Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 23, 24, 25
RJ 2014/2015 na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 27-10-2015, 14:26    Odpowiedz z cytatem

voyager1231, a jednak, PLK było blisko totalnej kompromitacji. Przypomnę, że oryginalnie ten przystanek miał być gotowy rok temu (!), potem termin był przesuwany na czerwiec ale okazało się, że pochylnie nie spełniają norm (!). Ogólnie ten przystanek okazał się wielkim wyzwanie dla naszego ukochanego zarządcy infrastruktury, porównywalnym z budową piramid bądź drapaczy chmur w Dubaju.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 05-11-2015, 20:35    Odpowiedz z cytatem

Jechałem dzisiaj popołudniową "Kwisą" rel. Wrocław (15.52) - Lubań Śl. i po raz kolejny przed odjazdem pociągu konduktor informował pasażerów (nawet przez nagłośnienie pociągu), że pociąg nie zatrzymuje się na wszystkich stacjach. Parę osób zdążyło jeszcze wysiąść ze składu przed odjazdem.

Zastanawiam się, czy KD nie wprowadzają trochę zamieszania przez oznaczanie pociągów jedną "klasą" - osobowe, stosując rozwiązanie ograniczenia dla niektórych połączeń liczby przystanków. Czy nie lepiej byłoby wprowadzić nową kategorię "pociągów przyspieszonych" (na zwykłej taryfie cenowej) dla tych pociągów, które nie zatrzymują się na wszystkich stacjach? Potrzebne jest tym samym ujednolicenie trasy, czyli stałe stacje "zatrzymania", aby uniknąć sytuacji, że niektóre pociągi zatrzymują się na stacjach "X", "Y", "Z", a niektóre tylko na "Y".

Skoro coraz częściej słyszy się na forum głosy, by wprowadzić między pociągami osobowymi kursy "przyspieszone" (i takie mają być od nowego rozkładu na linii "zgorzeleckiej" - tj. dwie pary "Żar", jedna para "Drezna" oraz jedna "Kwisa") to może warto byłoby dla ich oznaczenia (i dodatkowej informacji dla pasażerów) oznaczyć te pociągi kategorią "przyspieszone"?

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-11-2015, 20:43    Odpowiedz z cytatem

jano, tubylcy z biletami miesięcznymi chyba wiedzą które pociągi zatrzymują się na ich stacjach? Zawsze znajdzie się kilku zamotanych pasażerów. Czy dla paru osób trzeba wprowadzać zmiany? Na plakatowych rozkładach jazdy wyraźnie są wymienione stacje pośrednie. Jeśli ktoś ma problem z czytaniem rozkładu ze zrozumieniem to jego problem a nie kolejarzy. Aczkolwiek warto wypuścić na tory więcej pociągów przyspieszonych, ale takich z prawdziwego zdarzenia (tzn. bez postojów na przypadkowo wybranych wioskach), a nie robić parodię jak to ma miejsce teraz. I wyraźnie je oznaczyć. Jak? Najprościej jak się da, czyli osobowe i przyspieszone. Ale w tej samej taryfie.

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 06-11-2015, 04:37    Odpowiedz z cytatem

Dawniej na plakatach pociągi przyspieszone były oznaczane znakiem "#". Może warto do tego wrócić.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-11-2015, 11:38    Odpowiedz z cytatem

Ale dawniej na plakatach były wypisane tylko wybrane stacje pośrednie, a dzisiaj wszystkie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-11-2015, 14:16   

Hasło "pociąg przyspieszony" przy zapowiedzi pociągu z pewnością nie zaszkodzi. Zawsze się włączy pasażerowi światełko, żeby zwrócić uwagę czy do swojej stacji dojedzie. Wymienić stacji na których się zatrzymuje (lub nie) na danym odcinku, też by nie przeszkodziło.
Owszem, wszystkie stacje są wymienione w plakatowych rozkładach, ale niezmiennie wyglądają one dramatycznie z wieloterminowością, więc nie traktujemy tego źródła jako podstawowego informacji o trasie.
Powrót do góry

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 03-12-2015, 20:42    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj w nowych Impulsach KD (tych z ostatniej dostawy) można było usłyszeć po każdej stacji pośredniej zatrzymania komunikat głosowy nie tylko o następnej stacji ale też o "stacji docelowej".
Wracałem pociągiem rel. Wrocław (odj. 15.52) - Lubań Śl. i po raz pierwszy spotkałem się z taką zapowiedzią - stacja docelowa Lubań Śląski (ang. destination).
Niekiedy w autobusach MPK Wrocław można usłyszeć po wejściu na przystanku np. "Linia 149, kierunek Plac Grunwaldzki".
Dodam, że frekwencja powyżej 100% od początku trasy. Do Miękini pociąg złapał ponad 5 minut opóźnienia, bo nie po raz pierwszy (mimo, że wg rozkładu jest przyspieszony) to zatrzymał się zarówno w peronach na Żernikach jak i w Mrozowie. Ciekawe czy do Legnicy tak samo dalej się jechał?

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Robcio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-12-2015, 20:55    Odpowiedz z cytatem

Dzisiejszy szynobus Wrocław (20:51) - Żary jest zestawiony z SA132-002. Ten szynobus jest zmodernizowany. Dostał nowe kolory. Uchwyty i poręcze zmienione z zielone na żółte. A drzwi zastąpiono z bialego na czarne. Co mi zdziwiło ponieważ nie dosłyszałem tej informacji na tutejszym forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FTD Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2006

PostWysłany: 09-12-2015, 22:10    Odpowiedz z cytatem

Ten SA132 to w moim odczuciu jeżdżący złom. Jest w nim strasznie głośno, podwozie charakteryzuje brak spokojnego biegu, a siedzenia takie... małe, niskie, niewygodne, zupełnie odbiegające od standardów siedzeń w pozostałych SA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 25 z 25 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 23, 24, 25
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl