Nie wierzę w to, że taki czas mógłby mieć IR "Bolko" przecież tam nawet 50 km/h nie osiąga obecnie. Z roku na rok jest co raz gorzej, stacje wyglądają koszmarnie.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-09-2014, 18:47
mkfilmykolejowe, skąd jesteś, jeśli można wiedzieć? wiesz, my tu mieszkamy i wiemy jak to wygląda. Wystarczy trochę chęci. Do Jaworzna jest 120, Jaworzno - Bukowno 90 km/h. Bukowno - Wolbrom 100 km/h po dwójce. Od Tunelu do Kielc nie wiem ale chyba też ze szlakową nie jest źle, wiec gdzie Ty tu widzisz 50 km\h?
Z Katowic. Przez kilka lat często jeździłem osobowymi z Kielc do Katowic. Do stacji Bukowno jeszcze w miarę, ale już od Bukowna Przymiarki to masakra, wlecze się niemiłosiernie... jeździłem zimą, gdy nie chciało mi się dwóch godzin czekać na Bolka, później zrezygnowałem, bo osobówka bardzo często łapała opóźnienia do max.20 min.i Bolko do Katowic przyjeżdżał pierwszy niż osobowy.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Tunel - Kielce = 80 km = 72 min. dla REGIO w obsadzie ED72A z postojami na wszystkich stacjach. Tu jest super. Tunel - Kozłów 110km/h a dalej 120 km/h... wiec dla interREGIO byłoby 55 min - 60 min
W czasie przebudowy Tunelu tylko ok 1 km przed stacją Tunel cokolwiek robiono. Odcinek Gajówka - Charsznica - Tunel (- ok 1 km) to dramat. Jeżżdzę, to czuje jak wolno i jak składem zarzuca.
W minionym tygodniu skończyli wymieniać rozjazdy w Charsznicy od strony Tunelu/Sędziszowa.
@ hansy:: ponawiam pytanie - bo nie odpowiedziałeś - o impulsy: skąd info, że niby jednak przez Olkusz?
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-09-2014, 20:34
mkfilmykolejowe, no widzisz IR omijałby ten felerny odcinek
Miejmy nadzieję, że to się potwierdzi bo to już byłoby realną konkurencją czasową w stosunku do Polskiego Busa. Poza tym przecież dwa tak ważne ośrodki dla Polski i tak piękne miasta jak Poznań i Gdańsk powinny mieć szybkie i sprawne połączenie.
To brzmi dumnie, można powiedzieć
Tym bardziej, że jak skończy się wreszcie remont odcinka Wrocław-Poznań, to z Wrocławia do Gdańska w 5,5 godziny dałoby radę zajechać. Jeszcze tylko nowe wagony na wszystkie pociągi i można jeździć
J@ufoludek: ja doskonale wiem, ze na tej trasie Szkot przegrywa czasowo z koleją. Tylko, że mimo to na brak klientów Polski bus nie narzeka, dlatego każda nowa inwestycja, mogąca poprawić jakość świadczonych usług na kolei jest na wagę złota, czy poprzez dalsze skróćenie czasu jazdy, czy nowe wagony, czy niższa cena. Ja osobiście nie wyobrażam sobie jechać z Poznania do Gdańska Polskim Busem ponad 5 godzin po byle jakich drogach.
Szkoda tylko że te nowe wagony na trasę Wrocław - Gdynia, zwłaszcza 1 klasy zdecydowanie ustępują zwykłym 112A. Tak niewygodnych foteli jak w tych nowych to jeszcze nie było, wagony modernizowane na trasę Przemyśl - Szczecin są jak najbardziej OK, ale te na Wrocław - Gdynia to porażka, co z resztą zauważyła większość współpasażerów z mojego przedziału podczas 2 podróży tymi wagonami.
@pawelu
Ja też nigdy nie pojechałbym szkotem do Gdańska. Ale niestety znam ludzi, którzy "nie wyobrażają sobie" jazdy pociągiem (bo "długo, drogo, z opóźnieniami, niewygodnie, bo kradną"). Kolej dalekobieżna na cholernie zły Pijar.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum