Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Coraz mniej pasażerów w pociągach
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-05-2014, 21:50    Odpowiedz z cytatem

Prawie dwa miliony pasażerów mniej przewiozło PKP Intercity od stycznia do kwietnia, w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 31-05-2014, 13:13    Odpowiedz z cytatem

Stawiam sobie przy takich artykułach pytanie: "czy ktoś się tym w ogóle interesuje"? Nie chodzi mi o fora, miłośników itp. ale jakiekolwiek urzędy, instytucje itd. Czy ktoś na prawdę ma zamiar działaś na rzecz kolei? Skoro sami przewoźnicy nie grają na swoją korzyść i niektóre inne spółki kolejowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-06-2014, 09:39   

Ale komu ma na tym zależeć? Kolej jest dotowana - mniej pasażerów to więcej kasy na inne "ważne" cele.
Powrót do góry

Darthlol Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2013

PostWysłany: 01-06-2014, 12:37    Odpowiedz z cytatem

sabatnik, elektorat zmotoryzowany jest najważniejszy, pamiętaj o tym, obecnie żadnej part na tym nie zależy Śmiech

co do PIC-u na własne życzenie, czekam na wejście DB na rynek pasażerski w Polsce
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 05-06-2014, 17:40    Odpowiedz z cytatem

Niestety dopóki będą mieć monopol na przewozy kolejowe takie spółki jak PKP IC czy PR to odpływ pasażerów będzie niestety faktem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Marian Szatko Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2013

PostWysłany: 07-06-2014, 20:13    Odpowiedz z cytatem

Sebcio napisał/a:
Niestety dopóki będą mieć monopol na przewozy kolejowe takie spółki jak PKP IC czy PR to odpływ pasażerów będzie niestety faktem...


Nie ma żadnego monopolu kolego. Od kiedy jesteśmy w UE każda firma po spełnieniu wymogów może prowadzić przewozy towarowe i pasażerskie bez ograniczeń. Więc nie opowiadaj głupot.
Jeśli myślicie że DB albo cokolwiek innego będzie realizował połączenia w stylu Bydgoszcz-Lublin albo Przemyśl-Szczecin bez dotacji to grubo się mylicie. A jeśli z dotacją to napewno nie takie grosze jakie dostaje IC co to jest 500 mln na 18 tyś km lini i 38 milionów ludzi to jest 120 milionów euro z groszami śmiech na sali. Każda konkurencja wejdzie tam gdzie IC chce i zawsze chciało jeżdzić czyli Warszawa- Poznań,Waszawa-Kraków/Katowice,Warszawa-Gdyńia po zakonczonej modernizacji ewentułalnie przez proteze Warszawa- Wrocław wszystko w temacie. I radze przeczytać raport NIK który jasno pokazuje przed nałożeniem na firme pośpiechów 45 mln czystego zysku po rok pużniej 6 milionów straty potem to już równia pochyła i taka jest prawda. Ja wiem że mikole szukają win w spółkach ale to rządzący mają w nosie dalekobierzne przewozy i nie tylko nie inwestują składy za kase z UE ale obciąrzają firme kosztami powodując straty.
Dlatego się nie dziwie że tak postępują mniej klientów ale zyskownych to ratunek dla firmy dlatego rzeż TLK i nadzieja w Pendolino.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 09-06-2014, 02:25    Odpowiedz z cytatem

Za państwowe, i unijne, czyli pieniądze z podatków, kolejka zabawkowa dla bogatych turystów i posłów. Chmmm... Nie zgodzę się z tą logiką. IC mogłoby wozić o wiele więcej zwykłych pasażerów gdyby ceny były odpowiednie do jakości czyli czasu przejazdu. Brak rezerwacji w czasach gdy podróżni się nie mogli zmieścić, to znowu za długie, takie same składy od wtorku do czwartku, to wszystko trwało latami i nikt się nie przejmował. Dp tego głupie konkurowanie z IR zamiast współpracy i wyrzucanie niedotowanych IR by jechać za dotację, czyli większe koszty dla podatnika.
Po prostu brak wiary w pożytek z kolei i pójnych pomysłow od samej góry PKP do dołu. W końcu PLK to też PKP ale jakoś IC nie ma ochoty wymuszać innych sposobów naliczania stawek. Jaki ma sens płacenie za linie spowolnione na czas remontu poza granice "użyteczności". Przykład: Kraków-Katowice. Tam powinien być przejazd za darmo i wtedy może PLK zdecydowałaby się zamknąć linie całkiem i szybko wyremontować. Dojazd do rafinerri mogli zrobić przez Spytkowice, ale po co.
Nie napisałem niczego nowego, ale usprawiedliwianie leniwego PRLowego molocha to przesada.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marian Szatko Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2013

PostWysłany: 09-06-2014, 08:41    Odpowiedz z cytatem

Klałd napisał/a:
Za państwowe, i unijne, czyli pieniądze z podatków, kolejka zabawkowa dla bogatych turystów i posłów. Chmmm... Nie zgodzę się z tą logiką. IC mogłoby wozić o wiele więcej zwykłych pasażerów gdyby ceny były odpowiednie do jakości czyli czasu przejazdu. Brak rezerwacji w czasach gdy podróżni się nie mogli zmieścić, to znowu za długie, takie same składy od wtorku do czwartku, to wszystko trwało latami i nikt się nie przejmował. Dp tego głupie konkurowanie z IR zamiast współpracy i wyrzucanie niedotowanych IR by jechać za dotację, czyli większe koszty dla podatnika.
Po prostu brak wiary w pożytek z kolei i pójnych pomysłow od samej góry PKP do dołu. W końcu PLK to też PKP ale jakoś IC nie ma ochoty wymuszać innych sposobów naliczania stawek. Jaki ma sens płacenie za linie spowolnione na czas remontu poza granice "użyteczności". Przykład: Kraków-Katowice. Tam powinien być przejazd za darmo i wtedy może PLK zdecydowałaby się zamknąć linie całkiem i szybko wyremontować. Dojazd do rafinerri mogli zrobić przez Spytkowice, ale po co.
Nie napisałem niczego nowego, ale usprawiedliwianie leniwego PRLowego molocha to przesada.


Nie ma żadnego PKP ta firma co się tak nazywa to jeden z większych graczy ale na rynku nieruchomości a nie transportowym. Jedyne co ich łączy z kolejnictwem to własność dworców i tyle. Nie myślcie że prezes PKP rządzi koleją każda spółka jest całkowicie niezalezna a jej władze ustala minister czy bezpośrednio premier z pominięciem PKP SA.
Dlatego śmieszy mnie kocepcja że byś coś wymusił na PLK gdybyś miał coś z nimi do czynienia to byś wiedział że dla IC PLK to wróg którego trzeba wykiwać by wyjśc na swoje tak samo jest w drugą strone. Przejmujecie sie nazwami i szyldami a rzeczywistość jest inna. Co do środków unijnych to jednak pochodzą z Niemieckich i Francuskich podatków więc się nie przejmuj bo za te pare groszy robią super interes bo mają rynek zbytu.
A co do temtau to albo będzie wieksza dotacja bo cudów nie ma radze poczytać historie DB albo SNCF i zobaczyć jakie pienądze doprowadziły do obecnego rozkwitu. I ile państwo rok w rok dopłaca i się z tego cieszy a nie płacze jak u nas a dlaczego bo sa głupi nie porostu mają coś co działa i cieszy ludność. U nas władze i większość społeczeństwa sie koleją najwyrazniej brzydzą dlatego jest jak jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-06-2014, 09:06    Odpowiedz z cytatem

Należy się zastanowić czy dotacja dla PKP IC ma jeszcze sens. Skoro pasażerowie nie chcą już jeździć pociagmi tej spółki to może należy pozwolić jej upaść? Winny jest system dotacji, którą PKP IC bierze za nic, skoro prestiżowe pociągi wożą powietrze to nie powodu by do nich dopłacać. Ministerstwo powinno przeprowadzać przetargi na obsługę konkretnych połączeń, tak aby np. PR ze swoim IR również mogły w nich startować, bo w moim przekonaniu IR jest o wiele bardziej misyjne niż ten cały cyrk obsługowany przez PKP IC. A w obecnej formie dotacja to ewidentna pomoc publiczna, służy łataniu dziury finansowej PKP IC, aż dziw bierze, że KE nie zainteresowała się tym procederem.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 09-06-2014, 10:35    Odpowiedz z cytatem

To są tylko złudne nadzieję, że gdyby przewozy dalekobieżne przenieźć do PR z szyldem IR to by było lepiej....otóż nie było by lepiej i śmiem twierdzić że pewnie długo jeszcze żadna spółka kolejowa czy to IC czy PR nie będzie wstanie wyjść na prostą....powodów jest oczywiście takiego stanu rzeczy jest wiele...więcej IR to oczywiście jest jakieś rozwiązanie, ale do tego trzeba inwestycji w tabor...wczoraj np. widziałem IR Portowiec złożony z 4 wagonów...z tego każdy był inny...a na deser jeden z nich miał otwrte przedziały (nie wiem jak fachowo nazywa się taki typ wagonu) owszem jest jeszcze IR Mewa, któremu nic zarzucić nie można...ale są też kwiatki takie jak wspomniany wyżej. Kluczem są pieniądze....pieniądze które nie zostaną zmarnowane...świetny przykład IR Mewa, dobre wagony/dobra cena = świetna frekwencja. Dobrze z frekencją na TLK Mieszko - to samo super wgony/cena/czas przejazdu (póki co tylko Poznania) to i frekwencja nienajgorsza. Kluczowy jest też rozkład jazdy...IR Mewa ma wprost idealnyrozkład jazdy z Wawy o 14 w Poznaniu o 18 w Szczecinie o 21....gdyby była później podejrzewam że frekwa była by mniejsza....chce wierzyć że inwestycje poczynione przez PR, IC i każdą inną spółkę przyniosą efekty i trend spadków ilości przewiezionych podróżnych zostanie zatrzymany...konkurencja jest dobra, ale u nas może się okazać że będzie zabójcza i na koniec nie będzie niczego...i na koniec jedna silna spółka obsługująca ruch dalekobieżny obojętnie IR/IC i mniejsze regionalne wspierające się wzajemnie plus lepsza infrastruktura to jest recepta na lepsze jutro...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marian Szatko Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2013

PostWysłany: 09-06-2014, 11:15    Odpowiedz z cytatem

calsberg napisał/a:
To są tylko złudne nadzieję, że gdyby przewozy dalekobieżne przenieźć do PR z szyldem IR to by było lepiej....otóż nie było by lepiej i śmiem twierdzić że pewnie długo jeszcze żadna spółka kolejowa czy to IC czy PR nie będzie wstanie wyjść na prostą....powodów jest oczywiście takiego stanu rzeczy jest wiele...więcej IR to oczywiście jest jakieś rozwiązanie, ale do tego trzeba inwestycji w tabor...wczoraj np. widziałem IR Portowiec złożony z 4 wagonów...z tego każdy był inny...a na deser jeden z nich miał otwrte przedziały (nie wiem jak fachowo nazywa się taki typ wagonu) owszem jest jeszcze IR Mewa, któremu nic zarzucić nie można...ale są też kwiatki takie jak wspomniany wyżej. Kluczem są pieniądze....pieniądze które nie zostaną zmarnowane...świetny przykład IR Mewa, dobre wagony/dobra cena = świetna frekwencja. Dobrze z frekencją na TLK Mieszko - to samo super wgony/cena/czas przejazdu (póki co tylko Poznania) to i frekwencja nienajgorsza. Kluczowy jest też rozkład jazdy...IR Mewa ma wprost idealnyrozkład jazdy z Wawy o 14 w Poznaniu o 18 w Szczecinie o 21....gdyby była później podejrzewam że frekwa była by mniejsza....chce wierzyć że inwestycje poczynione przez PR, IC i każdą inną spółkę przyniosą efekty i trend spadków ilości przewiezionych podróżnych zostanie zatrzymany...konkurencja jest dobra, ale u nas może się okazać że będzie zabójcza i na koniec nie będzie niczego...i na koniec jedna silna spółka obsługująca ruch dalekobieżny obojętnie IR/IC i mniejsze regionalne wspierające się wzajemnie plus lepsza infrastruktura to jest recepta na lepsze jutro...


Tak żygacie tą dotacją jak by to było niewiadomo co 120 mln euro możecie zabierac te swoje grosze nawet dzisaj. Ale wtedy firma robi to co chce czyli jeżdzi tam gdzie są pienądze a nie tam gdzie ktos tam sobie chce jeżdzić. Koniec interwencji posłów i innych lokalnych politków którzy chcą by konecznie do ich dziury jezdził bezpośredni pociąg.Firma świetnie by sobie poradziła jezdząc pendolino bo to najtańsze tylko z Warszawy do głównych ośrodków gospodarczych po linaich magstralnych może jeszcze ze 2 pociągi do Szczecina. Reszta to jest kamień u szyii który ciągnie firme na dno.Już tak było i był zysk dla niedowiarków radze się przejechać naprzykład porannym pociągiem z Katowic do Warszawy pełno ludzi a bilety po 127 zł od głowy. No i jeszcze likwidacja ulg dla różnych tam studentów czy inwalidów bo te rozliczenia ze złodziejskim państwem prowadzą tylko do zadłurzania firmy której państwo obiecuje zapłaćić ale nie płaci i trzeba brać kredyty. Ulgi tylko handlowe i na najmniej oblegane kursy. Wtedy zamiast kulą u nogi firma była by synonimem sukcesu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-06-2014, 11:47    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
To są tylko złudne nadzieję, że gdyby przewozy dalekobieżne przenieźć do PR z szyldem IR to by było lepiej....otóż nie było by lepiej i śmiem twierdzić że pewnie długo jeszcze żadna spółka kolejowa czy to IC czy PR nie będzie wstanie wyjść na prostą....powodów jest oczywiście takiego stanu rzeczy jest wiele...więcej IR to oczywiście jest jakieś rozwiązanie, ale do tego trzeba inwestycji w tabor...wczoraj np. widziałem IR Portowiec złożony z 4 wagonów...z tego każdy był inny...a na deser jeden z nich miał otwrte przedziały (nie wiem jak fachowo nazywa się taki typ wagonu) owszem jest jeszcze IR Mewa, któremu nic zarzucić nie można...ale są też kwiatki takie jak wspomniany wyżej.


PR mają doświadczenie w obsłudze tego typu połączeń, PKP IC to zadanie od lat przerasta. Zauważmy, że PR mają bardziej nowoczesny system sprzedaży, ciekawe promocje i ofertę, która jednak trafia w potrzeby pasażerów. Tabor może nie jest idealny, ale podróż nowymi wagonami Malboro, czy też starą zdeklasowaną jedynką jest dość przyjemna. PR reagują na to co się dzieje, już dawno powstały IR Busy, w PKP IC dopiero ktoś teraz się obudził.


Cytat:
Tak żygacie tą dotacją jak by to było niewiadomo co 120 mln euro możecie zabierac te swoje grosze nawet dzisaj.


Skoro to są dla Ciebie grosze to chyba zwiesz się Kulczyk Very Happy . To olbrzymie pieniądze, które są wydawane na wożenie powietrza. Skoro pasażerowie nie potrzebują przynajmniej sporej częsci pociągów PKP IC to po co do nich dopłacać, gdy te nie służą nikomu? Lepiej te pieniądze wydać np. na dożywianie głodnych dzieci.


Cytat:
Ale wtedy firma robi to co chce czyli jeżdzi tam gdzie są pienądze a nie tam gdzie ktos tam sobie chce jeżdzić.


Pociągi EIC też świecą pustkami, pasażerowie wolą IR. Niby gdzie jest takie zainteresowanie usługami PKP IC?


Cytat:
Koniec interwencji posłów i innych lokalnych politków którzy chcą by konecznie do ich dziury jezdził bezpośredni pociąg.


Bez przesady. Już nie jeździ prawie nic, jaką mamy teraz ofertę? Poza tym pociąg TLK nie jest już żadną wartością dodaną w wielu relacjach niestety.


Cytat:
Firma świetnie by sobie poradziła jezdząc pendolino bo to najtańsze tylko z Warszawy do głównych ośrodków gospodarczych po linaich magstralnych może jeszcze ze 2 pociągi do Szczecina.


No nie wiem, mamy nowe drogi, także może być różnie.


Cytat:
Już tak było i był zysk dla niedowiarków radze się przejechać naprzykład porannym pociągiem z Katowic do Warszawy pełno ludzi a bilety po 127 zł od głowy.


Obawiam się, że po 49 w promocji, reszta to urzędnicy, za których przejazdy płacą podatnicy i kolejarze, którzy jeżdżą za free. Pełny to jest IR Piast.


Cytat:
No i jeszcze likwidacja ulg dla różnych tam studentów czy inwalidów bo te rozliczenia ze złodziejskim państwem prowadzą tylko do zadłurzania firmy której państwo obiecuje zapłaćić ale nie płaci i trzeba brać kredyty.


Jak będziesz posłem to to zmienisz, ale zdaje się studenci to jeszcze ostatnia grupa klientów, która z Wami została. Ja tam bym się cieszył, że są. Busiarze dają im ulgi z własnych środków, Wam zwaca je państwo, więc nie marudź.


Cytat:
Ulgi tylko handlowe i na najmniej oblegane kursy. Wtedy zamiast kulą u nogi firma była by synonimem sukcesu.


No chwila, przecież miały zostać tylko te dochodowe na głównych magistralach. Ale może to jest jakieś wyjście? Zostawić PKP IC magistrale, a dotację oddać PR-om, one na pewno zorganzują ciekawą ofertę, która trafia w potrzeby pasażera.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marian Szatko Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2013

PostWysłany: 09-06-2014, 12:22    Odpowiedz z cytatem

Zostawić PKP IC magistrale, a dotację oddać PR-om,

O tym własnie pisze a ty polemizujesz by potem dojść do podobnego wniosku.
A co do urzędników to guzik mnie obchodzi kto za nich płaci byle płacił. I kolejarze nie mają darmowych biletów i wielu nie jezdzi EIC

[ Dodano: 09-06-2014, 12:26 ]
No i trzeba sobie przypomnieć że dzięki takiej a nie innej stuacji PR stoi juz nad grobem i nic tego nie zmeni. Jak tak dalej pójdzie to IC do niego dołączy przez idoitów z ministerstwa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-06-2014, 12:32    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zostawić PKP IC magistrale, a dotację oddać PR-om,

O tym własnie pisze a ty polemizujesz by potem dojść do podobnego wniosku.


Chyba się nie rozumiemy. Dotacja dla PR, ale na magistralach wolna konkurencja. PR na nich jak najbardziej powinny z sukcesem konkurować z PKP IC.


Cytat:
I kolejarze nie mają darmowych biletów i wielu nie jezdzi EIC


Płacą grosze, bądźmy poważni.


Cytat:
No i trzeba sobie przypomnieć że dzięki takiej a nie innej stuacji PR stoi juz nad grobem i nic tego nie zmeni.


W tamtym roku to PKP IC miało znacznie większe straty. Dla PR problemem jest histotryczny dług w spadku po PKP, bez niego byłoby zupełnie inaczej. Inna sprawa, że toczy się sprawa sądowa przecwko SP i za chwilę po długu może nie być śladu. Sytuacja PKP IC jest znacznie gorsza, spadek liczby pasażerów jest lawionowy.


Cytat:
Jak tak dalej pójdzie to IC do niego dołączy przez idoitów z ministerstwa


To ministerstwo chroni PKP IC prze konkurencją i daje dotację za nic. Nie kąsa się ręki, która karmi Smile .

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marian Szatko Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2013

PostWysłany: 09-06-2014, 12:37    Odpowiedz z cytatem

Skoro to są dla Ciebie grosze to chyba zwiesz się Kulczyk
Dla pojedyńczego człowieka to fortuna dla firmy którama obsłurzyć 18 tyś km lii prawie 40 milionowy duży kraj w europie to są nędzne grosze które nie pokrywają nawet kosztów a co dopiero mówić o inwestycjach czy rozwoju o zysku nie wspominając

[ Dodano: 09-06-2014, 12:41 ]
chroni PKP IC prze konkurencją
Teraz to już zaczynasz opowiadac bajki jaką konkurencją kto chce jeżdzić i kiedy złorzył stosowny wniosek do UTK bo chyba nie myślisz o tej parodii z Leo które nie potrafi dokumentów wypełnić. A konkurencja prosze bardzo prze pendolino wszystko inne będzie poprostu śmieszne.

[ Dodano: 09-06-2014, 12:51 ]
I co do ścisłości dawno już nie pracuje w IC bo tak słabo płacą zostali już chyba tylko w wieku przedemerytalnym paru ideowców a reszta to pachołki z układów które nic nie potrafią i nikt inny ich nie zatrudni. Kto cokolwiek umie albo chce sie nauczyc dawno od nich ucekł
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2022 infokolej.pl