Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następny
Linia nr 30 Łuków - Lublin Północny
Autor Wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 25-06-2010, 18:42    Odpowiedz z cytatem

Alex napisał/a:
Dzisiaj nowy szynobus jechał z Chełma (odj. 8:09) do Lublina Smile

A po południu jako 4415 do Stalowej Woli Południe (o.12:29). I pewnie wrócił jako 4418 (o.16:26). Ciekawe, gdzie pojedzie jutro? Swoją drogą, nawet ładnie się prezentuje. Te pierwsze wizualizacje jakieś toporne były. Ale naważniejsze, że jeździ!

BTW: proponuję przenieść dyskusję o nowej maszynieTUTAJ
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 26-06-2010, 22:11    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Mówili że pali 50 litrów, jakoś mało mi się wydaje jak na dwa silniki, może tyle pali jeden silnik?

W tej reklamówce PKP PLK z 2006 roku jest mowa że SA108 pali 30l/100km. Jeżeli szynobusy PESY zużywałyby 50l, to wówczas pojazdy te można by było nazwać nieekonomicznymi i "nie rozchodziłyby się jak swieże bułeczki"...



Jeżeli przedstawiony SA108 pali 30l/100km to w takim razie SA105, ewentualnie SA107 zużywałby około 15-20l? To jak autobus, tyle że ten nie waży ponad 23 ton.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 27-06-2010, 14:26    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
To jak autobus, tyle że ten nie waży ponad 23 ton.

Zauważ że kolej zużywa mniej paliwa ze względów których chyba nie muszę tłumaczyć.
SA103 pali chyba 30l/100 a dwuczłony "Mińsk" to dużo większe pojazdy nawet od SA108 i są tańszą wersja - wiec z gorszym silnikiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 29-06-2010, 10:53    Odpowiedz z cytatem

Sebcio, raczej nie sądzę, aby te silniki były w jakiś sposób gorsze od innych. To, że PESA zaproponowała mniejsze pieniądze, nie znaczy wcale, że te szynobusy mają jakieś wady. Nie żebym bronił PESY, ale jest SIWZ , na niego się zgodził producent. A ze zaproponował mniejszą kasę? Cóż, Newag depcze mu po piętach...
Ale miało być o powrocie pociągów do Lubartowa.
Z mojej strony EOT.
Dziękuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 30-06-2010, 21:18    Odpowiedz z cytatem

ibonek, z całym szacunkiem ale nie bądź naiwny. Sami przedstawiciele Pesy mówili że pieniądze zaoszczędzone przez UM odbiorą sobie poprzez koszty eksploatacji. SIWZ nie określa czegos takiego jak "awaryjność silnika". Najlepszy przykład - nowe autobusy MPK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 30-06-2010, 21:44    Odpowiedz z cytatem

No tu masz rację. Awaryjności nie da się określić. Póki co jeszcze jeździ. Śmiech ,
No i gwarancja. Jak się skończy, zapewne "awaryjność" wzrośnie i trzeba będzie płacić za serwis.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 06-09-2010, 19:54    Odpowiedz z cytatem

Wkrótce dojedziesz z Lublina do Lubartowa szynobusem po wyremontowanych torach
Pociągiem z Lublina do Lubartowa z prędkością 120 km na godzinę
Dodane 2010-09-06 19.00 , komentarzy 0 Kategorie: Spoza miasta , Wiadomości Miejsce: Lublin, Tagi: pociąg lublin lubartów, szynobusem z lublina do lubartowa, remont torów na trasie lublin lubartów, pociągi z lublina, pociągi do lubartowa z lublina, pkp lublin lubartów,

Dzięki remontowi torów, do jakiego przymierza się kolej, w 2012 roku pociągi będą mogły jeździć z Lublina do Lubartowa z prędkością 120 km/h.

Po remoncie torów, trasę z Lublina do Lu...

Autor: sxc.hu
– Modernizacją będzie objęte 25 km torów, część z nich zostanie wymieniona – mówi Andrzej Matysiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Lublinie. Na przejazdach kolejowych pojawią się także światła sygnalizujące nadjeżdżający pociąg.

– W grudniu powinniśmy podpisać umowę z Urzędem Marszałkowskim na przekazanie nam pieniędzy unijnych na tę inwestycję, wtedy będzie można ogłaszać przetargi – dodaje. Ruch kolejowy na trasie Lublin–Lubartów został zawieszony dziesięć lat temu. Kursy nie opłacały się.

Teraz kolej liczy, że będzie inaczej, bo pociągi mają przejeżdżać z miasta do miasta o wiele szybciej.

Pociąg będzie dojeżdżał do Lubartowa z Dworca Głównego PKP w Lublinie w czasie krótszym niż pół godziny. Na trasie pojawią się także nowe przystanki.

– Na Zadębiu, czyli obok ul. Turystycznej w Lublinie, za osiedlem Ponikwoda, w Niemcach i Wandzinie – wyjaśnia Andrzej Matysiewicz. – Chcemy, żeby prace przy remoncie torów ruszyły jesienią 2011 roku, do tej pory powinniśmy mieć gotową dokumentację.

Wszystko powinno być gotowe do końca 2012 roku. Czy taka linia tym razem się sprawdzi?

– To zależy przede wszystkim od ceny biletów. Dojazd samochodem do nas z Lublina jest bardzo dobry – mówi Jerzy Zwoliński, burmistrz Lubartowa. – Warto, by pojawił się nowy przystanek dla pociągów przy ulicy Lipowej, dworzec w Lubartowie jest w miejscu, które dla wielu osób jest za daleko – dodaje.

- Wiemy o tym problemie i planujemy budowę przystanku przy ul. Lipowej, jednak nie możemy powiedzieć o konkretnej dacie – zaznacza Andrzej Matysiewicz.

Szynobus obsługujący trasę Lublin–Lubartów ma być kupiony przez samorząd województwa.

http://www.mmlublin.pl/17910/2010/9/6/pociagiem-z-lublina-do-lubartowa-z-predkoscia--km-na-godzine?category=spozaMiasta
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07-11-2010, 13:41    Odpowiedz z cytatem

Myślicie, że prawdą jest rozkład Lublin- Parczew- Lublin zamieszczony na stronie Deustche Bahn? Przewiduje on 6 par pociągów, a była mowa, że w tym RJ z 3 planowanych połączeń (z Lublina do Parczewa, Zamościa i Portu Lotniczego Świdnik) zostaną uruchomione tylko te do Zamościa. Zamieszczam tu załącznik z w.w. rozkładem

Tylko jedna rzecz mnie niepokoi- dlaczego postoje przewidziane są tylko w Lbn, Lbn płn., Bystrzyca, Lubartów i Parczew- powinny być wzbogacone przynajmniej o te miejscowości, do których busy nie dojeżdżają i oczywiście dodać Lubartów centrum i Parczew centrum, w których wystarczy postawić tylko słupek z rozkładem i ławkę albo wiatę przystankową (taką jak na przystankach w Lublinie) i byłoby git.
Czas przejazdu zadowalający- ok 1godz. 10 min (po 35min. na obydwóch odcinkach), tylko w przypadku mijania w Lubartowie czas jest lekko dłuższy. Da sie dojechać na 8.00 do Lublina do pracy czy szkoły- 7.24 na głównym i wrócić po zakończonej pracy 16.42. Zachowany w większości takt 3-godzinny, a rano w kierunku Lublina co 1,5 godziny; z Lublina przeważnie odjeżdża z końcówką 42, a Parczewa 12.

Rozkład.xls
Pobierz Plik ściągnięto 408 raz(y) 29 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 07-11-2010, 15:20    Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się, że to zwykła propaganda wyborcza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07-11-2010, 16:33    Odpowiedz z cytatem

A w ogóle skąd ta informacja jeśli można wiedzieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 07-11-2010, 16:55    Odpowiedz z cytatem

lubelak195, mógłbyś podać LINKa do tego rozkładu? Bo ja nie mogłem tego znaleźć...
No i co z tym remontem??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Alex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2009

PostWysłany: 07-11-2010, 17:50    Odpowiedz z cytatem

Lublin - Parczew

powyżej link do jednego z pociągów Lublin-Parczew

_________________
W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07-11-2010, 19:08    Odpowiedz z cytatem

Remont ma być na jesieni przyszłego roku(2011).
Na Rynku Kolejowym około miesiąca temu jako "lubelskie: częściowa realizacja zapowiedzi" pisali, że reaktywacja będzie tylko do Zamościa, tym bardziej jakoś mi w te reaktywacje nie chce się wierzyć, ale kto wie...
Rozkład proponowany nie jest taki zły, ale to może świadczyć, że może nie dojść do reaktywacji z tym RJ, bo a nóż stały by sie rentowne i co wtedy Śmiech

Jedną tylko zmianę bym wprowadził- przesunięcie o godzinę tego z Lublina o 13.42, bo sporo uczniów kończy szkołę około czternastej,lecz byłby wtedy problem z minięciem się z tym z Parczewa o 15.12. Zrobiłaby się wtedy czterogodzinna "dziura" między pociągami, lecz można by rozłożyć bardziej te pociągi z rana, bo moim zdaniem nie potrzeba rano tak często pociągów do Parczewa (tym bardziej, że nie będą zatrzymywać się na wsiach). Odjazdy z Lublina wyglądałyby wtedy tak: 6.09(lub 7.00) 9.09; 12.09; 14,42; 16.42; 20.42 i dograć mijanki i byłoby git, ale i tak nie jest źle.

W takim RJ (tym proponowanym) niewiadomą zostają dla mnie obiegi szynobusów, bo jakoś nie chcą mi sie dobrze ułożyć Laughing
Informacja jest z niemieckiego internetowego RJ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 08-11-2010, 19:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
że nie będą zatrzymywać się na wsiach

Takie rozwiązanie byłoby bez sensu. Może rozkład DB nie uwzględnia mniejszych miejscowości? Nie zatrzymywanie się na mniejszych p.o. jest skazaniem linii na ponowne zamknięcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 09-11-2010, 17:42    Odpowiedz z cytatem

W przypadku Zamościa są pokazane wszystkie p.o. nawet te na wsiach.

W ten sposób chcą skrócić czas przejazdu, żeby był konkurencyjny do busów. W takim układzie jaki jest proponowany czas jest równy z busem. Ze względu na niską szlakową to w tym RJ jest to dobre posunięcie, lecz mogłyby sie zatrzymywać chociaż na tych wsiach, do których busy nie dojeżdżają (Brzeźnica Bychawska i Gródek Szlachecki)- wydłużyłoby to czas jazdy o góra 4 minuty.

Po remoncie torów możnaby się zatrzymywać na wszystkich p.o. i dodatkowo na p.p., na których zatrzymuje sie pociąg ITK.

Dużym niedopatrzeniem są, a właściwie ich brak, przystanki w centrum Lubartowa i Parczewa, które mogłyby przesądzić o rentowności pociągu.

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 10 z 13 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl