W sumie to dobrze, CMK powinna być dla EIC a nie dla tanich linii. EIC sama nazwa wskazuje najszybsze połączenia z największymi miastami, a nie jakiś rozpadający "kibelek" włóczy się z hakiem po CMK 100 km/h...
I znowu fan @Virakochy się odezwał.
Po pierwsze, nazwa EIC (Ekspres InterCity) jest śmieszna, bo stanowi nawiązanie do niemieckiego ICE (InterCity Expres), która to marka pozostawia w tyle wszystko, co jeździ po polskich torach pod względem prędkości handlowej, punktualności, komfortu i skomunikowań z pociągami regionalnymi.
Proszę, przestańcie już forsować swoje tezy o "jakości" oferowanej przez PKP IC, bo naprawdę widać, że z kolei poza Polską nie korzystaliście.
Po drugie (po raz kolejny przykład z Niemiec), jakoś na magistrali Berlin - Hannover - Hamm (Westf.) nikomu nie przeszkadza, że po tych samych torach jeżdżą ICE z prędkością 250km/h i zwykłe RB wyciągające 120km/h.
CMK to niespełna 224km linii kolejowej przystosowanej do jazdy z prędkością 160km/h i częściowo do 200km/h, a Wam się wydaje, że to jeden z Cudów Świata.
Przekazuje potwierdzone info dotyczące TLK Oleńka i TLK Podhalanin w kontekście linii 117
TLK Oleńka:
pn-pt: Warszawa Wschodnia-Częstochowa
sob: Warszawa Wschodnia - Kraków Główny, 1 minutowy postój handlowy na stacji Kęty, ok. 16.00 godz.
nd: Kraków Główny - Warszawa Wschodnia, 1 minutowy postój handlowy na stacji Kęty, ok. 10.45 godz.
TLK Podhalanin:
W rozkładzie 2014/2015 nie zostanie wytrasowany linią nr 117.
"Die Linien Warschau - Amsterdam und Prag - Amsterdam werden ab dem Fahrplanwechsel nur noch von/bis Köln verkehren. "
Info z fan page DB, Czesi potwierdzają również puszczenie pociągi w relacji Praga- Koln od rozkładu jazdy 2014/2015. Nie wiem co z PKP IC, czekam na info od was!!
Szkoda, że w miejsce dzisiejszej Oleńki nie wskoczy żaden IR (trasą p. Lubliniec, Opole)
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-09-2014, 15:30
Cytat:
Są szanse na to, że interREGIO BOLKO jadąc od Kielc: w stronę Wrocławia przez Sędziszów, Jaworzno Szcz, Strzelce Op. będzie miał podobny czas przejazdu do aktualnego rozkładu jazdy pociągów.przy założeniu Kielce - Katowice 2h45 i likwidacji 20 min postoju w Kielcach na zmianę czoła.
Bolko w Bukownie odbije na Jaworzno - Szczakową więc poleci 90 km/h i dalej już 120 km/h zamiast tłuc się 30 km/h przez Sosnowiec Południe. Stąd czas jazdy będzie dobry. Do tego jadąc 62 pojedzie 100 km/h po jednym z torów a na drugim 70 km/h. Sztygar natomiast dostanie EP08 i V=130 km/h dzięki czemu "zmieści" się w limicie 130 km/h na CMK.
Docelowo tak mają jeździć TLK z Lublina w kierunku Wrocławia -> albo protezą z Kielc na Częstochowę Wrocław z pominięciem GOP albo od Kozłowa przez Bukowno i dalej na Szczakową, Mysłowice, Katowice.
CMK będzie docelowo dostępna wyłącznie dla segmentu ICE. Nie po to montuje się na niej ETCS L1, by turlały się nią jakieś "wolne" dziadostwa
Natomiast ograniczenia stałe i czasowe wspomniane przez @myszkę właśnie wyleciały w ramach poprawek do WOSu. Zostało bodaj najgorsze dziadostwo między Kazimierzem a Głównym
Po drugie (po raz kolejny przykład z Niemiec), jakoś na magistrali Berlin - Hannover - Hamm (Westf.) nikomu nie przeszkadza, że po tych samych torach jeżdżą ICE z prędkością 250km/h i zwykłe RB wyciągające 120km/h.
Ja tam na niemieckiej HST ( Rathenow - Wolfsburg) segmentu klasy C nie widziałem. Ale może za mało jeżdżę. Zresztą jedyną HST w De gdzie dopuszczony jest segment C ( RB, RE, ) to linia Norymberda - Inglostadt
Przeglądając SKRJ natrafiłem na Studium Rozkładu Jazdy pociągów:
1) ENE 17008/9; Brest Central 8:30 - Poznań 16:20 - Frankfurt/Oder 18:34
2) ENE 71008/9; Frankfurt/Oder 11:00 - Poznań 13:20 - Brest Central 22:56
Rozpisany na EU43, brutto: Warszawa - Frankfurt - Warszawa: 632; Brest - Warszawa - Brest: 572
Wie ktoś co to jest? Czyżby jakaś dzienna wersja "Transeuropean Express"? (Nie jest to zwykły "Transeuropean Express", on rozpisany jest na godziny nocne)
W sumie to dobrze, CMK powinna być dla EIC a nie dla tanich linii. EIC sama nazwa wskazuje najszybsze połączenia z największymi miastami, a nie jakiś rozpadający "kibelek" włóczy się z hakiem po CMK 100 km/h...
Niby dlaczego uważasz, że CMK powinna być tylko dla EIC ? Dlaczego niby IR czy TLK nie mogą z tego korzystać twoim zdaniem ? Wydaje mi się, że CMK była budowana dla wszystkich pociągów i po to, by skrócić czas przejazdu między GOP-em i Krakowem a Warszawą, a nie idąc twoim tokiem myślenia tylko dla drogich EIC-ów, z których i tak przeciętnie zarabiający Polak nie skorzysta. To bardzo samolubne myślenie. Gdyby PLK normalnie współpracowała z PRami, podejrzewam że już dawno tamtędy kursowałyby pociągi regionalne z Katowic do Kielc, a do Sędziszowa przez Olkusz. Idąc twoim tokiem myślenia, linia E65 i E20 również powinny być tylko dla drogich EICów a nie jak to ująłeś "dla tanich linii". Zastanów się najpierw zanim napiszesz coś.
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-09-2014, 15:04
Może jeszcze dworce powinny być zamknięte dla osób jeżdżących IR i osobowymi, niech plebs pod chmurką stoi i tylko pomiędzy peronami łazi. Od barów, sklepów kiosków plebs won jak z produktów EIC Premium nie korzysta. FilmyKolejowe nie masz pojecia o polskich realiach , wciskanie na siłę produktów Premium Sremium spowoduje porażkę!!
Niech jeszcze wszystkie TLK-a wywalą z CMK-a. Towarowe już wywalają od grudnia. Ciekaw jestem jak PKP PLka zarobi na tej linii? Skandalem jest że finansuje się z podatków i funduszy z UE produkt pseudo Pendolino, jak nie ma normalnej siatki połączeń TLK-a!!!
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-09-2014, 19:33
A czy osoby, które twierdzą że IR Bolko i składy z PGZ będą jeździć przez Olkusz, mogą podać jakieś źródła? Z całym szacunkiem, ale jakoś jest to mało realne
Bardzo dobrze postawione pytanie. Zastanawiam się czemu hanys nie podał źródła. Skoro wagony REGIOekspress przejmuje PR Poznań - obawiam się, po zmianie prezesa wygaszenia produktu interREGIO
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum