po co państwu kolejna spółka kolejowa, do której trzeba dopłacać?
Tego nie wiem ale spółki samorządowe(KW,KŚ,KD) czy miejskie (warszawska skm) też generalnie są bez sensu a istnieją. Poza tym znowu propagandowo promocyjne, "nowa jakość" i inne takie bzdety.
Cytat:
Drugie pytanie: skąd państwo, ewentualnie PKP SA miałoby wziąć pieniądze na przejęcie PR?
Oj chyba się nie rozumiemy, nie sugeruje że komuś zależy na przejmowaniu PR, mówię tylko tyle PR jest winne PLK ileś tam złotych, więc PLK mogło by chcieć w zamian za te parę złotych długu, kilka sztuk taboru, i tyle.
Oczywiście prawdopodobnie skarb państwa jest winny więcej PR niż PR PLK, co obchodzi Kowalskiego ile jest winny Nowak Malinowskiemu, jak Malinowski jest Kowalskiemu winny to Kowalski od Malinowskiego będzie ściągał.
Zgadzam się że to w gruncie rzeczy jest przewalanie pieniędzy z kąta w kąt bez znaczenia, ale jest to też przerzucanie długu skarbu państwa w dół, do samorządów do spółek państwowych, a aktywów w górę z samorządów do skarbu państwa. Jeśli skarb państwa jest PR winny kaskę to nic dziwnego że chcą to rozwalić nie będzie nikogo kto by się upominał. Prawdopodobnie jeszcze długa droga przed dziennikarzami śledczymi żeby dojść do "najgłębszego" dna.
Cytat:
Sprostuję tylko, że decyzją sądu Skarb Państwa musi zapłacić Przewozom Regionalnym nie 700 mln zł, ale 780 mln zł plus ustawowe odsetki za zwłokę, które cały czas rosną. To powinno Was oświecić dlaczego dąży się do likwidacji PR.
Bardzo możliwe że masz rację, ale logicznym było by przed likwidacja przejąc w jakiś sposób część majątku który ma jeszcze jakąś wartość.
PS: Nie mówię że tak jest ale jest to jeden z prawdopodobnych rozwojów zdarzeń.
Oj, będzie się działo..., gdy SLD dojdzie do władzy. Wczoraj na konwencji SLD w Sosnowcu Leszek Miller zaproponował powrót do podziału administracyjnego na 49 województw:
- Zwracam się z propozycją, żebyśmy w naszym programie rozważyli powrót do 49 województw. Żeby dać szansę tym środowiskom, które transformację przeżyły najgorzej, żeby zaświtała tam nowa nadzieja, żeby powstawały tam centra administracji i za tym centra gospodarki, żeby Polska rozwijała się bardziej równomiernie niż dzisiaj - zaproponował szef Sojuszu. I argumentował, że rozwój kraju w oparciu o metropolie nie przyniósł spodziewanych rezultatów. A wręcz przeciwnie - pogorszyło funkcjonowanie często prężnych ośrodków. - Warszawa, choć wielka, piękna i mądra, ale nie przyjmie całej Polski. Polska musi się mieścić także w tych mniejszych ośrodkach - tłumaczył Miller. I pytał, dlaczego poza Warszawą nie umieścić np. siedziby Instytutu Pamięci Narodowej lub Głównego Urzędu Ceł.
Dziś, jak podkreślił Miller, jedynie w największych miastach jest praca, są jakieś perspektywy, warunki do życia. - Olbrzymie dysproporcje dzielą Polskę - Polskę wielkich rozwijających się ośrodków i resztę, która się degraduje. Osoby, które porzuciły swoje miejsca zamieszkania z przymusu określa się pogardliwą nazwą "słoiki". Tu nie może być żadnej pogardy - trzeba mieć odwagę i determinację, by ruszyć za pracą w nieznane. Zasługują na nasze szczere uznanie - mówił.
Trzeba przyznać, że jest w tych stwierdzeniach o nierównomiernym rozwoju kraju dużo racji. Natomiast gdyby doszło do nowego podziału administracyjnego, zaistniałaby ciekawa sytuacja w kolejowych przewozach regionalnych... Może PR wróciłyby z powrotem do PKP? Może powstałe spółki samorządowe zostałyby sprywatyzowane, a może jak w latach 20. do PKP włączone? Mój wniosek jest taki: Profesor Kulesza w roku 1999 oraz i dzisiaj Leszek Miller, proponując reformy samorządowe, nie pamiętali o kolei.
Przewozy Regionalne nie mają obecnie innej możliwości pozyskania środków na wyjście z zadłużenia wobec PKP PLK niż dojście do porozumienia ze Skarbem Państwa w sprawie rekompensat za ulgi ustawowe. Na takim stanowisku stoi kierownictwo spółki.
Związki ostrzegają przed upadkiem Przewozów Regionalnych
– Od kilku lat Przewozy Regionalne znajdują się w poważnym kryzysie. Właściciele spółki nie są w stanie porozumieć się co do jej przyszłości. Kilku marszałków postanowiło uruchomić swoje spółki obsługujące lokalne przewozy pasażerskie w swoich województwach. Kolejne mają zostać uruchomione w tym i przyszłym roku. Odpowiedzialność za sytuację w przewozach pasażerskich ponosi rząd – twierdzą związkowcy.
Będziemy domagać się odszkodowań z tytułu zawyżonych stawek dostępu do infrastruktury - mówi Ryszard Kuć, prezes Przewozów Regionalnych.
Potwierdzam nasze roszczenia w wysokości 1,2 mld złotych w stosunku do Skarbu Państwa za realizację dwóch zadań związanych z przewozami międzywojewódzkimi w latach 2004-2006. Sąd Apelacyjny w tej sprawie nie przyznał nam racji, ale czekamy na uzasadnienie pisemne wyroku i będziemy rozważać wniesienie kasacji. Warto przypomnieć, że w Sądzie Okręgowym uznano już nasze roszczenia na kwotę 322 mln zł bez odsetek [za przewozy międzywojewódzkie w latach 2006-2008 - przyp. red.]. Wystąpiliśmy więc do sądu, aby możliwe było jak najszybsze rozstrzygnięcie tej kwestii, ze względu na trwające prace restrukturyzacyjne.
Szykujemy się do kolejnego pozwu, w którym chcemy zwrotu 555 mln zł z tytułu odszkodowania za - jak wskazał wyrok Trybunału Europejskiego - zawyżone stawki dostępu do infrastruktury kolejowej. Zdania na temat tych roszczeń są różne, mimo to, uważamy je za zasadne.
Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP ogłosiła pogotowie strajkowe w Przewozach Regionalnych. Związkowcy domagają się od rządu podjęcia natychmiastowych działań, które pozwolą uratować spółkę.
Realny ratunek jest: obniżyć naczelnikom i dyrektorom płacę o 30% a jedną z dwóch central spółki - w Poznaniu zlikwidować.
Absurdem jest, że jedna spółka ma dwie centrale (podział łupów politycznych na Wschód i Zachód). Także absurdem jest, że naczelnicy i dyrektorzy w gigantycznie zadłużonej spółce Przewozy Regionalne od wielu lat zarabiają więcej niż w Kolejach Mazowieckich i PKP Intercity. Wy roszczeniowi Zwiąchole zacznijcie oszczędzać na sobie a dopiero potem występujcie o pomoc do rządu i podatników.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-02-2014, 11:15
Cytat:
jedną z dwóch central spółki - w Poznaniu zlikwidować.
Raczej tą w Warszawie. Praca przewozowa bowiem w Poznaniu jest prowadzona, natomiast w Warszawie nie. Więc kompleks na Wileńskiej to zbędny balast.
Związkowcy: Bez przełomu w sprawie Przewozów Regionalnych
– Dzisiejsze spotkanie nie przynosi przełomu w sprawie przyszłości przewozów pasażerskich w Polsce, które uzdrowiłoby sytuację w spółce Przewozy Regionalne – mówi Stanisław Stolorz, przewodniczący Federacji ZZK PKP.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-02-2014, 16:38
Cytat:
– Dzisiejsze spotkanie nie przynosi przełomu w sprawie przyszłości przewozów pasażerskich w Polsce, które uzdrowiłoby sytuację w spółce Przewozy Regionalne – mówi Stanisław Stolorz, przewodniczący Federacji ZZK PKP.
A co ma przynosić. Będzie 16 spółek i tyle. Plus super hiper zajefajne dziobaki za bagatela 300 zł.
Virakocha, a ile nowych stołków w zarządach i radach nadzorczych + stołki dyrektorskie. Związkowy beton na pewno liczy na podział tego "tortu". Wszak w KM, KD, KW i KŚ rządzi stary beton PKP, więc w nowych spółeczkach będzie tak samo. Upadek PR to w zasadzie zbawienie dla betonu związkowego, a rozmowy z Elizabeth Sorry są tylko pod publiczkę, tak pro forma.
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-02-2014, 18:48
Cytat:
Związkowy beton na pewno liczy na podział tego "tortu".
Nie mieszajmy w to związków a raczej PełO
Cytat:
Wszak w KM, KD, KW i KŚ rządzi stary beton PKP, więc w nowych spółeczkach będzie tak samo. Upadek PR to w zasadzie zbawienie dla betonu związkowego, a rozmowy z Elizabeth Sorry są tylko pod publiczkę, tak pro forma.
Ale nie wszędzie jest patologia. W KD nie ma takiego dziadostwa jak w KW gdzie liniowcy są z przetargu a całe KW to biura, biurowcy i nieruchomości.
Czemu, przecież największa degradacja kolei jest przez ZZ.
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-02-2014, 13:51
Od 9 marca koniec Super Biletów. w PR-ach
Od czerwca zapewne dorżnięcie oferty IR
Od grudnia 2014 upadek kolei regionalnej i likwidacja kolejnych TLK-a
Super Kononowicz miał rację "niczego nie będzie" Trzeba być krótkowzrocznym debilem aby zwijac
kolej.
POmpowanie pieniędzy w Pendolino jest skandalem, jak likwiduje się pociągi służby publucznej
Regio i TLK-a//gratuluje kretyństwa. Ciekaw jestem tylko po co te dworce są remontowane? Chyba
żeby dać kasę kolesiom, bo pasażerów i pociągów coraz mniej....
Celowe uwalanie przewozów pasażerskich w Polsce.
Tomek-Gliwice, taka jest polityka tego rządu. Jeśli głosowałeś na jedynie słuszną partię to pretensje miej do siebie. Jeśli nie głosowałeś to podziękuj tym, którzy na PO głosowali. Wszak upadek kolei pasażerskiej w Polsce to konsekwencja decyzji lemingów nad urną wyborczą.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum