Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Kolej dla Bielawy
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 14-05-2014, 12:10   Kolej dla Bielawy Odpowiedz z cytatem

Z Bielawy do Wrocławia jest niecałe 70 km, a PKS-em jedzie się nieraz ponad dwie godziny. Dlatego mieszkańcy walczą o reaktywację połączenia kolejowego. Pod petycją podpisało się już półtora tysiąca osób. - Pozytywnie oceniamy ten pomysł i zamierzamy go zrealizować - zapowiada urząd marszałkowski.

Walczą o komfort podróży

Pasażerskie połączenie kolejowe do Bielawy zostało zlikwidowane pod koniec lat 70. ubiegłego wieku. By je reaktywować, młodzi ludzie założyli stronę internetową www.kolejdlabielawy.pl gdzie zbierają podpisy pod petycją. Zamierzają ją przekazać władzom województwa, które są odpowiedzialne za organizację transportu kolejowego w regionie. W ciągu niespełna miesiąca inicjatywę poparło ponad półtora tysiąca osób.

Cały tekst: http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,15955835,Chca_pociagow_Wroclaw___Bielawa__PKS_jedzie_za_dlugo.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

JacekW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Paź 2012

PostWysłany: 15-05-2014, 10:18    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli faktycznie w nowym RJ przedłużą szynobusy Wrocław-Świdnica do Dzierżoniowa to w dalszej perspektywie odtworzenie połączenia do Bielawy mogłoby się okazać dobrym rozwiązaniem. Remont zaledwie kilku kilometrów torów nie powinien być zbyt kosztowny, szczególnie, że przy tak niewielkiej odległości nawet relatywnie niska szlakowa nie spowoduje dużych strat w czasie przejazdu w porównaniu do busów, a 30-tysięczne miasto powinno zapewnić sporą liczbę podróżnych, w tym studentów wracających na weekend do domu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 15-05-2014, 12:08    Odpowiedz z cytatem

Tyle, że pociągiem przez Jaworzynę jest nie tylko 30 km dalej, ale rozkładowo czas jazdy będzie wynosił około półtorej godziny.

Swoją drogą ciekaw jestem, jak UMWD chce rozwiązać "szczytowe" połączenia. Już teraz w niedzielę wieczorem pociąg do Wrocka wyjeżdża ze Świdnicy nabity po dach. Jak przyjedzie pełny z Dzierżoniowa, to świdniczanie przestaną nim jeździć i wrócą do autobusów.


Ostatnio zmieniony przez Krzysiu dnia 15-05-2014, 12:49, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

JacekW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Paź 2012

PostWysłany: 15-05-2014, 12:19    Odpowiedz z cytatem

To prawda, ale niestety obecnie jazda przez Łagiewniki albo Sobótkę to marzenie ściętej głowy. Jeżeli przedłużenie do Dzierżoniowa szynobusu się sprawdzi frekwencyjnie to można spróbować z Bielawą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 15-05-2014, 12:28    Odpowiedz z cytatem

Krzysiu napisał/a:
Tyle, że pociągiem przez Jaworzynę jest nie tylko 30 km dalej, ale rozkładowo czas jazdy będzie wynosił około półtorej godziny.

Swoją drogą ciekaw jestem, jak UMWD chce rozwiązać "szczytowe" połączenia. Już teraz w niedzielę wieczorem pociąg do Wrocka odjeżdża nabity po dach. Jak przyjedzie pełny z Dzierżoniowa, to świdniczanie przestaną nim jeździć i wrócą do autobusów.

Można zlikwidować promocję na najpopularniejsze połączenie. Albo puszczać pociąg bis tylko ze Świdnicy, a zwykły kurs niedzielny mółby być przez Kamieniec. Wtedy obsłużłby rónież Ząbkowice.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 15-05-2014, 12:51    Odpowiedz z cytatem

No tak, KD mają w cholerę pojazdów. Stoją w szopach i rdzewieją, w końcu będa mogły się przydać.

Pomysł przez Kamieniec genialny w sweoj prostocie. Mikole zamiast zwykłych 60 kilometrów do Wrocławia będa miały 100.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-05-2014, 13:05    Odpowiedz z cytatem

Kolej do Bielawy to dobry pomysł. Bielawa oraz sąsiedni Dzierżoniów i Pieszyce tworzą swoiste "trójmiasto", więc potencjał jest (łącznie ok. 77 tys. mieszkańców), także potencjał turystyczny, gdyż Bielawa leży u podnóża Gór Sowich.

Kiedyś wracając z tych gór zszedłem do Bielawy, stamtąd miejskim autobusem do Dzierżoniowa, następnie PKS do Wrocławia, w ogromnym korku... Przydałby się bezpośredni pociąg!

Jaki jest stan torów na odcinku Dzierżoniów - Bielawa?

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 15-05-2014, 14:14    Odpowiedz z cytatem

Trzymają się w kupie tylko dlatego, że wokół rośnie trawa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 15-05-2014, 16:15    Odpowiedz z cytatem

Krzysiu napisał/a:
No tak, KD mają w cholerę pojazdów. Stoją w szopach i rdzewieją, w końcu będa mogły się przydać.

Pomysł przez Kamieniec genialny w sweoj prostocie. Mikole zamiast zwykłych 60 kilometrów do Wrocławia będa miały 100.

Jak kolej dla mikoli? Pisałem o ewentualnym rozwiezieniu tych wspomnianych przez niektórych tłumów w pociągach. Których zapewne nie będzie, jak cena będzie z cennika PR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alvar696 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 15-05-2014, 23:13    Odpowiedz z cytatem

Tak wyglądały tory na trasie z Dzierżoniowa do Bielawy w roku 2010:

https://picasaweb.google.com/alvar696/GorskaWedrowkaGorySowie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

czarny_lotos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Gru 2013
Skąd: Auslandia

PostWysłany: 16-05-2014, 16:08    Odpowiedz z cytatem

Z Kudowy do Nachodu zwinęli tory, teraz w miejscu byłej linii są domy mieszkalne, komis więc jakby nie było to atrakcyjne połączenie jest fizycznie niemożliwe. Z Bielawą może być inaczej bo tory jak zarośnięte, jak wybrakowane to są. Ewentualne połączenie do Wrocławia w marzącej się przyszłości (mówię o mieszkańcach miasta, bo często jak chcą się wybrać do Wro albo pociągiem do np Legnicy to we własnym zakresie dojeżdzają do Dzierżoniowa. może sprzyjać i mieszkańcom i turystom jak to mówili przedmówcy. Gdyby te tereny były po stronie czeskiej to w cogodzinnym takcie jechałby pociąg z Wrocławia przez Kobierzyce, Pilawe, Dzierży a tam by czekal Motoraczek do Bielawy.

_________________
Coco jumbo i do przodu to moje hasło...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-05-2014, 18:05    Odpowiedz z cytatem

Krzysiu napisał/a:
Tyle, że pociągiem przez Jaworzynę jest nie tylko 30 km dalej, ale rozkładowo czas jazdy będzie wynosił około półtorej godziny.

30 km dalej względem czego? Z Dzierżoniowa do Wrocławia przez Jaworzynę jest 77 km. Przez Piławę i dalej liniami 310 i 285 wychodzi tylko 5 km mniej. Na początku lat 90, najszybszy pociąg z Wrocławia do Dzierżoniowa przez Kobierzyce, Niemczę jechał 1,5h, a linia była wówczas świeżo po naprawie. Dzisiaj taki czas można uzyskać bez żadnych inwestycji jadąc przez Jaworzynę. Modernizując i elektryfikując 28 km linii 137 oraz budując łącznicę omijającą Jaworzynę, przy trwającej modernizacji linii 274 i uzyskaniu tam prędkości 120-130 km/h, można zejść dla przyśpieszonego pociągu do czasu przejazdu na poziomie 1 godziny (z Bielawy powiedzmy 1:05-1:10). Do tego dobry takt i takiego np. 36WE spokojnie się zapełni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 16-05-2014, 20:51    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
... Modernizując i elektryfikując 28 km linii 137 oraz budując łącznicę omijającą Jaworzynę...

Musisz uważać, żeby za szybko tego nie zmodernizowali i nie zelektryfikowali.

Jak na razie z Dzierżoniowa do Świdnicy jest 20 minut i ze Świdnicy do Wrocławia 75 minut. Czyli półtorej godziny. A odległość ze stacji w Dzierżoniowie do dworca Wrocław Główny w linii prostej to 48 km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-05-2014, 21:07    Odpowiedz z cytatem

W linii prostej to nawet drogi nie prowadzą. Większość autobusów z Dzierżoniowa do Wrocławia jedzie rozkładowo w czasie 1:17 h. Żeby powalczyć z autobusami, trzeba przynajmniej tyle osiągnąć. A jeśli myśli się poważnie o połączeniu trzech miast liczących łącznie 125 tys. mieszkańców (Bielawa, Dzierżoniów, Świdnica) ze stolicą województwa, to trzeba już o wyżej wymienionych inwestycjach myśleć. Podane wcześniej przeze mnie czasy przejazdu są jak najbardziej realne. Tylko wówczas będzie można mówić o sensownej ofercie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 13-11-2014, 12:33    Odpowiedz z cytatem

bielawianin.pl napisał/a:
Kolej dla Bielawy? Hałaczkiewicza?

Z wielkim entuzjazmem i zaangażowaniem kilka miesięcy temu obecny kandydat na burmistrza Pan Hałaczkiewicz zaproponował mieszkańcom naszego miasta odtworzenie połączenia kolejowego pomiędzy Bielawą a Wrocławiem. Idea ta spodobała się grupie mieszkańców Bielawy spokrewnionych z Panem Patrykiem oraz jego poplecznikom, którzy z myślą o obaleniu obecnej władzy i zmiany warty, poparli ideę tak irracjonalną jak bielawskie pendolino.

Rozmiar propagandy przypominający swoimi założeniami epokę dobrobytu w Polsce, zdjęcie Hałaczkiewicza z małym nadrukiem kolej dla Bielawy zawisło w naszym mieście. Jak zapewnia Pan Patryk, nie chodzi tu o promowanie jego osoby, jako nadwornego kolejarza, gdy jeszcze nikt się nie spodziewał, że będzie kandydatem na burmistrza SIC!.

Powody ekonomiczne utworzenia połączenia pomiędzy Bielawą a Wrocławiem są dla mnie do tej pory niezrozumiałe, nie mówiąc już o kosztach, jakie trzeba by ponieść żeby ten pociąg w ogóle mógł pojechać po torach ( o ile jeszcze one istnieją). W czasach gdzie jeżdżą autobusy, co 1h do Wrocławia a podróż zajmuje około 1: 20 h gdzie koszt takiej przyjemności to w przybliżeniu 11 zł, to za przeproszeniem panie Patryku, komu będzie się chciało iść z dolnej czy górnej Bielawy na przystanek ( dworzec ) PKP żeby dojechać za 16 zł koleją w ok 2 h?

Sporo do życzenia pozostawia też obecny stan dworców PKP, czy naprawdę mieszkańcy naszego pięknego miasta chcą mieć pokrakę na wzór dworca w Dzierżoniowie, gdzie jest więcej połączeń kolejowych niż miałoby być w Bielawie, ze swoistym typowym zapachem i klubem, nie do końca, AA za rogiem?

Mogę jedynie mieć nadzieje, że wyborcy nie okażą się kompletnymi idiotami i nie pozwolą na to żeby Patryk Hałaczkiewicz wciskał im przysłowiowy kit i mydlił oczy świetlaną przyszłością dworca kolejowego i polaczenia PKP Bielawa – Wrocław, jest sporo więcej inwestycji, które wymagają nakładów finansowych niż prywatne wybiegi Pana Patryka.
Drogi wyborco wybieraj z głową! Twój głos się liczy.
Sebastian Wilczyński
Bielawianin.PL


link: http://bielawianin.pl/index.php/component/content/article/5-news/3115-kolej-dla-haaczkiewicza

Widać nie wszyscy w Polsce są entuzjastami reaktywacji ruchu pasażerskiego do każdej mieściny. Nie tylko UMWD.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl