O Górniku, Krakusie na CMk w 1979r. czytałem w ,,Nowych Sygnałach’’. Ponoć jechali tam partyjni dygnitarze. Na lokomotywie jechali dodatkowo piloci.
Górnik i Krakus nie kursowały CMKą w 1979. Do 1984 nie było tam żadnych pociągów osobowych, tylko same towarowe. Górnik został skierowany raz w 1979 CMKą z powodu awarii sieci trakcyjnej w Częstochowie Raków, ale jechali nim zwykli pasażerowie a nie dygnitarze. W tamtych czasach dygnitarze partyjny poruszali się specjalnymi pociągami nie ogólnodostępnymi. Takie specjalne pociągi rzeczywiście od czasu do czasu pojawiały się na CMK ale były to składy tak jak pisałem specjalne.
Ja doskonale wiem że planowe EX na CMK zaczęły jeździć w 1984r.
W ,,Nowych Sygnałach’’ było napisane że ze względu na awarię sieci Górnik, Krakus w 1979r. zaliczyły CMk już w 1979r. decydenci nie mieli ochoty czekać ileś godzin na usunięcie awarii.
Wbrew obiegowej opinii kolej za komuny wcale nie była taka pro pazażerska.
Jak byłem dzieciakiem jechałem w ferie zimowe ,,Włókniarzem’’ do Szczecina. Wjeżdżamy do Kalisza a na torze obok stoi EX. ,,Odra’’. Nagle odczepiono od naszego pociągu EU07 i podłączono do… Ex Odra, po czym pociąg ten odjechał do Warszawy. Natomiast my stoimy bez lokomotywy. Dopiero po 50 minutach podczepiono ET21 i dojechaliśmy tak do Ostrowa W. Dopiero od znajomego kierownika pociągu dowiedzieliśmy się że w peronach w Kaliszu padła lokomotywa od Ex ,,Odra. Z racji że pociągiem jechało kilku aparatczyków którym śpieszyło się do Warszawy odczepiono lokomotywę od naszego pociągu była najbliżej (kierownik prosił aby nie rozpowiadać o tym współpasażerom). Natomiast ET21 urwano od towarowego i przyjechała z Nowych Skalmierzyc.
celtin88 Żeby nie ciągnąć dalej wątku w tym dziale, być może i masz częściowo rację, że w ów Ex. Górniku w 1979 było kilku dygnitarzy partyjnych którzy nie chcieli czekać na usunięcie awarii pod częstochową i dlatego skład puścili przez CMKę ale z tego co wiem większość stanowili normalni pasażerowie.
Nikt zarysu nie zna, ale wygląda na to, że faktycznie IR niestety wylatują z CMK, to podniesienie minimalnej prędkości na CMK-a do 130 km/h jest prawdą. PKP IC 3 TLK-i pozostawi na CMK-a, na pewno Karkonosze, Skarbka i coś jeszcze, ale też do Katowic i niestety byłoby na tyle. Niestety CMK-a znów będzie niedostępna linią dla większości społeczeństwa, które i tak będzie łożyć na jej utrzymanie ze swoich podatków. Niestety, dobre czasy dla kolei w Polsce się kończą, teraz znów będziemy mieć kolej dla bogatych i kolejarzy.
Czyli Skarbek, Karkonosze i Monciak z Warszawy i Cegielski i Sukiennice z Łodzi? Czy ze Skarbka będzie chociaż jakieś skomunikowanie na Sukiennice we Włoszczowie ?
Nie wiem czy będzie skomunikowanie ale ma być też TLK Brzechwa tak słyszałem z Warszawy do Krynicy z wagonami do Zakopanego ( sezon ). To połączenie dzienne, tylko nie wiem czy pojedzie przez CMK czy przez Kielce.
Nie wiem czy będzie skomunikowanie ale ma być też TLK Brzechwa tak słyszałem z Warszawy do Krynicy z wagonami do Zakopanego ( sezon ). To połączenie dzienne, tylko nie wiem czy pojedzie przez CMK czy przez Kielce.
Już nie pamiętam dokładnie. Na skyscrapercity ktoś podawał. Bądź co bądź rano pojedzie na południe, wieczorem do stolicy. Na szczęście poza sezonem pociąg będzie jeździł do Krakowa
Oby z W-wy nie wyjeżdżał w godzinach obecnego Smoka Wawelskiego, ale obawiam się, że to raczej pewnik. Dobrze jednak, że cokolwiek w dzień przez CMK pod Wawel pojedzie.
Dobry oczywiście jeden pociąg z W-wy do Krakowa via CMK ale jeżeli rzeczywiście z CMK wylecą wszystkie IR to będzie dokładnie tak jak napisał @sheva17 w jednym ze swoich postów. Szybkie podróże między największymi ośrodkami staną się luksusem dostępnym dla niektórych. Ciekawe, tylko kiedy IC się naje tymi swoimi Pendolino, że zrozumie że wszystko musi być zrównoważone. Oby wcześniej niż wtedy kiedy już nikt z ich spółki nie będzie korzystał. Niedawno rozmawiałem ze swoim kolegą, ktory często jeździ z Trójmiasta do Warszawy. Powiedział wprost, że jeżeli będzie miał zapłacić 150 - 200 zł za EIC Premium to pojedzie Polskim Busem bo jeszcze z czegoś trzeba żyć porobić opłaty itp, itd.
Szkoda, że IR nie mają lepszego taboru, w sensie więcej malborasów, zagrały by na nosie PLK i IC.
Brzechwa do Krakowa a w sezonie dalej, pojedzie z WC o 05:30
@ElmoVanKielmo, gdyby ludziom naprawdę bardzo zależało na pociągu do Gliwic to pisaliby petycje o dzienne, bezpośrednie połączenie do stolicy, a jeśli to by nie pomogło to do lokalnych władz. Każdy by tylko narzekał, ale zrobić coś, by ten pociąg nadal jeździł do Wawy to już nie ma komu Naprawdę nie chcę się chwalić, ale jak widziałem co PKP IC chciało zrobić z Koninem(ograniczając nas do TLK i BWE) to zareagowałem, pisałem, aż w końcu się udało
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum