Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Następny
Linia nr 30 Łuków - Lublin Północny
Autor Wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 01-11-2009, 15:10    Odpowiedz z cytatem

Ja chyba zwarjuję UM wdał się w walkę między tymi dwoma firmami.
Niemniej uważam że Pesa ma w tym wiecej racji niż Newag, a więc co znów zmieniamy traść SIWZ? Think
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 01-11-2009, 15:16    Odpowiedz z cytatem

Może chodzi o kogoś trzeciego? Newag nie był dla Pesy w tym przetargu żadnym zagrożeniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 26-11-2009, 16:35    Odpowiedz z cytatem

Najnowsze wieści o Łuków-Lublin
http://www.rynek-kolejowy.pl/13505/Lukow+negocjuje+szynobus.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 27-11-2009, 09:16    Odpowiedz z cytatem

Chyba tak Ciekawi mnie czy faktycznie coś z tego wyjdzie. No i co na to I busiarz i szef PIZTu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tellchar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Chełm

PostWysłany: 27-11-2009, 09:32    Odpowiedz z cytatem

Póki linia na odcinku Parczew - Łuków nie zostanie zmodernizowana, to nie ma szans na sukces... gdyby chociaż przebudowano tam tory na V=80/100 byłoby dobrze. Ewentualnie zamiast modernizacji moznaby wybudować tą linię na nowo, dzięki czemu zmienionoby lokalizację niektórych dworców (szczególnie Radzyń Podlaski)...

A może kiedys doczekamy się dwutorówki, zelektryfikowanej... Very Happy

_________________
(...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arclight Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2008
Skąd: Lublin

PostWysłany: 27-11-2009, 09:46    Odpowiedz z cytatem

Ta linia nigdy nie będzie tak obciążona przewozami by wymuszać budowę drugiego toru bądź elektryfikację. Kilka par osobowych, pociąg zdawczy raz na tydzień i ew. dwa towarowe po remoncie Łuków - Lubartów to za mało. Trzeba by ją zbudować praktycznie od nowa, obecnie przebiega ona w znacznym oddaleniu od większych miejscowości - a dworzec w Parczewie czy Radzyniu oddalone są o kilka kilometrów od centrum. Lubartów ma to szczęście, że dworzec PKS jest przy stacji, choć i tu uważam, że bez DOBREJ oferty nie ma co liczyć na pokonanie konkurencji. Wspólny bilet Przewozy/MPK też dużo by dał, ale znając poczynania osób władnych w Lublinie mocno zastanawiam się nad szansami na takie przedsięwzięcie.

Linia ta od początku powinna przebiegać przez Kock, wtedy odległość do Łukowa była by mniejsza.

_________________
"Jedna jest wiara! Gagar i Tamara!"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 27-11-2009, 09:50    Odpowiedz z cytatem

No cóż ta linia jak i pozostałe były trasowane albo przed I wojną światową albo tuż po niej, i miały raczej charakter militarny niż pasażerski.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 06-12-2009, 14:32    Odpowiedz z cytatem

http://lubartow24.pl/informacje/lokalne/19949/pociagi_wroca_do_lubartowa/
To już chyba prawie pewne Very Happy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 06-12-2009, 23:39    Odpowiedz z cytatem

Gdyby o tak te szynobusy wyglądały to byłoby nieźle... Nawiasem mówiąc piszący ma złe informacje, bo sugeruje że te szynobusy to ma być ATR220 - a jak wiemy, tak nie jest...

Entuzjazm związany z powrotem tej linii trzeba niestety ostudzić koszmarną lokalizacją dworców. Pół biedy Lubartów, ale Lublin. Cały czas jaki udałoby się nadrobić omijając torami poranne korki na Spółdzielczości Pracy idzie w diabły bo najbliższy dworzec to północny, z którego trzeba się jeszcze przebić do centrum, no chyba że relacja szynobusu będzie wydłużona np. do Zemborzyc to może ktoś tam skorzysta (coś tam miało się dziać z tym zapomnianym przystankiem na Czubach, ktoś coś wie na ten temat...?). Rozwiązaniem byłaby nowa linia autobusowa łącząca centrum z Dworcem Północnym, nie tłukąca się przez Mełgiewską ani Drogę Męczenników Majdanka ale jadąca prosto w dół po Tysiąclecia - ale rozwiązaniem byłaby tylko wtedy gdyby Tysiąclecia miała bus-pasy i przejazd nią autobusem do centrum nawet w największą zadymę zajmował 10 min, co jak wiemy w ciągu następnych 10 lat nie nastąpi.

O stanie i lokalizacji dworców w Radzyniu i Parczewie już dość powiedziano. To czy sytuacja lotniska w Świdniku potwierdza tylko, że Lublina nie wymyślono jako miasta, które byłoby wewnętrznie skomunikowane koleją. Peryferyjna lokalizacja dworców i przystanków pozostawia nam kolej wyłącznie do przewozów dalekobieżnych i towarowych. Opłakany stan torów ALE RÓWNIEŻ absurdalnie restrykcyjne normy betonów z PLK (nie wiem czy pamiętacie że sami się swego czasu chwalili że PLK ma najostrzejsze w Europie normy sił dośrodkowych na łukach, plus stawianie ograniczeń 20 km/h na pamiątkę każdego debila który wymyślił swoje własne zasady pierwszeństwa na przejeździe kolejowym) powodują, że linia do Kraśnika teraz czy wkrótce ta do Lubartowa będą na granicy konkurencyjności czasowej, a pamiętajcie że to ona ma decydujące znaczenie dla pasażerów w relacjach podmiejskich. I walka z tym stanem rzeczy czy to taborem, czy promocjami jest na chwilę obecną walką gołej d... z batem.

Gdyby kolej dojeżdżała bliżej centrum, wtedy można by w nią walić każde pieniądze. Zaś teraz odpowiedź na pytanie "to lepiej żeby nie było, niż było?" nie jest taka oczywista. Wolałbym chyba za te same pieniądze kupić 2 EZT na Chełm czy Łuków i wymienić fotele w reszcie...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07-12-2009, 21:28    Odpowiedz z cytatem

Pele, trochę sie nie zgadzam. Lublin Główny ma dość dobre połączenie komunikacją z centrum miasta.
Dworzec Północny to obiekt w dość niebezpiecznej dzielnicy i z tego wzgledu korzysta z niego niewielka liczba pasażerów.
Cytat:
Opłakany stan torów (..) powodują, że linia do Kraśnika teraz czy wkrótce ta do Lubartowa będą na granicy konkurencyjności czasowej,

przecież linia do Lubartowa ma być remontowana do szlakowej 100 km/h.

[ Dodano: 2009-12-08, 2:48 pm ]
Lublin - Lubartów - REAKTYWACJA

Jak donoszą media Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego zamierza reaktywować połączenia pasażerskie pomiędzy Lublinem a Lubartowem od grudnia 2010, czyli od wejścia nowego rozkładu jazdy. Miałyby obsługiwać te połączenia m. in. dwuczłony, których to pięć sztuk UM zamówił do obsługi m. in. przyszłego lotniska w Świdniku.

Należy mieć nadzieję że dojdzie to do skutku.
http://komkol.blog.onet.pl/Lublin-Lubartow-REAKTYWACJA,2,ID395764965,n
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 04-02-2010, 07:48    Odpowiedz z cytatem

Byłem niedawno w Lubartowie, w celu obejrzenia Izby Tradycji Kolejowej. Niestety nie udało się, ponieważ nie było pana, który się tym zajmuje. Może niefartownie dzień wybrałem bo to niedziela. Ale była pani dyżurna na stacji i trochę info zdobyłem. Mianowicie PKP Cargo chce od 1 marce wstrzymać jakiekolwiek wahadła w tamtą stronę jeżeli będą mniejsze niż 15 (chyba) wagonów, bo im się nie opłaca. Jeździli niedawno tamtędy szpenie z PLKi i robili jakieś pomiary, i remont jaiś planują. Ostatni czynny posterunek to Parczew. Radzyń zamknięty a ludzie z tamtych okolic (znaczy się pracownicy kolejowi) jeżdżą do Lublina albo i dalej do pracy. W parczewie jest dyżurny na 8 godzin ale też chyba nie codziennie. Sam Lubartów też nie ma całodobowej obsady. Owszem są tam dyżurni, ale pełnią rasczej obowiązki stróżów.
Infrastruktura. Światełka działają, jest nawet monitoring przejazdu od strony Lublina i kamery w miejcu nastawni wykonawczych. Nastawnica jest ... kluczowa. Czyli dyżurny musi sie wykazać niezłą kondycją, biegając do rozjazdów i z powrotem. No chyba, że mają rowery... Tu by się przydało zabudowac jakąś nastawnicę elektryczną. Układ nastawni jest taki : NW-ND-NW. Oczywiście obie NW są zamknięte. Do tego NW od strony Lublina (bodajże Lu1) wyposażona była w urządzenia mechaniczne.
Oczywiście dojazd w tym momencie to tylko bus. Ja jechałem takim żółto -pomarańczowym (nie LKK) i muszą pwiedziać że było beznadziejnie: zimno, głośno i ciasno ( kolana pod brodą i właściwie żadnej możliwości ruchu) a wszystko to za 3 złcisze polskie. Czas jazdy z dworca PKS stan. 17 do Lubartowa na ul. Lubelską (przystanek kolo owadziego marketu, bo oczywiście pan kierowca nie wjeżdża na dworzec PKS/PKP) to 35 minut. Zaznaczam że była to niedziela, okolice godziny 9. Powrót był jeszcze fajniejszy, bo w busie którym wracałem nie domykały się drzwi i była fajna dziura w podłodze. Można było sobie podziwiać śnieg na asfalcie. Twisted Evil Cena oczywiście ta sama czas podobny.
Reasumując: dworzec blisko centrum a jego okolice dosyć gęsto zaludnine. Jeżeli czas przejazdu będzie wynosił max 30 minut cena w okolicach 2 - 2,5 zeta pasażerowie się znajdą
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 04-02-2010, 17:21    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Może niefartownie dzień wybrałem bo to niedziela.

Mogłaby byći niedziela. Do ITK najlepiej sie wcześniej umówić.

[ Dodano: 2010-02-07, 11:09 am ]
Cytat:
Mianowicie PKP Cargo chce od 1 marce wstrzymać jakiekolwiek wahadła w tamtą stronę jeżeli będą mniejsze niż 15 (chyba) wagonów, bo im się nie opłaca.

To efekt naprawy finansowej i redukcji kosztów w Cargo. Przewoźnik dopłacał do wielu podobnych połączeń a jak nie ma to kasy to... koniec.
I tak wahadła jeździły po tej linii rzadko...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

master Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sty 2010

PostWysłany: 16-04-2010, 10:06    Odpowiedz z cytatem

Czy są jakieś nowe wieści w sprawie tego połączenie,bo wybieram się tam w wakacje - ale chyba marne szanse żeby tam dojechać w sierpniu? Bo niby planowano powrót dopiero na grudzień.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 16-04-2010, 21:57    Odpowiedz z cytatem

master, chyba nic z tego, może w grudniu ? Jak chcesz próbuj busem. Osobiście nie polecam, ale z braku laku i kit dobry...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 17-04-2010, 09:58    Odpowiedz z cytatem

Najprędzej to chyba pociągiem ITK Lubartów.
Oprócz busów jeżdżą do Lubartowa także PKSy juz lepsze od busiarstwa...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 13 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl