Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 88, 89, 90 ... 146, 147, 148  Następny
Rozkład jazdy 2014/15
Autor Wiadomość

valeo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Mar 2008

PostWysłany: 15-10-2014, 16:54    Odpowiedz z cytatem

@kruczek .Poc. rel Kraków Główny --Ostrawa --Kraków Główny bedzie na składzie wagonowym + lok E163. Informacja potwierdzona z Przewozow Regionalnych
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 15-10-2014, 19:48    Odpowiedz z cytatem

A czyje będą wagony? czeskie? Lok wagonowy to nie jest zły pomysł - pociąg będzie bardzo wygodny. Pisałem o Drewnolino, bo nie mogłem uwierzyć, że ktoś da wagony na takie połączenie... nie w Polsce...
A połączenia Wrocław-Bohumin i KK-Bohumin raczej na Drewnolino?

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darthlol Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2013

PostWysłany: 16-10-2014, 08:54    Odpowiedz z cytatem

Znamy już ceny przejazdu długo oczekiwanymi pociągami Pendolino. Pasażerowie od połowy grudnia zapłacą za bilety w 2 klasie od 49 do 189 zł. Jednocześnie kolej chce przyzwyczaić podróżnych do wcześniejszego kupowania biletów

Załóżmy, że kupujemy bilet na pociąg Pendolino między Warszawą a Krakowem. Jeśli zaplanujemy podróż odpowiednio wcześniej, za bilet możemy zapłacić nawet 49 zł. Od tej kwoty (nazywanej "SuperPromo") rozpocznie się cennik na trasy Pendolino pomiędzy Warszawą a: Krakowem, Katowicami oraz Trójmiastem. W przypadku połączenia Warszawa-Wrocław ceny będą się zaczynały od 59 zł, a na trasach Kraków-Trójmiasto oraz Katowice-Trójmiasto - od 98 zł w jedną stronę.

Po wyczerpaniu puli około dwudziestu najtańszych biletów w sprzedaży będą oferowane te za 70 proc. najwyższej stawki wynoszącej - w przypadku połączenia Kraków-Warszawa za przejazd pasażerowie zapłacą więc 105 zł, bo maksymalna cena biletu na tej trasie sięgnie 150 zł. Po ich wyprzedaniu, pasażerowie będą mogli kupić bilety z tzw. trzeciego koszyka za 80 proc. najwyższej ceny (120 zł przy połączeniu Warszawa-Kraków). Ostatnią kategorią tańszych biletów będą te za 90 proc. stawki podstawowej, a więc w przypadku trasy Warszawa-Kraków za 135 zł. Wreszcie po wyczerpaniu wszystkich tańszych biletów w sprzedaży będą już te za tzw. cenę bazową. Na trasie z Warszawy do: Krakowa, Katowic, Wrocławia oraz Trójmiasta będzie to 150 zł, w przypadku dłuższych połączeń z Trójmiasta do Krakowa oraz do Katowic maksymalna cena biletu sięgnie 189 zł.

Chcąc kupić najtańsze bilety, trzeba je zarezerwować co najmniej dwa tygodnie przed wyjazdem. Bilety będą dostępne w systemie sprzedaży z miesięcznym wyprzedzeniem. Na zniżki mogą liczyć pasażerowie kupujący bilet zarówno w kasie, jak i przez internet. Warto też pamiętać, że w Pendolino będą obowiązywały ustawowe zniżki np. dla studentów.

Warto zapłacić za komfort i szybszą podróż?

Poza najtańszymi biletami z kategorii "SuperPromo" przedstawiciele PKP Intercity nie ujawniają, ile biletów z każdego koszyka będzie skierowane do sprzedaży. Wiadomo natomiast, że w przypadku niektórych relacji średnia cena biletów będzie wynosiła mniej więcej tyle, ile dziś trzeba zapłacić za przejazd zwykłym pociągiem kategorii "Express InterCity". Przykładowo, na trasie między Warszawą a Katowicami bilety będą kosztowały średnio 129,20 zł (obecnie 127 zł). Ale będą też wyjątki. Wyższa niż dotychczas ma być średnia cena np. za przejazd między Warszawą a Gdańskiem. Obecnie za bilet na Express Intercity trzeba zapłacić 87 zł (to specjalny bilet relacyjny). W Pendolino bilety na tej trasie będą kosztowały średnio 128,80 zł. Drożej będzie też na trasie z Krakowa do Gdańska, na której dziś bilet na Express Intercity kosztuje 145 zł, a w Pendolino średnio pasażerowie zapłacą 171,6 zł. - W zamian pasażer otrzyma wyższy komfort podróży. Naszą główną konkurencją jest samochód, ale w porównaniu z czasem przejazdu i komfortem Pendolino, auto nie ma szans - podkreśla Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity.

Cena biletu skrojona na pasażera

Jeszcze dwa lata temu termin zakupu biletu na pociąg PKP Intercity nie miał znaczenia, a cena przejazdu zależała wyłącznie od długości trasy i kategorii pociągu (czyli Express Intercity czy TLK). W ubiegłym roku przewoźnik zaczął jednak wprowadzać elementy tzw. dynamicznego systemu sprzedaży biletów podobnego to rozwiązań znanych z linii lotniczych. Wprowadzono zachęty do planowania podróży z wyprzedzeniem oferując zniżki. Najpierw wynosiły one 10 i 15 proc. przy zakupie biletu odpowiednio na tydzień i na dwa tygodnie przez podróżą. Od połowy września zniżki wzrosły do 20 i 30 proc.

Dynamiczny system w przypadku Pendolino będzie działał w pełnej krasie. Ceny biletów na Pendolino będą zależały od szeregu czynników. Ważne będzie nie tylko to, na ile wcześniej pasażer kupuje bilet, ale również to, jak bardzo popularny jest pociąg, którym zamierza pojechać. Zadaniem dynamicznego systemu obsługującego sprzedaż biletów będzie m.in. analizowanie popularności poszczególnych tras, ale również godzin odjazdu. To oznacza, że im bardziej będzie popularny pociąg, tym mniejsza szansa na zakup tańszych biletów. Każdej nocy system będzie analizował zakupione bilety i wprowadzał nowe limity biletów w ramach poszczególnych koszyków cenowych.

- Kiedy przyszedłem do PKP Intercity, każdemu sprzedawaliśmy bilet w tej samej cenie. I biznesmenowi w podróży służbowej, i pasażerowi płacącemu z własnej kieszeni. A przecież to zupełnie inne grupy klientów, które mogą przeznaczyć na wyjazd różne środki - zauważa prezes Celejewski. Podkreśla, że przewoźnik przyzwyczaja podróżnych, że jeśli wcześniej kupią bilet, to zapłacą mniej. Dziś około 60 proc. podróżnych kupuje bilet w dniu wyjazdu, ale jeszcze dwa lata temu było to 9 na 10 podróżujących pociągami PKP Intercity. - Przez ostatnie dwa lata dokonaliśmy segmentacji i wprowadzaliśmy stopniowo poziomy przedsprzedaży. Bez tego nie ma mowy o dynamicznym systemie. Pendolino ma być dostępne dla wszystkich, stąd kilka poziomów cenowych zaczynających się od 49 zł. Naszym celem jest zwiększenie liczby pasażerów. Chcemy, aby wrócili ci, którzy wcześniej zrezygnowali z usług kolei - dodaje. Do kupowania biletów z wyprzedzeniem PKP Intercity będzie zachęcało w rozpoczętej właśnie kampanii marketingowej.

W połowie przyszłego miesiąca, gdy zacznie się sprzedaż biletów na pociągi Express InterCity Premium (czyli na Pendolino) uruchomiona będzie również nowa strona internetowa PKP Intercity oferująca rozwiązanie znane pasażerom linii lotniczych. System sprzedaży wyświetli kalendarz wraz z informacją, w jaki dzień i o której godzinie będzie można pojechać taniej.

Słona kara za brak biletu

Tańsze bilety w dynamicznym systemie sprzedaży to marchewka, ale będzie też kij. W Pendolino nie będzie miejsc stojących, każdy pasażer będzie więc musiał mieć miejsce siedzące. Inaczej niż w kursujących dzisiaj pociągach, nie będzie można kupić biletu u konduktora i liczyć na przejechanie całej podróży w Warsie lub na korytarzu. Wejście do Pendolino bez biletu będzie oznaczało konieczność zapłacenia kary w wysokości... 650 zł. Razem z biletem oznacza to wydatek minimum 800 zł! - Zgodnie z wytycznymi Urzędu Transportu Kolejowego, możemy zaprosić na pokład tylko tylu pasażerów, ile jest miejsc, czyli 402 (tyle jest miejsc w Pendolino - przyp. red.). Jest to kwestia bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Oczywiście przygotujemy na to pasażerów, prowadząc szeroką akcję informacyjną. Nie chcemy, by poczuli się zaskoczeni - mówi prezes Celejewski.

Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16811193,Znamy_dokladny_cennik_Pendolino__Tanie_bilety_tylko.html#ixzz3GHwi3zvY



Ciekawe czy to prawda z tymi cenami oraz szczeblami ? Mr. Green

[ Dodano: 16-10-2014, 08:58 ]
Info od dziś jest możliwa rezerwacja na pociągi TGV i ICE kursujące pomiędzy Francją i Niemcami, jak również w niektórych pociągach TGV możliwy zakup biletu na przewoź roweru.

Rozkład EN Jan Kiepury wraz z możliwością zakupy biletu przez bahn.de pojawi się w najbliższym czasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-10-2014, 09:14   

Czyli szału nie ma - tylko 20 miejsc w najniższej cenie a potem spory skok. Moim zdaniem za mało tu tańszych opcji.
No i pojawia się pytanie co w przypadku podróżowania częściowo Pendolino a częściowo TLK - będzie jakaś wspólna taryfa?
Powrót do góry

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 16-10-2014, 09:21    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jest to kwestia bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Oczywiście przygotujemy na to pasażerów, prowadząc szeroką akcję informacyjną. Nie chcemy, by poczuli się zaskoczeni - mówi prezes Celejewski.

A tymczasem w niemieckim ICE - jazda na stojąco? Żaden problem. Kupujesz bilet bez rezerwacji i jedziesz 250 km/h. U nas jeszcze trochę poczekamy na prędkość ponad 200 km/h, ale nasi biurokraci już pletą bzdury o bezpieczeństwie, a mój komfort podróży, to moja sprawa.
Śmiem twierdzić, że stojąc oparty plecami o ściankę, tyłem do kierunku jazdy, jestem o wiele bardziej bezpieczny niż pasażer siedzący przodem w fotelu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 16-10-2014, 10:25    Odpowiedz z cytatem

Czy do tych cen promocyjnych ( np. 49 zł) będą miały zastosowanie ulgi ustawowe czy będą one liczone od ceny podstawowej ( tj. 150 zł)?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darthlol Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2013

PostWysłany: 16-10-2014, 11:45    Odpowiedz z cytatem

sheva17, Będę miały zastosowanie od cen promocyjnych Very Happy

[ Dodano: 16-10-2014, 11:47 ]
Cytat:
Kupujesz bilet bez rezerwacji i jedziesz 250 km/h.


300 km/h frankfurt- kolonia lub Monachium-norymberga Happy

Cytat:
No i pojawia się pytanie co w przypadku podróżowania częściowo Pendolino a częściowo TLK - będzie jakaś wspólna taryfa?


Czas pokaże. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 16-10-2014, 11:48    Odpowiedz z cytatem

Cytat:

sheva17, Będę miały zastosowanie od cen promocyjnych


To epokowy skok do przodu Very Happy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piotr13 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2013

PostWysłany: 16-10-2014, 13:30    Odpowiedz z cytatem

Darthlol napisał/a:

- Kiedy przyszedłem do PKP Intercity, każdemu sprzedawaliśmy bilet w tej samej cenie. I biznesmenowi w podróży służbowej, i pasażerowi płacącemu z własnej kieszeni. A przecież to zupełnie inne grupy klientów, które mogą przeznaczyć na wyjazd różne środki - zauważa prezes Celejewski.

Ale się ubawiłem:) Czy jak sprzedawca za ladą widzi biznesmena, to sprzeda mu pasztet kaliski za 15 zł? Chyba trzeba zdywersyfikować ofertę, a nie ceny...

[ Dodano: 16-10-2014, 13:32 ]
dddbb napisał/a:

No i pojawia się pytanie co w przypadku podróżowania częściowo Pendolino a częściowo TLK - będzie jakaś wspólna taryfa?

"Rozumiemy, że nasz system sprzedaży nie jest doskonały. Ale już za dwa lata w lutym wprowadzimy nowy system, w którym nie będzie tego typu ograniczeń." Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 16-10-2014, 15:43    Odpowiedz z cytatem

Nie orientujecie się, czy Sobieski z Gdyni do Wiednia, będzie zestawiony z wagonów v/max 200km/h i oczywiscie husarza? Jeśli skład dostanie porządne wagony, to czasowo może być podobnie z podróżą Trójmiasto - Katowice, a może i więcej tańszych biletów po 49zł? EIC Premium na tej trasie wcale nie musi być lepsze czy wygodniejsze.
Ja gdybym miał wybierać pomiędzy wagonowym Sobieskim a Pendolino, raczej opcja z Sobieskim, wydaje mi się, że na Sobieskim pojawią się 156/159/158a a to dla wielu pasażerów będzie rewelacyjny komfort podróży.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-10-2014, 15:47   

Jak dobrze pamiętam, "weekendowa biletomania" była ograniczona do końca 2014 lub wyczerpania biletów (co nastąpi wcześniej). Wątpię, by IC tą ofertę podtrzymała, bo koszt najtańszego biletu na Pendolino byłby rażąco wyższy
Powrót do góry

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-10-2014, 16:39    Odpowiedz z cytatem

Podkarpacie: Mniej pociągów bezpośrednich do Krakowa. Z powodu remontów.

Podkarpacki Oddział Przewozów Regionalnych ograniczy wraz z wejściem w życie nowego rozkładu liczbę bezpośrednich pociągów łączących Rzeszów z Krakowem. Przyczyną są wzmożone prace inwestycyjne na linii kolejowej nr 91 (Kraków – Medyka). Przybędzie natomiast m.in. bezpośrednich pociągów z Rzeszowa do Lublina.

Czytaj dalej...

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 19-10-2014, 15:01    Odpowiedz z cytatem

Na jednej z wyszukiwarek kolejowo - autobusowych pojawiła się część rozkładu rocznego spółki PR.
Są jeszcze braki. Nie wiem też na ile to jest wiarygodne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 19-10-2014, 16:09    Odpowiedz z cytatem

danio:a na której tak jest Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krystian Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lut 2011
Skąd: Krk

PostWysłany: 19-10-2014, 16:12    Odpowiedz z cytatem

Pabianiczanin, e-podróżnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 89 z 148 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 88, 89, 90 ... 146, 147, 148  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl