Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Modernizacja linii Warszawa - Lublin
Autor Wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 12-10-2011, 18:13    Odpowiedz z cytatem

Pewnie robione są projekty lub inne kwestie formalno-papierkowe.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arclight Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2008
Skąd: Lublin

PostWysłany: 16-10-2011, 20:00    Odpowiedz z cytatem

Harvi napisał/a:
Cytat:
Kolejarze muszą zdążyć z remontem do grudniowej korekty rozkładu jazdy.

Mamy połowę października i przynajmniej na trasie Lublin - Łuków jakichś remontów nie widać. To samo pewnie lbn-waw. Wiadomo coś więcej nt tych remontów?


Na "siódemce" wymieniali podkłady na staroużyteczne (ale i tak w dużo lepszym stanie niż te wydłubane) - między Nałęczowem a Dęblinem.
Byle do modernizacji...

_________________
"Jedna jest wiara! Gagar i Tamara!"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 19-10-2011, 00:28    Odpowiedz z cytatem

Harvi, z tego co wiem to pod Parczewem most na Tyśmienicy (?) czy innej rzece wymieniają i przymiarki są do mostu na Bystrzycy w Lublinie. Do tego przebudowywany jest układ głowicy rozjazdowej na podg Lublin Północny wraz z zabudową nowych urządzeń. Obecnie są bambuły, mają być elektryczne. Także nowe perony i przejścia pod nimi budują się na Północnym.
BTW: na 68 w Niedrzwicy również przebudowują stację. Co dokładnie? nie wiem, ale jutro się dowiem. Tak więc jakieś drobne rzeczy się dzieją.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Harvi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 19-10-2011, 00:54    Odpowiedz z cytatem

Szczerze mówiąc mnie najbardziej interesuje linia Lublin/Dęblin - Łuków bo tutaj jeżdżę co tydzień. Bardzo zdziwiła mnie informacja, że chcą robić te 120km/h czy nawet 100, zważywszy na to, że remont jednego toru z Leopoldowa do Staw trwał ładnych kilka tygodni (sporo było z tym kłopotów i nerwów) a miało to miejsce bodajże w sierpniu.

Nie będę narzekał na to, że ma być lepiej i szybciej ale warto zwrócić uwagę na to, jak chaotycznie prowadzone są inwestycje i remonty infrastruktury kolejowej. Jeżeli założenie 120 km/h dęblin - łuków wejdzie w życie (oby!), to w przeciągu kilku tygodni na odcinku około 20km będą prowadzone wymiany szyn. Gdzie tu logika ja nie wiem.
Oby zdążyli z remontami do nowego grudniowego rozkładu, ale szczerze, niestety nie chce mi się w to wierzyć.

Swoją drogą, do tej pory nie mogę zrozumieć czemu pociąg relacji Łuków/Biała Podlaska/Terespol - Lublin stoi w Dęblinie kilkanaście minut. Zapewne jest to związane z komunikowaniem się pociągów KMki ale tutaj już traci się sporo czasu na trasie do Lublina. I bez remontu torów można by sporo urwać z czasu przejazdu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tellchar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Chełm

PostWysłany: 19-10-2011, 07:29    Odpowiedz z cytatem

Harvi a nie chodzi o zmianę czoła? Kiedy ja jeźdizłem tą trasą to pociągi relacji Lublin - Łuków miały postój w Dęblinie rzędu 5 min. następnie jechał torem "północnym", czyli przez kilkaset metrów w kierunku na Warszawę a potem odbijał na Łuków.
W relacji Łuków - Lublin postój trwał 15 min., bo pociąg od Stawów jechał torem "południowym" wzdłuz ulicy Nadatki, przecinającym ul. Tysiąclecia, zatem do Dęblina wjeżdżał od strony południowo-wschodniej, "lubelskiej". Potem w Dęblinie następowała zmiana czoła.
Biorac pod uwagę ruch na tej linii zawsze zastanawiałem się, czy na odcinku Dęblin - Stawy nie można byłoby puszczać pociągu zawsze tym samym torem ("północnym"), wtedy nie byłoby tej zmiany czoła

_________________
(...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Harvi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 19-10-2011, 13:34    Odpowiedz z cytatem

Do Łukowa prowadzą z Dęblina dwa tory [które "łączą się" w Stawach] - jeden tak jak mówisz na Warszawę (tym torem jedzie pociąg Lublin - Łuków) i nie ma zmiany czoła. Pociąg wjeżdża do Dęblina i stoi coś koło 10 minut.

Natomiast Łuków - Lubin -> tutaj jest zmiana czoła faktycznie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 19-10-2011, 13:38    Odpowiedz z cytatem

Też o tym myślałem- ale nawet przy zmianie czoła postój powinien być skrócony do tych 5 minut- to bez problemu wystarzyłoby, a i jeszcze postój w Lublinie- on tż powinien trwać nie dłużej niż 5 minut- wiem, że dłóższy postój jest zrobiony z myślą o opóźnieniach, ale one i tak rzadko sie zdarzają. A co do remontu na północnym dodam, że obecnie wszystkie pociągi przejeżdżają torem przy peronie nr2- jest to tor właściwy dla kierunku do Lublina. Przy p.odg. jeden tor jest już zrobiony, a przy drugim trwają prace. Peron 2 jest już wstępnie zrobiony- krawędzie peronowe i na mniej więcej połowie kostka brukowa; peron 3 cały rozkopany- ale już cóś zaczęte. Z tego co mi sie zdaje to przed wyborami pracowali tam dużo szybciej, ale może to moje subiektywne odczucie.

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Chełm-Poznań

PostWysłany: 19-10-2011, 14:00    Odpowiedz z cytatem

a może wrócimy do tematu.... do warszawy koleją szybciej.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 20-10-2011, 21:16    Odpowiedz z cytatem

Realizacja projektów z lubelskiego RPO

Postępuje realizacja 6 projektów kolejowych, które są dofinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007 – 2013. W ramach trzech zadań wykonywane są już roboty budowlane, w innych przypadkach wykonawcy wkraczają na teren budowy lub prowadzą prace projektowe. Do wyłonienia pozostał podmiot, który wybuduje tor dojazdowy do lotniska w Świdniku.

Za realizacje wszystkich zadań jest odpowiedzialne PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji – Oddział w Lublinie.
- Obecny stan zaawansowania projektów to etap opracowywania dokumentacji projektowych oraz realizacja robót budowlanych. Zgodnie z przyjętymi harmonogramami zakończenie rzeczowe wszystkich projektów planowane jest do końca I kw. 2013 roku – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Małgorzata Kwiatkowska, rzeczniczka PKP PLK S.A. CRI Oddział w Lublinie.

Projekt, którego realizacja jest najbardziej zaawansowana, to „Modernizacja części infrastruktury technicznej linii kolejowej Nr 7 Warszawa Wschodnia – Dorohusk w obrębie przystanku osobowego Lublin Północny oraz stacji Świdnik dla sprawnego skomunikowania aglomeracji”. Obecnie trwają roboty budowlane wymienionych stacji. Modernizowane są układy torowe oraz budowle służące podróżnym na przystankach osobowych. Inwestycję realizuje Trakcją Tiltra S.A. w formule „projektuj i buduj”. Wartość projektu wynosi 18 185 000,00 zł, w tym w 2011r. – 17 460 000,00 zł. Prace budowlane potrwają do 30 maja 2012 r.

Jak podkreśla Małgorzata Kwiatkowska wykonanie inwestycji pozwoli utrzymać parametry techniczne linii nr 7, tzn. umożliwi jazdę pociągom z prędkością 100 km/h w obrębie post odg. Lublin Północny oraz w stacji Świdnik. Zyskają także podróżni, bo modernizacją objęto dwa przystanki osobowe. Przystanek Lublin Północny zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, zlikwidowano także niewykorzystywaną od lat infrastrukturę. Z peronu nr 2 stacji Świdnik Miasto po uruchomieniu pociągów do Portu Lotniczego, będzie można wsiadać z jego obu krawędzi.

Obecnie trwają prace projektowe przy czterech kolejnych zadaniach, również realizowanych w formule „projektuj i buduj”. Na teren budowy wkroczył jeden z wykonawców zadania „Modernizacja linii kolejowej Nr 30 Łuków – Lublin Północny na odcinku Lubartów - Lublin Północny”. Kontrakt o wartości 40 382 000,00 zł zrealizują trzy podmioty APPIA Tomasz Kazalski Piaseczno (branża liniowa), KZA Lublin (urządzenia srk) i SKANSKA S.A. Warszawa (obiekty inżynieryjne). Ostatni z wymienionych podmiotów przyjął od Zamawiającego teren budowy w miesiącu wrześniu i przystąpił do realizacji zakresu rzeczowego obejmującego modernizację obiektów inżynieryjnych, na które Zamawiający posiadał opracowane dokumentacje projektowe. Pozostałe firmy przystąpią do robót budowlanych na przełomie miesiąca października i listopada bieżącego roku. Realizacja prac ma potrwać do końca pierwszego kwartału 2013r.

Głównym celem inwestycji jest przywrócenie ruchu pasażerskiego na odcinku linii nr 30 od Lubartowa do Lublina Północnego. Po wykonaniu pełnego zakresu rzeczowego pociągi osobowe będą mogły poruszać się z prędkością 120 km/h (towarowe =80km/h, ponadto dopuszczalny nacisk na oś wyniesie 221 kN). Po zabudowie urządzeń sygnalizacyjnych i zabezpieczających na przejazdach kolejowo- drogowych poprawi się bezpieczeństwo przewozów oraz ruchu kołowego. Poprzez budowę lub zmianę lokalizacji przystanków poprawi dostęp do komunikacji kolejowej.

Na teren realizacji części prac wkroczyła również firma ATE ze Zbąszynia, która odpowiedzialna jest za realizacje zadania „Modernizacja przejazdów kolejowych w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami publicznymi na terenie województwa lubelskiego w zakresie urządzeń zabezpieczenia przejazdów”.

- Aktualnie opracowywana jest dokumentacja projektowa oraz dokonywane są odbiory przez Zamawiającego. Dnia 21 września br.. przekazano teren budowy dla wykonawcy na realizację robót budowlanych w lokalizacjach czterech przejazdów na odcinku linii od Lublina do Dorohuska oraz w obrębie stacji Krasnystaw. Zakres robót budowlanych zgodnie z przyjętymi harmonogramami zostanie zakończony do końca 2012 r. - mówi rzeczniczka CRI Oddział w Lublinie.

W ramach kontraktu o wartości 28 638 000 zł zakłada się modernizację 24 przejazdów kolejowo- drogowych w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego.
- Jednym z głównych celów realizacji projektu jest odwołanie ograniczeń prędkości ruchu pociągów na 10 przejazdach, co wpłynie na skrócenie czasu jazdy pociągów na liniach kolejowych, na których zlokalizowane są modernizowane przejazdy. Na 9 kolejnych podobnych skrzyżowaniach w poziomie szyn nie zostaną wprowadzone ograniczenia prędkości ruchu pociągów, na których w wyniku zwiększającego się natężenia ruchu drogowego, iloczyn ruchu zbliża się do wartości granicznych – dodaje Małgorzata Kwiatkowska.
Efektem realizacji projektu na 19 przejazdach kolejowych będzie zabudowa nowego typu nawierzchni drogowej w ich obrębie.

Blisko rozpoczęcia robót budowlanych jest także w ramach zadania „Przebudowa układu komunikacyjnego wraz z modernizacją wiaduktu kolejowego i przejścia podziemnego w obrębie dworca kolejowego Lublin”. Zakłada się, że na teren budowy wykonawca (PRK EXPOL S.A. w Lubinie) wkroczy już na przełomie miesiąca października i listopada br.

- Celem projektu jest poprawa stanu technicznego zabytkowego wiaduktu kolejowego nad ulicą Kunickiego w Lublinie oraz usprawnienie obsługi pasażerów przemieszczających się w obrębie przejścia tunelowego i peronów stacji Lublin. Przedłużenie tunelu w kierunku ulicy Kunickiego umożliwi lepszy dostęp do usług kolejowych dla społeczności miasta Lublina oraz okolicznych miejscowości – mówi rzeczniczka lubelskiego oddziału PLK CRI.

Jak podkreśla Małgorzata Kwiatkowska ważnym aspektem realizowanego zadania jest poprawa przepustowości drogi pod wiaduktem oraz budowa dwóch tuneli dla pieszych pod torami. Wartość projektu jest równa 24 328 550,00 zł, w tym w 2011r. – 9 150 000,00 zł.

Na kolejny plac budowy, jakim jest odcinek szerokotorowej linii Nr 63 Dorohusk – Wólka Okopska, nie wkroczyli jeszcze wykonawcy. Projekt o wartości 29 633 400 zł „Modernizacja linii Nr 63 Dorohusk – Zawadówka Naftobaza (SZ) na odcinku Granica Państwa Dorohusk – Wólka Okopska w km 0,100 – 4,000” realizują EUROVIA Polska S.A. (prace liniowe) oraz KZA Lublin (urządzenia srk). Inwestycja jest na etapie przygotowania dokumentacji projektowej. Przekazanie terenu budowy dla robót nawierzchniowych nastąpi na początku miesiąca listopada br. Roboty budowlane mają zakończyć się najpóźniej do końca trzeciego kwartału 2012 r.

Wykonywane zadanie ma na celu poprawę obsługi towarowego ruchu przygranicznego. Ma ona zostać osiągnięta poprzez przywrócenie prędkości rozkładowej 60 km/h dla ruchu towarowego, która ze względów technicznych została ograniczona 30 km/h. Zmodernizowana zostanie także stacja graniczna, m.in. poprzez modernizację głowic rozjazdowych wschodniej i zachodniej. W wyniku wykonanych prac podniesiony będzie dopuszczalny nacisk na oś do 230 kN. Mimo wymiany nawierzchni jednotorowego szlaku przez czas trwania inwestycji ma być prowadzony ruch. Zamknięcia torowe przewiduje się nie na dłużej niż 48 godzin. Wynika to z potrzeb obsługiwanych terminali przeładunkowych.

Zadaniem realizowanym w innej formule niż poprzednie to „Budowa toru dojazdowego od stacji Świdnik do terminalu Portu Lotniczego Lublin SA. w Świdniku wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. W tym przypadku osobno opracowywana jest dokumentacja projektowa, którą zgodnie z umową zawartą opracowuje Mott MacDonald Polska Sp. z o.o. Prace te mają zakończyć się z końcem tego roku. Wyłoniono także wykonawcę urządzeń srk – podobnie jak w innych projektach jest nim KZA Lublin, który przed wykonaniem robót budowlanych musi przygotować odpowiednią dokumentacje projektową.

- Wykonawca robót budowlanych w zakresie robót liniowych oraz pozostałych branż zostanie wyłoniony w ramach odrębnego przetargu, którego ogłoszenie planowane jest do końca m – ca października 2011 r. po zatwierdzeniu projektu podziału nieruchomości. Wykup gruntu niezbędnego pod inwestycje planowany jest w I kw. roku 2012, natomiast rozpoczęcie robót budowlanych po zawarciu z Instytucją Zarządzającą umowy o dofinansowanie projektu – mówi rozmówczyni „Rynku Kolejowego”.

Zadanie o wartości 14 751 000,00 zł będzie polegało na budowie toru dojazdowego do Portu Lotniczego Lublin S.A. Skomunikowanie kolejowe z Portem Lotniczym od samego początku jego funkcjonowania będzie jednym z nielicznych, które odnotowano dotychczas na terenie Polski. Zaletą tego rozwiązania ma być krótszy dojazd niż innymi środkami transportu ze stolicy regionu. Na początku planowane jest wyłącznie prowadzenie ruchu pasażerskiego, z czasem jednak (po wybudowaniu terminala Cargo) również prowadzenie pociągów towarowych. Zakończenie realizacji inwestycji w terenie planowane jest na 30 września 2012 roku.

Źródło: Rynek Kolejowy: http://www.rynek-kolejowy.pl/28092/Realizacja_projektow_z_lubelskiego_RPO.htm

[ Dodano: 2011-10-20, 9:19 pm ]
Lublin – Warszawa: Jest szansa na modernizację

Jak zaznacza "Gazeta Wyborcza", w najbliższą środę Komisja Europejska ma opublikować projekt rozporządzenia, który wskaże priorytety dla finansowania infrastruktury na lata 2014-2020. KE da pieniądze m. in. na połączenia transgraniczne. Czy jest to szansa na modernizację linii kolejowej z Warszawy przez Lublin do Dorohuska?
Unia Europejska na lata 2014-2020 zamierza rozdysponować 31,7 mld euro na infrastrukturę transportową. Do polskich inwestycji infrastrukturalnych KE może dołożyć nawet do 75 proc. wartości projektów.

Linia kolejowa E7 już od lat czeka na remont. Ostatnie zapowiedzi zakładają jej modernizację w ramach kolejnej perspektywy budżetowej UE, czyli na lata 2014-2020. Jeżeli wszystkie formalności zostaną załatwione do 2014 roku, to już rok później będą mogły ruszyć prace. Modernizacja zajęłaby 4 lata. Ale żeby zmodernizować trasę, rząd musi przekonać Komisję Europejską, że linia E7 jest strategicznym korytarzem transportowym. Z racji, że linia prowadzi do granicy polsko-ukraińskiej, projekt mógłby być wpisany w modernizacje linii transgranicznych. To samo trzeba będzie wykazać przy staraniu się o dofinansowanie modernizacji linii z Wrocławia do Drezna. Jednak w przypadku linii E7 Unia Europejska może zająć stanowisko, że to połączenie nie mieści się w normach przyjmowanych w ramach „Connecting Europe Facility”, stworzonego na czas kolejnej perspektywy unijnej.

Źródło: Rynek Kolejowy: http://www.rynek-kolejowy.pl/27997/Lublin_%2B_Warszawa_Jest_szansa_na_modernizacje.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 06-12-2011, 22:38    Odpowiedz z cytatem

Jak z tym remontem, dzieje się coś? Nowy rozkład jazdy wchodzi lada dzień, a efektów pozytywnych nie widać. Jedzie się tak samo długo jak ostatnio. Na Wschodnią zajedziemy w około 2:20, zamiast obiecywanych 2:00. Czyli co? Kolejny blef?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12-12-2011, 10:48    Odpowiedz z cytatem

Przyłączam się do pytania o konkrety. Kiedy w końcu zajedziemy z Lublina do Warszawy w czasie około 2 godzin a nawet mniej? Biorąc pod uwagę odległość 175 km to nie są chyba aż tak duże wymagania w XXI wieku. Choćby most między Dęblinem a Zarzeką w dalszym ciągu pociągi zwalniają. Od tego rozkładu jazdy żadnego skrócenia czasu jazdy nie widać. Jedyna zmiana, to że wszystkie pociągi TLK i IR są kierowane od Pilawy 13 do Mińska i dalej na E20. Podobnie w stronę Lublina żadne z TLK nie kursuje przez Otwock.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 02-01-2012, 21:24    Odpowiedz z cytatem

Na RK pojawiły się w komentarzach zapewnienia że remonty zbliżają się ku końcowi i od marcowej korekty podróż z Wawy do Lublina ma się znacząco skrócić. Na razie są informacje tylko nieoficjalne.

Pojawiła się też propozycja, dosyć ... dziwna. Żeby wydłużyć... EIC Panorama do Lublina. Może przytoczę oryginalne komentarze:
@ tomasz A co byś powiedział jakby przedłużono EIC Panoramę do Lublina? Wtedy na 100 procent jechałaby na EP 09 i miała postój tylko w Puławach Miasto. Czas w takim wypadku wyniósłby przy odpowiednim wytrasowaniu 1,45 h -1,50 h.
-------------
Wtrącę się odnośnie EIC Panorama. Po pierwsze - nie na 100% EP09 bo zawsze mogą na wschodniej zmieniać loki w EIC, wiele razy tak robią, ale fakt myślę że tutaj na EP09 lub chociaż na EP08 można liczyć. Pomysł wbrew pozorom nie całkiem taki zły jakby się wydawało.

Po pierwsze, pociąg EIC Panorama (zakładając Lublin-Wwa Centralna 2h) odjeżdżałby z Lublina ok 6:55. Teraz podróżni bardzo się skarżą na to, że nie ma o tej godzinie dogodnego połączenia z Warszawą. Byłoby to idealne uzupełnienie tej luki.

Po drugie, część trasy -> Lublin-Poznań pokrywa się z jeżdżącym swego czasu IC Bystrzyca, który cieszył się chwilami dość sporym zainteresowaniem.

Ale to oczywiście nie ma sensu, bez wprowadzenia taryfy specjalnej. Prawie nikt z Lublina nie wybierze EIC w normalnej taryfie jeśli chodzi o podróż do Warszawy. Tylko i wyłącznie specjalna taryfa jak zrobiono na odc. Bydgoszcz-Gdynia. O ile tam dali 33 zł, ale Bydgoszcz była i tak na trasie do Gdyni więc IC praktycznie żadnych kosztów nie poniosło, to tutaj przy kosztach przedłużenia EIC myślę, że 43-53 zł w Last Minute byłoby akceptowane przez mieszkańców a w połączeniu ze znakomitym standardem na pewno byłoby wybierane również przez tą część Lubliniaków, którzy do Warszawy dojeżdżają samochodem.


Co myślicie na ten temat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PiotrG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Sty 2011
Skąd: Lublin

PostWysłany: 02-01-2012, 22:37    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem reaktywacja IC Bystrzycy ma sens. Obecnie brakuje porannego połączenia do Warszawy. Pierwsze o 5:15 bądź o 5:48 do Warszawy Gdańskiej następny dopiero o 8:22. Jest jeszcze interREGIO, ale on poza wakacjami nie kursuje codziennie. Czas przejazdu pociągów TLK z Lublina do Warszawy jest sztucznie wydłużony. Za każdym razem jadąc Gałczyńskim jestem na Wschodnim jakieś 5-7 minut przed czasem. Podobnie jest z innymi pociągami. Po drodze pociąg jeszcze staje w Grzebowilku czy Stojadłach. Warto również wspomnieć, że pociąg dojeżdża wcześniej przy V max 120 km/h. Jeśli PKP InterCity podstawiłoby lokomotywy serii EP09 bądź EP08 to czas podróży jeszcze bardziej by się skrócił. Przy podróży w granicach 2 godzin w wysokim standardzie i przy atrakcyjnych ofertach taki pociąg raczej miał by rację bytu. Jednak czy PKP InterCity samo wpadnie na taki pomysł. Nie sądzę. Mam nadzieję, że jeśli taki pociąg byłby uruchamiany to nie był by to niewypał jak EIC Lech w Zielonej Górze.
Pozdrawiam

_________________
Lubelski kanał filmowy:
http://www.youtube.com/user/PiotrGL2
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sebg85 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Sie 2009

PostWysłany: 06-01-2012, 14:53    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o TLK-i do Wawy w ciągu dnia to nie jest najgorzej, co 2 godziny coś można złapać. Sytuacja jest trudniejsz w godzinach wieczornych. Ostatni pośpieszny wyjeżdża o 19.20. Nieco przed 22 jest na centralnym, co nijak się ma do przesiadki na nocny do Szczecina (prawie godzina oczekiwania). Lublin został całkowicie odcięty od pociągów nocnych. Jeszcze dwa lata temu codziennie kursował nocny do w relacji Lublin-Szczecin z wagonami sypialnymi i kuszetkami. To było dobre rozwiązanie do dalekich tras, np. do Poznania. Podobnie w stronę przeciwną. Dojechanie na centralny (z Poznania) około 22 skazuje na oczekiwanie około 7 godzin w nocy na poranny pociąg (busy też nie kursują, sam to przeżyłem). Powinnismy powalczyć także o takie połączenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolbak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sie 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 06-01-2012, 22:54    Odpowiedz z cytatem

2 godziny do Wschodniej można osiągnąć (po zlikwidowaniu ograniczeń do 100 km/h na Lublin-Dęblin) bez dopinania EP08 czy EP09 bo dużo więcej można zarobić tnąc czasy przejazdu niż zyskać na tym 30-kilometrowym odcinku na 160 km/h. Problemem są też osobówki na E20. Co z tego, że do Stojadły dojedzie z Pilawy 7-8 minut wcześniej, skoro musi puścić osobówkę która w planie jedzie przed nim i wlec się potem odstęp w odstęp za nią.
Druga sprawa to faktycznie brak pociągu ok. 6:30-7:30. Zawsze coś o tej porze było. Ale widać woleli zrobić dwie lubelskie 'przylepki' do pociągów do Gdyni i Szczecina w odstępie kwadransa.Gdynię w dobie tej rozpierduchy mogli sobie odpuścić i zamiast tego dać wcześniejszy skład do Warszawy np. 7:15 (najwyżej potem by po godzinie przechodził na Wschodniej na ten pociąg do Gdyni, a z Lublina by sobie ludzie dojechali na przesiadkę Gałczyńskim).
Problem ostatniego pociągu z Warszawy jest rokrocznie poruszany. Gdy był Kiev Express jadący w okolicach 21:40-22:00 nie było problemu z doczepieniem do niego dwóch wagonów 2 kl. (w sam raz do potrzeb), bo ten pociąg i tak był wytrasowany. Trasowanie nowego codziennego połączenia dla 50-60 osób, a obstawiam, że takie mogłyby być realne potoki (przede wszystkim przesiadkowe), jest niekoniecznie efektywne ekonomicznie. Prędzej widziałbym np. dołączenie 2 wagonów relacji Poznań - Lublin do Kasztana (20:36 - 00:27 Wschodnia - 02:36).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl