Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Następny
Co z linią Bytom - Gliwice?
Autor Wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-04-2009, 23:51   

Jak się czasami czyta te artykuły...
Może nie tyle odbudowa starych przystanków, lecz budowa nowych, od podstaw, zgodnie z obecnym zapotrzebowaniem! Po drugie tabor: EN57 nie ma najmniejszego sensu. Tylko szynobus. Po trzecie: sensowny takt. Po czwarte: dublująca linia autobusowa... Po piąte: przetarg na linię... z PKP PR nie ma prawa się cokolwiek udać... Po szóste: skomunikowania "drzwi w drzwi" z Gliwicach i Bytomiu... Jeszcze kilka punktów można by napisać (np. integracja taryfowa z KZK GOP, stabilna oferta przewozowa, szeroko zakrojona akcja promocyjna), ale kto to czyta... z mojego pisania tutaj i tak nic nie ma, szkoda klawiatury. Mamy przecież takich "fachowców" od transportu, że jak tak dalej pójdzie, to niedługo przesiądę się do auta...
Przejdź na dół

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-04-2009, 16:19   

O ile jeszcze w grudniu bywałem w Gliwicach średnio 2/3 razy na tydzień, o tyle po zmianach rozkładowych, które miały miejsce 10 stycznia br. jeżdżę do Gliwic raz na 2/3 tygodnie. Pozwolę sobie zaznaczyć, że nie mam potrzeby jeździć do tego miasta, ponieważ nie jestem studentem, a uczę się w Bytomiu. Dobrze jednak, gdy człowiek wyjedzie do innego miasta chociażby z przyjemności.

Mi już brakuje sił na to wszystko. Każdy dobrze wie, co trzeba zrobić, aby ta linia funkcjonowała w pełni sprawnie. Szkoda tylko, że nikt nie chce tego wprowadzić w życie. Tyle e-maili i listów w imieniu OKOKŚ wysłaliśmy do tych cholernych betonów ŚZPR, UM, do Urzędów Miast... Bez skutku.

Dwa prawie 200 tysięczne miasta w centrum aglomeracji śląsko-dąbrowskiej, łączy tylko po 8 "pociągów" (bo któż te ochłapy będzie śmiał nazwać pociągiem z prawdziwego zdarzenia?) w każdą stronę. Pomijam fakt, że jeszcze rok temu tych pociągów było aż 21. O co więc w tym wszystkim chodzi? Mi to przypomina "powtórkę z rozrywki" z 2001 roku, pierw powolna likwidacja połączeń, które rzekomo nie cieszą się dobrą frekwencją (np. poranny pociąg z Bytomia do Gliwic, odjazd o godz. 7:45, frekwencja zawsze ponad 100 pasażerów), następnie kolejna wycinka połączeń, aż znajdziemy się w sytuacji, kiedy pomiędzy poszczególnymi pociągami są odstępy kilku godzinne, aż w końcu będzie można z czystym sumieniem powiedzieć, że pociągi jeżdżą puste i nikt z nich nie chce korzystać. A autobusy 850 coraz częściej widuję naładowane...
Powrót do góry

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-04-2009, 10:08   

mk1992: nadzieją dla tej linii jest przetarg. A szanse na takowy są duże i wiem to z pewnego źródła.
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-04-2009, 15:17   

No i co mi z przetargu? Znów wygra PKP PR, które wyśle na tę trasę EN57, znowu wyjdzie na to, że 220-osobowym składem podróżuje tylko 50 pasażerów i trzeba zlikwidować kolejne połączenia... Historia lubi zataczać koło, ostatnio zaczęły się powtarzać wydarzenia z 2001 roku.

Uchylisz rąbka tajemnicy na temat tego przetargu?
Powrót do góry

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-04-2009, 15:22   

A kto powiedział, że wygra PKP PR? Poza tym jeśli zaproponują najkorzystniejsze warunki to nie widzę powodu, dla którego mieliby nie wygrać. Poza tym zauważ, że za darmo nikt nie będzie jeździł. Smile

Na pytanie nie odpowiem... Smile
Powrót do góry

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 21-12-2009, 10:14    Odpowiedz z cytatem

Jechałem wczoraj (niedziela, 20 grudnia) pociągiem z Gliwic do Bytomia o 11:44. Pociagiem tym do Gliwic dojechało niecała dziesiątka pasażerów. Na powrotny pociąg na peronie oczekiwało też około 10 pasażerów (a że było to jeszcze 10 minut przed odjazdem to pewnie jeszcze kilka osób doszło). Jakiegoś wielkiego tłumu to nie było :/

Czy ktoś ma jakieś obserwacje dotyczące innych pociągów na tej trasie? (najbardziej mnie ciekawi ten przed 8 z Bytomia).

Przy okazji zauważyłem, że już jest wyremontowany główny tor na stacji Zabrze Biskupice (nie wiem czy na razie jeden wymienili - ten w stronę w Gliwic, czy drugi też). Ale przynajmniej przejeżdża się przez tą stację z normalną prędkością (dopiero gdzieś na rozjazdach w stronę Bobrka jest jakieś zwolnienie jeszcze...).

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

HansKloss Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Kwi 2006

PostWysłany: 21-12-2009, 11:36    Odpowiedz z cytatem

Liczyłem kiedyś wraz z kolegą ilość ludzi z pociągu w godzinach porannych gdy jechaliśmy w Polskę na fotki i naliczyliśmy 43 osoby.
W późniejszych kursach średnia wychodzi około 12-17 osób.
Gdyby istniał wspólny bilet KOLEJ-KZK GOP liczby te pewnie uległyby zmanie na korzyść kolei

_________________
Rób to co lubisz, a nigdy nie będziesz musiał pracować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-12-2009, 15:52   

adas napisał/a:
Przy okazji zauważyłem, że już jest wyremontowany główny tor na stacji Zabrze Biskupice (nie wiem czy na razie jeden wymienili - ten w stronę w Gliwic, czy drugi też). Ale przynajmniej przejeżdża się przez tą stację z normalną prędkością (dopiero gdzieś na rozjazdach w stronę Bobrka jest jakieś zwolnienie jeszcze...).


W piątek jechałem pociągiem z Gliwic do Bytomia i przez całe Biskupice turlaliśmy się 30km/h, a z tego co zauważyłem na wskaźniku W27, po torze nr 2 można się poruszać z prędkością 100km/h. Jestem tylko ciekaw, na jakim odcinku? Bo chyba nie za przejazdem kolejowym (w stronę Gliwic).

HansKloss napisał/a:
Gdyby istniał wspólny bilet KOLEJ-KZK GOP liczby te pewnie uległyby zmanie na korzyść kolei


Dokładnie. Poza tym należałoby ów połączenie nieco rozbudować. Pociągi z Bytomia do Gliwic powinny zostać wydłużone do Opola (połączenia w cyklu 1-godzinnym od 5 do 18), a tam gdzie potrzeba połączeń co 30 minut (np. rano czy w godzinach szczytu), można by się pokusić o pociągi w relacji Tarnowskie Góry-Bytom-Gliwice. Jedynym minusem takiego zabiegu byłby czas przejazdu z TG do Bytomia (ok. 40 minut).
Powrót do góry

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 21-12-2009, 15:57    Odpowiedz z cytatem

Jak ja jechałem to setki w Biskipicach nie było - jakieś 60-70. Stała prędkość od przejazdu kolejowego (koło koksowni) do rozjazdów na wysokości torów odchodzących w lewo (w kierunku elektrociepłowni Miechowice). Od tego momentu do Bobrka było już tylko 30km/h. Nie wiem który to jest tor nr 2 Very Happy

A jak jechałeś to jaka frekfencja była? Tak pi razy drzwi.

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-12-2009, 17:33   

Jechałem pociągiem numer 88434 (odjazd z Gliwic o godzinie 15:44). Na pokładzie było ok. 30, góra 40 pasażerów.

Tor numer 2 w tym wypadku prowadzi z Gliwic do Bytomia. Wskaźnik W27 widziałem przy rozjazdach w Biskupicach od strony Bobrka i jak byk jest na nim napisane "10". Smile
Powrót do góry

4230EN57 Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 09 Gru 2008
Skąd: Katowice

PostWysłany: 21-12-2009, 22:27    Odpowiedz z cytatem

Zabrze Biskupice - Gliwice N i P 80km/h
Zabrze Biskupice - Bytom N i P 60km/h
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-12-2009, 17:16   

Co nie zmienia faktu, że wskaźnik W27 wyraźnie wskazuje Vmax=100km/h. Smile
Powrót do góry

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 22-12-2009, 17:22    Odpowiedz z cytatem

Może to na tej samej zasadzie co na TG-Nakło jest 20km/h (ale jest wskaźnik z 4 Wink ). I to 40 będzie od marca. Więc może setka też będzie od marca?

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 22-12-2009, 17:26    Odpowiedz z cytatem

To prędkośc nie jest najgorsza. Zastanawia mnie tylko czemu ograniczono tak ofertę na linii...

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-12-2009, 17:40   

Adam, zobaczymy. Jak już rozmawialiśmy na PW, wyślę w tej sprawie pisemko do PLK-i. Mam nadzieję, że rozwieją wszelkie wątpliwości. Nie mniej jednak wydaje mi się, że będzie to na zasadzie Vmax=100km/h, ale od tego będzie ograniczenie do 80km/h, dopóki na całym odcinku pomiędzy Biskupicami, a p.o. Maciejów Północny nie będzie możliwości przejazdu z prędkością 100km/h.

@kris123, gdyż sporo kursów na tej trasie cieszyło się znikomą frekwencją. Nie ma co się oszukiwać, że EN57 z 20 pasażerami na pokładzie nie jest w stanie na siebie zarobić. Poza tym brak jakiegokolwiek sensownego przystanku na tej trasie, oraz wspólnego biletu ATP jest kluczem do całej sprawy. Wiele osób dojeżdża do centrum Bytomia autobusami i tramwajami, a dopiero tam przesiadają się na coś co jedzie w kierunku Gliwic. Mają do wyboru dwie rzeczy, autobus albo pociąg. Większość wybiera autobus, aby nie kupować dwóch osobnych biletów miesięcznych (na PR i KZK GOP). Nawiązując jeszcze do przystanków kolejowych na tej trasie, należałoby się poważnie zastanowić nad przystankiem w pobliżu Szombierek. To jest praktycznie rzut beretem od torów kolejowych, a ów dzielnica to praktycznie jedno wielkie osiedle. Potencjał znacznie większy od biednej dzielnicy Bobrek. Oprócz tego koniecznością jest otwarcie przystanku kolejowego w Zabrzu Północnym, oraz budowa przystanku na wysokości centrum handlowego M1 w Zabrzu. Jeśli chodzi o dworzec w Biskupicach, jest to kwestia sporna. Jedni uważają, że przystanek można by otworzyć, a inni twierdzą, że to nie ma sensu, bo kto będzie z niego korzystać? Ja z kolei uważam, że można by się pokusić o otwarcie tamtejszego dworca. Czy znaleźliby się chętni? Nie wiem, życie by to zweryfikowało.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 19 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl