsze jest to ,że nawet obsługa pociągu nie rozumiała jak to się mogło stać i przez około 20min nie byli w stanie połączyć się z nastawnią, bo pracownik nie odpowiadał na wezwania i telefony.
W ten sposób ok połowa osób jadących tym składem udało się na busa złorzecząc, że jeszcze trochę i na stałe odejdą od jazdy pociągiem.

[ Dodano: 26-06-2013, 11:06 ]
Dziś znowu 20min stania w Zabierzowie, bo jazda dalej po jednym torze, a od jadących do Krakowa do pracy pasażerów ważniejszy był jakiś pospieszny, dwa towarowe i osobówka do Trzebini. Większość ludzi z mojego przedziału dzwoniła do pracodawców, że się spóźnią. Nie będę cytował co mówili o kolei, bo to nie wypada, ale ktoś naprawdę ciężko pracuje, żeby zniechęcić ludzi do dojeżdżania do Krakowa pociągiem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 26-06-2013, 18:02    Odpowiedz z cytatem

Jest ogromny chaos na odcinku Trzebinia - Kraków.
Jedna wielka masakra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 26-09-2013, 19:30    Odpowiedz z cytatem

Małopolskie Przewozy Regionalne chcą przebudować ofertę

Z informacji do jakich dotarł „Rynek Kolejowy” wynika, iż Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych planuje przebudowanie oferty na linii Tarnów – Krynica i Kraków – Zakopane. Prawdopodobne jest zwiększenie liczby kursów na tych liniach oraz w aglomeracji krakowskiej. Poprawie mają ulec skomunikowania z pociągami Kolei Śląskich.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/48211/malopolskie_przewozy_regionalne_chca_przebudowac_oferte.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Castaway Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2011

PostWysłany: 26-09-2013, 22:33    Odpowiedz z cytatem

Ludzie kochani, mi to się już nawet śmiać nie chce z tych artykułów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl