KD oprocz AL dostal jeszcze dwa kible o numerach 19.. (nie pamietam dokladnie calych numerow) ale staly one przez jakis czas w Legnicy na 14 torze nawet zdarzalo sie ze jeden jezdzil, oba przewidziane do modernizacji, jeden wlasnie wrocil a drugi pojechal jakis czas temu
A propos nowego rozkładu na linii zgorzeleckiej mam krytyczną uwagę pod adresem osób z UMWD i KD odpowiedzialnych za rozkład jazdy. Chodzi konkretnie o połączenia przedpołudniowe z Wrocławia do Legnicy i Węglińca.
Najpierw zobaczmy co jest teraz (odjazdy z Wrocławia Gł.):
8:35 do Węglińca
10:05 do Zgorzelca/JG
11:35 do Węglińca
12:35 RE do Drezna
Od niedzieli natomiast będzie tak:
8:35 do Węglińca/Lubania
11:34 do Legnicy/Żar
11:45 do Węglińca (5-minutowa przesiadka na pociąg do Zgorzelca)
12:35 RE do Drezna
Czyli będzie 3-godzinna dziura a potem dwa pociągi na kupie! Czy to nie absurd?
Już widzę te tłumy w szynobusie do Żar. A wystarczy pociąg do Węglińca przesunąć na godz. około 10:20, co po pierwsze zlikwiduje 3-godzinną dziurę w rozkładzie jazdy na odcinku Wrocław - Węgliniec, po drugie w Węglińcu byłoby skomunikowanie z pociągiem do Zgorzelca, co z kolei wyeliminuje ponad 5-godzinną dziurę na trasie Wrocław - Zgorzelec. No i po trzecie, rozłoży to w miarę równomiernie potok podróżnych na najbardziej obleganym odcinku Wrocław - Legnica.
Wtedy rozkład mógłby wyglądać tak:
8:35 do Węglińca/Lubania
10:20 do Węglińca (5-minutowa przesiadka na pociąg do Zgorzelca)
11:34 do Legnicy/Żar
12:35 RE do Drezna
I co, nie lepiej? Znacznie poprawiłoby to skomunikowanie Wrocławia ze Zgorzelcem.
Pozostawiam to do rozważenia decydentom z UMWD i KD z nadzieją, że od marcowej korekty rozkładu jazdy będzie tak jak zaproponowałam, czyli dużo lepiej niż ma być od niedzieli. Ciekawa jestem również opinii forumowiczy.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-12-2013, 13:41
Pytanie zapewne, czy mieliby co o tej 10:20 posłać...
Ja bym poruszył za to problem likwidacji pociągu z Jeleniej Góry do Żar, który ze Zgorzelca odjeżdża obecnie koło 11:25. Do tej pory sobie jeździłem z Drezna do Zgorzelca pierwszym porannym, a potem pociągiem do Żar.
Od niedzieli pierwszy pociąg do Żar odjedzie o 5:16 a następny o... 14:05. -,-
Czyli 9-cio godzinna dziura!
Co bardziej tragiczne, kolejny do Żar odjeżdża ze Zgorzelca już o 15:18.
Na linii Wrocław-Międzylesie .... dopiero od 9.03.2014 r, gdzie na odcinku Wroc-Strzelin składy będą kursowały od 34 do prawie 40 minut , ale póki co 1 godzina z hakiem ;(
I okazuje się że planowany Liczyrzepa ostatecznie jako Piast połączy Jelenią Górę ze stolicą przez Śląsk. Od 10 stycznia z rozkładu znika IR Rudawy a rozpoczyna kursowanie IR Piast w relacji Jelenia Góra - Warszawa Wsch. - Jelenia Góra, który w sezonie będzie prowadził wagony bezpośrednie do stacji Kudowa Zdrój które też miał prowadzić niejaki Chemik
Najprawdopobniej będzie IR PIAST Warszawa-Jelenia Góra , w soboty od 01/04/2013 do 30/11/2013 miał grupę wagonów do Kudowy Zdrój odczepiane w Kędzierzynie Koźlu.
Wracać będzie jako IR Chemik w niedziele.
Była już o tym mowa....
Tak czy siak , od 01/04/2013 do 30/11/2013 jest planowane uruchomienie składu IR na odcinku Kędzierzyn Koźle-Kudowa-Kędzierzyn- czy jako osobny skład czy jako łącznik to się jeszcze okaże...
Ale trzymajmy kciuki za odjazd w kwietniu z Warszawy.
Szkoda tylko, że przez przejęcie linii Wrocław-Legnica-Węgliniec przez KD stracimy pociąg interRegio do Krakowa. To już chyba koniec z pociągami dalekobieżnymi na "naszej linii" i obawiam się, że na długo...
Szkoda tylko, że przez przejęcie linii Wrocław-Legnica-Węgliniec przez KD stracimy pociąg interRegio do Krakowa.
Nie ma czegoś takiego jak przejęcie linii. Tory nie należą do KD tylko do PKP PLK i mogą po nich jeździć wszyscy przewoźnicy. Nikt PR-om nie broni uruchamiać pociągów IR na linii zgorzeleckiej. Tak więc winiłbym centralę PR a nie KD i UMWD.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Jasne. A kto ma je finansować? Przecież nie ma woli UM Wrocław, by PR jeździły po linii zgorzeleckiej. A tak to KD mają okazję chwalić się, w jaki to cudowny sposób zwiększyli liczbę przewożonych pasażerów.
Ciekawe, czy gdyby nie dofinansowanie z UM, PR uruchomiłyby interRegio na linii do Jeleniej G. czy Kłodzka?
Oczywiście PR mogą uruchomić pociąg na zasadzie komercyjnej, ale prawdę mówiąc, na odcinkach już "za dużym miastem", np. za Wrocławiem są małe szanse, by przy taryfie cenowej znacznie wyższej niż regio pociągi te miały tłumy.
A same PR reklamują swój produkt jako:
Dzięki współpracy z samorządami pociągi interREGIO są dostępne również dla mieszkańców mniejszych miejscowości, w których dotychczas nie zatrzymywały się pociągi dalekobieżne. Na początkowych lub końcowych odcinkach trasy wybrane pociągi IR zatrzymują się na większości przystanków, zapewniając mieszkańcom wsi i małych miasteczek dogodne połączenia z największymi miastami Polski.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum