Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
Elektryfikacja linii do Zgorzelca
Autor Wiadomość

PasazerRE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2014

PostWysłany: 25-09-2015, 00:15    Odpowiedz z cytatem

Cytat ze strony Senatora Jana Michalskiego http://www.janmichalski.eu/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=79&Itemid=476
Z wiadomości na temat spotkania z burmistrzami Zgorzleca i Görlitz:
Cytat:
Senator Michalski poinformował burmistrzów Rafała Gronicza oraz Siegfrieda Deinege o stanie realizacji projektu elektryfikacji linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca, z opcją elektryfikacji dwóch peronów w Görlitz.


Z nowych informacji padła tylko informacja o możliwości elektryfikacji dwóch peronów w Görlitz.
Senator poinformował burmistrzów, ale szkoda ze najbardziej zainteresowanych, czyli pasażerów już nie raczył poinformować. Mam nadzieję, że senator wyjaśni tę kwestię dogłębnie w najbliższym czasie, jaki jest stan faktyczny elektryfikacji, kiedy zaczną się roboty budowalane i kiedy przejedzie po szynach pierwszy impuls do Zgorzelca.
Czekam na odpowiedz pana senatora.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lahti Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Jelenia Gora

PostWysłany: 28-09-2015, 17:28    Odpowiedz z cytatem

Elektryfikacja odcinka Węgliniec-Zgorzelec znalazła się na 8 miejscu listy rezerwowej POIiŚ.Koszt 100 mln zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 18-09-2016, 12:21    Odpowiedz z cytatem

Wszczęto postępowanie administracyjne o nazwie: "Kompleksowa elektryfikacja linii kolejowej nr 278 relacji Węgliniec - Zgorzelec w km 0,386 - 27,130 i fragmentu linii kolejowej nr 274 relacji Wrocław - Zgorzelec w km 202,034 - 202,455 oraz budowa nowej infrastruktury układu zasilania dla nowej sieci trakcyjnej".

Więcej tutaj:

http://www.gmina.zgorzelec.pl/content.php?cms_id=1950&lang=pl

http://zgorzelec.eu/images/stories/komunikaty/komunikat/Obwieszczenie_Wojewody_dolno%C5%9Bl%C4%85skiego.pdf

_________________
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. nr 144 poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 18-09-2016, 12:28    Odpowiedz z cytatem

Trzymam kciuki za powodzenie założeń elektryfikacji linii do Zgorzelca. Sam bym chętnie odwiedził jeszcze raz to miasto nad Nysą Łużycką. Zgorzelec jak i Goerlitz mają niesamowitą architekturę. Ciekawie by było wsiąść w jakiś IC lub Impuls KD rano, dojechać w 1,5 godziny (a myślę, że i dałoby się szybciej) i wieczorem wrócić. Obecnie koniec trasy w Węglińcu ogranicza dostępność w znacznym stopniu. Potencjał jakościowy i prędkościowy odcinka z Wrocławia do Węglińca jest. Wystarczy tylko ten brakujący element i będzie można mówić o kolejnym ważnym kroku w stronę kompleksowej modernizacji dolnośląskich linii kolejowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-09-2016, 10:39    Odpowiedz z cytatem

Do Goerlitz pociągiem i tak nie dojedziesz, bo Niemcy nie chcą się zgodzić na elektryfikację siecią 3kV DC jednego peronu po swojej stronie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 19-09-2016, 10:53    Odpowiedz z cytatem

Myślę, że sam dojazd do Zgorzelca może już dużo dać. Póki przekraczanie granicy jest swobodne, można się wybrać na spacer przez Most Jana Pawła II i daleko do centrum Goerlitz nie ma. Niedawno pisałem pracę o tym mieście podzielonym i generalnie nie znalazłem przypadków zgrzytów na linii Zgorzelec - Goerlitz, więc to trochę dziwne, że jest jak mówisz, @bystrzak2000. Projekty były wspólne, tak jak np. w Słubicach i Frankfurcie i współpraca jakoś się układała. Do Goerlitz przynajmniej jest ten bezpośredni szynobus. Mając IC do Zgorzelca dałoby się przeżyć bez bezpośredniego IC do Goerlitz. Najistotniejsze, aby pociągi PIC kończyły bieg w sensownym miejscu. Z całym szacunkiem dla Węglińca, ale jest on jedynie węzłem, jak np. Jaworzyna Śląska, a nie celem podróżnych pasażerów Express Intercity.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-09-2016, 12:08   

bystrzak2000 napisał/a:
Do Goerlitz pociągiem i tak nie dojedziesz, bo Niemcy nie chcą się zgodzić na elektryfikację siecią 3kV DC jednego peronu po swojej stronie.

Nawet jeśli tak jest, to też większego problemu nie widzę. Wystarczy że do Zgorzelca dojedzie EZT z Wrocławia i tam będzie skomunikowany z szynobusem rel. Jelenia Góra - Görlitz - Jelenia Góra. W Görlitz krótki postój na zmianę kierunku i powrót do Jeleniej Góry, gdzie w Zgorzelcu skomunikowanie z tym samym EZT do Wrocławia.
Powrót do góry

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-09-2016, 12:43    Odpowiedz z cytatem

@Atoman: to nie jest zgrzyt pomiędzy władzami Zgorzelca i Goerlitz, ale zarządcami sieci kolejowej w Polsce i Niemczech. Polacy postulowali od dawna, by jeden peron w Goerlitz zelektryfikować polską siecią 3kV DC, ale Niemcy upierają się, by zmiana napięcia odbywała się na moście granicznym, tak samo jak na moście w Bielawie Dolnej, gdzie dalej wagony towarowe trzeba będzie przeciągać przez granicę lokomotywami spalinowymi.

@Rozkładowiec: zmartwię Cię, ale linia 274 na odcinku Lubań Śląski - Zgorzelec też jest planowana do elektryfikacji w ramach RPO (o ile nic się nie zmieniło w tej sprawie).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 19-09-2016, 14:02    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
@Atoman: to nie jest zgrzyt pomiędzy władzami Zgorzelca i Goerlitz, ale zarządcami sieci kolejowej w Polsce i Niemczech. Polacy postulowali od dawna, by jeden peron w Goerlitz zelektryfikować polską siecią 3kV DC, ale Niemcy upierają się, by zmiana napięcia odbywała się na moście granicznym, tak samo jak na moście w Bielawie Dolnej, gdzie dalej wagony towarowe trzeba będzie przeciągać przez granicę lokomotywami spalinowymi.


Dobrze wiedzieć. Dziękuję uprzejmie za wyjaśnienie. Ogólnie Goerlitz, jak wiadomo, jest tą centralną częścią podzielonego miasta. Dworzec mają naprawdę niezły z porządną halą peronową. Nawet na Google Street View widać szynobus KD stojący na peronie. Można by było naprawdę pomyśleć o tym, aby stworzyć coś na wzór wrocławskiego peronu nr 6, który podczas remontu był takim peronem "specjalnym", oddzielnie położonym. Nikomu by to nie przeszkadzało, a można by było wjechać do centrum miasta bez problemu. Przykładowo w Świnoujściu udało się stworzyć linię z Heringsdorfu do Świnoujścia obsługiwaną przez niemieckie UBB, więc może uda się dojść do porozumienia i w tym przypadku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-09-2016, 17:13   

bystrzak2000 napisał/a:
@Rozkładowiec: zmartwię Cię, ale linia 274 na odcinku Lubań Śląski - Zgorzelec też jest planowana do elektryfikacji w ramach RPO (o ile nic się nie zmieniło w tej sprawie).


To w tej sytuacji KD powinny się dogadać z Niemcami tak, żeby kilka par pociągów Drezno - Goerlitz wjeżdżało do Zgorzelca i tam były skomunikowane z EZT do Wrocławia i ewentualnie Jeleniej Góry. No chyba że Niemcy także się będą chciały elektryfikować i na tej linii będą jeździły EZT, to faktycznie jest klapa. Pozostałoby jedynie wyjście z ogryzkami Zgorzelec - Goerlitz na szynobusach, co raczej większego sensu i racji bytu by nie miało.
Powrót do góry

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008

PostWysłany: 20-09-2016, 15:33    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
linia 274 na odcinku Lubań Śląski - Zgorzelec też jest planowana do elektryfikacji w ramach RPO (o ile nic się nie zmieniło w tej sprawie).


A jest przy okazji w planach jakaś rewitalizacja / dodatkowe mijanki na odcinku ze Zgorzelca do Jeleniej Góry?

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 20-09-2016, 19:37    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec, z tego co się orientuję trakcja miałaby być także przez granicę. Pozostaje kwestia, dokąd na jakim napięciu - czy system niemiecki pociągnąć do Zgorzelca, czy nasze 3 kV DC do Görlitz. Tak czy owak potrzebny by tu był sprzęt dwusystemowy.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 21-09-2016, 11:17    Odpowiedz z cytatem

"PKP Polskie Linie Kolejowe SA i DB Netz na InnoTrans w Berlinie podpisały umowę infrastrukturalną o współpracy. Efekt porozumienia to ułatwienie przejazdu pociągów na granicy, pełna koordynacja działań zarządców infrastruktury, jednolita informacja dla przewoźników"

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-i-db-netz-usprawnia-transport-na-granicy-polskoniemieckiej-78249.html

Oby podpisanie tej umowy dało szanse na szybkie rozwiązanie problemu z odcinkiem Zgorzelec-Goerlitz. Znajduje się on na liście odcinków branych pod uwagę. Jest również odcinek z Węglińca do Horka przez Bielawę Dolną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-09-2016, 12:21   

EU07-469, póki co KD takiego taboru nie posiadają i wątpię żeby Niemcy mieli. W takim układzie, ta sieć trakcyjna przez granicę stanie się bezużyteczna, przynajmniej w ruchu pasażerskim. Pozostaną jedynie dowozówki w relacji Zgorzelec - Goerlitz taborem spalinowym, co według mnie nie będzie miało racji bytu, bo do tej pory tego typu ogryzki się nie sprawdziły na żadnej granicy.
Powrót do góry

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 21-09-2016, 18:53    Odpowiedz z cytatem

Myślę nad Niemcami nie ma się za bardzo co rozwodzić, bo i tak niemal nikt do Niemiec z Polski pociągiem nie jeździ i nie zanosi się by miało się to zmienić. W pierwszej kolejności elektryfikacja, potem Impulsy do Zgorzelca, potem ewentualnie można się zastanowić co z Niemcami. W Niemczech przesiadki są bardzo popularne i nikomu nie przeszkadzają, więc i Niemcowi nie powinno przeszkadzać przesiadka na granicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 11 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2019 infokolej.pl