Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Następny
RJ 2013/2014 na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 27-06-2013, 21:47    Odpowiedz z cytatem

Bardzo dobrze, że nie ma bezpośrednich po 16tej. Te bezpośrednie są robione głównie pod kuracjuszy, im taki pociąg nic nie da. Puszczanie w szczycie SA z Wrocławia to by była patologia. Można się przesąść. 2 pary to wg mnie już za dużo. Lepiej poprawić ofertę na Podsudeckiej.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 27-06-2013, 22:00    Odpowiedz z cytatem

2 bezpośrednie połączenia + 4 do Kłodzka Głównego to solidna oferta, może być uzupełniona pociągami pośpiesznymi, na pewno coś nad morze i na Górny Śląsk(lub przedłużone do Krakowa). Bezpośrednie połączenia dla kuracjuszy/turystów, przesiadka dla uczniów i pracowników. Wiem, że przesiadki teraz są be ale robienie wszędzie połączeń bezpośrednich jest chore, tak samo chora jest niechęć do przesiadek. Wszędzie po 3-4 bezpośrednie osobowe to jak leczenie pijaka alkoholem. Trzeba nauczyć ludzi się przesiadać, trzymać skomunikowania, oznaczać je i zachowywać w każdym połączeniu. Takich bezpośrednich połączeń "wszędzie" nie ma w Niemczech, Czechach i innych krajach o "lepszej kolei", to jest droższe, powstaje problem z kumulacją spóźnień, wymianą drużyn... Kiedyś należy nauczyć ludzi przesiadki ale do tego potrzeba wysiłków nie tylko KD/PR ale i PLK i ogółem całego PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 27-06-2013, 22:05    Odpowiedz z cytatem

Scz, Twoje anegdotki mogą co najwyżej bawić, ale niczego nie dowodzą ani nie obalają, gdyż próbujesz tworzyć jakąś ogólną regułę z pojedynczych przypadków, które zaobserwowałeś. Można by bez trudu znaleźć takie przykłady pasujące do każdej tezy, a co za tym idzie - każdą tezę można by udowodnić tą metodą. Nie ma też sensu wysługiwanie się "schorowanymi kuracjuszkami" w argumentacji - jeśli ktoś dał radę dojść do pociągu, to przejść z jednego pociągu do drugiego stojącego przy tym samym peronie też z pewnością da radę.

Na takim mało sensownym wydłużaniu pociągów zyskują głównie mieszkańcy końcowych miejscowości, do których pociąg dociera, za to niekorzystnie odbija się to na całym systemie komunikacyjnym. W tym konkretnym przypadku wygodę zyskują pasażerowie odcinka od Kudowy do Kłodzka, ale ludzie od Kłodzka do Wrocławia będą się cisnąć w tłoku. Tym bardziej gdy będą to pociągi przyspieszone (jak postulujesz) i/lub w godzinach szczytu przewozowego studentów, gdyż wielu będzie preferować właśnie te pociągi. Mamy już teraz możliwość zaobserwowania, co dzieje się w bezpośrednich szynobusach z Wrocławia do Zgorzelca. Już nie mówiąc o tym, że stracą pasażerowie innych linii, którym obetnie się część połączeń albo w razie awarii pojawiać się będzie nagminnie KKA.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2011

PostWysłany: 27-06-2013, 22:15    Odpowiedz z cytatem

@krkonoš
Bawi to mnie Twoja argumentacja. Myślenie w stylu "zbyt dużo chętnych jest na pociąg to go nie puścimy" jest .. delikatnie mówiąc głupie. Na trasie Kudowa - Wrocław podróżuję już bardzo długo, jeździłem autobusami, pociągami, busami, KKA i trochę znam potrzeby podróżnych z Kotliny Kłodzkiej. Jedno jest pewne - przesiadka zniechęca wszystkich. Nie tylko kuracjuszki. Przesiadki i namnożenie spółek spowodowało totalny upadek kolei pod względem użyteczności. Jak sądzisz, dlaczego ludzie wolą jechać droższym, zatłoczonym autobusem niż pociągiem np. do Polanicy? Odpowiedź jest prosta. Bo wsiadają we Wrocławiu i wysiadają w Polanicy. Kupują jeden bilet i nie muszą latać po pociągu z bagażem w poszukiwaniu konduktora. Nie rozumiem jak mogą ucierpieć mieszkańcy Kamieńca czy Strzelina mając 2 dodatkowe pociągi z KD oprócz tych co jeżdża z PR? Zobaczą, że tłok, to będą wybierać te PR. Proste i logiczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

janox79 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 17 Lut 2007
Skąd: Legnica

PostWysłany: 27-06-2013, 22:41    Odpowiedz z cytatem

@Scz to zrozum, że:
1) Ucierpią mieszkańcy np. Legnicy, Jawora, Strzegomia, Dzierżoniowa, Ząbkowic którym zabiera się kolejną parę połączeń z Podsudeckiej tylko po to aby mieszczaństwo z Wrocławia miało bezpośrednie pociągi do Kudowy. Po to chyba przyciągnięto ludzi do pociągów, aby z nich korzystali.

2) A na jakich to stacjach mieszkańcy ww. miast mają się przesiadać aby dotrzeć do swojego celu? Może mają jechać busami do Wrocka i stamtąd jechać we wszystkich kierunkach? Wybacz, ale ja np. nie będę jechał z Legnicy do Kłodzka przez Wrocław.

3) A mieszkańcy Wrocławia, Polanicy i Kudowy mogą się przesiąść w Kłodzku lub Kamieńcu. A o kuracjuszki to nie musisz się martwić - niektóre mają więcej zdrowia niż niejeden młody Język

PS. W jakim celu w nowym RJ uruchamia się pociąg Kudowa-Zdrój 6:02 - Legnica 10:40, skoro analogiczne połączenie Kłodzko Miasto 7:18 - Legnica 10:52 ponoć było nierentowne i zostało zlikwidowane 11.02.2013?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 27-06-2013, 22:48    Odpowiedz z cytatem

Skoro stać biedne kuracjuszki na pobyt w Kudowie to na pewno stać na pociąg TLK/IR/RE. A jak już się puszcza pociąg osobowy bezpośredni to niechaj jedzie POZA szczytem, chyba że zapewni się sporą ilość miejsca. KD bez marnotrawstwa nie stać na zapewnienie tego miejsca, złączanie 2-3 "szynobusów" to marnowanie cennego taboru. Osobną sprawą jest to, ile kuracjuszy odwiedzających Kudowę i okolicę mieszka na odcinku Kudowa-Wrocław. Zapewne mniej niż 10%. Reszta, nawet przy pociągu Wrocław-Kudowa 4 razy dziennie, będzie musiała się przesiąść. Uwierz, dla kuracjuszy jest pośpieszny a nie ciasne osobówki, tylko nie tłumacz mi się tu, że szynobus ma niską podłogę i łatwiej wsiąść, starszym ludziom nogi nie odpadną przy wejściu do wagonu z bagażem, moja babcia po 70 dyma codziennie na 2(3) piętro i ma się doskonale, najzdrowsza nie jest. Mr. Green

[ Dodano: 27-06-2013, 22:50 ]
janox79, dobrze prawisz, należy przypomnieć, że pociągi osobowe są dotowane z pieniędzy podatników i każdy powinien mieć do nich dostęp, Kudowa nie istnieje tylko dla Wrocławia i miejscowościami pomiędzy Wrocławiem a Kudową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 27-06-2013, 22:57    Odpowiedz z cytatem

Scz napisał/a:
Bawi to mnie Twoja argumentacja. Myślenie w stylu "zbyt dużo chętnych jest na pociąg to go nie puścimy" jest .. delikatnie mówiąc głupie.

Wkładasz mi w usta słowa, których nie powiedziałem, bo ja nie pisałem, żeby nie puszczać pociągów do Kudowy, tylko żeby to zrobić w bardziej sensowny sposób.

Cytat:
Na trasie Kudowa - Wrocław podróżuję już bardzo długo, jeździłem autobusami, pociągami, busami, KKA i trochę znam potrzeby podróżnych z Kotliny Kłodzkiej.

O to, to! Walczysz o dobro własnego poletka, tj. o potrzeby Kotliny Kłodzkiej (a ściślej mówiąc: ziemi kłodzkiej - Kudowa, Szczytna i Duszniki nie leżą w Kotlinie Kłodzkiej), a nie interesuje Cię cała reszta.

Cytat:
Jak sądzisz, dlaczego ludzie wolą jechać droższym, zatłoczonym autobusem niż pociągiem np. do Polanicy? Odpowiedź jest prosta. Bo wsiadają we Wrocławiu i wysiadają w Polanicy.

Ja myślę, że odpowiedź jest dużo bardziej prozaiczna - te pociągi zbyt krótko jeżdżą, aby ludzie (w tym "schorowane kuracjuszki") odzwyczaili się od dotychczasowych upodobań komunikacyjnych.

Cytat:
Nie rozumiem jak mogą ucierpieć mieszkańcy Kamieńca czy Strzelina mając 2 dodatkowe pociągi z KD oprócz tych co jeżdża z PR? Zobaczą, że tłok, to będą wybierać te PR. Proste i logiczne.

Ponieważ te pociągi nie będą dodatkowe, tylko pojadą zamiast jakiegoś kibla. A o tłoku będą wiedzieli tylko stali pasażerowie tych kursów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rejent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sty 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 27-06-2013, 23:17    Odpowiedz z cytatem

@ufoludek
Zgadzam się co do Podsudeckiej, ale jeśli chodzi o odcinek Nysa - Kamieniec Ząbk., bo tam nic nie jeździ.
Ja bardzo dużo podróżuję koleją i innymi środkami transportu i wiem, że ludzie wolą bezpośrednie połączenia. Są osoby, które jak przyjdą na stację w swoim mieście i nie zobaczą na rozkładzie napisu Kudowa Zdr., Wrocław, Gdynia, Poznań, Cieszyn, czy Krynica, to uważają że nie da się tam dojechać koleją. Przesiadki są dobre ale dla miłośników kolei. Mnie osobiście przesiadki nie przeszkadzają, bo właśnie jestem mikolem. Ale jak jadę z kimś z rodziny lub znajomych to narzekają na przesiadki i mówią, że jakby jechali beze mnie, to w ogóle nie mieliby pojęcia gdzie to się trzeba przesiąść i na jaki peron przejść, jaki kupić bilet, itp. Wielu pasażerów często pyta się mnie lub innych podróżnych o różne kwestie związane z podróżą i przesiadkami. Informacja na wielu dworcach wygląda kiepsko. Oznaczenia peronów i torów podobnie. Nieraz ciężko nawet dopatrzyć tablicę z nazwą stacji.
Kiedyś PKP miało frekwencję bo do każdego kurortu były bezpośrednie pociągi lub wagony z dużych miast. Teraz żeby podróżować koleją to najlepiej być internautą, prawnikiem od taryf i miłośnikiem kolei, co również nie gwarantuje dotarcia do celu zgodnie z planem, bo kierpoć powie, że pociągu do Jeleniej nie da się przytrzymać, bo jest remont i składy nie mają gdzie stać. Tylko co to interesuje pasażera, który kupił bilet i chce dojechać na czas? A następny pociąg jest za 5 godzin.
Jest dokładnie tak, jak pisze Scz, ludzie wolą wybrać bezpośredni PKS, bo wiedzą, że jak wsiądą to dojadą na miejsce, a koleją muszą się przesiadać, nie wiadomo gdzie, jak i czy zdążą na przesiadkę. Kolej w obecnym stanie, przy takim rozbiciu dzielnicowym, jest środkiem transportu, z którego korzystanie wymaga sporej wiedzy i cierpliwości. Dodam, że jak mówię o takich przewoźnikach jak KD, KŚ czy Arriva to wiele osób w ogóle nie wie o co biega i wcale się nie dziwię. Kiedyś było jedno PKP, każdy wiedział o co chodzi, były informacje na dworcach, kasy biletowe i nie było takich problemów jak teraz.

[ Dodano: 27-06-2013, 23:22 ]
Jako przykład proponuję sprawdzić "połączenia" kolejowe w relacji Katowice - Krynica. Niewiele dłużej (a nawet nieraz krócej) trwa podróż do Szczecina.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2011

PostWysłany: 27-06-2013, 23:24    Odpowiedz z cytatem

@krkonoš
Z jedną Twoją wypowiedzią muszę się zgodzić. Mianowicie masz rację co do tego, że Szczytna, Duszniki i Kudowa nie leżą w Kotlnie Kłodzkiej. Zwyczajowo jednak używam tej nazwy, powinienem jednak napisać: Ziemi Kłodzkiej. Wracają do meritum. Też bym wolał, żeby do kudowy jeździły pociągi wagonowe np. z Poznania, dzielone w Kłodzku na Międzylesie i Kudowę. Jednak wiemy, że to narazie niemożliwe. Co do zabierania pociągów ludziom, jak to nazywasz Ty i ktoś wypowiadający się powyżej, zapytam: To po cholere KD pcha się na linię nie mając odpowiedniego zaplecza taboru?? Jeśli już ma prowadzić przewozy, to niech one będą dostosowane do potrzeb podróżnych. Przesiadka w Kłodzku była już wałkowana tysiące razy i zawsze pociągi świeciły pustkami. Jednak w 2007, jak wprowadzili 3 pary bezpośrednich osobówek do Wrocławia, mimo tego, że wlokły się z Kudowy do Kłodzka prawie 3 godziny, pasażerów nie brakowało. Też często jeździłem wtedy pociągiem, wsiadałem, kładłem się spać, budziłem się i byłem we Wro. Nie może być tak, że 70 000 000 pln wydane na remont Kudowianki będzie było wydane po to, żeby przedłużać obiegi szynobusów z Leginicy i Wałbrzycha. Komu to będzie służyć? Tylko i wyłącznie przewoźnikowi. A teraz tak patrząc z perspektywy wolnego rynku, to gwarantuję, że pociąg na trasie Kudowa - Wrocław wygeneruje conajmniej dwukrotnie większy przychód niż Legnica - Kudowa. Jestem tego w 200 % pewny i ręczę za to. A jakie są prawa rynku? Ano takie, że rezygnuje się z czegoś mniej opłacalnego na rzecz bardziej opłacalnego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

iploxi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2011

PostWysłany: 27-06-2013, 23:36    Odpowiedz z cytatem

Dla mnie puszczanie szynobusów pod drutem to marnotrastwo, dlaczego ano dlatego, że pociągi te winny jeździć po liniach niezelektryfikowanych. W moim przekonaniu zapewnienie w Kłodzku skomunikowań na Wrocław jest w zupełności wystarczające. Nie przekonują mnie argumenty o "babciach - kuracjuszkach" czy tłumach walących z Kudowy do Wrocławia. Zobaczycie, jeżeli pociągi te pojadą to i tak na odcinku Kudowa - Kłodzko frekwencja będzie mizerna. A to dlatego, że linia ta nie jest w stanie wygenerować większych potoków podróżnych. Jestem ciekaw ilu pasażerów jeździ aktualnie pociągiem do Wrocławia z przesiadką w Kłodzku lub Kamieńcu a ilu pojedzie bezpośrednim szynobusem. Zobaczycie, jeżeli pociągi te pojadą na tym odcinku świecić będą pustkami. Wówczas niektórzy użytkownicy zawyją: gdyby były wagony to ludzie by jeździli, gdyby pociąg jechał do Poznania to ludzie by jeździli gdyby IC puściło jakąś TLK-ę to ludzie by jeździli... a jeżeli faktycznie IC puści tę TLK-ę zaczną się pomruki że ludzie nie jeżdżą bo drogo....W moim przekonaniu ten pomysł to niewypał, między Kudową a Kłodzkiem będą pustki a dalej niemiłosierny ścisk bo jak już słusznie zauważono szynobus pojedzie zamiast kibla i będzie problem. Na tej linii winny kursować pociągi lokalne które winny być dobrze skomunikowane z połączeniami z Wrocławia - ta linia nigdy nie będzie rentowna ale wówczas pieniądze będą wydane racjonalnie.

_________________
Tiry na tory - tirówki na perony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rejent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sty 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 27-06-2013, 23:39    Odpowiedz z cytatem

@Scz
Dokładnie. W Legnicy na pociąg do Kudowy zbyt wielu pasażerów się nie przesiądzie (może trochę osób z Bolesławca, Węglińca lub tych, którzy podejmą wyzwanie i będą tamtędy jechać z Zielonej Góry czy Gorzowa z przesiadkami), natomiast Wrocław do którego przyjeżdżają pociągi z całej Polski i nie tylko, jest w stanie wygenerować sporą frekwencję w bezpośrednich do Kudowy. Oczywiście z Legnicy też powinny być pociągi do Kudowy, ale w mniejszej liczbie niż z Wrocławia.
Jeździłem też tymi bezpośrednimi Wrocław - Kudowa 2007/2008 i frekwencja mimo małej prędkości była spora.

[ Dodano: 27-06-2013, 23:48 ]
@iploxi
Moim zdaniem właśnie bezpośrednie pociągi będą hitem.
Podam przykład odcinka Kędzierzyn-Kamieniec. Kiedy jeździł bezpośredni Mysłowice - Kudowa/Stronie, Katowice - Legnica, Lublin - Kudowa, Kędzierzyn - Jaworzyna, to było zapełnienie 90%. Jak pojawiły się dwa połączenia na dobę na odcinku Nysa - Kamieniec i przesiadki co 40 km, to szynobus świecił pustkami, a teraz w ogóle nic tam nie jeździ. Bezpośrednie pociągi w atrakcyjnych relacjach mają frekwę, taka jest rzeczywistość.
PKS nie uruchamia połączeń dalekobieżnych w jakichś śmiesznych relacjach, tylko na atrakcyjnych odcinkach. Uruchamia np. Kielce - Kudowa Zdr. przez Katowice, Opole, a nie np. Zakliczyn - Kudowa Zdr. przez Namysłów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2011

PostWysłany: 27-06-2013, 23:52    Odpowiedz z cytatem

@iploxi
W ogóle nie zgadzam się z tym co piszesz. Pamiętam taką sytuację w 2007 jak dyżurny ruchu w Polanicy musiał dzwonić do Kłodzka, że w Kamieńczyku nie ma już miejsc, więc to co piszesz o tym, że pustki na trasie Kłodzko - Kudowa będa zawsze jest po prostu bzdurą. Jak dobrze zauważył kolega rejent, dla wszystkich tu piszących przesiadka to nic strasznego, bo rozkład znają prawie na pamięć, są młodzi a przesiadka dla nich to atrakcja w podróży. Tylko zapominają o tym, że dla większości ludzi kolej to nie hobby, a środek trasnportu, którym chcą szybko, tanio i bezpiecznie dotrzeć do celu. Przesiadka eliminuje pierwszą i trzecią potrzebę podróżnego. Dla wielu starszych ludzi (a to właśnie często ludzie starej daty korzystają z kolei) problemem jest korzystanie z komputera, a co dopiero wyszukiwanie skomunikowanych połączeń w internecie. Poza tym nawet dla młodego człowieka jakim jestem ja, przesiadanie się w zimie na Kłodzku mieście, gdzie niemiłosiernie hula wiatr, a poczekalnia śmierdzi za przeproszeniem wymiocinami bezdomnych nie należy do przyjemnych. Lepiej jest na Kłodzku Gł. ale znowu pokonywanie tych wszystkich schodów dla starej babci (a uwierzcie, ilekroć jadę autobusem do Kudowy to jest ich pełno, najcześciej jadą do sanatorium) jest po prostu nieżyciowe, taka babcia woli dołożyć 5 zł i pojechać PKS'em. Po prostu jak ktoś słyszy "przesiadka" odrazu jest na NIE.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 27-06-2013, 23:52    Odpowiedz z cytatem

Scz napisał/a:
To po cholere KD pcha się na linię nie mając odpowiedniego zaplecza taboru?? Jeśli już ma prowadzić przewozy, to niech one będą dostosowane do potrzeb podróżnych.

A to już jest pytanie do przewoźnika i organizatora przewozów - UMWD o politykę, jaką prowadzą. Ja powiem tylko tyle, że w sytuacji braków taborowych w ostatniej kolejności pchałbym szynobusy na zelektryfikowane linie.

Cytat:
Nie może być tak, że 70 000 000 pln wydane na remont Kudowianki będzie było wydane po to, żeby przedłużać obiegi szynobusów z Leginicy i Wałbrzycha. Komu to będzie służyć? Tylko i wyłącznie przewoźnikowi.

Osobiście też jestem przeciwny takim "pokręconym" obiegom, choćby ze względu na fakt, że dużo trudniej wówczas skomunikować te szynobusy z innymi składami na stacjach węzłowych.

Cytat:
A teraz tak patrząc z perspektywy wolnego rynku, to gwarantuję, że pociąg na trasie Kudowa - Wrocław wygeneruje conajmniej dwukrotnie większy przychód niż Legnica - Kudowa. Jestem tego w 200 % pewny i ręczę za to. A jakie są prawa rynku? Ano takie, że rezygnuje się z czegoś mniej opłacalnego na rzecz bardziej opłacalnego.

Tak naprawdę wszystko to są spekulacje i nie wiemy, jak będzie i co będzie bardziej opłacalne. Załóżmy, że połączenie kibel + SA (z przesiadką w Kłodzku) da 70% frekwencji w stosunku do 100% na jednym SA do samej Kudowy. Tego SA zabierze się z "podsudeckiej", przez co tam frekwencja zmniejszy się o 20%. Jesteś w stanie policzyć, co będzie bardziej "opłacalne"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rejent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sty 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 28-06-2013, 00:03    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście najlepszym rozwiązaniem, jak już kiedyś pisałem, byłby zakup przez KD kilku wagonów i spalinówek (lub wynajęcie takiego loka od Cargo lub prywaciarza). Wagoniki można byłoby włączać w skład pociągu PR do Międzylesia zestawionego z loka i wagonów. W Kłodzku Gł. dzielenie składu.
Ale jeśli nie ma na razie takiej możliwości, to bezpośrednie szynobusy Wrocek - Kudowa są OK:)
Na tą ranną "Kudowiankę" będzie można się przesiąść z pociągu jadącego z Krakowa przez cały Śląsk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

iploxi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2011

PostWysłany: 28-06-2013, 00:15    Odpowiedz z cytatem

Scz napisał/a:
Pamiętam taką sytuację w 2007 jak dyżurny ruchu w Polanicy musiał dzwonić do Kłodzka, że w Kamieńczyku nie ma już miejsc, więc to co piszesz o tym, że pustki na trasie Kłodzko - Kudowa będa zawsze jest po prostu bzdurą.


Już Ci ktoś napisał, że podawanie jednego przykładu jako dowodu na tezę nie prowadzi do jej prawdziwości. Więc parafrazując Twoją wypowiedź to jest po prostu bzdura. Zresztą przekonasz się po wprowadzeniu nowego rozkładu - jeżeli te połączenia się w nim znajdą.

Scz napisał/a:
Jak dobrze zauważył kolega rejent, dla wszystkich tu piszących przesiadka to nic strasznego, bo rozkład znają prawie na pamięć, są młodzi a przesiadka dla nich to atrakcja w podróży.


Taki młody to ja już nie jestem....

Scz napisał/a:
Tylko zapominają o tym, że dla większości ludzi kolej to nie hobby, a środek trasnportu, którym chcą szybko, tanio i bezpiecznie dotrzeć do celu. Przesiadka eliminuje pierwszą i trzecią potrzebę podróżnego.


Dla mnie kolej to środek transportu, a przy okazji hobby, nie mam czasu na jeżdżenie hobbystyczne (no chyba że w trakcie urlopu)

Scz napisał/a:
Dla wielu starszych ludzi (a to właśnie często ludzie starej daty korzystają z kolei) problemem jest korzystanie z komputera, a co dopiero wyszukiwanie skomunikowanych połączeń w internecie. Poza tym nawet dla młodego człowieka jakim jestem ja, przesiadanie się w zimie na Kłodzku mieście, gdzie niemiłosiernie hula wiatr, a poczekalnia śmierdzi za przeproszeniem wymiocinami bezdomnych nie należy do przyjemnych. Lepiej jest na Kłodzku Gł. ale znowu pokonywanie tych wszystkich schodów dla starej babci (a uwierzcie, ilekroć jadę autobusem do Kudowy to jest ich pełno, najcześciej jadą do sanatorium) jest po prostu nieżyciowe, taka babcia woli dołożyć 5 zł i pojechać PKS'em. Po prostu jak ktoś słyszy "przesiadka" odrazu jest na NIE.


Nie zgadzam się z tezą, że w większości ludzie starej daty korzystają z kolei. Studenci, czy nawet podałeś sam przykład użytkownicy tego forum to ludzie młodzi.... więc ....
Zawsze znajdzie się argument typu: brak poczekalni, poczekalnia śmierdzi, schody.... niestety infrastruktura jest jaka jest, kultura społeczeństwa również pozostawia wiele do życzenia... co nie oznacza że z tego powodu należy pociągi przeznaczone na linie niezelktryfikowane puszczać pod drutem, co do babci która nie będzie w internecie skomunikowań poszukiwać, to i tak musi zadzwonić na infolinię lub przejść się na dworzec do informacji aby sprawdzić połączenie, w dodatku ile "babć" z Wrocławia jeździ do sanatoriów w Kudowie, Dusznikach czy Polanicy? Potem okaże się, że należy szynobusy puszczać do Poznania, Gniezna, Szczecina, Białegostoku, Torunia, Elbląga bo tamtejsze babcie też jeżdżą do sanatorium w Kudowie czy okolicach... takie rozumowanie jest bez sensu....

@rejent
Mam zdanie odmienne....nie będą hitem i przyczynią się do zamknięcia tej linii....
Heh, nie wiem gdzie Ty widziałeś zapełnienie 90% w pociągu Mysłowice(Katowice) Kudowa/Stronie.... wiele lat jeździłem tym pociągiem na całej jego trasie bardzo regularnie....zapełnienie 90% to może i było w stronę Katowic od Kędzierzyna czasami....ale i to rzadko. Nie raz i nie dwa od Kędzierzyna pociąg ten woził powietrze... szczególnie w tygodniu. A odcinek od Nysy czy Kamieńca to już regularnie tak było niezależnie od dnia... często do Stronia dojeżdżałem sam z kierpociem...
A widziałeś frekwencję w autobusie Kielce - Kudowa?? Kilka miesiący temu odwoziłem na ten autobus znajomego i w Będzinie znajdowało się w nim kilka osób..... to tak poza tematem...

_________________
Tiry na tory - tirówki na perony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl