Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 146, 147, 148  Następny
Rozkład jazdy 2014/15
Autor Wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-09-2014, 11:13   

@sheva17
PR nie posiadają żadnych wagonów z V=160 km/h lecz na V=150 km/h z powodu hamulca Oerlikona. Jedyne wagony, które mogłyby jeździć z V=140 km/h i więcej to bohuny ze względu na montaż hamulca Knorra zblokowanego z elektrodynamicznym systemem wspomagającym. Inna sprawa to częstsze P4 (co 2 a nie co 4 lata) oraz brak lokomotyw (jeśli Czesi byliby skłonni to mogliby wypożyczyć jedynie CD 162 czyli "podrasowane" wersje obecnie jeżdżących Messerschmittów, osiągające V=140 km/h). Niestety wagony 163A są zarezerwowane na 2 województwa: dolnośląskie i wielkopolskie a jedynie bohuny po porządnej P4 w Krzyżu mogłyby kursować 140 km/h (do tej prędkości były fabrycznie dostosowane).

Co do kursowania Bolka przez Bukowno to naprawdę nie jest zła opcja. Od grudnia uwolnione zostaną dwie sztuki ED72A z ŚZPR i MZPR dzięki czemu będzie można podnieść Vmax do 130 km/h na E30 oraz do 120 km/h na pozostałych odcinkach. Już teraz między Szczakową a Mysłowicami jeździ się 100 km/h a od grudnia będzie możliwa jazda 120 km/h. Do tego od Szczakowej do Bukowna mamy bezpostojowy przelot na V=90 km/h a dalej od Bukowna do Kozłowa nawet 100 km/h!!!. Należy też doliczyć 120 km/h na ósemce co daje niezły czas jazdy (zamiast tłuc się 60, w porywach 80 km/h od Włoszczowy do Kielc z powodu łuków). Należy też doliczyć potoki w Mysłowicach, Jaworznie, Bukownie, Wolbromiu, Charsznicy, Sędziszowie vs Włoszczowa, Bukowa. Bolko będzie dobrą alternatywą dla Sztygara. Smile
Przejdź na dół

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 23-09-2014, 11:26    Odpowiedz z cytatem

Tylko jest jeszcze druga strona medalu. Busy do Kielc pojadą 3h , a bolko dobre 4 zamiast 2h 15 minut jak do
tej pory. Ciężko będzie ludzi przekonać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-09-2014, 11:36   

danio napisał/a:
Tylko jest jeszcze druga strona medalu. Busy do Kielc pojadą 3h , a bolko dobre 4 zamiast 2h 15 minut jak do
tej pory. Ciężko będzie ludzi przekonać.


Nie dobre 4 godziny, tylko 3 jak juz coś. Wiec czas będzie identyczny jak u blachosmroda.
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 23-09-2014, 12:14    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nie dobre 4 godziny, tylko 3 jak juz coś. Wiec czas będzie identyczny jak u blachosmroda.


Dokładnie. Ta trasa to dobry wybór, będzie niewiele wolniej niż przez CMK-a.


Cytat:
Busy do Kielc pojadą 3h , a bolko dobre 4 zamiast 2h 15 minut jak do
tej pory.


A o postoju 20-minutowym pamiętasz? Róbmy rzetelną kalkulację.


Cytat:
Inna sprawa to częstsze P4 (co 2 a nie co 4 lata) oraz brak lokomotyw (jeśli Czesi byliby skłonni to mogliby wypożyczyć jedynie CD 162 czyli "podrasowane" wersje obecnie jeżdżących Messerschmittów, osiągające V=140 km/h).


Dlatego PR-y powinny swoje siódemki doprowadzić do standardu EP07A, ale na to zdaje się nie ma szans. Co się teraz z nimi dzieje?


Cytat:
Od grudnia uwolnione zostaną dwie sztuki ED72A z ŚZPR i MZPR dzięki czemu będzie można podnieść Vmax do 130 km/h na E30 oraz do 120 km/h na pozostałych odcinkach.


To bardzo dobre rozwiązanie, dodatkowo bez loka koszty znacznie spadają. Te ED72A na Wartę, a co z Mewą i Portowcem? Na starych wagonach?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomasso86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2008

PostWysłany: 23-09-2014, 12:38    Odpowiedz z cytatem

Virakocha napisał/a:

Co do kursowania Bolka przez Bukowno to naprawdę nie jest zła opcja. Od grudnia uwolnione zostaną dwie sztuki ED72A z ŚZPR i MZPR dzięki czemu będzie można podnieść Vmax do 130 km/h na E30 oraz do 120 km/h na pozostałych odcinkach. Już teraz między Szczakową a Mysłowicami jeździ się 100 km/h a od grudnia będzie możliwa jazda 120 km/h. Do tego od Szczakowej do Bukowna mamy bezpostojowy przelot na V=90 km/h a dalej od Bukowna do Kozłowa nawet 100 km/h!!!. Należy też doliczyć 120 km/h na ósemce co daje niezły czas jazdy (zamiast tłuc się 60, w porywach 80 km/h od Włoszczowy do Kielc z powodu łuków). Należy też doliczyć potoki w Mysłowicach, Jaworznie, Bukownie, Wolbromiu, Charsznicy, Sędziszowie vs Włoszczowa, Bukowa. Bolko będzie dobrą alternatywą dla Sztygara. Smile


Bukowno - Kozłów 100km.h? Dawno i nieprawda. Szybka jazda zaczyna się w Bukownie ale kończy tuż za Wolbromiem (nawet na tym odcinku są wychłapy i punktowe zwolnienia) ...zapominasz o tragedii na odcinku Gajówka - Charsznica - Tunel 40-60 km.h

Wątpię, by zatrzymali IR BOLKO w Charsznicy - prędzej w Tunelu. A jak znam życie to będzie Jaworzno Szcz, Olkusz, Sędziszów, Jędrzejów.

ED72A nie mają przypadkiem Vmax=120?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-09-2014, 12:56   

O postoju w Charsznicy możecie zapomnieć. Ciężko będzie z Bukownem i Wolbromiem. Wiecie my tu gadu gadu o postojach, a w ogóle nie wiadomo czy to pojedzie Smile
Powrót do góry

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-09-2014, 12:59   

Cytat:
Szybka jazda zaczyna się w Bukownie ale kończy tuż za Wolbromiem (nawet na tym odcinku są wychłapy i punktowe zwolnienia) ...zapominasz o tragedii na odcinku Gajówka - Charsznica - Tunel 40-60 km.h

Charsznica - Tunel usunięta w ramach modernizacji stacji Tunel, nawet krótkie rozjazdy usunięto, dzięki czemu możliwy jest wjazd 60 km/h na bok od strony Bukowna a nie jak do tej pory 40 km/h. Pozostałe ograniczenia są sukcesywnie usuwane (zerknij waść na poprawki do WOSu umieszczane na stronie www.roboyama.webd.pl), w tym to dziadostwo w Wolbromie i co ciekawe od Dąbrowy Górniczej Wschodniej w kierunku Strzemieszyc. Tam naprawdę są wykonywane duże roboty, skoro zamknięcie torów przedłużono i docelowa Vmax na jednotorze to ma być 80 a nie 40 km/h (oznacza to nie mniej nie więcej jak zrywkę torów).
Poza tym mamy też szybką trasę przez Podlesie, gdzie większość ograniczeń zrobiono i ich nie ma już Wink

Co do ED72A

Jednostki po modernizacji dla Śląskiego i Świętokrzyskiego czyli ED72A-004 oraz ED72A-005 przeszły gruntowną modernizację wraz z podniesieniem prędkości z fabrycznych 110 km/h do 130 km/h o czym pisał między innymi Karol Wach (nie mylić z prezesem Wachem):
http://inforail.pl/text.php?id=42124
Modernizacji uległ układ napędowy oraz biegowy dlatego możliwe było podniesienie Vmax do 130 km/h co jest optymalne.
Natomiast ED72A jeżdżące dla Arrivy mają zregenerowany układ napędowy i biegowy dlatego ich prędkość maksymalna to jedynie 110 km/h. W obu przypadkach są to składy asychroniczne jednakże układ biegowy jest inny i stąd różnice. Ponadto ED72A Arrivy mimo, iż zostały zmodernizowane również przez ZNTK Mińsk Mazowiecki (tak jak w przypadku PR) modernizacja była bardzo uboga (ze względu na Województwo Kujawsko-Pomorskie) i awaryjność tych składów jest dużo większa niż analogicznych składów PR Wink
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 23-09-2014, 13:03    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
O postoju w Charsznicy możecie zapomnieć. Ciężko będzie z Bukownem i Wolbromiem. Wiecie my tu gadu gadu o postojach, a w ogóle nie wiadomo czy to pojedzie


Skoro nie przez CMK-a to innego wyjścia nie ma Smile. Zdaje się w Bukownie i Wolbromiu miał postoje Kordecki, ale tu możecie mnie poprawić, także byłbym spokojny. Fajne byłoby skomunikowanie np. w Tunelu z REGIO na Kraków.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-09-2014, 13:50   

Virakocha, Sheva17 tak Kordecki miał postoje w Mysłowicach, Jaworznie, Bukownie, Olkuszu, Wolbromiu i Kozłowie. Co do remontu w okolicach Dańdówki, to nie ma całkowitej zrywki. Jest kompleksowa wymiana podkładów z podbiciem toru.
Powrót do góry

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 23-09-2014, 15:14    Odpowiedz z cytatem

W tej chwili BOLKO jedzie do Kielc z Katowic 2h 12, busy 2,5 h do nawet 3,5.
Czy pociąg jadący nawet 4 godziny ma szansę wygrać ? Wątpliwe.
Do Jaworzno 40 minut, do Tunelu może i z 1h zejść. Do Kielc też koło 1h 15 minut.
Razem t o daje nawet 3h 15 plus rezerwy PLK, czyli 3h 30 lekko.
Nie ma to szans z busami. A Bukowno / Wolbrom / Jaworzno nie zapełnia tego pociągu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

myszka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Maj 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-09-2014, 15:49    Odpowiedz z cytatem

Powtórzę co pisałam tutaj tydzień temu.
Jak najbardziej realne czasy przejazdu dla IR-a są następujące: Kielce - Tunel: 1 h / powrót 1h; Tunel - Bukowno: 1 h / 50'; Bukowno - J-no Szczakowa - Mysłowice: 45' / 45'. Podsumowując: Kielce - Katowice: ~2h 45', a Katowice - Kielce ~2h 35'. Nie jest zatem aż tak tragicznie jak niektórzy tu wieszczą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-09-2014, 15:52   

@myszka liczyła przez Wrocław a w remoncie jest szlak od Dańdówki do Strzemieszyc. Ma wzrosnąć prędkość z 40 do 80 km/h więc czas jazdy będzie o połowę krótszy. Do tego na pewno zostaną wymienione podkłady tam, gdzie obecnie jest 30 km/h (podniesienie prędkości do 40 km/h) co jeszcze pozwoli na skrócenie czasu jazdy. Smile
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 23-09-2014, 16:05    Odpowiedz z cytatem

Będzie zatem szybciej niż przez CMK-a Smile? Nie uwierzę półki nie zobaczę Smile .

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-09-2014, 16:11   

Cytat:
Będzie zatem szybciej niż przez CMK-a Smile? Nie uwierzę półki nie zobaczę Smile .

Będzie porównywalnie, głównie ze względu na:
a) remont E30 i Kolei Iwanogrodzkiej
b) sypanie się protezy koniecpolskiej na wschód od Żelisławic Happy
Powrót do góry

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-09-2014, 16:38   

Virakocha, Ale BOLKO miałby kursować przez Szczakowe.

Po raz ostatni: Czas na odcinku: KATOWICE - JAWORZNO SZCZAKOWA - KIELCE to 2'45 w kierunku na Kielce! W kierunku do Katowic doliczcie sobie max +15 min. Smile to juz jest czas z rezerwami. nie będę się juz powtarzać Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 78 z 148 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 146, 147, 148  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl