Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 131, 132, 133 ... 146, 147, 148  Następny
Rozkład jazdy 2014/15
Autor Wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 07-03-2015, 09:13    Odpowiedz z cytatem

Ale
Desiro2 napisał/a:
wsród buraczano-pszennych pól!

znajduje się dosyć ważne lotnisko i nie z powodu zbiorów płodów rolnych ale z powodów przesiadek do i z samolotów, które tam docierają też byłbym za tym by zatrzymywało się tam jak najwięcej dalekobieżnych pociągów, nawet z EIP włącznie.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 07-03-2015, 10:02    Odpowiedz z cytatem

Już wystarczy że wykasowano postoje pociągów TLK w centrum 30-tysięcznego Nowego Dworu Mazowieckiego i zastąpiono je przystankiem w Modlinie między burakami a rzepakiem.

Wyznacznikiem powodzenia linii do tzw "airportów" są puściusieńkie pociągi na lotnisko w Świdniku i zmarnowane pieniądze na łącznicę do "airportu" w Goleniowie, gdzie zasadniczo też nikt nie wysiada. Nawet w składach z centrum Warszawy na Okęcie nie ma dzikich tłumów! (choć tutaj stację przy lotnisku uważam za zasadną i liczę że wkrótce się ona rozwinie).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 07-03-2015, 10:15    Odpowiedz z cytatem

oczywiście że wystarczy juz tej chorej wariacji!! pociągi zajeżdżające do Świdnika ,Goleniowa i Balic /przed obecną moderną/ świecą pustkami, na Okęcie też szału nie ma, więc skończmy z bredniami że ktokolwiek do/z Modlina pojedzie EIC czy EIC pendolino!!! ludzie, tam się podjeżdża autobusem albo KM jeśli już!

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 07-03-2015, 11:13    Odpowiedz z cytatem

Nie zapominaj że
Desiro2 napisał/a:
pociągi zajeżdżające do Świdnika ,Goleniowa i Balic
kończą tam bieg i są dedykowane raczej TYLKO pasażerom, którym potrzebny jest dojazd do i z lotniska w związku z podróżą samolotem. Z kondycją tych lotnisk faktycznie często jest tak jak piszesz.
Na PRZELOTOWEJ stacji Modlin mogą wsiąść i wysiąść pasażerowie do i z lotniska z pociągów, w których można obecnie podróżować z Mazur na Śląsk czy spod Tatr nad Bałtyk i tak podróżują właśnie pozostali pasażerowie tych pociągów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 07-03-2015, 12:39    Odpowiedz z cytatem

czy Ty nie pojmujesz że pasażerowie tanich linii z Modlina nie przyjeżdżają na to lotnisko ani z Gdańska ,Krakowa czy Katowic tylko z centralnej Polski. Tak więc postój jakichkolwiek EIC/Pendolino/EC w Modlinie jest BEZSENSOWNY bo nikt na krótkie odcinki tego typu nie będzie płacił kroci w chorej taryfie PICu! jedynie postój osobowych KM ma tam sens. TLK nie powinno wogóle się tam zatrzymywać bo to powoduje nic innego jak utratę cennych minut na ten daremny postój dla wpuszczenia i wypuszczenia powietrza z pociągu.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 07-03-2015, 14:29    Odpowiedz z cytatem

Desiro2 napisał/a:
czy Ty nie pojmujesz że pasażerowie tanich linii z Modlina nie przyjeżdżają na to lotnisko ani z Gdańska ,Krakowa czy Katowic tylko z centralnej Polski.

I tu się niestety mylisz. Są destynacje, które latają tylko z Modlina. Jest też trochę takich, które latają z Modlina i np tylko z Krakowa, czy tylko z Gdańska. Spójrz ile kosztuje bilet lotniczy z Modlina do Aten, Salonik czy na Kretę. Porównaj jego cenę np z ceną Lufthansy z Krakowa, Poznania czy Gdańska a zrozumiesz dlaczego mieszkańcy tych miast są skłonni (planując sobie podróż z pewnym wyprzedzeniem) kupić za 49 zł bilet na Pendolino by dojechać właśnie na lotnisko w Modlinie.
Nie zapominaj także o obcokrajowcach, którzy przylatują do Modlina. Często są bardziej ogarnięci, zamożniejsi i pochodzą z krajów gdzie kolej wyprzedza tę polską. Mogą porównując realia w swoim kraju nie zrozumieć dlaczego ze stacji kolejowej w Modlinie, która leży na magistralnej trasie można dojechać tylko do Warszawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 07-03-2015, 17:23    Odpowiedz z cytatem

to jest margines przewozów o czym piszesz...kolej dalekobieżna nie jest od zatrzymywania się na zadupiach..
A o obcokrajowców to bym się nie martwił, zyjemy w Polsce i o polskich pasażerów dbajmy a nie o obcych..

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 07-03-2015, 17:53    Odpowiedz z cytatem

I właśnie z powodu niedasizmu i zbetonienia jakim jest ten stan rzeczy że na tranzytowej magistralnej linii, ze stacji oddalonej o piździ włos od niemałego lotniska
Desiro2 napisał/a:
to jest margines przewozów
że można dojechać prawie tylko do Warszawy.

Złotej myśli "o polskich pasażerów dbajmy a nie o obcych" nie będę nawet dotykał...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 07-03-2015, 22:10    Odpowiedz z cytatem

No wlasnie tak sie sklada, ze choc mieszkam w krakowie, juz kilkakrotnie lecialem z lotniska w modlinie, glownie ze wzgledow kosztowych (nie lecialem sam). Bilet samolotowy i eip byl tanszy niz lot bezposrednio z krakowa, bo akurat byly ferie w malopolsce. Wracalem monciakiem modlin-krakow. Postoj w modlinie ma sens i moze wygenerowac dodatkowe potoki pasazerow zarowno na lotnisku jak i w pociagach.
Rozumiem, ze intercity wprowadzily obsluge dwujezyczna w pendolino dlatego, ze wiekszosc pasazerow to Polacy.

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 08-03-2015, 09:49    Odpowiedz z cytatem

SNCF, DB Fernverkehr ani CD nie interesuje jak Polak się dogada na dworcu czy w pociągu.Ma mieć bilet i się jakoś dogadać, na migi czy w innym języku ich to nie interesuje. Jeśłi umieją angielski to ewentualnie po angielsku (co we Francji graniczy z cudem,przynajmniej z mojego doświadczenia). Tak więc jaki my mamy obowiązek wchodzenia w tyłki pasażerom nie mówiącym po polsku? żaden! Nasza polaczkowa mentalność jest właśnie taka: swojemu dokopać, a temu z zagranicy wejść w d...bez wazeliny. To nienormalne.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-03-2015, 08:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Widze, że w porównaniach jestes coraz to bardziej odwazny, teraz Opoczno -> Toruń hehe. To jest głupi przykład, to tak samo jakbyś porównał Częstochowe Stradom z Opocznem Płd.


Niestety Twoja ,,logika" prowadzi do takich wniosków. Dworca w Toruniu być nie powinno, przecież jest w jakiś polach.


Cytat:
Oprócz oczywistych różnic, podstawowa jest taka - Toruń Gł. i Cz.Stradom istnieją (powiedzmy) od zawsze a Opoczno Płd. zostało na siłe wciśnięte w CMK.


A co ma do rzeczy data powstania/ budowy? Tłumaczę Ci po raz 100, że fakt, że czegoś nie było za Gomułki nie oznacza, że nie może pojawić się teraz. Myślisz w sposób betnowy, musisz otworzyć na zmieniającą się rzeczywistość.


Cytat:
Obce rejestracje nie świadczą o pasażerach, są osoby które z małopolskiego i śląskiego jezdża samochodam na Włoszczowe Płn. do roboty.


Co do zasady jednak świadczą. Ten peron ma znaczenie regionalne.


Cytat:
Układanie rozkładu nie jest takie proste, czasami coś musi wylecieć, taryfy TLK i tak nie będzie więc w Opocznie nikt nie wsiądzie i nikt nie wysiądzie. Postój w Zawierciu (w kieru. Warszawy) zostanie uwalony w czerwcu - wtedy to też szykują sie spore zmiany w połączeniach PIC-u.


Tu się zgodzę. W taryfie EIC ten postój nie ma sensu.


Cytat:
Podobnie jak w przypadku Torunia i Stradomia - sacje Stróże i Grybów są od początku istnienia kryniczanki, wokół nie ma większych miasteczek (Grybów) lub większych stacji węzłowych (Stróże - chociaz węzeł w uśpieniu) więc postoje wyznaczono właśnie w tych miejscowościach - podobnie w przypadku Pszczyny, skąś te pociągi muszą zabrać pasażerów, w Nowym Saczu kiepsko a kuracjusze jadący z Krynicy, Muszyny i Piwnicznej całego składu nie zapełnią.


Niestety, ale to żaden argument, że czegoś nie było wcześniej. Fakty są takie, że pasażerów we Włoszczowie czy Opocznie jest znacznie więcej niż w Stróżach czy Grybowie. Nie ma powodu by odcinać kogoś od połączeń, bo akurat wymyśliłeś sobie, że argumentem będzie to, że peron powstał później. Prowadząc poważną dyskusję nie wypowiadamy takich bzdur. Z jednej strony mamy wieś Stróże i małe miasteczko Grybów, z drugiej miasta powiatowe Włoszczowę i Opoczno. Co tu więcej dodawać, merytorycznie nie bronisz się zupełnie.


Cytat:
Najlepiej to w każdej gminie na CMK zbudujmy stacje, wszak to wg Ciebie będzie nowoczesne rozwiązanie.


Naprawdę gmina i powiat to dla Ciebie to samo? Zrobię dla Ciebie mały wykład Smile. Stróże to wieś, nie jest nawet gminą. Gminą jest malutki Grybów, który nijak się ma do powiatowych miast - Włoszczowy czy też Opoczna. Merytorycznie leżysz, sam sobie przeczysz Very Happy . Trzymając się Twojej logiki to likwlidujemy postój w Toruniu ( bo daleko od miasta) i w Grybowie i w Stróżach ( z kilkudziesięciu podobnych miejscowościach), bo przecież postoje są niepotrzebne w każdej gminie. Szczerze to korzystaj z mapy, z danych encyklopedycznych, jak już zabierasz głos to proszę zapoznaj się z zagadnieniem, dowiedz się chociaż czegoś o miejscowościach, o których się wypowiadasz Very Happy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 09-03-2015, 09:07    Odpowiedz z cytatem

Drogi kolego, tak w tym przypadku gmina i powiat to to samo, pisałem Ci już czemu, widze, ze masz coraz większy problem z interpretowaniem moich wypowiedzi, chcesz tutaj zabłysnąć i się ponabijać jednak robisz z siebie idiote. Zapewne wszyscy rozumieją o co mi chodzi. Potrzebu gminy i powiatu w tym przypadku to to samo.

Dlaczego uważasz, że malutki Grybów ma się nijak to powiatowej Włoszczowy? Przeciez między tymi miastami jest ok. 4 tys. mieszk. różnicy - to prawie nic, jeśli patrzeć na całą gmine miejsko-wiejską Grybów to jest ona większa niż Włoszczowa która jest jednym z najmniejszych miast powiatowych w Polsce (o ile pamiętam jest druga od końca). W sumie to nawet nie trzeba brać pod uwagę całej gminy Grybów, wystraczy połączyć mieszkańców Grybowa oraz Stróż i proszę - wychodzi nam prawie cała Włoszczowa.

Pasażerów w Grybowie byłoby więcej gdyby busiarze nie wypchnęli kolei na drugi plan.
Z powodów takich a nie innych wiem bardzo dużo n.t. czy to Grybowa czy Nowego Sącza, dlatego twoje zarzuty w moją strone dotyczące niewiedzy co do geografii Beskidu Sądeckiego coraz bardziej mnie bawią, nawet nie wiesz jak bardzo jestem związany z tym regionem.

Przykładu Torunia nie komentuje bo piszesz tutaj brednie a twoje porównania są co najmniej zabawne.

Powtarzam - pociągi TLK są po to aby jeździć przez sieci osadnicze a nie przez pola!
A to, że jedna stacja istnieje od 100 lat a druga na siłe została wciśnięta na linie leśno-polną to wielka różnica - jeśli tego nie widzisz to proponuje pobyt w Lublińcu albo Rybniku Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-03-2015, 13:45    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Drogi kolego, tak w tym przypadku gmina i powiat to to samo


Widać nawet kursu z WOS w swojej szkole średniej nie miałeś, a szkoda Very Happy . A czasu na naukę masz bardzo dużo, odpisujesz po chwili, zapewne albo nie pracujesz, albo w pracy się nie przemęczasz Very Happy.


Cytat:
jednak robisz z siebie idiote.


Niestety to Ty tutaj nie wypadasz delikatnie mówiąc zbyt dobrze.


Cytat:
Zapewne wszyscy rozumieją o co mi chodzi. Potrzebu gminy i powiatu w tym przypadku to to samo.


Hahaha...Pewnie, potrzeby osady złożonej z dwóch domów to też to samo. Zrozum wreszcie, że Twoje dziwaczne stanowisko, że możemy zatrzymywać pociągi nawet na wsi, ale na CMK w miastach powiatowych już nie wywołuje tylko śmiech. Jesteś mądrzejszy nawet od konstruktorów rozkładu jazdy dla TGV, tym tam byś wyciął połowę postojów....Postoje na CMK będą już zawsze, ofertę trzeba uatrakcyjnić tak, aby przyciągnąć jeszcze więcej osób. A tak swoją drogą masz myślenie niemal identycznie jak pewnien ,,ekspert" z Krynicy Zdroju Very Happy.


Cytat:
Dlaczego uważasz, że malutki Grybów ma się nijak to powiatowej Włoszczowy? Przeciez między tymi miastami jest ok. 4 tys. mieszk. różnicy - to prawie nic, jeśli patrzeć na całą gmine miejsko-wiejską Grybów to jest ona większa niż Włoszczowa która jest jednym z najmniejszych miast powiatowych w Polsce (o ile pamiętam jest druga od końca).


Tyle razy Ci tłumaczę, że peron we Włoszczowie, mieście powiatowym, jest w istocie prawdziwym dworcem regionalnym, tyle że bez odpowiedniej infrastruktury. Sama Włoszczowa, prawie 2 razy większa od Grybowa to mało ( ot dla Ciebie tyle co nic Very Happy ), pamiętajmy o wszystkich miejscowościach wokół. Poza tym skoro w mieście Grybów i nieodległej wsi Stróże możemy zatrzymywać poc. TLK ( czyli mamy 2 postoje na terenie 1 gminy) to dlaczego odmawiać postoju Włoszczowie, gdzie pasażerów mamy kilka razy wiecej. Twoja logika niestety jest wzajemnie sprzeczna, pisana pod tezę, że na CMK żadnych zmian być nie może. Nie ochodzą Cię potrzeby ludności, oczekiwania mieszkańców, jednym słowem myślisz jak typowy partyjny beton. Na szczęście ten beton powoli jednak się wykrusza i wreszcie bierzmy się za realizację w praktyce konstytucyjnej zasady zrównoważonego rozwoju. Mieszkaniec Włoszczowy czy Opoczna ma takie samo prawo do postojów pociągów jak ten ze wsi Stróże.


Cytat:
Pasażerów w Grybowie byłoby więcej gdyby busiarze nie wypchnęli kolei na drugi plan.


To wiesz Very Happy.


Cytat:
Z powodów takich a nie innych wiem bardzo dużo n.t. czy to Grybowa czy Nowego Sącza, dlatego twoje zarzuty w moją strone dotyczące niewiedzy co do geografii Beskidu Sądeckiego coraz bardziej mnie bawią, nawet nie wiesz jak bardzo jestem związany z tym regionem.


Ale tego już nie Very Happy. Znajomość geografii powinieneś opanować w gimnazjum, bo chyba to Twoje czasy albo do końca podstawówki. Nauczano tam geografii Polski i świata, a nie Twojego podwórka, chyba że mieliście program autorski Very Happy. Chcesz się bronić,ale się coraz bardziej podkładasz Very Happy.


Cytat:
Powtarzam - pociągi TLK są po to aby jeździć przez sieci osadnicze a nie przez pola!


I dlatego idać Twoim światłym tokiem rozumowania skandalem jest postój w Toruniu, na jakiś obrzeżach Very Happy. Pociągi TLK chłopcze są po to by służyć pasażerom. Nie będą jeździć tam gdzie Ty sobie paluszkiem pokażesz na mapie, ale tam gdzie są potrzebne. I na CMK jeździć będą. ,,Znawco" geografii od 7 boleści miasto to nie pole, a szczególnie powiatowe, ale trzymając się Twojej logiki ty zapewne za pole uznałbyś nawet krakowskie Błonia.....Skandal,że Dworzec Główny jest tak blisko tego pola.....
Szukasz tych tez dlaczego Włoszczowa i Opoczno jednak nie, a z każdym zdaniem się pogrążasz.
Włoszczowa niby takla mała i na postój nie zasługuje, ale mniejszy Suchedniów już tak, bo leży przy lubianej linii, porównanie do Opoczna będzie jeszcze bardziej zabawne Very Happy. Otóż chłopcze mieszkańcy miast powiatowych Włoszczowa i Opoczno i okolic nie są w niczym gorsi od tych z Suchedniowa, tak smao płacą podatki ( może i wyższe, bo w Opocznie mamy dużą fabrykę płytek, a w Suchedniowie tylko bezrobocie) i zasługują na połączenia TLK. A Twoje chciejstwo nie ma znaczenia, to że w nocy sobie wyśniłeś, że CMK będzie taka i taka to Twój problem. Ustawodawca, a za nim PKP IC musi mieć na uwadze interes kraju i musi przestrzegać konstytucji.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 09-03-2015, 14:26    Odpowiedz z cytatem

Całej twojej wypowiedzi nie przeczytałem ponieważ piszesz ciągle o tym samym i w szczeniacki sposób próbujesz mi ubliżyć ale nie bój się, nie uda ci się to.

Oczywiście, ze Grybów czy Stróże mają większe prawo do zatrzymać pociągów TLK niż Gosiewo Płn czy Opoczno Płd. powód jest prosty - stacje we Włoszczowie i Opocznie to sztuczny twór którego być nie powinna. Pomijam już fakt, ze frekwa w Opocznie czy Włoszczowie nigdy nie będzie tak wysoka jak kilkanaście lat temu w Stróżach. Chociaz wielki sukces Stróż to nie jest bo z frekwką na w/w stacjach jest fatalnie.

Co do TGV stacje na którym zatrzymuje się ten pociąg istniały jeszcze przed jego uruchomieniem, wiec to zupełnie inna sytuacja niż włoszczowsko-opoczyńskie szuwary na CMK.

Co chwile wyjeżdżasz z tym betonem, to typowy mikolski szczek, jak każdy uważasz, ze wiesz lepiej i ze nikt w PKP tak jak ty nie myśli otóż mylisz się, tak właśnie myślą osoby odpowiedzialne za rozwalenie PKP.

Naprawde boki zrywam jak czytasz twoje brednie.

Widze, ze faktycznie potrzebujesz pobytu w Lublińcu mam nadzieje, że masz do niego bezpośrednie połączenie Razz Nie wiem jednak czy będą tego efekty, sądząc po twoich kolejny wypowiedziach co do Torunia widać, ze jesteś dość tępawy. Tłumaczyłem wyżej temat Torunia - powtarzać się nie będę a jeśli ty poraz kolejny chcesz tu wypisywać to samo to użyj opcji 'kopiuj-wklej'.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kruk17 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2010
Skąd: Konin

PostWysłany: 09-03-2015, 18:24    Odpowiedz z cytatem

Skończcie te denne wojenki... Póki trasą przez Kielce TLKi nie będą się wyrabiać w 3h30 to powinny jeździć CMKą i mieć postoje we Włoszczowie oraz Opocznie. Większość klientów oczekuje szybkiego i taniego transportu, często kosztem komfortu. Na dziś dzień pociągi ekonomiczne przez Radom i Kielce nie mają sensu, gdyż jadą za długo i ludzie wolą wybrać autobus, bo jest tańszy. Pamiętajcie też, że Włoszczowa może obsługiwać pasażerów nawet z Kielc lub Częstochowy, a Opoczno z Tomaszowa i Końskich. Żaden Górnik się w Opocznie ma nie zatrzymywać. Wystarczy przesunąć TLK Mazury o godzinę wcześniej i będzie cacy.
@hanys, szkody, że kompletnie olałeś moje pytanie na PW.
Prośba do Was - @sheva17 i @hanys: EOT.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 132 z 148 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 131, 132, 133 ... 146, 147, 148  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl