I jak bede Zajezdnia autobusowa Zgorzelec? Bo jest lodne lanczenie Zgorzelec - Warszawa juz nielodne ze niebede przesadki na FlixBus Praha - Liberec - Zgorzelec.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Wczoraj byłam w Zgorzelcu. Jadąc pociągiem zauważyłam, że na odcinku Węgliniec - Pieńsk jest już rozwieszona trakcja elektryczna. W Pieńsku jest podstacja trakcyjna.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Jeszcze w tym miesiącu nad jednym z dwóch torów trasy Węgliniec – Zgorzelec zostanie wywieszona sieć trakcyjna. Do końca roku ostatni, niezelektryfikowany odcinek magistrali E 30 będzie dostępny dla lokomotyw elektrycznych, zapewniając szybszy przejazd pociągów.
Zgodnie z harmonogramem realizowane są prace elektryfikacji odcinka Węgliniec - Zgorzelec. Od 11 marca wywieszana jest już sieć trakcyjna na torem nr 1. Prace te potrwają do 23 kwietnia i następnie będą prowadzone roboty w torze nr 2.
Kradzieże utrudniają prace na strategicznej trasie kolejowej.
130 tys. złotych - kabel trakcyjny o takiej wartości padł łupem złodziei na trasie Węgliniec - Zgorzelec. Od kilku miesięcy trwają na niej prace nad elektryfikacją. Odpowiedzialna za trakcję PKP Energetyka, która jest głównym wykonawcą robót, zgłosiła sprawę na policję. Ta dotąd sprawców kradzieży nie wykryła.
Gdy pojawiło się postępowanie o nazwie: "Wzmocnienie nasypu na linii numer 278 Węgliniec - Zgorzelec na szlaku Węgliniec - Pieńsk w km 7,400 - 8,655" w ramach projektu CEF "Elektryfikacja linii kolejowych nr 278, 274 na odcinku Węgliniec - Zgorzelec", to spośród zapytań ofertowych otwartych, padło:
Pytanie 2:
Pkt. 2.2.1 Koordynacja z innymi wykonawcami - Wykonawca prosi o dołączenie do PFU harmonogramu prac Wykonawcy realizującego projekt pod nazwą "Elektryfikacja linii kolejowych nr 278, 274 na odcinku Węgliniec - Zgorzelec".
Odpowiedź
Zamawiający informuje, że aktualnie trwające zadanie dotyczące elektryfikacji odcinka Węgliniec - Zgorzelec planuje się zakończyć we wrześniu 2019. W zawiązku z tym nie występuje potrzeba koordynacji z innymi wykonawcami.
Obecnie przetarg na naprawę nasypu unieważniono, ale pewnie wkrótce znowu się pojawi. Pociągi pod drutem pojadą od grudniowego rozkładu, a od lutego do lipca planowane jest zamknięcie toru nr 2 i od lipca do listopada toru nr 1 na szlaku Węgliniec -Pieńsk :-D
Na półmetku rozwieszanie sieci trakcyjnej na linii Węgliniec – Zgorzelec
Na ponad 900 słupach między Węglińcem a Zgorzelcem rozwieszana jest sieć trakcyjna. Zbudowane są nowe podstacje zasilające w Pieńsku i Zgorzelcu. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończą prace w 2019 roku. Później podróż będzie krótsza - przejazd nie będzie wymagał zmian lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Inwestycja za 70 mln zł współfinansowana jest ze środków UE instrumentu Łącząc Europę (CEF).
Czyli trasa Węgliniec-Zgorzelec ostatecznie wygrywa z trasą SWR-Lublin pod względem pierwszeństwa otwarcia ruchu dla pociągów elektrycznych. Na tej drugiej może do grudnia będzie wywieszona cała siec trakcyjna, ale prądu będzie niet ze względu na brak linii zewnętrznych do podłączenia nowych podstacji do krajowej sieci energetycznej...
Czyli w grudni 2019 r. szykuje się w Zgorzelcu impreza pod tytułem 'pierwszy pociąg elektryczny na odcinku Węgliniec-Zgorzelec i tym pierwszym pociągiem od lat nie będzie EN57
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
arvent, w tym nasypie na odcinku Węgliniec - Pieńsk grzebią z przerwami co najmniej od dekady. Ponoć coś spieprzono podczas modernizacji linii Legnica - Zgorzelec kilkanaście lat temu i ten nasyp sypie się do dziś. Ciągłe zwolnienia i zamknięcia torów i tak od ponad 10 lat.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Dzień po dniu powstają nowe rozkopania we wiadukcie kolejowym w Zgorzelcu, wszystko wskazuje, że pod montaż słupów sieci trakcyjnej ...po południowej stronie torowiska są już na całej długości wiaduktu
wiadukt
* Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec (33,1 mln zł)
* Termin kontraktowy: Styczeń 2019 r.
* Opóźnienie: 11 miesięcy
Cała inwestycja według pierwotnych planów miała się zakończyć w 2017 roku, ale dopiero w listopadzie tegoż roku podpisano umowę z wykonawcą (PKP Energetyka). Spółka zaoferowała w przetargu wykonanie prac w 14 miesięcy. Obecnie PLK podaje termin realizacji do końca tego roku, oznacza to jedenaście miesięcy opóźnienia.
Ulega zmianie termin oddania zelektryfikowanej linii Węgliniec-Zgorzelec. Planowany termin oddania, to kwiecień 2020, z zastrzeżeniem, że w przypadku optymistycznym, może uda się w marcu. Prace budowalne przebiegają zgodnie z harmonogramem, lecz procedury uzyskania certyfikatów od UTK potrwają dłużej niż pierwotnie zakładano. W Kolejach Dolnośląskich obecnie brak finalnego rozwiązania dla powstałego rozwalenia rozkładu w stronę Zgorzelca. Nadal toczą się rozmowy w sprawie wyciągnięcia polskiej sieci trakcyjnej na dwa tory w Görlitz. Tutaj zwrócono uwagę na potrzebę przebudowania mostu drogowego nad torami w Görlitz, który jest obecnie za niski na możliwość przejścia sieci trakcyjnej.
Ps. Już widze skowyt w KD... ciekawe co zrobią z rozkładem .. Pan Dyrektor Marketingu , niedawny kandydat na senatora... chyba ma już wizję Skonczy się tak jak z tłumaczeniem, odnośnie braków w rozkładzie 2019/2020 niektórych pociągów ....
Nadal toczą się rozmowy w sprawie wyciągnięcia polskiej sieci trakcyjnej na dwa tory w Görlitz.
A bardziej wyglada z tych rozmow ze zelektryfikuja czy nie?
Innymi slowy czy rozmowy sa o "czy elektryfikowac?" czy "jak elektryfikowc?" ?
Cytat:
Tutaj zwrócono uwagę na potrzebę przebudowania mostu drogowego nad torami w Görlitz, który jest obecnie za niski na możliwość przejścia sieci trakcyjnej.
A na sztywny przewodnik zamiast przewodow tez jest za malo miejsca?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum