Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Sorry, zamarzły tory
Autor Wiadomość

Aik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2013

PostWysłany: 23-01-2014, 23:02    Odpowiedz z cytatem

Sprawa z zamarzniętą siecią trakcyjną nie jest łatwa do rozwiązania. Dopiero dzisiaj wieczorem dla trakcji elektrycznej otwarto tor nr 2 Kępno- Ostrów. Wszystko skuwano ręcznie, samo oblodzenie nie zniknęło. A utrzymywanie zapasowych spalinówek to utopia. Każdy patrzy na wynik ekonomiczny,tak przewoźnik jak i PLK. Same IC wycięło chyba wszystkie SU 45. Prawda że te wszystkie plany ,przygotowania,akcja zima,to też fikcja.W TV słyszymy:służby są gotowe,działają-a to kilka roboli, niedobitki,bo robole to zbędny balast.Liczą się tylko biurowi . To oni tworzą te fikcje i utopie. Kasa jest i zero odpowiedzialności. A swoją drogą jak patrzę jak działa energetyka nie kolejowa to szlag mnie trafia-prądu nie miałem przez trzy dni...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 24-01-2014, 16:36    Odpowiedz z cytatem

Grupa PKP przygotowuje się na nadchodzący weekend:

http://pkpsa.pl/pkpsa/artykul.html?id=289

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

wafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lut 2009
Skąd: NRDFN

PostWysłany: 24-01-2014, 17:49    Odpowiedz z cytatem

...a ktoś narzekał na Tusk Vision Network.

Ja uważam że słusznie zarzygiwano informacjami tejże telewizji społeczeństwo NIEDOWŁADEM kolei.
I nic to nie zmieni...

_________________
Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-01-2014, 20:01    Odpowiedz z cytatem

Zdjęcia z prac wykonywanych przez pracowników PKP Energetyka w walce z oblodzoną siecią trakcyjną:

http://www.pkpenergetyka.pl/pl/galeria/46/127/1

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Aik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2013

PostWysłany: 24-01-2014, 23:09    Odpowiedz z cytatem

W/w zdjęcia zrobiono wczoraj i dziś na st.Hanulin, Domanin, Ostrzeszów. Na pociągu sieciowym widać specjalny wałek na pantografie do mechanicznego skuwania lodu. Urządzenie to jest rzadkością,zazwyczaj lód skuwano ręcznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 25-01-2014, 07:18    Odpowiedz z cytatem

Aik, jak działa ten wałek ? Czy to, jak głośno myślę, wydobywa jakieś wibracje ? Sądząc po jak mi się zdaje silniku (chyba) zamontowanym poniżej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Aik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2013

PostWysłany: 26-01-2014, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Ten wałek jest napędzany przez silnik. Na wałku są zamocowane cztery płaskowniki ,które skuwają lód podczas obracania się wałka. Przed wałkiem jest jeszcze płaskownik oparty o drut sieci,który ogranicza zasięg pracy do samego lodu. Dzięki temu wałek nie niszczy drutu jezdnego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alf1923 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Sie 2008

PostWysłany: 27-01-2014, 11:12    Odpowiedz z cytatem

Dobra dobra, na linii Siedlce - Łuków w tamtym roku bodajże jak oblodzenie sieci było to chłopy ręcznie tłukli sieć, 2 lata temu jak w linii do Krakowa była oblodzona też ręcznie obstukiwali. Wałek wałkiem, ale ile takich wałków jest używanych i czy można używać ich w każdych warunkach itp ? A pociągi już w kolejce stoją.
W TV powinni pokazać jak to się robi, ale to takie nie medialne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 28-01-2014, 11:08    Odpowiedz z cytatem

Paraliżu na kolei można było uniknąć. Sorry, raport zaginął

Od 2010 r. PKP miały opracowane zasady przeciwdziałania oblodzeniu trakcji. Zalecenia raportu nie weszły w życie.

Wewnętrzny dokument, do którego dotarł DGP, został opracowany na zlecenie PKP w efekcie surowej zimy z przełomu 2009 i 2010 r., kiedy zamarzający deszcz unieruchomił m.in. większość linii CMK między Warszawą i Katowicami. Jak się okazuje, już wtedy opracowywano krok po kroku nowe sposoby przeciwdziałania – na podstawie prognoz meteo – i procedury na wypadek kryzysu.

Czytaj dalej:
http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/773602,pkp-paralizu-na-kolei-mozna-bylo-uniknac-sorry-raport-zaginal.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 28-01-2014, 21:38    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
ak usłyszeliśmy, w planach jest zmiana przepisów, która ma ułatwić PLK zawieszanie połączeń w sytuacjach awaryjnych tak, aby pociągi z pasażerami nie stawały w polu.

Od razu widać, że Bieńkowska zjechała kogo trzeba za podsył nieprawdziwych informacji o liczbie spóźnionych pociągów.
Teraz, już jak dwa nawalą, resztę się odwoła.
I zapanuje ład i MIR w statystykach i polska kolej stanie się wzorcem punktualności.
No i sorry - skończy się polewka z Eli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 29-01-2014, 10:01    Odpowiedz z cytatem

Paraliżowi kolei, które spowodowało oblodzenie sieci trakcyjnej nie da się zapobiec. Trudno też z nim walczyć, bo jedyną metodą jest skuwanie lodu, a zjawisko występuje zbyt rzadko, by opłacało się rozwijać nową technologię. To sprawia jednak, że podróżni muszą liczyć się z największymi niedogodnościami. Mniej groźne są intensywne opady śniegu, bo ten blokuje jedynie rozjazdy i stosunkowo łatwo go usunąć.

Więcej:
http://www.biznes.newseria.pl/news/intensywne_opady_sniegu,p659331435


_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Aik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2013

PostWysłany: 30-01-2014, 20:51    Odpowiedz z cytatem

No i w tym całym paraliżu rozjazdy PLKa uruchomiła bardzo szybko . Odkuto i uruchomiono je natychmiast, i to często mimo braku prądu do ogrzewania rozjazdów. Z siecią trwało to dłużej. A sieć na przejściach rozjazdowych odkuto dopiero po tygodniu. Trochę pewnie dlatego, że aby odkuć trzeba tor zamknąć i wyłączyć sieć. A spalinówki mogły jechać, więc ciężko tor zamknąć. No i jak wielu dyspozytorów musiało się dogadać : z PLK liniowy i zakładowy, sieciowy ,że o tych od taboru nie wspomnę. A co do tego wałka do skuwania lodu, to pisałem, że jest to raczej wyjątek niż reguła na pociągach sieciowych. Ten na którym to urządzenie zainstalowano, był świeżo po remoncie.Może dlatego było.PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tender Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2013

PostWysłany: 30-01-2014, 21:08    Odpowiedz z cytatem

Tutaj można znaleźć nostalgiczny link: Instrukcja D17 o zapewnieniu sprawności kolei w zimie z 1960 roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-01-2014, 18:35    Odpowiedz z cytatem


_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-02-2014, 23:38    Odpowiedz z cytatem

Kolej (znów) przegrywa ze śniegiem. Pasażerowie są wściekli

Nie ma dnia bez problemów na torach podmiejskich. W piątek osiągnęły apogeum. Zima całkiem sparaliżowała ruch na głównych liniach do Warszawy.

Karol Trammer z dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" twierdzi, że słynne zdanie wypowiedziane przez minister Bieńkowską utwierdziło kolejarzy w tym, że nie muszą się za bardzo starać: - Dochodzi do tego, że pociągi łapią spore opóźnienie między lokomotywownią na Grochowie a Dworcem Wschodnim, czyli przed zabraniem pierwszych pasażerów. Dlaczego nawet tego kluczowego odcinka torów nie udaje się obronić przed zimą?

Więcej TUTAJ

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl