Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 17, 18, 19  Następny
Co z linią Bytom - Gliwice?
Autor Wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 22-12-2009, 18:42    Odpowiedz z cytatem

Ino, że wiesz MK prawda jest taka, że oni pewnie nie zaryzykują czegoś gdzie nie będą mieć gwarancji. Co innego gdyby znalazł sie podmiot, który taki przystanek by wybudował. jak jest na trasie nie wiem, gdzie jest potencjał także jednak skoro linia jest i te 20 pasazerów jest to przy dobrej ofercie połączonej z reklama jest szansa na podwojenie pasazerów. Mozna na przykald pomyśleć o bilecie zintegrowanym. Na przykład kupujesz 1 bilet i mozesz wsiąść do Strasenbahna , który dowiezie Cię do centum.
Po drugie mam pytanie czemu na trasie liczącej 20 kilosów wyłaczony z uzytku jest przystanek Zabrze Biskupice. Bo tak patrzę na przebieg linii i mamy tylko 3 przystanki czynne. Bytom, Byt. Bobrek a potem 17 km nic aż do Gliwic. I być może na tej trasie jest potzreba wybudowania przystanku na przykład tak jak piszesz w dzielnicy mieszkaniowej.
pytanie 3 na tej trasie stawał 1 pośpieszny z/do białegostoku, jest nadal??
Pozdarwiam.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 22-12-2009, 18:56    Odpowiedz z cytatem

Co do przystanków:
http://kolej.wikidot.com/blog:przystanki-w-zabrzu-um-zabrze-myli-pr-z-plk (trochę stare, ale może nakreśli problem). Jak coś to wyślij list (tam jest propozycja treści - wystarczy podpisać i wysłać).

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 22-12-2009, 19:01    Odpowiedz z cytatem

No proszę Przystanek jest listy są tylko tak naprawd ę niewiele się zmienia. czysta paranoja niestety. A na marginesie dla znawców tematu mam pytanie czy ten przystanek był dawniej czynny, i czym jest motywowane jego niedostosowanie?

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 22-12-2009, 19:41    Odpowiedz z cytatem

kris: nie wiem czy rozróżniasz Zabrze Pólnoc od Zabrza Biskupic. Moim zdaniem Zabrze Północ jest ważniejsza (więcej mieszkańców, przystanek tramwajowy w pobliżu. Aby go dostosować trzeba: wyciąć krzaki na peronie, zrobić przejście przez tory (na drugi peron), perony wyłożyć kostką, chodnik w stronę przystanka tramwajowego/drogi wylożyć kostką. I tyle. Nie wiem czy jakiejś sygnalizacji nie trzeba by było wstawić (ale nie wiem).

Zabrze Biskupice. Podobny zakres prac, ale tam okolica straszy Very Happy (a szczególnie resztki budynku stacyjnego).

Liczę, że list wyślesz Smile

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

m966 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Gru 2009
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 22-12-2009, 20:09    Odpowiedz z cytatem

Biskupice osobiście bym sobie darował. Stacja jest na takim odludzi, że chyba i tak nikt by z niej nie korzystał. Lepiej skupić wszystkie wysiłki na Zabrzu Północy, bo to może być efektowny węzeł przesiadkowy w przyszłości. Szczególnie po uruchomieniu odcinka z Bytomia do Pyrzowic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 22-12-2009, 20:15    Odpowiedz z cytatem

Od końca zacznę. List oczywiście wyślę. W końcu jesli ma to pomóc mieszkańcom to trzeba pomóc.
oczywiście przystanki sa mi znane i faktycznie biorąc pod uwagę okolicę zgadzam się. więcej mieszkańców to potencjalnie więcej pasażerów. więc jeśli potencjalnie ładować pieniadze to tam gdzie jest szansa aby pieniądz się zwrócił. Sygnalizację także. Ale tak patrząc na ilośc robót i tempo działania PLKi to potrwa to jeszcze trochę. cenne jest , że z tych listów wynika, że jest wsparcie władz. Przy odpowiedniej motywacji i ilości zainteresowanych moze sie udac.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 22-12-2009, 21:20    Odpowiedz z cytatem

Znaczy sam pomysł przystanku w Biskupicach nie jest całkiem nieracjonalny (osiedle Młodego Górnika jakichś tam pasażerów może by wygenerowało). Chociaż dużo do przejścia by mieli, ale za to w kilkanaście minut w Gliwicach. Ale Północ ważniejsze.

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-12-2009, 21:38   

Co do przystanku w Biskupicach, miałby on sens tylko wtedy, gdyby była stworzona ta nieszczęsna integracja biletowa. Z tego co kojarzę, to przez tą okolicę przejeżdża autobus linii 111. Śmiało mógłby dowozić ludzi do dworca, którzy na jednym bilecie mogli by podróżować dwoma różnymi środkami transportu.

Co do przystanku Zabrze Północ - jest dokładnie tak jak napisał @adas. Wystarczy ściąć krzewy, położyć nową kostkę na peronach, zrobić dogodne przejście do przystanku tramwajowego i to wszystko. No, może jeszcze wypadałoby podciągnąć jakieś oświetlenie i postawić kilka ławek. To na prawdę nie są jakieś wielkie pieniądze do wydania, a pasażerowie z pewnością to docenią.

Teraz poniesie mnie nutka fantazji, aczkolwiek nie ma rzeczy nie możliwych. Otóż najpóźniej za 5 lat linię Bytom-Gliwice widzę w następujący sposób:

1) stacja BYTOM, węzeł przesiadkowy (skomunikowania pociągów przyjeżdżających od strony Tarnowskich Gór z pociągami wyjeżdżającymi w kierunku Gliwic)

2) przystanek BYTOM SZOMBIERKI, dwa perony, wiaty, ławki, oświetlenie, tablice z rozkładem jazdy i biletomat, dodatkowo wybudowana droga dojazdowa od strony osiedla (jakieś 200, góra 300 metrów, obecnie są w tym miejscu krzewy, chaszcze i drzewa)

3) przystanek BYTOM BOBREK bez zmian, zabytkowy budynek stacyjny wyremontować, względnie pokusić się o jakąś kawiarnię czy restaurację, podobnie jak na poprzednim przystanku, wyremontować perony, postawić kilka ławek, tablice z rozkładem jazdy i co najważniejsze, wyremontować drogę łączącą budynek dworca z ulicą Konstytucji, tutaj również postawić latarnie, wyciąć krzewy, drzewa, a także pokusić się o monitoring, na przystanku postawić biletomat

4) przystanek ZABRZE BISKUPICE, budynek stacyjny wyremontować, podobnie jak na Bobrku pokusić się o jakąś kawiarnię, restaurację czy coś jeszcze bardziej innowacyjnego, perony wyremontować, postawić ławki, tablice z rozkładem jazdy, a także postawić biletomat

5) przystanek ZABRZE PÓŁNOCNE (patrz akapit 2 mojego posta)

6) przystanek ZABRZE M1, wybudować dwa perony, postawić latarnie, zadbać o bezpieczną drogę dojazdową do osiedla, a także centrum handlowego M1

7) stacja GLIWICE, tutaj pociągi z Bytomia nie kończą biegu, tylko kontynuują podróż do Opola, przez Pyskowice i Strzelce Opolskie w takcie 1-godzinnym. Pociągi szczytowe (czyli tam, gdzie jest potrzeba uruchomienia pociągu co 30 minut, tj. rano do Gliwic i popołudniu z Gliwic) uruchamiamy w relacji Gliwice-Bytom-Tarnowskie Góry.

Uważam, że przy udziale UM Bytom i UM Zabrze jest to do osiągnięcia. Wystarczy, że będą naciskać na PLK-e, z jednoczesnym wkładem własnym (czytaj budowa dróg dojazdowych, ścięcie chaszczy, monitoring, dzierżawa budynków stacyjnych itd.).
Powrót do góry

m966 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Gru 2009
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 22-12-2009, 21:52    Odpowiedz z cytatem

^^ Dopisz jeszcze po drodze stację w Sośnicy, która jest dużo bardziej potrzebna, niż jakieś Biskupice czy M1.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-12-2009, 22:03   

Zastanawiałem się nad przystankiem w Sośnicy, ale nie wiem, w którym dokładnie miejscu mógłby powstać?

Przystanek M1 na pewno nie jest "jakiś tam". Pragnę zauważyć, że znajdowałby się na wysokości centrum handlowego i osiedla Kopernika. Przystanek Zabrze Północ nie wystarczy, aby obsłużyć pasażerów z całego osiedla (nikt nie będzie się cofał przez całe osiedle tylko po to, aby dostać się do przystanku kolejowego "na północnym").

Co do przystanku Bytom Szombierki, spojrzałem na mapę i wybrałem dla niego najdogodniejszą moim zdaniem lokalizację. Spójrzcie: CLICK. Mniej więcej na wysokości napisu "BYTOM SZOMBIERKI" byłyby perony. Czerwona kreska oznacza potencjalny przebieg drogi dojazdowej do przystanku.

Jak widać jest tam bardzo dużo wolnego miejsca. Można by nawet wybudować parking na zasadzie "park and ride", czyli "parkuj i jedź".

Co o tym sądzicie?
Powrót do góry

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 22-12-2009, 22:31    Odpowiedz z cytatem

Z tymi kawiarniami oraz Szombierkami to troszkę wodzę fantazji popuściłeś Wink Ale okej... Jak marzymy to marzymy:

Od Gliwic:
Gliwice Zabrska (pod wiaduktem) - przystanek też dla linii do Katowic
Gliwice Sośnica (tutaj by trzeba było troszkę się pobawić z torami, przejściami dla pasażerów itp... Miejsce by się znalazło - ale tory by trzeba było troszkę poprzesuwać) - przystanek też dla linii do Katowic - czyli by musiały być co najmniej 4 krawędzie peronowe. No chyba, że by się dało jakoś zrobić jedna krawędź do Gliwic, jedna do Bytomia i jedna do Katowic. + peron przy torach w stronę Rybnika.
Zabrze Maciejów - w okolicy wiaduktu nad linią tramwajową
Zabrze M1 - niby by sie przydało, ale... do M1 to kawałek jest. Do osiedla też (trzeba drogę przez ogródki działkowe zrobić). Chociaż jeżeli kojarzycie zjazd do M1 to jest on tam tak zrobiony jakby przewidywano w przyszłości przedłużenie drogi pod torami w stronę centrum. Wtedy mamy dobre miejsce na przystanek Smile
Zabrze Północ - tę stację powinno się najpierw zrobić.
Zabrze Biskupice - jak by się dało to czemu nie... ale okolica straszna. I kawy to ja bym tam nie chciał pić Wink
Bytom Bobrek - przeniesienie go w okolice wiaduktu - ułatwienie dostępności dla pasażerów.

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 23-12-2009, 14:16    Odpowiedz z cytatem

No proszę jak się ruszylo w temacie:) Ale wiecie co mnie zastanawia? To czy przy takiej ilości przystanków koszt ich budowy/renowacji pokryją wplywy z biletów. Mi się wydaje, że chcąc nie chcąc musi być wybór tych najważniejszych miejsc. Na linii 20 kilometrowej gora to 6/7 przystanków. Poza tym jaki byłby koszt takiej budowy i czy jest szansa aby ktoś poza UM czy PLK się dolozył. Na przykład jakaś firma czy coś. O ile prace porządkowe krzaki czy coś można zlecić do wykonania ekipom sezonowym, o tyle z resztą musi być profesjonalka. Bo jak cos robic to albo w pełni albo w ogóle. I najważniejsza sprawa ile czasu zajela by taka robota, b o może okazać się że nim UM weźmie sie do roboty to może okazać się że linię zawieszą...

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 23-12-2009, 14:28    Odpowiedz z cytatem

Znaczy tyle przystanków dlatego, że ja bym chciał aby to była linia SKM. No i jestem świadom, że nie da się tego zrobić z dnia na dzień. Zabrze Północ powinno być pierwsze.
Reszta później (z czego priotytetowe niech będą: Sośnica oraz może okolice M1/Korfantego w Zabrzu).

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 23-12-2009, 14:43    Odpowiedz z cytatem

Popieram i uważam że to świetny pomysł. a jesli jeszcze dałoby się kiedyś wprowadzić transport zintegrowany to bedzie richtig

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-01-2010, 21:34   

Jechałem wczoraj do Gliwic i co zobaczyłem w Zabrzu Biskupicach? Ano kilka nowiuteńkich tablic z nazwą stacji na peronie. Byłem mile zaskoczony. Ciekaw jestem, czy PLK-a ma zamiar otworzyć ten przystanek dla pasażerów?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 19 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 17, 18, 19  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl