@Krzysiu
Widzę, że nie czytasz moich postów, a je komentujesz. Nie wiem, gdzie Ty wyczytałeś, że od 2007 roku ilość samochodów w przeliczeniu na mieszkańca zwiększyła się do 60 %. Heh, nawet jeśli tak jest, to chyba zapomniałeś dodać, że cena benzyny też wzrosła o 60 %. Z resztą, jak możesz prównywać komunikację publiczną z własnym środkiem trasportu? Przecież to nonsens. Co do cen, normalny bilet autobusowy z Polanicy do Wrocławia kosztuje 25 zł, a szynobusem z przesiadką 21 zł. Kolejny Twój argument obalony. A co do przystanków na żądanie, to dla autobusów z Kudowy do Wrocławia, taki przystanek na żądanie kosztuje kierowcę 3000 zł jak zostanie przyłapany na tym, więc raczej nikt z tego nie korzysta. A największą bzdurą, jaką napisałeś, jest to że Strzelin ma więcej mieszkańców niż Kudowa i Duszniki. Dane z 2011 roku: Strzelin: 12 000, Kudowa 10 500, Duszniki 5000. Umiesz dodawać? Jak nie to wróć do podstawówki.
Nie przynoszą zysku, bo za dużo jest spółek, spółeczek, prezesów, naczelników, zastępców i całej administracji. Gdyby połączenia kolejowe były uruchamiane na takich zasadach jak prywatne połączenia autobusowe to byłby zysk. Za dużo jest biurokracji. Normalnie powinno to wyglądać tak, że kupujesz sobie tabor, płacisz podatek na utrzymanie linii w paliwie lub w cenie prądu i uruchamiasz połączenia. Linie kolejowe i tramwajowe powinny być utrzymywane na takich zasadach jak drogi. Nie wspomnę już o ograniczeniach w dopuszczaniu do zawodu maszynisty. Prowadzenie szynobusu kub tramwaju jest łatwiejsze niż samochodu czy autobusu, a zdobyć uprawnienia bardzo trudno. Ja starałem się kiedyś o pracę na stanowisku konduktora/kierownika pociągu i jak mnie zobaczyli w okularach to mi podziękowali na wstępie, a problemów z widzeniem sygnałów na semaforach jakoś nie mam, białą linię na peronie też widzę i to co jest napisane na bilecie również bez problemu potrafię odczytać. Te wszystkie wymogi i ograniczenia powodują, że ludzie którzy mają zapał do pracy na kolei są odstawiani na wstępie.
Jechałem niedawno z Wisły do Katowic i pociąg pękał w szwach. U kierpocia ustawiła się ogromna kolejka po bilety. Ale policzcie ile biletów trzeba sprzedać, żeby utrzymać jedno stanowisko naczelnika w biurze.
To i tak lepsze niż EN57. Niemniej zwykłe REGIO w barwach IR to trochę kiepsko. Raczej będzie jak dotychczas.
PS. ED72-021 to ten z drzwiami odskokowo-przesuwnymi?
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
rejent, maszynista to jeden z najbardziej wymagających zawodów, bez dobrego wzroku tam ciężko. taki z Ciebie mądry mikol ponoć a powiadasz, że samochód trudniej się prowadzi od SZT. Dla Ciebie najlepiej jakby każdy mógł sobie "pojeździć ciufcią", przecież mikole o tym marzą, nie? A potem będą Szczekociny#2 bo dyżurny niedouczony i maszynista nie zauważył złych wskazań sygnalizacji. Darmowy dostęp do linii kolejowych i tramwajowych? Piszę to Tobie po raz setny, zejdź na ziemię, jakoś za zachodnią granicą płacą stawki dostępu i jest dobrze.
Leniwiec, nie powiesz mi, że, jak to ująłeś "jeżdżenie ciufcią" jest trudniejsze od prowadzenia autobusu albo ciężarówki z naczepą! W ciężarówce musisz wykonywać mnóstwo manewrów, których w "ciufci" nie trzeba robić, a nawet się nie da. Ja mam uprawnienia do prowadzenia takich pojazdów pomimo wady wzroku. Swego czasu trochę jeździłem i jakoś nikomu nie stała się krzywda, a jadąc takim zestawem przez centra miast trzeba mieć dużo bardziej napiętą uwagę i wyostrzony wzrok niż w "ciufci", która mknie sobie po torach omijając większość zabudowań.
W pełni zgadzam się z Rejentem w tej kwestii, bo On ma po prostu rację!
iktorn82, zwróć jednak uwagę, że znaków i sygnałów jest znacznie więcej niż przy samochodach. Miałem okazję pod okiem zawodowego maszynisty poprowadzić elektrowóz (po cichu rzecz jasna) - to nie takie proste, jak się wydaje. Gdybym wcześniej nie przygotował się merytorycznie (znaczenie semaforów, wskaźników, sygnałów drogowych itp. - wszystko jest na http://transportszynowy.pl)), to na pewno by mi nie pozwolił poprowadzić.
P.S. Skończmy to OT.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Ok koniec, bo to trochę nie na temat, ale chciałbym jeszcze dodać, że po to mamy te okulary, żebyśmy widzieli tak jak zdrowi ludzie. Wszystkie testy na uprawnienia do prowadzenia tych pojazdów oraz na przewóz rzeczy zdałem bez problemu, także uważam, że jeżeli jestem w stanie zauważyć tysiące znaków oraz sygnałów świetlnych na drodze, to równie dobrze mógłbym zauważyć semafory, oznakowanie pionowe, oraz sygnały świetlne na torach. To jest bardziej kwestia znajomości przepisów oraz znaczenia tych sygnałów. Nie zapominaj o skomplikowanych manewrach, które trzeba wykonywać prowadząc ciągnik siodłowy z naczepą. Uwierz mi, że tam wzrok jest niezwykle istotny, bo cofając takim zestawem można np źle ocenić odległość w lusterku lub po prostu nie trafić w jakiś wjazd, a każdy taki błąd zwykle nie kończy się zbyt dobrze.
Po prostu, aby wykonywać takie odpowiedzialne zawody, trzeba mieć trochę poukładane w głowie i oczywiście dobrze dobrane okulary jeżeli są potrzebne
Załóżcie sobie oddzielny wątek zamiast tu trollować. Przyjdzie moderator, pokasuje posty nie na temat, a potem podniesie się wrzask, że na forum jest cenzura.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum