Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Następny
RJ 2013/2014 na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

Scz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2011

PostWysłany: 28-06-2013, 19:50    Odpowiedz z cytatem

@Krzysiu
Widzę, że nie czytasz moich postów, a je komentujesz. Nie wiem, gdzie Ty wyczytałeś, że od 2007 roku ilość samochodów w przeliczeniu na mieszkańca zwiększyła się do 60 %. Heh, nawet jeśli tak jest, to chyba zapomniałeś dodać, że cena benzyny też wzrosła o 60 %. Z resztą, jak możesz prównywać komunikację publiczną z własnym środkiem trasportu? Przecież to nonsens. Co do cen, normalny bilet autobusowy z Polanicy do Wrocławia kosztuje 25 zł, a szynobusem z przesiadką 21 zł. Kolejny Twój argument obalony. A co do przystanków na żądanie, to dla autobusów z Kudowy do Wrocławia, taki przystanek na żądanie kosztuje kierowcę 3000 zł jak zostanie przyłapany na tym, więc raczej nikt z tego nie korzysta. A największą bzdurą, jaką napisałeś, jest to że Strzelin ma więcej mieszkańców niż Kudowa i Duszniki. Dane z 2011 roku: Strzelin: 12 000, Kudowa 10 500, Duszniki 5000. Umiesz dodawać? Jak nie to wróć do podstawówki.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 28-06-2013, 20:53    Odpowiedz z cytatem

Krzysiu napisał/a:
Nie znam wśród osób nie mających zniżek na kolej takich, które wybrałyby przejazd do pracy koleją niż prywatnym autem.

Ja jestem taką osobą. Mam auto, ale bardzo często jeżdżę do pracy pociągiem, mniej więcej w proporcji 50/50.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 28-06-2013, 22:29    Odpowiedz z cytatem

rejent, uważaj na słowa, prawie żadne połączenia osobowe nie przynoszą zysku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rejent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sty 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 28-06-2013, 23:28    Odpowiedz z cytatem

Nie przynoszą zysku, bo za dużo jest spółek, spółeczek, prezesów, naczelników, zastępców i całej administracji. Gdyby połączenia kolejowe były uruchamiane na takich zasadach jak prywatne połączenia autobusowe to byłby zysk. Za dużo jest biurokracji. Normalnie powinno to wyglądać tak, że kupujesz sobie tabor, płacisz podatek na utrzymanie linii w paliwie lub w cenie prądu i uruchamiasz połączenia. Linie kolejowe i tramwajowe powinny być utrzymywane na takich zasadach jak drogi. Nie wspomnę już o ograniczeniach w dopuszczaniu do zawodu maszynisty. Prowadzenie szynobusu kub tramwaju jest łatwiejsze niż samochodu czy autobusu, a zdobyć uprawnienia bardzo trudno. Ja starałem się kiedyś o pracę na stanowisku konduktora/kierownika pociągu i jak mnie zobaczyli w okularach to mi podziękowali na wstępie, a problemów z widzeniem sygnałów na semaforach jakoś nie mam, białą linię na peronie też widzę i to co jest napisane na bilecie również bez problemu potrafię odczytać. Te wszystkie wymogi i ograniczenia powodują, że ludzie którzy mają zapał do pracy na kolei są odstawiani na wstępie.
Jechałem niedawno z Wisły do Katowic i pociąg pękał w szwach. U kierpocia ustawiła się ogromna kolejka po bilety. Ale policzcie ile biletów trzeba sprzedać, żeby utrzymać jedno stanowisko naczelnika w biurze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-06-2013, 08:54    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Prowadzenie szynobusu kub tramwaju jest łatwiejsze niż samochodu czy autobusu

Dyskutowałbym jednak nad tym zdaniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 29-06-2013, 12:05    Odpowiedz z cytatem

prowadzić szynobus to nawet małpa by umiała, ale prowadź go z przepisami i rozwagą - i mamy problem Smile

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 02-07-2013, 19:29    Odpowiedz z cytatem

"Kamieńczyk" pozostaje w przyszłym rozkładzie jazdy z Poznania do Szklarskiej Poręby pozostaje codziennie w całej relacji - to info z UMWD.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 02-07-2013, 21:34    Odpowiedz z cytatem

Ale ulga.. Jeśli dalej będzie go wystawiać ZPR Poznań, to pewnie nadal będzie na pudłach - tamtejszy ZPR nie ma jednostek na góry.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-07-2013, 22:15   

Ma:
ED72-019 barwy InerRegio, szare/granatowe materiałowe
(R4)
ED72-021 czarno-czerwone, czerwone materiałowe
(R4)
Powrót do góry

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 02-07-2013, 22:24    Odpowiedz z cytatem

To i tak lepsze niż EN57. Niemniej zwykłe REGIO w barwach IR to trochę kiepsko. Raczej będzie jak dotychczas.
PS. ED72-021 to ten z drzwiami odskokowo-przesuwnymi?

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 02-07-2013, 22:30    Odpowiedz z cytatem

rejent, maszynista to jeden z najbardziej wymagających zawodów, bez dobrego wzroku tam ciężko. taki z Ciebie mądry mikol ponoć a powiadasz, że samochód trudniej się prowadzi od SZT. Dla Ciebie najlepiej jakby każdy mógł sobie "pojeździć ciufcią", przecież mikole o tym marzą, nie? A potem będą Szczekociny#2 bo dyżurny niedouczony i maszynista nie zauważył złych wskazań sygnalizacji. Darmowy dostęp do linii kolejowych i tramwajowych? Piszę to Tobie po raz setny, zejdź na ziemię, jakoś za zachodnią granicą płacą stawki dostępu i jest dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

iktorn82 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Gru 2011
Skąd: Lubań

PostWysłany: 02-07-2013, 23:06    Odpowiedz z cytatem

Leniwiec, nie powiesz mi, że, jak to ująłeś "jeżdżenie ciufcią" jest trudniejsze od prowadzenia autobusu albo ciężarówki z naczepą! W ciężarówce musisz wykonywać mnóstwo manewrów, których w "ciufci" nie trzeba robić, a nawet się nie da. Ja mam uprawnienia do prowadzenia takich pojazdów pomimo wady wzroku. Swego czasu trochę jeździłem i jakoś nikomu nie stała się krzywda, a jadąc takim zestawem przez centra miast trzeba mieć dużo bardziej napiętą uwagę i wyostrzony wzrok niż w "ciufci", która mknie sobie po torach omijając większość zabudowań.
W pełni zgadzam się z Rejentem w tej kwestii, bo On ma po prostu rację!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 02-07-2013, 23:28    Odpowiedz z cytatem

iktorn82, zwróć jednak uwagę, że znaków i sygnałów jest znacznie więcej niż przy samochodach. Miałem okazję pod okiem zawodowego maszynisty poprowadzić elektrowóz (po cichu rzecz jasna) - to nie takie proste, jak się wydaje. Gdybym wcześniej nie przygotował się merytorycznie (znaczenie semaforów, wskaźników, sygnałów drogowych itp. - wszystko jest na http://transportszynowy.pl)), to na pewno by mi nie pozwolił poprowadzić.
P.S. Skończmy to OT.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

iktorn82 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Gru 2011
Skąd: Lubań

PostWysłany: 02-07-2013, 23:50    Odpowiedz z cytatem

Ok koniec, bo to trochę nie na temat, ale chciałbym jeszcze dodać, że po to mamy te okulary, żebyśmy widzieli tak jak zdrowi ludzie. Wszystkie testy na uprawnienia do prowadzenia tych pojazdów oraz na przewóz rzeczy zdałem bez problemu, także uważam, że jeżeli jestem w stanie zauważyć tysiące znaków oraz sygnałów świetlnych na drodze, to równie dobrze mógłbym zauważyć semafory, oznakowanie pionowe, oraz sygnały świetlne na torach. To jest bardziej kwestia znajomości przepisów oraz znaczenia tych sygnałów. Nie zapominaj o skomplikowanych manewrach, które trzeba wykonywać prowadząc ciągnik siodłowy z naczepą. Uwierz mi, że tam wzrok jest niezwykle istotny, bo cofając takim zestawem można np źle ocenić odległość w lusterku lub po prostu nie trafić w jakiś wjazd, a każdy taki błąd zwykle nie kończy się zbyt dobrze.
Po prostu, aby wykonywać takie odpowiedzialne zawody, trzeba mieć trochę poukładane w głowie i oczywiście dobrze dobrane okulary jeżeli są potrzebne Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-07-2013, 00:04    Odpowiedz z cytatem

Załóżcie sobie oddzielny wątek zamiast tu trollować. Przyjdzie moderator, pokasuje posty nie na temat, a potem podniesie się wrzask, że na forum jest cenzura.

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl