Słuchajcie, na stronie rezerwacji IC, na rozkładzie PKP i na Sitkolu, nie ma postojów pociągu TLK Gwarek w Słupsku, a jedzie on do Ustki, jak to możliwe?
Dzwoniłem na informację kolejową to mi powiedzieli, że nie ma takiego pociągu, który by jechał bezpośrednio z Poznania do Słupska jak GWAREK, jest tylko do Ustki, jak oni to zrobili? i faktycznie ten pociąg będzie przejeżdżał tylko przez Słupsk? to jakaś komedia...?
Dla informacji kolejowej hafas jest wyrocznią, więc jeśli w hafasie jest błąd to na informacji też mówią z błędem. Tylko że pracownik informacji powinien być na tyle obeznany, że się zorientuje że coś jest absurdalnym błędem, a nie będzie mówił podróżnym bzdury...
Wpisz sobie w wyszukiwarce na stronie PKP IC to zobaczysz że słupsk jest.
Pod pociąg w okolicach Świdwina wpadły krowy, linia nadbałtycka zablokowana i od razu mamy efekt:
Cytat:
TLK Pogoria do Bielska Białej pojechała objazdem przez Runowo Pomorskie i dalej Szczecinek do Białogardu czego skutkiem są dodatkowe 2 godziny opóźnienia.
Jest to coś o czym mówiłem już miesiąc temu, przeciw łączeniu Albatrosa z Pogorią - jeden mały incydent na tej wąskiej, jednotorowej linii i sypie się cały rozkład, powstają opóźnienia wtórne. A tak od Gdyni pociąg mógłby jechać o czasie.
Jest to coś o czym mówiłem już miesiąc temu, przeciw łączeniu Albatrosa z Pogorią - jeden mały incydent na tej wąskiej, jednotorowej linii i sypie się cały rozkład, powstają opóźnienia wtórne. A tak od Gdyni pociąg mógłby jechać o czasie.
A czy z powodu wypadku pod Świdwinem pociąg nie wyjeżdżał z Gdyni o czasie?
Połączenie to dobra decyzja - dla jadących do Ustki czy Łeby jedna przesiadka mniej.
Uważam jak wiele osób, że Pogoria powinna zostać w relacji Gdynia - Bielsko, bez sensu to łączenie z Albatrosem, tym bardziej, że szlaki jednotorowe na północnych odcinkach są przeszkodą w swobodnym ruchu pociągów i byle opóżnienie jednego składu czy awaria lub wypadek powoduje zator. Jedna z gorszych zmian rozkładowych ostatnich lat to właśnie Pogoria do Szczecina.
Szczególnie, kiedy Łódź jest odcięta od Szczecina (w momencie przetrasowania Sukiennic) i połączenie Pogoria-Albatros, to jedyne połączenie Łódź - Szczecin...
S-C-Z -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-06-2014, 12:57
Z punktualnością Pogorii przed połączeniem z Albatorsem i sezonowo do Helu też nie było za dobrze, a jak już ktoś napisał w przypadku nocnych pociągów czas przejazdu nie gra aż tak ważnej roli .Brak drugiego toru i rozsypujące się torowisko to nie sprawa przewoźnika czy pasażera. A i tak jest nieźle, podobnie wycieczkowo działa Pojezierze z Katowic do Gdyni przez ... Białystok i to z atrakcją przepychania spalinówką.
Pogoria - B.Biała - Szczecin 1056km - czas przejazdu 17h.24min
Pojezierze Katowice - Gdynia przez Białyskok 970km - 17h.00min.
Tylko czemuż system wychodzi aż tak bardo poza cennik i żąda aż(albo tylko) 102zł za cała trasę Bielsko - Szczecin...
Ostatnio zmieniony przez Urbi dnia 30-06-2014, 13:15, w całości zmieniany 2 razy
Szczególnie, kiedy Łódź jest odcięta od Szczecina (w momencie przetrasowania Sukiennic) i połączenie Pogoria-Albatros, to jedyne połączenie Łódź - Szczecin...
Serio, myślisz, że ktoś tym jeździ w takiej relacji? Przecież 2x szybciej jest pojechać do Zduńskiej Woli i tam się przesiąść na Sukiennice lub podjechać osobówką do Łowicza i tam złapać coś na Szczecin.
- jazda bezpośrednia, nie trzeba martwić się o przesiadki i taboły.
- możliwość skorzystania z weekendowej biletomani.
- wsiadasz w nocy, wysiadasz przed południem. ( w odwrotnej relacji - wsiadasz pod wieczór, wysiadasz nad ranem)
Do Sukiennic obecnie nikt nie dojeżdża - więc, albo wybiera nocny pociąg, albo samochód po autostradzie A2 i drodze ekspresowej S3.
Szczególnie, kiedy Łódź jest odcięta od Szczecina (w momencie przetrasowania Sukiennic) i połączenie Pogoria-Albatros, to jedyne połączenie Łódź - Szczecin...
Tyle było krzyków, że Szczecin nie ma połaczenia z Bydgoszczą no i jest, tylko trochę okrężna trasą POGORIĄ i trwa ponad 7h, przez Krzyż i Piłę byłoby bliżej, ok 3,5h, ale Intercity bardzo lubi ostatnio tworzyć twory takie jak POGORIA, POJEZIERZE, SŁOWINIEC i jeszcze kilka innych tras. Zamiast skupic się na tym, aby jak najszybciej dotrzeć z punktu A do B to się te pociągi wydłuża w zupełnie bezsensowny sposób.
Wynajęcie loka spalinowego na odcinku Piła - Krzyż na pewno kosztuje, ale chyba więcej kosztuje wydłużony czas jazdy pociągu, koszty PLK +druzyna konduktorska, maszynista itd...
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-07-2014, 10:15
Mówisz nieprawdę. Połączenia typu Pojezierze nie są po to aby połączyć Katowice z Gdynią, tak jak Albatros nie ma łączyć Szczecina z Bydgoszczą. To jest zwykle połączenie relacji w celu optymalizacji kosztów (skład już jedzie, w Gdyni nie trzeba szykować kolejnego zeby pojechał do Szczecina). Jeśli cos zyskało na tym połączeniu Albatrosa z Pogorią, to Słupsk i Koszalin, ktory zyskał bezposrednie połączenie z GOP.
Cytat:
Wynajęcie loka spalinowego na odcinku Piła - Krzyż na pewno kosztuje, ale chyba więcej kosztuje wydłużony czas jazdy pociągu
Przecież to są dwa pociagi w jednym, które i tak by jechały, wiec jak moze kosztowac wydluzony czas jazdy pociagu
Cytat:
ale Intercity bardzo lubi ostatnio tworzyć twory takie jak POGORIA, POJEZIERZE, SŁOWINIEC i jeszcze kilka innych tras
Bo daje to konkretną oszczędnośc pieniedzy, ktorych brakuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum