Dla zainteresowanych - na 213 pojawiła się SU42-533. Niestety, straciła już swoje "polsatowskie malowanie", ponieważ parę dni temu przeszła NR w Chojnicach.
Zgodnie z kontraktem, modernizacja linii kolejowej nr 213 Reda-Hel miała się zakończyć 5 stycznia 2014 r. Termin ten nie zostanie jednak dotrzymany: pociągi na Półwysep Helski wjadą najprawdopodobniej wiosną.
Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK poinformował „Rynek Kolejowy”, że włoska firma Salcef, wykonawca inwestycji, przekazał informację, iż roboty zakończą się do czerwca 2014 r.
PKP PLK mają nadzieję, że roboty na linii 213 zakończą się jednak szybciej niż w czerwcu. Naturalnie w okresie zimowym roboty będą musiały być wstrzymane, ale, jak mówi Maciej Dutkiewicz, PKP PLK oczekuje, że prace na linii na Hel będą wykonywane „najdłużej jak się da”. – Nie wyobrażamy sobie sytuacji, by roboty na linii 213 finalnie zakończyły się później niż w czerwcu i żeby w wakacje pociągi na Hel nie dojechały – dodaje rzecznik.
W sumie niestety nic nowego. Tak to jest jak zleceniodawca tkwi nadal w głębokiej komunie w błogim przeświadczeniu, że przecież wydaje nie swoje, a pasażer - no ch.. z nim.
Wszyscy uciekną do busiarzy i nie będzie problemu.
Powinny być takie kary umowne, że w wypadku opóźnienia jak te zapowiadane wykonawca szedłby z torbami. Tym bardziej, że dopiero od upływu pierwotnego terminu robót nie można ich prowadzić ze względu na zimę
Zgodnie z najnowszymi informacjami przekazanymi przez PKP PLK, modernizacja linii Reda – Hel ma się zakończyć w drugiej połowie kwietnia. Nie oznacza to jednak końca utrudnień: linia będzie zamykana jeszcze także w pierwszej połowie przyszłego roku. Prawdopodobnie jednak na krótko.
Pod koniec ubiegłego roku okazało się, że choć zgodnie z kontraktem, modernizacja linii 213 Reda-Hel miała się zakończyć 5 stycznia 2014 r., termin ten nie zostanie jednak dotrzymany. Włoska firma Salcef, wykonawca inwestycji, przekazała PKP PLK informację, iż roboty zakończą się do czerwca 2014 r. Obecnie, zgodnie z informacjami przekazanymi przez rzecznika PKP PLK Mirosława Siemieńca, plan zakłada skończenie robót w kwietniu.
Zaawansowanie prac na poziomie 75%
– Podpisaliśmy z firmą Salcef aneks do umowy, przedłużający prace o 106 dni, czyli do 21 kwietnia, a zatem do Świąt Wielkanocnych. Zaawansowanie finansowe kontraktu jest obecnie na poziomie 67%, a rzeczowe na poziomie około 75%. Firma ma zapewniony cały materiał do zakończenia kontraktu. Na wszystkich szlakach roboty torowe zostały zakończone, obecnie trwają prace tylko na stacjach Puck, Władysławowo, Kuźnica i Jastarnia. Z trzynastu peronów, siedem jest już ukończonych, pozostało tylko zamontować na nich małą architekturę. Z pięciu obiektów inżynieryjnych, czyli dwóch wiaduktów i trzech mostów, jeden jest całkowicie ukończony, a na pozostałych trwają prace. Stan ich zaawansowania wynosi 80%. Zaawansowanie robót związanych z montażem nowych urządzeń sterowania ruchem i energetyki wynosi około 70%, a infrastruktury telekomunikacyjnej około 50% – wylicza Mirosław Siemieniec.
Jednocześnie warto jednak zauważyć, że w Regulaminie przydzielania tras kolejowych na rozkład 2014/15, zatwierdzonym przed kilkoma dniami przez zarząd PKP PLK, widnieje informacja, że na linii 213 w okresie od stycznia do czerwca 2015 r. ponownie będą prowadzone prace inwestycyjne, a trasa znów będzie w tym okresie zamknięta.
Utrudnienia także w przyszłym roku
Ewa Symonowicz-Ginter z pomorskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK zauważa jednak w rozmowie z „RK”, że na aż tak długie zamknięcia podróżni nie muszą się przygotowywać, choć pewnych utrudnień także w przyszłym roku nie da się uniknąć.
– Zamknięcia będą dotyczyły rozszerzonego zakresu zadania, na które zostanie wyłoniony nowy wykonawca prac. Obecnie trwa procedura przetargowa. W I półroczu 2015 r. przewidywane są zamknięcia tylko poszczególnych stacji, na których wymagana jest kompleksowa wymiana nawierzchni torowej. Jedynie przy wymianie rozjazdów może wyniknąć konieczność zamknięcia poszczególnych szlaków, ale również nie całej linii. Zamawiający, z uwagi na procedury, z rocznym wyprzedzeniem musiał zaplanować bezpieczne terminy, aby nowy wykonawca mógł się wpisać w ofertę przetargową i wykonać w terminie umownym prace inwestycyjne – mówi Ewa Symonowicz-Ginter.
Na stronie PR pojawiła się informacja odnośnie przetargu na komunikację zastępczą na tej linii od 27.04 do 14.06, także chyba koniec marzeń o powrocie pociągów przed świętami. http://www.przewozyregionalne.pl/node/14146
Z przeszło półrocznym opóźnieniem w stosunku do pierwotnego terminu ukończone zostaną prace modernizacyjne wzdłuż "helskiego korytarza kolejowego". Zgodnie z zawartym w październiku 2011 r. kontraktem, modernizacja linii kolejowej nr 213 Reda-Hel miała się zakończyć 5 stycznia 2014 r., jednak już pod koniec ubiegłego roku było wiadomo, że prace potrwają przynajmniej do wiosny. Dzisiaj – jak zapewnił "Rynek Kolejowy" Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK – jest już pewne, iż w czerwcu na Półwysep dojedziemy koleją. Całościowo zaś remont zostanie prawdopodobnie ukończony dopiero w sierpniu.
Falstart pociągów na Hel - pierwszy skład był opóźniony 5 godzin.
Pierwszy pociąg dotarł do celu pięć godzin później niż zapowiadano. Przesiadki w autobusy zastępcze i wielominutowe opóźnienia czekały podróżnych, którzy w niedzielę zdecydowali się skorzystać z otwieranego z hukiem po dwuletniej przerwie połączenia kolejowego na Hel. PKP PLK tłumaczą, że winna jest firma modernizująca torowisko – informuje „Dziennik Bałtycki”.
- Przed południem nie działała sygnalizacja na przejazdach, więc nasze pociągi musiały zwalniać do 20 kilometrów na godzinę. Przy tylu istniejących ograniczeniach szybkości nie da się zrealizować rozkładu, który PLK sama przyjęła - powiedział „Dziennikowi Bałtyckiemu” Benedykt Plotta, naczelnik działu marketingu Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni. - To niedoróbki wykonawcy, ale my możemy mieć pretensje tylko do PLK, które nadzorowało wykonawcę i powinno zdawać sobie sprawę z tego jak wygląda sytuacja. To jednoznacznie wina zarządcy PKP PLK – dodaje Plotta.
Linia kolejowa Gdynia - Hel. Wielkie otwarcie okazało się falstartem.
W niedzielę wznowiono ruch pociągów na linii kolejowej z Redy na Hel. I niemal natychmiast odnotowano szereg niedoróbek, które w bardzo istotny sposób zakłóciły ruch pociągów. Główne problemy: niedziałające urządzenia srk i sygnalizacja przejazdowa.
Pierwszy pociąg dotarł do celu pięć godzin później niż zapowiadano. Przesiadki w autobusy zastępcze i wielominutowe opóźnienia czekały podróżnych, którzy w niedzielę zdecydowali się skorzystać z otwieranego z hukiem po dwuletniej przerwie połączenia kolejowego na Hel. Jak tłumaczy zarządca torów - winna jest firma modernizująca torowisko.
Gdynia-Hel: Wagon rowerowy doczepiony do każdego autobusu szynowego.
Jeśli nastąpi potrzeba, to w okresie wakacyjnym do każdego autobusu szynowego kursującego z Gdyni na Hel doczepiany będzie wagon do przewozu rowerów – zapowiadają Przewozy Regionalne.
Tradycyjnie, jak w każde wakacje, od soboty na trasie na Hel zwiększona zostanie liczba pociągów uruchamianych przez Przewozy Regionalne. W tym sezonie, zaplanowanych zostało 11 par pociągów w relacji Gdynia-Hel i 2 pary pociągów w relacji Gdynia-Władysławowo. Trzy pary (dwie na Hel i jedna do Władysławowa) obsługiwane będą składami wagonowymi, pozostałe – autobusami szynowymi. W związku z tym, że w autobusach szynowych pojawia się problem z przewozem rowerów, PR mają przygotowane wagony typu 120 A, w których część siedzeń została zdemontowana, a w zamian zainstalowano wieszaki na rowery.
W sezonie wakacyjnym na linii helskiej w obiegach zaplanowane jest kursowanie w sumie 4 autobusów szynowych SA138 (trójczłonowych). – W razie potrzeby, do każdego z nich będziemy doczepiać wagon „rowerowy”. Będziemy reagować elastycznie, w zależności od zapotrzebowania – mówi „RK” Benedykt Plotta, naczelnik wydziału marketingu w pomorskim oddziale PR.
Czy poranny TUR jeździ normalnie na całej trasie, czy remont nadal nie jest skończony i można trafić na zastępczy autobus albo godzinę opóźnienia ? I jakie zestawienie jedzie ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum