Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Następny
Elektryfikacja linii do Zgorzelca
Autor Wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-10-2016, 11:03   

Gaspares napisał/a:
W tym przypadku oglądanie się PLKi na stronę niemiecką to akurat idiotyzm, bo przez ich brak dobrej woli, będzie cierpiał krajowy pasażer na krajowym odcinku.

Tu się z Tobą zgadzam ale chyba bardziej chodzi o UMWD, bo elektryfikacja miałaby być zrobiona z śr. RPO.
Nie wjadą impulsem do Gorlitz więc i tak musieliby puścić z JG zestaw spalinowy.
Ponoć kasę chcą przeznaczyć na rewitalizację nieczynnych linii kolejowych.
Być może Świeradów i Karpacz/Kowary.
Przejdź na dół

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-10-2016, 20:22    Odpowiedz z cytatem

A po co spalinowy? Do Zgorzelca niech jedzie EZT, a do Goerlitz jeździć nie trzeba, ewentualnie niech jeżdżą Niemcy swoimi SZT. Jak będziemy się oglądać na Niemców, to kolej w tym rejonie jeszcze przez wiele lat będzie tkwiła w stagnacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 25-10-2016, 21:37    Odpowiedz z cytatem

To jest kwestia dogadania sie z Berlinem lub Landami. 150 lat temu kolej żelazna dotarła na Dolny Śląsk od zachodu. Warto prowadzić dialog.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-11-2016, 10:39    Odpowiedz z cytatem

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otrzymały środki unijne z instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF) na projekt "Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec" w wysokości 19 mln EUR: www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/plk-najwiekszym-beneficjentem-srodkow-z-programu-cef-3237/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 24-11-2016, 16:23    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, straszne wieści dla jeleniogórskich mikoli. Najpierw uwalony Lwówek, a teraz jeszcze to. Na „Rynsztoku Kolejowym” będą ujadać na linię zgorzeleckiej do utraty tchu i wydajności ślinianek. Śmiech

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Piotr Rachwalski Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2014
Skąd: KD

PostWysłany: 25-11-2016, 20:56    Odpowiedz z cytatem

KD zrobią wszystko by ostatni, 800 metrowy odcinek od granicy do stacji w Gorlitz również był zelektryfikowany. Wszyscy na tym zyskają - przede wszystkim pasażerowie polscy dostęp do niemieckiej sieci kolejowej i dziesiątek pociagów na stacji Gorlitz (dostępnych np na tanim bilecie EURO NYSA) . A niemieccy wygodne połączenia w kier. Wrocławia - zamiast trzech prowadzonych trakcją spalinową 120km/h będzie ich pewnie z 8-12 prowadzonych 130/160km/h. Przyt okazji zyska Zgorzelec, a część odzyskanego taboru spalinowego będzie mogło wzmocnić ofertę na innych liniach bez trakcji elektrycznej.
Oczywiście szkoda że nie uda się zrobić elektryfikacji całego "trójkata" Lubań - Zgorzelec - Wegliniec, ale niestety koszty elektryfikacji Lub - Zgo były horrendalne i zjadłyby gros środków przeznaczonych na inne trasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-11-2016, 21:16   

Tylko jak wtedy będzie wyglądała sprawa napięcia? Czy uda się zorganizować to tak żeby powiedzmy jeden peron w Gorlitz był z "polskim" napięciem, czy może KD planuje zakup dwusystemowych EZT? No i pytanie jak będzie wyglądała komunikacja na niezelektryfikowanym odcinku między Lubaniem a Zgorzelcem? Czy będą tam kursować "ogryzki" typu Lubań - Zgorzelec? Moim zdaniem do Jeleniej Góry powinny zostać wydłużone Impulsy kończące obecnie w Lubaniu, z zapewnionym skomunikowaniem w Lubaniu z szynobusami Zgorzelec - Lubań, coś na wzór tego jak obecnie to ma miejsce w Węglińcu.
Powrót do góry

Piotr Rachwalski Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2014
Skąd: KD

PostWysłany: 25-11-2016, 21:24    Odpowiedz z cytatem

1-2 krawędzie w Gorlitz byłyby z "polskim" prądem, elektryfikacja po stronie niemieckiej to na razie raczej odległa perspektywa (po2025) ale zmiana napięcia byłaby własnie w Gorlitz.
Nie, KD nie planowało i nie planuje zakupu pociągów 2 systemowych z uwagi na brak elektryfikacji na jakimkolwiek przejściu granicznym z Niemcami w obszarze obsługiwanym przez KD.
Tak, nie wykluczamy w przyszłości jazdy Impulsami "dookoła' (aż do JG) ale wcześniej należy przynajmniej doraźnie wyremontować linię z Lubania do JG by nie "topić" za długo drogiego taboru na lini z niską prędkością i póki co małymi potokami.
Ale to wszystko pieśń przyszłości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 26-11-2016, 02:19    Odpowiedz z cytatem

Małe potoki jednak są na całej linii JG-ZG. Co do eletryfikacji to sama linia 278 (Zgorzelec-Węgliniec) wystarczy. Przecież nikt nie wie czy Unijne pieniądze znikną (jak UE). Najpierw zobaczyć sytuacje w Niemczech i dopiero myśleć o drucie do stacji w Görlitz, a nie na odwót. A przecież nawet wykorzysta się tory dodatkowe od strony Lubańskiej. Wreście te tory pożytek, by robiły. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

lahti Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Jelenia Gora

PostWysłany: 26-11-2016, 08:53    Odpowiedz z cytatem

Według mnie jednak będzie elektryfikacja odcinka Lubań-Zgorzelec.

PKP PLK ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu "Rewitalizacja linii kolejowej nr 274 na odcinku Jelenia Góra - Zgorzelec wraz z Łącznicą kolejową - linia nr 778" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.

Zakres prac:
a) likwidacja ograniczeń prędkości, „ wąskich gardeł” (określonych w Wykazie Ograniczeń Stałych – zostanie przekazany Wykonawcy po podpisaniu umowy) wynikających ze złego stanu nawierzchni i podtorza oraz innych elementów infrastruktury m.in. widoczności na przejazdach;
b) kompleksowa wymiana nawierzchni torowej w torze 1 stacji Gryfów Śląski, na odcinku Olszyna Lubańska – Lubań Śląski, wymiana ok.1 km toru pomiędzy Lubaniem Śląskim a Zarębą oraz ok. 1 km na szlaku Studniska – Jerzmanki (dokładne lokalizacje należy ustalić z Zmawiającym);
c) naprawa toru poprzez oczyszczenie i uzupełnienie podsypki, czyszczenie i naprawa odwodnienia w pozostałych lokalizacjach na odcinku Olszyna Lubańska – Zgorzelec;
d) przebudowa jednego peronu dwukrawędziowego na stacji Gryfów Śląski oraz remont lub przebudowa peronów jednokrawędziowych w lokalizacjach Olszyna Lubańska, Lubań Śląski (peron dwukrawędziowy z korektą układu geometrycznego toru), Zaręba, Batowice Lubańskie, Mikułowa, Jerzmanki, Zgorzelec;
e) budowa nowych przystanków:
- Lubań Miasto w okolicach ul. 7 Dywizji;
- Studniska;
f) budowa urządzeń SSP na przejazdach w km 182,412 i 184,354;
g) budowa sieci trakcyjnej YC150-2CS150 od stacji Lubań Śląski do stacji Zgorzelec oraz na łącznicy nr 778;
h) doposażenie podstacji trakcyjnych Zgorzelec i Lubań Śląski dla zasilenia elektryfikowanego odcinka;
i) prace na obiektach inżynieryjnych w km 178,743; 188,890 i 200,190.

Zakładany czas przejazdu pomiędzy Jeleniej Górą a Zgorzelcem ma wynieść 69 minut, wobec 95 dzisiaj.

Szczegóły: https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=noticeDetails¬iceIdentity=8455&expired=0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-11-2016, 11:14   

lahti napisał/a:
Zakładany czas przejazdu pomiędzy Jeleniej Górą a Zgorzelcem ma wynieść 69 minut, wobec 95 dzisiaj.

Jeśli to się sprawdzi, to elektryfikacja odcinka Lubań - Zgorzelec będzie uzasadniona. Jednak jest pewne "ale". W jakiej relacji pociągi elektryczne by miały tamtędy jeździć? Jelenia - Wrocław jest skrajnie naookoło, a do Zielonej Góry nie ma druta. Myślę że priorytetem powinno być doprowadzenie infrastruktury torowej między Jelenią a Zgorzelcem i Lubaniem a Węglińcem przez Wykroty. Gdyby czas przejazdu się skrócił, to nawet przesiadka w Lubaniu na szynobus do Zgorzelca nie sprawiałaby dużego problemu.
Powrót do góry

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 26-11-2016, 11:20    Odpowiedz z cytatem

lahti napisał/a:
Według mnie jednak będzie elektryfikacja odcinka Lubań-Zgorzelec.

Kiedyś pewnie będzie. Może dożyję... Zwracam uwagę, że od fazy projektowej do rozpoczęcia robót może minąć wiele lat. Od jak dawna mówi się o elektryfikacji linii Zgorzelec - Węgliniec? I w zasadzie kończy się na mówieniu, ewentualnie na projektach. Tak więc zalecam poskromienie optymizmu.

Elektryfikacja linii Zgorzelec - Lubań to sprawa drugorzędna, bez większego znaczenia. Priorytetem jest elektryfikacja linii Zgorzelec - Węgliniec, tak aby EZT z Wrocławia i pociągi dalekobieżne PKP IC mogły dojeżdżać do Zgorzelca. To znacznie poprawi komunikację kolejową na linii E30.

Tak więc bez huraoptymizmu! Nieudolny beton PKP PLK od ponad roku nie potrafi zrobić porządku z rozgrzebanym peronem w Bolesławcu. A my tu o elektryfikacji mówimy? Crazy

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-11-2016, 18:38    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec napisał/a:
Jednak jest pewne "ale". W jakiej relacji pociągi elektryczne by miały tamtędy jeździć?

Normalnej, czyli Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec (- Goerlitz) oraz jako uzupełnienie Wrocław - Legnica - Węgliniec - Zgorzelec - Jelenia Góra. Ewentualnie gdyby zakupić dwuczłonowe EZT, można by jeździć tylko na trasie Jelenia Góra - Lubań - Zgorzelec (- Goerlitz) ze skomunikowaniami w Zgorzelcu i Jeleniej Górze z pociągami z/do Wrocławia.

Natomiast pociągi Jelenia Góra - Zielona Góra powinny powrócić na najkrótszą trasę przez Gierałtów, bo obecnie czas przejazdu jest skrajnie nieatrakcyjny.
Rozkładowiec napisał/a:
Gdyby czas przejazdu się skrócił, to nawet przesiadka w Lubaniu na szynobus do Zgorzelca nie sprawiałaby dużego problemu.

Naturalną relacją jest Jelenia Góra - Lubań - Zgorzelec, bo łączy trzy miasta powiatowe, które wraz z Gryfowem liczą ponad 140 tys mieszkańców. Jak każesz się ludziom w Lubaniu przesiadać, to nikt jeździł nie będzie. Dlatego mimo dość długiej jazdy SZT pod drutem dobrze jest, że pociągi jadą bezpośrednio.

A wracając do "druta", to elektryfikacja linii 274 na odcinku Lubań - Zgorzelec jest warunkiem uzyskania dofinansowania z RPO - taki warunek postawił UMWD, dlatego zakres prac torowych został ograniczony do niezbędnego minimum, które pozwoli podnieść prędkość i skrócić czas przejazdu (studium wykonalności jest robione tylko dla porządku, bo wszystko zostało założone wcześniej). A linie 274 i 292 są na liście podstawowej dolnośląskiego RPO.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuuu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2013

PostWysłany: 28-11-2016, 15:28    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Priorytetem jest elektryfikacja linii Zgorzelec - Węgliniec, tak aby EZT z Wrocławia i pociągi dalekobieżne PKP IC mogły dojeżdżać do Zgorzelca. To znacznie poprawi komunikację kolejową na linii E30.

Projekt na elektryfikację LK 278 przewiduję tylko zelektryfikowanie torów nr 1 i 2 w Zgorzelcu co biorąc pod uwagę układ torowy tej stacji praktycznie uniemożliwi kursowanie pociągów z trakcją elektryczną wymagających oblotu składu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-11-2016, 16:22    Odpowiedz z cytatem

Ale sieć trakcyjna będzie się kończyła na środku mostu, więc oblot będzie dało się zrobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl