Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 145, 146, 147, 148  Następny
Rozkład jazdy 2014/15
Autor Wiadomość

kruk17 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2010
Skąd: Konin

PostWysłany: 29-08-2015, 09:30    Odpowiedz z cytatem

@sheva17, ja z Wrocławia nie jestem, jakbyś nie zauważył pod datą dołączenia do forum. Ja też uważam, że Pendolino i EIC w cenie bazowej są za wysokie, sam najchętniej bym zablokował tory, żeby coś się w tej kwestii zmieniło. Kolejna sprawa, taniej samolotem? Trzeba tak samo kupić wcześniej bilet, żeby zapłacić 9/19 czy tam 39zł... Poza tym pamiętaj, że w bez dopłacania można wziąć mały bagaż podręczny bez żadnych płynów ani ostrych narzędzi. I zarówno we Wrocku trzeba dojechać na lotnisko jak i do Modlina a to nie jest kilka kilometrów(w drugim przypadku). Ciekawe czemu pominąłeś celowo Super Promo(które notabene jest dostępne nawet na kilka dni przed wyjazdem, przykład? Ostatnio dzień przed wyjazdem się załapałem na bilet za 49 zł dzień przed podróżą)? Emeryci mają także 2 przejazdy w roku ze zniżką 37%. Polacy kochają auta i temu nie zaprzeczysz. To dlatego komunikacja się zwija.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 29-08-2015, 10:13    Odpowiedz z cytatem

Polacy kochają auta szczególnie gdy im się to bardziej opłaca. Bo liczyć też potrafią.
Ostatnio mój znajomy, zatwardziały samochodziarz, z zachwytem opowiedział o swojej podróży pociągiem, pierwszej od 10 lat. Szybki wypad z Wrocławia do Opola i z powrotem. Okazało się, że wyszło mu i taniej, i szybciej niż autem. Do tego w ładnych wagonach IC z klimą. Ot, taka anegdota.

Inny przykład: we Wrocławiu ze zbiorkomu korzysta znacznie mniej ludzi niż np w Wawie czy Krakowie. Dlaczego? Bo Wrocławianie bardziej kochają auta niż Warszawiacy? Nie. Raczej dlatego, że zbiorkom we Wrocławiu leży. Wzrost samochodziarstwa po 90 był faktem, ale też dziwnie sprzężonym z chronicznym niedoinwestowaniem i upadkiem kolei…
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

celtin.88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lip 2011
Skąd: Łódź

PostWysłany: 29-08-2015, 20:28    Odpowiedz z cytatem

Wprowadzenie ED160 i 161 wcale nie spowoduje że przeciętna rodzinka zacznie masowo jeździć pociągami. Pod względem ofert promocyjnych dla przeciętnego śmiertelnika, rodziny PKP IC jest 100 lat za PR.
Pociągami IR dało się jeździć naprawdę tanio, oferty proste i przejrzyste.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-08-2015, 21:28   

Panowie, spójrzmy prawdzie w oczy. Połączenia typu InterRegio miały by sens wówczas, gdyby były to dalekobieżne pociągi Regio (w tejże taryfie) zatrzymujące się na wybranych stacjach, objęte dotacją Urzędów Marszałkowskich województw przez które przejeżdżają. Standardowa taryfa IR była niewiele niższa od standardowej taryfy TLK, a komfort podróży EN57, a składem wagonowym nieporównywalny. Z kolei IR uruchamiane na składach wagonowych komercyjnie nie miały szans się zbilansować, gdyż po pierwsze haracz dla PLK dla takiego składu jest wyższy, a po drugie PR-y te składy uruchamiały na wypożyczonych lokomotywach, co także kosztuje. O upadek IR można winić jedynie Marszałków, którzy nie potrafią się dogadać w sprawie dotowania połączeń stykowych w spółce, której są współwłaścicielami.
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 29-08-2015, 23:41    Odpowiedz z cytatem

Wystarczyłyby na początek dalekobieżne REGIO na wagonach. Aż prosi się o takie w relacjach Kraków-Przemyśl czy też Kraków-Krynica.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-08-2015, 05:31   

sheva17, a skąd Ty chcesz te wagony w Małopolsce wziąć? Poza tym akurat z Krakowa do Krynicy wystarczyłoby że będą jeździły małopolskie Acatusy, a w przypadku Przemyśla połączenie relacji Kraków - Rzeszów z Rzeszów - Przemyśl na Impulsach z PGZ. Liczę że po ukończeniu modernizacji E30 tego typu pociągi wyjadą w wersji przyśpieszonej.
Powrót do góry

miłośnik Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 30-08-2015, 10:53    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Wystarczyłyby na początek dalekobieżne REGIO na wagonach. Aż prosi się o takie w relacjach Kraków-Przemyśl czy też Kraków-Krynica.


pociągi na wagonach Kraków - Krynica już kiedyś były. Poza tym są dalekobieżne pociągi Regio na wagonach to Kamieńczyk i Szklarka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 30-08-2015, 11:47    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec ma racje, PR Kraków nie ma w posiadaniu pudeł tylko same EZT.
Do tego wagonowe regio na kryniczance wcale nie sa potrzebne.


Ostatnio zmieniony przez hanys dnia 30-08-2015, 12:24, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

miłośnik Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 30-08-2015, 12:05    Odpowiedz z cytatem

kiedyś był nawet nocny osobowy wagonowiec Krynica - Kraków który wyjeżdżał z Krynicy o 22:34 a w Krakowie był na 5:20. Prawie 7 godzin, stawał na każdym przystanku. Do tego w Nowym Sączu przepuszczał międzynarodowy pociąg Karpaty z Bukaresztu i Sofii do Warszawy Wschodniej. W stróżach chyba miał postój około 45 minut o ile pamiętam. I tak się turlał do tego krakowa. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 30-08-2015, 12:23    Odpowiedz z cytatem

Na osobówkach Tarnów-Przemysl kiedys jezdziły bohuny, dawno dawno temu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 30-08-2015, 16:00    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
sheva17, a skąd Ty chcesz te wagony w Małopolsce wziąć?


A mało to wagonów bezsensownie jest kasowanych, w tym relatywnie młodych? Są środki z UE, należy zmodernizować, w tym stare gnijące w Toruniu siódemki. Na Dolnym Śląsku wagonowe REGIO się doskonale sprawdzają, w Małopolsce może być podobnie.


Cytat:
pociągi na wagonach Kraków - Krynica już kiedyś były. Poza tym są dalekobieżne pociągi Regio na wagonach to Kamieńczyk i Szklarka.


Dokładnie. Jeździły i do Zakopanego. Spokojnie mogłyby obsługiwać jakąś dłuższą relację np. ze Skarżyska Kamiennej do Zakopanego, Krynicy i Zagórza. Kwestia dogadania się marszałków.


Cytat:
Do tego wagonowe regio na kryniczance wcale nie sa potrzebne.


Czy aby na pewno? Taki kurs ze Skarżyska miałby rację bytu. Na pewno jestem za wagonami z Krakowa do Przemyśla, po modernizacji linii powinna być ona obsługiwana przez jeden skład.


Cytat:
kiedyś był nawet nocny osobowy wagonowiec Krynica - Kraków który wyjeżdżał z Krynicy o 22:34 a w Krakowie był na 5:20.


Ale był też przyspieszony z Krakowa do Krynicy i Zagórza, z Krakowa po 13. To też dobry wzorzec, a można pójść dalej i skład mógłby wyruszać ze Skarżyska. Problem jest jeden, przejęcie posp. przez PKP IC całkowicie rozkomunikowało nam sensowne połączenia, np. dawna Wetlina z Warszawy od Jasła do Zagórza jako osobowy obecnie nie ma racji bytu. Ale nic to, trzeba pomyśleć o jakiejś sensownej koncepcji. Pasażerowie podróż Szklarką i Kamieńczykiem bardzo sobie chwalą i należy iść w tym kierunku.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 30-08-2015, 21:46    Odpowiedz z cytatem

miłośnik napisał/a:
kiedyś był nawet nocny osobowy wagonowiec Krynica - Kraków który wyjeżdżał z Krynicy o 22:34 a w Krakowie był na 5:20. Prawie 7 godzin, stawał na każdym przystanku. Do tego w Nowym Sączu przepuszczał międzynarodowy pociąg Karpaty z Bukaresztu i Sofii do Warszawy Wschodniej. W stróżach chyba miał postój około 45 minut o ile pamiętam. I tak się turlał do tego krakowa. Very Happy


sheva17 napisał/a:
(...) Ale był też przyspieszony z Krakowa do Krynicy i Zagórza, z Krakowa po 13 (...)


To był ten sam pociąg. Popołudniu wyjeżdżał z Krakowa do Zagórza/Krynicy (rozłączanie oczywiście w Stróżach), a wieczór wracał jako nocny osobowy:

=====

Kraków Główny: 13:08
Tarnów: 14:27/14:31
Stróże 15:56/16:14
Jasło 17:30/17:45
Zagórz 19:57 (1 klasa + 2 klasa + bagażowy)
...
Stróże --:--/16:07
Nowy Sącz 16:45/17:06
Muszyna 18:28/18:39
Krynica 18:58 (1 klasa + 2 klasa + bagażowy)

=====

Krynica 22:26
Muszyna 22:44/22:55
Nowy Sącz 23:59/0:04
Stróże 0:45/--:--
...
Zagórz 21:28
Jasło 23:32/23:42
Stróże 0:50/1:04
Tarnów 2:25/2:30
Kraków Główny 4:00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-08-2015, 06:18   

sheva17, nie porównuj tego co było kilkanaście lat temu z teraźniejszością. Składy wagonowe na pociągach lokalnych powoli będą przechodzić do historii i zostaną zastępowane EZT. Nawet era wagonowych regio w Wielkopolsce powoli dobiega końca. Mogę się mylić, ale słyszałem że od grudnia jedynym Regio jeżdżącym na składzie wagonowym będzie Kamieńczyk.
Powrót do góry

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 31-08-2015, 09:17    Odpowiedz z cytatem

To możliwe, bo od grudnia na E59 wchodzą KD z Impulsami. Ale to tylko zdaje się odcinek do Rawicza—co zatem z połączeniami z Wro do Leszna i Poznania? Będą tylko kible PRów?

Też słyszałem, że zamiast Szklarki ma być "Szczeliniec" w stronę Kłodzka. Prawda li to?

Ogólnie Rozkładowiec ma rację - wagonowce na trasach lokalnych będą zastępowane EZTami, bo to po prostu bardziej opłacalne. Wyjątek mogą stanowić bardzo obłożone trasy, gdzie muszą jeździć piętrusy (takie jak push-pulle KMów).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Brzeg Dolny

PostWysłany: 31-08-2015, 10:29    Odpowiedz z cytatem

MK_Wro napisał/a:
To możliwe, bo od grudnia na E59 wchodzą KD z Impulsami. Ale to tylko zdaje się odcinek do Rawicza—co zatem z połączeniami z Wro do Leszna i Poznania? Będą tylko kible PRów?


Nie zapominaj że na tej "jedynej i słusznej trasie w PR Wrocław" już jeżdżą luksusowe wagonowe składy REGIO z wagonem barowym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 146 z 148 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 145, 146, 147, 148  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl